η πλοηγηση ειναι αγωνας???
ή η πλοηγηση ειναι πλοηγηση
κι ο αγωνας αγωνας???
( δεν αναφερωμαι βεβαια σε βαθμολογιες κ.λ.π. ετσι??? - το "στησιμο" και την φιλοσοφία εννοω...)
Απο αυτη την απαντηση εξαρτωνται σχεδον ολα...
ενα ενδιαφερον αρθρο....
Re: ενα ενδιαφερον αρθρο....
Κάνε πιο συγκεκριμένη πρόταση γιατί κοιτάω τόσα πολλά ταυτόχρονα που θα κάνω πατάτα.stavrosd wrote:Μάλλον οι κλειδοκράτορες θα πρέπει να μεταφέρουν τα τελευταία μας posts στα άλλα σχετικά θέματα
Πες ποιά post σε ποιά ενότητα.
Gracias.
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Re: ενα ενδιαφερον αρθρο....
Νομίζω απο τα μισά της δεύτερης σελίδας τα περισσότερα posts. Αυτά που αναφέρονται στα θέματα ασφαλεία, κατηγοριών και σχεδιασμού του αγώνα
Μάλλον είναι για την ενοτητα "Αγώνες και μέτρα ασφαλείας".
Μάλλον είναι για την ενοτητα "Αγώνες και μέτρα ασφαλείας".
Δημητριάδης Σταύρος
Re: ενα ενδιαφερον αρθρο....
Δεν ξέρω αν κτάλαβα καλά την απορία αλλά εγώ θεωρώ την πλοήγηση αναπόσπαστο κομμάτι των αγώνων μας.Φωκίων wrote:η πλοηγηση ειναι αγωνας???
ή η πλοηγηση ειναι πλοηγηση
κι ο αγωνας αγωνας???
( δεν αναφερωμαι βεβαια σε βαθμολογιες κ.λ.π. ετσι??? - το "στησιμο" και την φιλοσοφία εννοω...)
Απο αυτη την απαντηση εξαρτωνται σχεδον ολα...
Καθορίζει αποτελέσματα, ταχύτητα (αλλίως πας αν ανα 700 μετρα έχεις τουλίπα και αλλιώς αν η επόμενη είναι σε 5 χλμ), αναδεικνύει τα έμπειρα και ισσοροπημένα πληρώματα και γενικά προσδιορίζει τη ροή του αγώνα.
Δημητριάδης Σταύρος
Re: ενα ενδιαφερον αρθρο....
"πλοηγηση" θεωρω αν θες σταυρο, αυτο ακριβως που λες.. τουλιπα ανα 700 μετρα που θες δε θες δεν μπορεις να αναπτυξεις ταχυτητα, ο καθενας παει με το καθημερινο του αυτοκινητακι κανει τον χαβαλε του με 4 αμορτισερ 4 ελατηρια και 4 λαστιχα, παιρνει κι ενα κυπελακι στο τελος κι ολοι ευχαριστημενοι. Μια "παιδια" , δηλ. ενα παιχνιδι...
Αγωνας απο την αλλη ειναι ολα αυτα για τα οποια συζηταμε....
δηλ στο wrc τι διαφορετικό συζητανε απο μετρα ασφαλειας cage πυροσβεσεις μεσες ωριαιες , επιτρεπόμενες ή οχι μετατροπες χρονομετρησεις απολυτης ακριβειας κ.λ.π. κ.λ.π.
Εμεις κι αυτο μπορει να το λεμε "παιδιες"
Ομως στην πραξη ειναι??????????
Αγωνας απο την αλλη ειναι ολα αυτα για τα οποια συζηταμε....
δηλ στο wrc τι διαφορετικό συζητανε απο μετρα ασφαλειας cage πυροσβεσεις μεσες ωριαιες , επιτρεπόμενες ή οχι μετατροπες χρονομετρησεις απολυτης ακριβειας κ.λ.π. κ.λ.π.
Εμεις κι αυτο μπορει να το λεμε "παιδιες"
Ομως στην πραξη ειναι??????????
Re: ενα ενδιαφερον αρθρο....
Φωκίωνα
διεθνώς αγώνες 4Χ4 και πλοήγηση είναι το ίδιο και το αυτό. Ο νικητής του τελευταίου αγώνα στη Ρωσία δήλωσε:
"Η νίκη μας οφείλεται περισσότερο στα χασίματα των υπόλοιπων, παρά στη δική μας ταχύτητα. Κρατήσαμε ρυθμό και αυτό απέδωσε".
