Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Pet4x4
Posts: 218
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:31

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by Pet4x4 »

souki wrote:καλησπερα!
Mπορει να μου εξηγησει καποιος σε τι βοηθαει το συνολικο οριο?και τι αποτελεσματα επιφερει?
+1
Αλήθεια τώρα αυτό πώς σας ήρθε? Τι keravnos σας χτύπησε? :lol:

Εν πάση περιπτώση, εγώ ψηφίζω σαν όριο το 180. Απο εκεί και πάνω είναι υπερβολή νομίζω...
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



Πάντος μήν τα σκαλήζετε τόσο πολύ γιατί σας βλέπω στο τέλος να λύνετε Sudoku αντί να τρέχετε αγώνα! :cry:
Last edited by Pet4x4 on Sun Mar 28, 2010 00:18, edited 1 time in total.
Pet4x4
Posts: 218
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:31

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by Pet4x4 »

souki wrote:Οσο αφορα τη συναντηση ΜΠΡΑΒΟ!ειναι μια καλη αρχη....
...που θα την ζήσουμε για 5ή φορα! Ας ελπίσουμε τουλάχιστον αυτή η συνάντηση αγωνιζομένων να χαίρει περισσότερης τύχης απο τις προηγούμενες 4! :roll:
Pet4x4
Posts: 218
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:31

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by Pet4x4 »

friar wrote:Συγνώμη για την παρέμβαση, την στιγμή που ό αγώνας γίνεται σε ανοικτούς δρόμους ισχύει το 20 του ΚΟΚ που μας λέει: Αυτοκινητόδρομοι 130, Οδοί ταχείας κυκλοφορίας 110, Άλλο οδικό δίκτυο 90. Διαλέχτε.....

Εεεεεε...... Θα πάρω την κουρτίνα 2! :lol:

Σε Ζονκ θα πέσουμε, ακούστεμε που σας λέω... Περιορισμούς νομίζω έχουμε αρκετούς για να ψαχνόμαστε και για άλλους! ;)
souki
Posts: 64
Joined: Fri Jul 31, 2009 14:55

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by souki »

Pet4x4 wrote:
Πάντος μήν τα σκαλήζετε τόσο πολύ γιατί σας βλέπω στο τέλος να λύνετε Sudoku αντί να τρέχετε αγώνα! :cry:
Αυτο ξαναπεστο :o
περα απο την πλακα τον εκαψα τον εγκεφαλο σημερα...διαβασα πανω απο 50 σελιδες... :lol:
ψηφιζω επιστροφη στην αρχαιοτητα :D με μονη διαφορα μονο τα cage και το συστημα εντοπισμου...
ααα.....και κατα τοπους περιορισμους!

sorry....τωρα που τρεχω με γουρουνι μπορω να εκφερω γνωμη.. :roll: :shock: :mrgreen:
Pet4x4
Posts: 218
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:31

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by Pet4x4 »

souki wrote: Αυτο ξαναπεστο :o
περα απο την πλακα τον εκαψα τον εγκεφαλο σημερα...διαβασα πανω απο 50 σελιδες... :lol:
ψηφιζω επιστροφη στην αρχαιοτητα :D με μονη διαφορα μονο τα cage και το συστημα εντοπισμου...
ααα.....και κατα τοπους περιορισμους!
Αυτή είναι πρόταση! +10000000 απο εμένα!

Και για να πάμε ακόμα πιο παλιά, να απαγορευτούν τα Terratrip και Gps! Με το κοντέρ όλοι! :D :D :D Ωραίες εποχές.... :cry:
souki wrote: sorry....τωρα που τρεχω με γουρουνι μπορω να εκφερω γνωμη.. :roll: :shock: :mrgreen:
Εσύ με γουρούνι? Αγριογούρουνο? :lol:
mitsos
Posts: 311
Joined: Wed Jun 24, 2009 00:13

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by mitsos »

Για τα ορια στο χωμα λυπαμαι που θα σας απογοητευσω αλλα το αρθρο 2.13 του Γενικου Κανονισμου προβλεπει μεγιστη ταχυτητα για το χωμα τα 70χλμ/ω πραγμα που μας ειπανε κ στο Ναυπλοιο....

