ενα ενδιαφερον αρθρο....

User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: ενα ενδιαφερον αρθρο....

Post by Nicolas »

Γιάννης Αθανασίου wrote: Αλλά αυτό είναι επιλογή των ιδιοκτητών τους και όχι επιβολή κάποιου συστήματος αγώνων.
Αυτό δεκτό...
Γιάννης Αθανασίου wrote: Και παρεπιπτόντως ο κλωβός στο δικό σου αυτοκίνητο δεν κάνει ούτε για δεξιοτεχνία, κύριε τεχνικέ έφορε (θα γλύτωνες νόμισες;). Που είναι τα χιαστί σου, πού είναι τα πλευρικά σου, που δένει το εμπρός κομμάτι;
Αυτό τώρα σηκώνει πολύ συζήτηση δεδομένου οτι βάσει κανονισμών εφόσον υπάρχει
εργοστασιακή προστασία από ανατροπή δεν χρειάζεται κάτι άλλο. Έχω διαφωνήσει πάμπολες φορές και με τον Στάθη για το συγκεκριμένο θέμα και άκρη δεν βγάλαμε. Είναι λίγο γκρίζο. Φυσικά δεν μιλάω για rally, αλλά βρε Γιάννη μου, έστω και αυτό που δεν έχει χιαστί και μπροστινά στηρίγματα είναι πολύ καλύτερο από το τίποτα...
Εξάλλου το γενικότερο πνεύμα μου δεν είναι ομολογκέ σε όλους ανεξαιρέτως αλλά έστω κάτι να μην φύγει το κεφάλι μαζί με το κράνος.


Πάντως μιας και υπάρχουν πολύ πιο έμπειροι άνθρωποι από εμένα να σκεφτούν όλες τις παραμέτρους ενός ολοκληρωμένου κανονισμού και γενικότερα του γενικότερου συμφέροντος των αγώνων, επιμένω σε αυτό που ακόμα και χωρίς γνώσεις μπορείς να συμπεράνεις μόνο και μόνο για να μας το θυμίζω πόσο σημαντικό είναι...
Ασφάλεια, ασφάλεια, ασφάλεια.



Και έστω λοιπόν οτι είχαμε 1000 ενεργούς αγωνιζόμενους με πολλά χρήματα ο καθένας
15 αυτοκίνητα στο γκαράζ και τρία φουλ ομολογκέ αγωνιστικά...
Θα το συζητούσαμε ακόμα?
Είναι φανερό οτι κάνουμε τον συμβιβασμό δεδομένης της έλλειψης "επαγγελματιών" οδηγών και έλλειψης κονδυλίων.

Και επειδή γνωρίζεις πολύ καλά την κατάσταση (και ξέρω πως δεν ξεχνάς ;) ) και πώς διαμορφώνεται από τους εκάστοτε (ή παντά τους ίδιους :?: ) άρχοντες, πολύ φομάμαι οτι τα ημίμετρα θα παραμείνουν ως έχουν.
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Γιάννης Αθανασίου

Re: ενα ενδιαφερον αρθρο....

Post by Γιάννης Αθανασίου »

Nicolas wrote:[Και έστω λοιπόν οτι είχαμε 1000 ενεργούς αγωνιζόμενους με πολλά χρήματα ο καθένας
15 αυτοκίνητα στο γκαράζ και τρία φουλ ομολογκέ αγωνιστικά...
Θα το συζητούσαμε ακόμα?
Είναι φανερό οτι κάνουμε τον συμβιβασμό δεδομένης της έλλειψης "επαγγελματιών" οδηγών και έλλειψης κονδυλίων.

Και επειδή γνωρίζεις πολύ καλά την κατάσταση (και ξέρω πως δεν ξεχνάς ;) ) και πώς διαμορφώνεται από τους εκάστοτε (ή παντά τους ίδιους :?: ) άρχοντες, πολύ φομάμαι οτι τα ημίμετρα θα παραμείνουν ως έχουν.
Μέσα σε 10 γραμμές έπιασες όλο το θέμα... Σήμερα θέλουμε συντηρητικές λύσεις. Αν αύριο το πράγμα θεριέψει, μπορούμε να το πάμε πιό πάνω.
Φωκίων

Re: ενα ενδιαφερον αρθρο....

Post by Φωκίων »

mbg wrote:[Και επειδη αυτη η συζητηση μας εφαγε ολο το καλοκαιρι και απο οτι υποψιαζομαι θα πιασουμε και το επομενο
Αυτη ειναι μια σωστη παρατηρηση που ΔΕΝ πρεπει να βγει αληθινη...

