Φίλε Τάσο καλή χρονιά. Εύχομαι η καινούρια χρονιά να σου δώσει αρκετές ευκαιρίες να διασκεδάσεις με το νεοαποκτηθέν εργαλείο σου.τασος κια wrote:εχω διαβασει παρα πολλα και πολλοι φοβουνται για το κουρδισμα.δηλαδη να μη χρησιμοποιουν 4χ4 σε ασφαλτο και ποσο μαλλον να στριβουν και τ τιμονι.αυτο "επιτρεπεται"μονο αν υπαρχει μεσαιο διαφορικο που μεταβαλλει την κινηση των τροχων και στελνει την απαραιτητη δυναμη σε καθε τροχο.η κατι τετοιο τελοσ παντων αν εχω καταλαβει καλα.γιαυτο και ρωταω για να κατανοησω το τι ακριβωσ γινεται
Όσο για το ερώτημά σου για το "κούρδισμα" έχουμε και λέμε:
1) Όταν το αυτοκίνητο στρίβει ο μπροστινός με τον πίσω άξονα διαγράφουν διαφορετικούς κύκλους (οπότε στρέφουν και με διαφορετικές στροφές).
2) Το αμάξι σου, όπως και πολλά άλλα, δεν έχει μεσαίο διαφορικό αλλά γραναζοκιβώτιο μετάδοσης (αν δεις από κάτω είναι το κιβώτιο απ' όπου ξεκινούν οι εμπρός και πίσω κεντρικοί άξονες μετάδοσης). Έτσι δεν μπορεί να διαχειριστεί αυτή την διαφορά στροφών κατά την στροφή.
Υπολογίζοντας τα (1) κ' (2) έχουμε ότι: Εάν χρησιμοποιούμε μόνιμα τετρακίνηση σε έδαφος που δεν υπάρχει πιθανότητα να γλιστρήσουν οι τροχοί φορτίζουμε το γραναζοκιβώτιο και γενικά το σύστημα της μετάδωσης επικίνδυνα, με φόβο να σπάσει κάτι (άξονας, ημιαξόνιο, γρανάζια). Σε ολισθηρό έδαφος το πρόβλημα αυτό εξαλείφεται με το "γλίστρημα" των τροχών.
Ελπίζω να σε κατατόπισα σχετικά............