Αν παλι αυτο θεωρειτε προβλημα, μπορειτε να το θεσετε σαν προταση υποθετω....

Aρη λογικο αυτο που ειπες,
Αν υπαρχουνε προβληματα, ναι να βρεθουμε να τα συζητησουμε απο κοντα.
Αλλα εγω προσωπικα απο ολες τις εδω μεσα συζητησεις, προβληματα των αγωνιζομενων προς τον κανονισμο δεν βλεπω.

Ισως καποια πραγματα να μπορουσαν να ειναι λιγο διαφορετικα, καποιες προτασεις (κυριως του Σταυρου) υπαρχουνε, αλλα δεν νομιζω οτι συντρεχει λογος να βρεθουνε ολοι οι αγωνιζομενοι σε καποια "εκτακτη" συναντηση......
mitsos
Posts: 311
Joined: Wed Jun 24, 2009 00:13

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by mitsos »

Χτες εστειλα ενα πμ στον Dista κ αφου ειναι επιθυμια του να ρωταμε δημοσια να το επαναλαβω:

Απο τον Γενικο Κανονισμο:
- Τα αρθρα 5.2.3 κ 12.2.4 που αναφερονται στο "συρματοσχοινο" του εργατη ισχυουνε ομοιως κ σε περιπτωση που αυτο εχει αντικατασταθει απο σκοινι plasma?

-Τα 25.7 κ 25.8 μιλανε για τοποθετηση διαφημισεων/χορηγων.
Ποιες ειναι οι υποχρεωτικες κ ποιες οι προερετικες?
Σε περιπτωση που καποιος πληρωσει την 100% προσαυξηση παραβολου μπορει να μην τοποθετησει ΚΑΜΙΑ διαφημιση στο αμαξι του?

Απο τον Τεχνικο Κανονισμο:
-Το αρθρο 4.4 αναφερεται στα roll bar.
Τι ΑΚΡΙΒΩΣ περιλαμβανει ενα roll bar γιατι δεν το βρηκα καπου αυτουσιο....
Σε αμαξι της κατηγοριας Ζ2-Οpen που αναγκαστικα τοποθετηθηκε roll bar (λογο σκληρης αφαιρουμενης οροφης) το πληρωμα ειναι υποχρεωμενο να φορα κρανη κ να εχει ζωνες 4 σημειων??
* Ο κανονισμος λεει "σε περιπτωση "κλωβου ασφαλειας" (=roll cage) κ οχι "τοξυλιου ασφαλειας" (=roll bar)

Mια διευκρινηση στα παραπανω αν ειναι ευκολο....
User avatar
Dista
Posts: 296
Joined: Wed Jun 17, 2009 16:30
Location: Στα βουνά και τις θάλασσες.
Contact:

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by Dista »

Για να συνενοούμαστε καλύτερα θα ήθελα να προσδιορίζετε στις σκέψεις-προτάσεις σας την Κατηγορία (Ζ1-Ζ2-Ζ3) που αφορούν.
Γιάννης Αθανασίου

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by Γιάννης Αθανασίου »

Πώς αλήθεια θα έπρεπε να γίνονται οι αγώνες 4Χ4 στην Ελλάδα; Το έχει σκεφτεί κανείς;