Πρόκειται για ένα αγώνα του Πρωταθλήματος Cross Country της χώρας και ο νικητής έτρεχε με Nissan Navara T1! Δεν είναι αγώνες ταχύτητος οι αγώνες 4Χ4. Είναι αγώνες πλοήγησης, αντοχής και πολλά άλλα...
διεθνώς αγώνες 4Χ4 και πλοήγηση είναι το ίδιο και το αυτό. Ο νικητής του τελευταίου αγώνα στη Ρωσία δήλωσε:
"Η νίκη μας οφείλεται περισσότερο στα χασίματα των υπόλοιπων, παρά στη δική μας ταχύτητα. Κρατήσαμε ρυθμό και αυτό απέδωσε".
Πρόκειται για ένα αγώνα του Πρωταθλήματος Cross Country της χώρας και ο νικητής έτρεχε με Nissan Navara T1! Δεν είναι αγώνες ταχύτητος οι αγώνες 4Χ4. Είναι αγώνες πλοήγησης, αντοχής και πολλά άλλα...
Re: ενα ενδιαφερον αρθρο....
ναι οκ αλλα ποσοι μπορουν να εχουν αυτοκινητα επιπεδου Τ1 ( απο οτι ξερω ηδη 4 υπαρχοντα που δεν ειναι δα και Τ1 πανε για πουλημα και λογω των νεων μετρων - που μεχρι στιγμης στα φανερα ο "χωρος" το κανει γαργαρα κι ο καθενας κοιταει τον εαυτο του....)
και βεβαια δεν μπορουμε να φτασουμε απο το (περιπου ) μηδεν στο 100 σε 3-4 μηνες...
Γιαννη το ενα δεν αναιρει το αλλο προσπαθησε να καταλαβεις την διαφορα των δυο παραγραφων....
Ολους αυτους που ΚΑΠΟΤΕ στηριζαν τους αγωνες πλοηγησης και φετος δεν συμετεχουν αναρωτηθηκατε το γιατι ή δεν νοιαζει κανενα???? καποιος μαλιστα ηταν δευτεραθλητης αν δεν απατωμαι...
Τελος παντων
δεν εννοω αυτο που απαντας - προφανως δεν το λεω σωστα.
εννοω οτι ο χωρος εχει αναγκη ΚΑΙ παιχνιδια ΚΑΙ αγωνες αν και με την καταληξη που ειχαν τα Μπαχα Ραλλυ και τα ομοιδη ψιλο-αμφιβαλλω αν μπορουν να το "στηριξουν"...
ή να το πω αλλιως μηπως γινω αντιληπτος ( και λεγοντας το λιγο υπερβολικά ) οι γρηγοροι στα ραλλυ ( ή με λογική ραλλυ ) οι "εκδρομεις" στις ΑΡΓΕΣ πλοηγησεις..
και βεβαια για να δικαιολογήσουμε τον τιτλο και το αρθρο
οτι σημφωνηθει να εφαρμοστει ΟΠΩΣ συμφωνηθηκε κι οχι με "παραλαγες"..
και οτι συμφωνηθει - να σημφωνηθει για μια μινιμουμ διαρκεια...
και οτι συμφωνηθει να αντικατοπτριζει το τι θελει ή τι μπορει ο "πελατης - συμετεχον" ( προσεξτε επιτηδες δεν λεω αγωνιζομενοι καθοτι εννοω τους παντες ) κι οχι ο wannabe οργανωτης dakar

και βεβαια δεν μπορουμε να φτασουμε απο το (περιπου ) μηδεν στο 100 σε 3-4 μηνες...
Γιαννη το ενα δεν αναιρει το αλλο προσπαθησε να καταλαβεις την διαφορα των δυο παραγραφων....
Ολους αυτους που ΚΑΠΟΤΕ στηριζαν τους αγωνες πλοηγησης και φετος δεν συμετεχουν αναρωτηθηκατε το γιατι ή δεν νοιαζει κανενα???? καποιος μαλιστα ηταν δευτεραθλητης αν δεν απατωμαι...
Τελος παντων
δεν εννοω αυτο που απαντας - προφανως δεν το λεω σωστα.