Απο κει και περα Γιαννη συμφωνω με την Σουκι
Οσο κι αν εσυ θες & μπορεις να το παρεις "πανω σου" μην ξεχναμε οτι νομικά κανενα ασφαλιστηριο κανενος ειδους αυτοκινητου & ζωης δεν παρεχει καλυψη σε περιπτωση που υπαρξει συμβαν και ο ασφαλιζομενος συμετεχει ενεργα ως οδηγός σε αγωνες κατα την διαρκεια του συμβαντος.........
αν αμφιβαλετε κοιταξτε λιγο τα ψιλά γραμματα των συμβολαιων σας...

και κατα δευτερον οτι εσυ οως ενας απο τους οργανωτες θα το αναλλαβεις δε λεει κατι καθοτι αυτο θα πρεπι να ειναι μια γενική αρχη και να μην επαφιεται στην καλη διαθεση του εκαστοτε οργανωτη..

οποτε η λεξη "αγωνας" ειναι απο αυτη την αποψη "φτου - κακα"....
αναρωτιεμαι και για την λεξη "παιδιά"....

μηπως ΚΑΙ αυτο το θεμα πρεπει να το δει η Επιτροπή?????


( ισως τελικά και παλι συζηταμε πολλά πραγματα μαζι χωρις να "κλεινουμε" καποιο απο αυτα...)
Γιάννης Αθανασίου

Re: ενα ενδιαφερον αρθρο....

Post by Γιάννης Αθανασίου »

Σε καμία περίπτωση που αφορά αυτοκίνητο και ανταγωνισμό δε σε καλύπτει η ασφαλιστική σου. Ούτε ακόμη και για δεξιοτεχνία. Οπότε είτε παιδειά είτε αγώνας το ίδιο είναι. Και αυτό ισχύει σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι επαγγελματίες οδηγοί κάνουν πανάκριβα συμβόλαια για να τους καλύψουν σε αντίστοιχες περιπτώσεις, αλλά ακόμη και αυτά τα εφεσιβάλουν οι ασφαλιστικές. Δεν είναι θέμα καμίας επιτροπής. Αλλά δε νομίζω πως είναι αυτό το θέμα μας.

Μην ανοίγουμε, παράλληλες, πληγές-συζητήσεις. Το θέμα, ουσιαστικά, είναι οι κατηγορίες και σε ποιές θα πρέπει να υπάρχει roll cage.

Ασφάλεια δεν είναι η πανάκεια του roll cage. Αν ο οργανωτής δεν έχει το θεό του και σε βάλει να περνάς με χίλια, δίπλα σε γκρεμό 200 μέτρα, νομίζει κανείς ότι θα σε σώσει το roll cage;

Η ασφάλεια έχει πολλούς παράγοντες:

1. Ασφαλή σχεδίαση αγώνα με:
α. ασφαλή διαδρομή
β. εύκολη πρόσβαση σε όλα τα σημεία, πλάνο επέμβασης (δρόμοι κλπ.)
γ. απόλυτη γνώση του που είναι ο καθείς και σε τί κατάσταση σε όλη τη διάρκεια του αγώνα

2. Μέτρα ασφαλείας όπως
α. ενημέρωση νοσοκομείων και κέντρων υγείας να είναι σε ετοιμότητα
β. εξοπλισμός των ομάδων ασφαλείας με αυτοκίνητα ικανά να προσεγγίσουν κάθε σημείο του αγώνα
γ. εξοπλισμός αυτοκινήτων ικανός να προσφέρει πραγματική βοήθεια (απεγκλωβισμός, μεταφορά κλπ.)
δ. επάνδρωση με γιατρούς, διασώστες κλπ.
ε. επικοινωνίες

3. Εξοπλισμός αυτοκινήτων
α. κράνη
β. ζώνες
γ. roll cage
δ. σωστά και σε καλή κατάσταση τεπόζιτα
ε. σωστά και σε καλή κατάσταση καθίσματα
στ. επικοινωνίες

Από τα 15 σημεία δηλαδή μας ενοχλεί μόνο το ένα!

Τί ποσοστό αγωνιζόμενων έχει σωστά κράνη; Πόσα αυτοκίνητα έχουν ακατάλληλες ζώνες, καθίσματα, τεπόζιτα; Πόσα έχουν το μέσο να ειδοποιήσουν για ένα ατύχημα, σε αυτούς ή άλλο πλήρωμα; Πόσοι έχουν σκεφτεί ότι πρέπει να έχουν το κινητό τους σε τέτοια θέση που να μπορούν να το φτάνουν ακόμη και σε δύσκολη θέση του αυτοκινήτου; Τί να σου κάνει το roll cage αν είσαι εγκλωβισμένος στο πουθενά και δεν μπορείς να ειδοποιήσεις για βοήθεια;