Πρώτα από όλα στο κομμάτι του προγράμματος.
1. Το πρόγραμμα θα έπρεπε να φτιάχνεται με στόχο το καλύτερο του σπορ και όχι με το ποιος θέλει να κάνει αγώνα.
2. Το πρόγραμμα πρέπει να είναι στημένο με βάση τις δυνατότητες των αγωνιζομένων και όχι τα θέλω και τις επιρροές των οργανωτών. Έπαθλα με 10 και βάλε αγώνες δεν έχουν θέση αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, με βάση τη διάρθρωση του πίνακα συμμετοχών, το συνολικό αριθμό αγωνιζομένων και βέβαια την γενική οικονομική κατάσταση.
3. Το πρόγραμμα πρέπει να έχει να κάνει με την κατανομή και συγκέντρωση των αγωνιζομένων στη χώρα μας. Π.χ. Wild Terrain στην Καλαμάτα αυτή τη δεδομένη στιγμή θα ήταν άκαιρο, αφού οι αγωνιζόμενοι είναι από βόρεια και από τα νησιά.
4. Το πρόγραμμα πρέπει να βασίζεται σε καταξιωμένους διοργανωτές, δίνοντας σε νέους τη δυνατότητα να αποδείξουν την αξία τους. Δηλαδή; Έπαθλα με τους άξιους και κάποιοι, λίγοι, φιλικοί αγώνες για τους φερέλπιδες οργανωτές. Αν το κάνουν καλά, τους υπολογίζουμε στην επόμενη σεζόν στο σχετικό έπαθλο! Οι αγωνιζόμενοι δεν είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν για να μαθαίνουμε στην πλάτη τους, ούτε για να πειραματιζόμαστε.
5. Το πρόγραμμα πρέπει να βασίζεται, ποιοτικά και όχι αριθμητικά, στις αξιολογήσεις των αγώνων της προηγούμενης χρονιάς. Στις αντικειμενικές αξιολογήσεις, στις οποίες πρέπει να μετρούν πράγματα όπως η ασφάλεια, η προβολή, οι παροχές, η ικανοποίηση των αγωνιζόμενων, ο αριθμός συμμετοχών κλπ. Οι καλύτεροι σε βαθμολογία αγώνες πρέπει να συνθέτουν τα έπαθλα της επόμενης χρονιάς.

Οι αγώνες
1. Οι αγώνες πρέπει να διατηρούν τη διαφορετικότητα και το χαρακτήρα τους. Δεν χρειάζεται να είναι ίδιοι, δεν πρέπει να είναι ίδιοι. Απλά πρέπει να αναφέρονται στις ίδιες κατηγορίες αυτοκινήτων και να έχουν τουλάχιστον τα ελάχιστα όσον αφορά την ασφάλεια, την προβολή, τις παροχές.
2. Πρέπει να αναφέρονται στο σύνολο των αυτοκινήτων που μπορούν να λάβουν συμμετοχή σε αυτούς και όχι σε κάποιες μικρές, λαμπρές ίσως, εξαιρέσεις. Π.χ. κατηγορία Τ1 στους αγώνες αντοχής στην Ελλάδα δεν έχει θέση, γιατί απλά δεν έχουμε αυτοκίνητα Τ1. Ενημερωτικά ούτε Τ2 έχουμε!
3. Ο οργανωτής, όποιος και αν είναι αυτός, θα πρέπει να έχει την απόλυτη ευθύνη για την επιτυχία ή αποτυχία του αγώνα του. Παρεμβάσεις θα πρέπει να γίνονται μόνο στο κομμάτι της ασφάλειας, όταν και εάν αυτή πάσχει αποδεδειγμένα.

Οι κανονισμοί
1. Πρέπει να έχουν βάθος χρόνου και στόχους την ασφάλεια, την αύξηση των συμμετοχών, την αύξηση του ανταγωνισμού, την έλξη προβολής από τα ΜΜΕ.
2. Πρέπει να ελαχιστοποιούν το κόστος χωρίς να θυσιάζεται η ασφάλεια.
3. Πρέπει να λαμβάνουν υπ΄ όψη τα ιδιαίτερα ελληνικά χαρακτηριστικά (φορολογία αυτοκινήτων, ΚΟΚ, μορφολογία εδάφους, οικολογία κλπ.)
4. Οι όποιες αλλαγές πρέπει να γίνονται σε εύθετο χρόνο και να ανακοινώνονται αρκετά πριν εφαρμοστούν για να γίνεται δυνατή η προσαρμογή αγωνιζόμενων και οργανωτών.
5. Πρέπει να κινούνται στα γενικά πλαίσια των διεθνών κανονισμών, ούτως ώστε να μην είναι αδύνατη η προσέλκυση ξένων συμμετοχών, τουλάχιστον στο μέλλον.
Γιάννης Αθανασίου

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by Γιάννης Αθανασίου »