εννοω οτι ο χωρος εχει αναγκη ΚΑΙ παιχνιδια ΚΑΙ αγωνες αν και με την καταληξη που ειχαν τα Μπαχα Ραλλυ και τα ομοιδη ψιλο-αμφιβαλλω αν μπορουν να το "στηριξουν"...
ή να το πω αλλιως μηπως γινω αντιληπτος ( και λεγοντας το λιγο υπερβολικά ) οι γρηγοροι στα ραλλυ ( ή με λογική ραλλυ ) οι "εκδρομεις" στις ΑΡΓΕΣ πλοηγησεις..
και βεβαια για να δικαιολογήσουμε τον τιτλο και το αρθρο
οτι σημφωνηθει να εφαρμοστει ΟΠΩΣ συμφωνηθηκε κι οχι με "παραλαγες"..
και οτι συμφωνηθει - να σημφωνηθει για μια μινιμουμ διαρκεια...
και οτι συμφωνηθει να αντικατοπτριζει το τι θελει ή τι μπορει ο "πελατης - συμετεχον" ( προσεξτε επιτηδες δεν λεω αγωνιζομενοι καθοτι εννοω τους παντες ) κι οχι ο wannabe οργανωτης dakar




Re: ενα ενδιαφερον αρθρο....
Εχω καταλάβει καλά τί λες.
Και σε αυτό ακριβώς ΔΙΑΦΩΝΩ! Οι αγώνες 4Χ4 δεν είναι ψεύτο-baja, κυκλικά, των 120 χιλιομέτρων. Είναι αγώνες πλοήγησης, αντοχής, οδηγικής ικανότητας. Αυτό συμβαίνει σε όλον τον κόσμο. Μόνο στην Ελλάδα έχουμε rallάκια. Αυτό πρέπει να καταλάβουμε.
Ένα αυτοκίνητο Τ1, αν δεν έχεις εμπλοκή, δεν είναι καλύτερο από ένα normal, σε τέτοιες συνθήκες. Εξω, π.χ. στη Ρωσία, έχουν εμπλοκή και κερδίζουν με Τ1. Χωρίς είσαι, ειλικρινά, χαμένος με ένα τόσο ειδικό αυτοκίνητο. Κάποια στιγμή, στο Greek Baja, μία φορά που δεν ήταν κυκλικό, με βάση την Ερατεινή, ο Vani με ένα απλό Jimny, του ιταλικού Jimny Cup, κόντεψε να κερδίσει. τερμάτισε δεύτερος!
Αυτό πρέπει να κάνουμε: αγώνες που δε μετρά το αυτοκίνητο αλλά οι ικανότητες του πληρώματος και περισσότερο στο κομμάτι της πλοήγησης. Αγώνες που ακόμη και ο πρώτος δεν χαθεί κάμποσες φορές δεν πρέπει να παίζουν - οριακό παράδειγμα να δείξω τί πρέπει να κάνουμε. Ο πολύς Al Attiyah έχασε το Dakar πέρσυ, απλά γιατί ΧΑΘΗΚΕ και μετά για να καλύψει την απώλεια, τίναξε το μοτέρ στον αέρα. Απλό δεν είναι;
Τη διαφοροποίηση "αργοί"/"γρήγοροι" πρέπει να την σχηματοποιεί ο κανονισμός. π.χ. ανοιχτός δρόμος, συστήματα ασφαλείας για τους γρήγορους. Μέση ταχύτητα, πιό απλά συστήματα ασφαλείας για τους αργούς. Έτσι γίνεται σε όλο τον κόσμο. Ακόμη και στους αγώνες των διεθνών επάθλων υπάρχει ο "μεγάλος" αγώνας, πίσω του ένας "τοπικός" με λιγότερες απαιτήσεις και πιό ελεύθερα αυτοκίνητα και πιό πίσω ένας regularite για τους ρομαντικούς. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι τέτοιο;
Και σε αυτό ακριβώς ΔΙΑΦΩΝΩ! Οι αγώνες 4Χ4 δεν είναι ψεύτο-baja, κυκλικά, των 120 χιλιομέτρων. Είναι αγώνες πλοήγησης, αντοχής, οδηγικής ικανότητας. Αυτό συμβαίνει σε όλον τον κόσμο. Μόνο στην Ελλάδα έχουμε rallάκια. Αυτό πρέπει να καταλάβουμε.