Σε πόσους αγώνες οι οργανωτές δεν έχουν καμία ιδέα για το που βρίσκονται τα αυτοκίνητα; Σε πόσους το ασθενοφόρο και το αυτοκίνητο του γιατρού δεν κάνει ούτε για κακή άσφαλτο; Τί θα κάνει ένα Jimny αν πρέπει να ξετουμπάρει ένα Patrol;

Πόσες φορές έχετε διαμαρτυρηθεί για μία επικίνδυνη διαδρομή; Για οργανωτές που έχουν αφήσει αγωνιζόμενους στο βουνό, χωρίς να έχουν ιδέα που βρίσκονται και σε τί κατάσταση βρίσκονται; Για το ότι κανένας δεν ήξερε πως να φτάσει εκεί που είσαστε και να σας βοηθήσει;

Έγιναν υποχρεωτικά τα roll cage στα trophy. Ε, και; Τα έχετε δει; Τα περισσότερα δεν κάνουν ούτε για πλαίσια σε κοτέτσια! Θα φτιάξουμε 100-150 roll cage μέσα σε 6-7 μήνες και θα είναι καλύτερα; Εδώ υπάρχει αγωνιζόμενος που τα "έχει δει όλα", έβαλε roll cage και δεν τρύπησε στο ταμπλό στο αυτοκίνητο, κάνοντας άχρηστο το roll cage. Σε ένα αυτοκίνητο που το ταμπλό στα μεταχειρισμένα δεν κάνει περισσότερα απο 100 ευρώ.

Μας απαλλάσει αυτό από τα υπόλοιπα; Όχι βέβαια.

Πόσοι έχετε αξιόλογα κράνη; Πόσοι τα φοράτε και τα δένετε σωστά; Βλέπουμε τα Peltor και μας τρέχουν τα σάλια. Κάνουν όσο και ένα roll cage, έχουν αντίστοιχη αξία στην ασφάλεια και δεν αλλάζουν σε τίποτε τη χρηστικότητα του αυτοκινήτου. Πόσοι τα έχουν; Γιατί κάνουμε major θέμα μόνο τα roll cage; Μήπως γιατί είναι τα πιό δύσκολο να εγκατασταθούν;

Το θέμα της ασφάλειας των αγώνων είναι ένα τεράστιο θέμα. Και προσπαθούμε να το λύσουμε επικεντρώνοντας όλη την προσπάθεια στα roll cage. Χτύπα με ένα κράνος - αυγό πάνω στο roll cage και έλα να μιλήσουμε μετά. Προσπάθησε να βγεις γρήγορα απο ένα αυτοκίνητο με ΣΩΣΤΟ roll cage και έλα να μιλήσουμε μετά. Κάτσε και περίμενε να φτάσει το ασφάλτινο ασθενοφόρο στο σημείο, εγκλωβισμένος μέσα σε ένα ΣΩΣΤΟ roll cage και με αυτοκίνητα άμεσης επέμβασης που δεν μπορούν να σε απεγκλωβίσουν και έλα να μιλήσουμε μετά. Το θέμα είναι ΠΟΛΥΠΛΟΚΟ και δεν λύνεται με αφορισμούς ή λύσεις του τύπου "βάλτε roll cage".

Έχετε δει Ακρόπολις; Έχετε συμμετάσχει στα μέτρα ασφαλείας του; Πιστεύετε ότι μπορούμε να φτάσουμε σήμερα σε αυτό το επίπεδο ασφάλειας; Ξέρετε το κόστος αυτού του επιπέδου ασφάλειας; Έχετε ιδέα πόσο είναι το παράβολο συμμετοχής σε έναν τέτοιο αγώνα; Το θέμα δεν είναι η κορυφή, αλλά το ποιά είναι τα σωστά βήματα να φτάσεις εκεί.

Φαντάζεστε να προσπαθήσει να επιβάλει κανένας μπανιέρα απο ανθρακονήματα τύπου Formula 1 στην Formula Ford, την πιό οικονομική κατηγορία μονοθεσίων; Σίγουρα θα αναβαθμίσει την ασφάλεια, αλλά εξίσου σίγουρα θα σημάνει και το τέλος της κατηγορίας, μιά η μπανιέρα θα στοιχίζει όσο μία δεκάδα μονοθέσια Formula Ford σήμερα. Μην φτάσουμε σε αυτό το σημείο.

Είπαμε, δε μπορούν να έχουν όλοι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο 4Χ4 που θα χρησιμοποιούν μόνο στους αγώνες, όσο και αν το θέλουμε όλοι. Αν κάνουμε τα σωστά βήματα θα φτάσουμε και εκεί. Όχι πάλι όπως το 2005 που θέλαμε Dakar στην Ελλάδα και φτάσαμε το 2007 να μην κάνουμε αγώνες. Σταδιακά, μελετημένα, λογικά, αξιολογημένα βήματα θα μας πάνε μπροστά.
Post Reply

Return to “Αγώνες 4Χ4”