Τεχνικός Κανονισμός
1. ΖΧ Rally
Περιγραφή: αυτοκίνητα rally 4X4 με τις προδιαγραφές που τείθονται κάθε φορά για αυτά. Σε περίπτωση που αυτές δεν υπάρχουν ισχύουν της Τ1 & Τ2 της FIA.
2. Ζ1 Open
Περιγραφή: εξελιγμένα αυτοκίνητα παραγωγής με τουλάχιστον δύο θέσεις. Διαγωνίζονται σε ειδικές τύπου reqularite και τις ειδικές τύπου enduro.
2.1. Βάρος. To βάρος πρέπει να είναι τουλάχιστον αυτό του αυτοκινήτου παραγωγής. Αυτό είναι το βάρος του αυτοκινήτου με όλο τον εξοπλισμό ασφαλείας, αλλά χωρίς πλήρωμα, εργαλεία, γρύλο, ανταλλακτικά κλπ. και πρέπει να διατηρείται σε όλο τον αγώνα.
2.2. Ελαστικά:
2.2.1. Το πλάτος και η διάμετρος των ελαστικών είναι ελεύθερα, με την προϋπόθεση ότι θα καλύπτονται πλήρως από το αμάξωμα ή τα πρόσθετα φτερά.
2.2.2. Δεν επιτρέπεται η χρήση αγωνιστικών ελαστικών, η χρήση των οποίων σε κοινό δρόμο δεν επιτρέπεται.
2.2.3. Απαγορεύεται η χρήση ελαστικών τύπου V, με δείκτη ταχύτητας μικρότερο από τα 100 χλμ./ώρα.
2.2.4. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν στο αυτοκίνητο περισσότερες από δύο ρεζέρβες.
2.2.5. Επιτρέπεται η αλλαγή της ρεζέρβας ανάγκης με μία κανονικών διαστάσεων.
2.3. Αμάξωμα - Σασί:
2.3.1. Επιτρέπεται η αφαίρεση υλικού, η πρόσθεση υλικού και η διαμόρφωση των φτερών για να χωρέσουν μεγαλύτερα ελαστικά. Σε καμία περίπτωση το πλάτος του αυτοκινήτου, χωρίς τους καθρέφτες, δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο από τα δύο (2) μέτρα, εκτός αν το μοντέλο παραγωγής είναι πιο πλατύ.
2.3.2. Επιτρέπεται η τοποθέτηση προστατευτικών ποδιών στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, ο μόνος σκοπός των οποίων πρέπει να είναι η προστασία του αμαξώματος και των μηχανικών μερών από χτυπήματα. Σε καμία περίπτωση δε πρέπει να εξέχουν της περιμέτρου του οχήματος. Δεν επιτρέπεται η χρήση ανθρακονημάτων.
2.3.3. Επιτρέπεται η ενίσχυση των σημείων στήριξης της ανάρτησης στο αμάξωμα, με την προσθήκη υλικού ή/και γέφυρες που ενώνουν τα σημεία.
2.3.4. Επιτρέπεται η αύξηση της απόστασης ανάμεσα στο σασί και το αμάξωμα – body lift – με όποιον τρόπο και αν γίνεται αυτό. Δεν επιτρέπεται η αύξηση ή η μείωση του αριθμού των σημείων στήριξης και η αλλαγή της θέσης τους πάνω στο σασί.
2.3.5. Τα πλαϊνά προστατευτικά – φτεράκια, πλαϊνά, μαρσπίεδες, σκαλοπάτια – μπορούν να αφαιρεθούν, με την προϋπόθεση όταν δεν αφήνουν απροστάτευτα μηχανικά μέρη ή λαμαρίνες με οξείες γωνίες. Επιτρέπεται η αντικατάσταση τους με κατασκευές με ελάχιστη καμπυλότητα 10 εκατοστά.
2.3.6. Επιτρέπεται η αλλαγή των πλευρικών παραθύρων με πλαστικά.
2.3.7. Επιτρέπεται η αφαίρεση της ρεζέρβας και της βάσης της από την πίσω πόρτα, αν είναι τοποθετημένη εκεί. Αν έχει αφαιρεθεί η ρεζέρβα, πρέπει να αφαιρεθεί υποχρεωτικά και η βάση της.
