ΠΧ χάρτες υπήρχαν σε vector format από τον Ερατοσθένη, που βέβαια ζητούσε (καλώς) μια περιουσία ανα έτος και ανα χρήστη.
Το βασικό όμως πρόβλημα που υπήρχε ήταν η ελλιπής κάλυψη από πλευράς τηλεφωνίας. Πλέον ευτυχώς, είμαστε σε καλύτερη θέση για τρεις κυρίως λόγους.
Μικρό σχετικά κόστος προμήθειας συσκευών. Google Earth. Και τέλος πολύ καλύτερη κάλυψη. Στο HRR η μέγιστη απώλεια σήματος ήταν για ένα χρονικό διάστημα 7 λεπτών και σημείο που ήταν αναμενόμενο (μέσα σε ένα ασφαλές φαράγγι).
Να σημειώσουμε φυσικά ότι δεν χρειάζεται σήμα ποιότητας ομιλίας για να δουλεύουν τα συστήματα. Αρκεί ένα ελάχιστο.
Οι επιλογές για επικοινωνία είναι SMS (μέσο κόστος), GPRS (φθηνότερο αλλά απαιτεί VPN και αξίζει εφόσον χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση) και φυσικά το απόλυτο μέσω Irridium ή άλλης δορυφορικής υπηρεσίας με πολύ υψηλό κόστος ακόμα.
Για τα μέχρι τώρα δεδομένα το SMS αρκεί. Ούτως ή άλλως το 99.9% λειτουργεί με SMS ή GPRS πλέον.
Φυσικά πρέπει οι συσκευές να τροφοδοτούνται με χρήμα ή να υπάρχει συμβόλαιο οπότε χρεώνεται σε λογαριασμό.
Έχοντας σε πυκνά χρονικά διαστήματα επικοινωνία έχεις πάντα γνώση στο που βρίσκεται το όχημα.
Εννοείται ότι άλλη η λειτουργία του συστήματος εντοπισμού για λόγους ασφαλείας και άλλη η αναλυτική καταγραφή για τον έλεγχο υπέρβασης, η οποία γίνεται σε μεσοδιάστημα δευτερολέπτων και ελέγχεται στον τερματισμό.
Φυσικά όταν έχεις απώλεια σήματος, πρώτα κτυπάς συναγερμό και μετά βλέπεις που οφείλεται.
ΠΧ Στο HRR πέτυχα αρκετούς την ώρα που σταμάτησαν για κατούρημα. Αλλά και αρκετούς που είχαν πρόβλημα.
Για όλα αυτά (κάλυψη, καθορισμός σημείων υπέρβασης κ.α.) φυσικά η οργάνωση έχει κάνει δουλειά από πριν