Ένα αυτοκίνητο Τ1, αν δεν έχεις εμπλοκή, δεν είναι καλύτερο από ένα normal, σε τέτοιες συνθήκες. Εξω, π.χ. στη Ρωσία, έχουν εμπλοκή και κερδίζουν με Τ1. Χωρίς είσαι, ειλικρινά, χαμένος με ένα τόσο ειδικό αυτοκίνητο. Κάποια στιγμή, στο Greek Baja, μία φορά που δεν ήταν κυκλικό, με βάση την Ερατεινή, ο Vani με ένα απλό Jimny, του ιταλικού Jimny Cup, κόντεψε να κερδίσει. τερμάτισε δεύτερος!
Αυτό πρέπει να κάνουμε: αγώνες που δε μετρά το αυτοκίνητο αλλά οι ικανότητες του πληρώματος και περισσότερο στο κομμάτι της πλοήγησης. Αγώνες που ακόμη και ο πρώτος δεν χαθεί κάμποσες φορές δεν πρέπει να παίζουν - οριακό παράδειγμα να δείξω τί πρέπει να κάνουμε. Ο πολύς Al Attiyah έχασε το Dakar πέρσυ, απλά γιατί ΧΑΘΗΚΕ και μετά για να καλύψει την απώλεια, τίναξε το μοτέρ στον αέρα. Απλό δεν είναι;
Τη διαφοροποίηση "αργοί"/"γρήγοροι" πρέπει να την σχηματοποιεί ο κανονισμός. π.χ. ανοιχτός δρόμος, συστήματα ασφαλείας για τους γρήγορους. Μέση ταχύτητα, πιό απλά συστήματα ασφαλείας για τους αργούς. Έτσι γίνεται σε όλο τον κόσμο. Ακόμη και στους αγώνες των διεθνών επάθλων υπάρχει ο "μεγάλος" αγώνας, πίσω του ένας "τοπικός" με λιγότερες απαιτήσεις και πιό ελεύθερα αυτοκίνητα και πιό πίσω ένας regularite για τους ρομαντικούς. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι τέτοιο;
Re: ενα ενδιαφερον αρθρο....
ok τωρα καταλαβα τι εννοεις και σε γενικές γραμμες αυτα εννοω..
Re: ενα ενδιαφερον αρθρο....
και συνεχιζω....
Ισως πρεπι το πραμα να το πιασουμε απο πιο "πανω" απο τα μετρα ασφαλειας.
Ισως σκευτομαι πρεπει πρωτα να δουμε τι ειδους "αγωνες" θελουμε και που (θα) στεχευουν.
Καποιοι οντως μπορει να θελουν αυτο που λες τα ραλλακια των 120 χλμ, τα οποια ομως θα ( πρεπει????) να εχουν διαφορετικούς κανονες και προδιαγραφες, απο τους....... 24ωρους πχ...
γιατι στα...... "κρυφο-ραλλακια" που κανουμε ( αλλιως τι θελουμε μετρησεις δεκατου δευτερολεπτου - cage ντε και καλα κ.λ.π. κ.λ.π. τα εχουμε πει αλλου μην τα ξαναλεμε ) και τα λεμε ...... παιδιές.....
Δειτε πχ το εντουρο του ναυπλιου. ετσι οπως τελικα εξελιχθηκε τι διαφορετικο στην ουσια που συζηταμε, ειχε απο ενα ραλλυ....
οι απλές του εβγαιναν με απιστευτες προπορειες ( μεχρι καποιοι και χωρις φρενα με προπορεια εφτασαν
) και στις ειδικές ολοι απαιτουν ψηφιακα χρονομετρα και φωτοκυταρα..... σ αυτες τις συνθηκες και ΣΑΦΩΣ πρπει να μετρα ασφαλειας να ειναι τα μεγιστα
Σαφως και δεν υποννοω οτι πρεπει να γυρισουμε 5 χρονια πριν για ΟΛΟΥΣ απλά η απλοτητα που υπηρχε τοτε να ειναι κατηγορία/ ειδος αγωνων τωρα
Δηλ να υπαρχουν ΚΑΙ πραγματικες παιδιες κι οχι κρυφο-ραλλυ μονο....
και βεβαια ΔΕΝ πολυ-απασχολει ( φανταζομαι ) αν αυτο το ειδος θα ειναι επαθλο πρωταθλημα ή απλά..... ο χαβαλες για οσους το επιλεξουν
το πιο "κοντινο" σ' αυτα που σκευτομαι μοιαζουν να ειναι τα trailride με καποιες ισως βελτιωσεις οσον αφορα τον ελεγχο της ταχητητας ( θεωρω ως σημειο αναφορας το Πευκι )
ειναι αλλωστε λογικό οτι σε ενα κοντο αγωνα θα πας ταπα με το καλημερα με οτι αυτο συνεπαγεται ενω σε εναν... 24ωρο ( ως αντιδιαμετρου αντιθετο και μονο ) πας φυλαγμενα καθοτι.... για να παρεις θεση πρεπει να τερματισεις πρωτα...
πχ.
τεχνικός ελεγχος παρασκευη απογευμα - Σαββατο πρωι
κυριως αγωνας Σαββατο
και κυριακη ενα μικρό ακομα κομμάτι + τερματισμός απονομη κ.λ.π.
θα μου πεις εχεις + μια τουλαχιστον διαμονη, και συμφωνω
αλλα τελικά και μεγαλοι αγωνες και σε μια μερα το βλεπω καπως δυσκολο...
τελος παντων αυτες ειναι καποιες σκεψεις προς προβληματισμό γι αυτους που πραγματικά γνωριζουν το θεμα περισσότερο απο μενα....
Ισως πρεπι το πραμα να το πιασουμε απο πιο "πανω" απο τα μετρα ασφαλειας.
Ισως σκευτομαι πρεπει πρωτα να δουμε τι ειδους "αγωνες" θελουμε και που (θα) στεχευουν.
Καποιοι οντως μπορει να θελουν αυτο που λες τα ραλλακια των 120 χλμ, τα οποια ομως θα ( πρεπει????) να εχουν διαφορετικούς κανονες και προδιαγραφες, απο τους....... 24ωρους πχ...
γιατι στα...... "κρυφο-ραλλακια" που κανουμε ( αλλιως τι θελουμε μετρησεις δεκατου δευτερολεπτου - cage ντε και καλα κ.λ.π. κ.λ.π. τα εχουμε πει αλλου μην τα ξαναλεμε ) και τα λεμε ...... παιδιές.....
Δειτε πχ το εντουρο του ναυπλιου. ετσι οπως τελικα εξελιχθηκε τι διαφορετικο στην ουσια που συζηταμε, ειχε απο ενα ραλλυ....
οι απλές του εβγαιναν με απιστευτες προπορειες ( μεχρι καποιοι και χωρις φρενα με προπορεια εφτασαν




Σαφως και δεν υποννοω οτι πρεπει να γυρισουμε 5 χρονια πριν για ΟΛΟΥΣ απλά η απλοτητα που υπηρχε τοτε να ειναι κατηγορία/ ειδος αγωνων τωρα
Δηλ να υπαρχουν ΚΑΙ πραγματικες παιδιες κι οχι κρυφο-ραλλυ μονο....
και βεβαια ΔΕΝ πολυ-απασχολει ( φανταζομαι ) αν αυτο το ειδος θα ειναι επαθλο πρωταθλημα ή απλά..... ο χαβαλες για οσους το επιλεξουν
το πιο "κοντινο" σ' αυτα που σκευτομαι μοιαζουν να ειναι τα trailride με καποιες ισως βελτιωσεις οσον αφορα τον ελεγχο της ταχητητας ( θεωρω ως σημειο αναφορας το Πευκι )
ειναι αλλωστε λογικό οτι σε ενα κοντο αγωνα θα πας ταπα με το καλημερα με οτι αυτο συνεπαγεται ενω σε εναν... 24ωρο ( ως αντιδιαμετρου αντιθετο και μονο ) πας φυλαγμενα καθοτι.... για να παρεις θεση πρεπει να τερματισεις πρωτα...
πχ.
τεχνικός ελεγχος παρασκευη απογευμα - Σαββατο πρωι




κυριως αγωνας Σαββατο
και κυριακη ενα μικρό ακομα κομμάτι + τερματισμός απονομη κ.λ.π.
θα μου πεις εχεις + μια τουλαχιστον διαμονη, και συμφωνω
αλλα τελικά και μεγαλοι αγωνες και σε μια μερα το βλεπω καπως δυσκολο...
τελος παντων αυτες ειναι καποιες σκεψεις προς προβληματισμό γι αυτους που πραγματικά γνωριζουν το θεμα περισσότερο απο μενα....