2.3.8. Επιτρέπεται η τοποθέτηση «εργάτη» - βίντσι. Τα ράουλα δεν επιτρέπεται να εξέχουν της περιμέτρου του αυτοκινήτου. Προτείνεται η χρήση γλίστρας.
2.3.9. Οπισθοπαρατήρηση. Η προς τα πίσω ορατότητα πρέπει να εξασφαλίζεται από δύο εξωτερικούς καθρέπτες (έναν αριστερά και έναν δεξιά). Οι καθρέπτες αυτοί μπορούν να είναι της παραγωγής. Κάθε καθρέπτης οπισθοπαρατήρησης πρέπει να έχει ανακλαστική επιφάνεια τουλάχιστον 90 cm². Ένας εσωτερικός καθρέπτης είναι προαιρετικός.
2.3.10. Δακτύλιος για ρυμούλκηση. Ένας δακτύλιος ρυμούλκησης πρέπει να είναι τοποθετημένος εμπρός και πίσω σε όλα τα αυτοκίνητα. Aυτός ο δακτύλιος θα χρησιμοποιηθεί μόνο σε περίπτωση που το αυτοκίνητο μπορεί να κυλά ελεύθερα, πρέπει να είναι ευδιάκριτος και να είναι βαμμένος κίτρινος, κόκκινος ή πορτοκαλί και να μην μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό πεζών ή αναβατών ή βλάβες σε άλλα οχήματα.
2.3.11. Ποδιές προστασίας: H τοποθέτηση μιας προστατευτικής ποδιάς κάτω από το αυτοκίνητο επιτρέπεται με την προϋπόθεση ότι πράγματι αποτελεί προστατευτικό, ότι είναι αφαιρετή και ότι είναι σχεδιασμένη ειδικά και αποκλειστικά για να προστατεύει τα εξής μέρη: μηχανή, ψυγείο νερού, ανάρτηση, κιβώτιο ταχυτήτων, δεξαμενή καυσίμων, μετάδοση της κίνησης, σύστημα εξαγωγής καυσαερίων, φιάλες πυροσβεστήρων και το σύστημα διεύθυνσης. Η προστατευτική ποδιά μπορεί να εκτείνεται σε όλο το πλάτος της κάτω πλευράς του εμπρόσθιου προφυλακτήρα μόνο αν βρίσκεται μπροστά από τον άξονα των εμπρός τροχών. Διαφορετικά δεν επιτρέπεται να καλύπτει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου αλλά μόνο τα προστατευόμενα μηχανικά μέρη.
2.3.12. Προφυλακτήρες
2.3.12.1. Οι εργοστασιακοί προφυλακτήρες μπορούν να αλλαχθούν με άλλους.
2.3.12.2. Οι καινούριοι προφυλακτήρες δεν πρέπει να αφήνουν ακάλυπτα μηχανικά μέρη, ούτε σε περίμετρο, ούτε καθ΄ ύψος.
2.3.12.3. Οι καινούριοι προφυλακτήρες δεν πρέπει να μεταβάλουν το μήκος του αυτοκινήτου περισσότερο από 10 εκατοστά σε σύνολο.
2.3.12.4. Το υλικό των προφυλακτήρων είναι ελεύθερο. Δεν επιτρέπεται η χρήση ανθρακονημάτων.
2.3.12.5. Δεν επιτρέπεται οι προφυλακτήρες να έχουν οξείες άκρες και τελειώματα. Η ελάχιστη καμπυλότητα στις άκρες πρέπει να είναι 10 εκατοστά.
2.3.12.6. Η τοποθέτηση των προφυλακτήρων πρέπει να είναι σταθερή και μόνιμη. Πρέπει να διατηρηθούν οι αρχικές τους στηρίξεις στο σασί ή το αμάξωμα.
2.3.12.7. Επιτρέπεται η τοποθέτηση προστατευτικής σκάρας στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, αν η κατασκευή της είναι από σωλήνες και στηρίζεται σταθερά και μόνιμα στους προφυλακτήρες. Η λειτουργικότητά της πρέπει να είναι μόνο η προστασία του αυτοκινήτου και η στήριξη πρόσθετων προβολέων. Δεν πρέπει να εξέχει της περιμέτρου του αυτοκινήτου, όπως αυτή ορίζεται από τους προφυλακτήρες.
2.3.13. Φώτα. Τα φώτα είναι ελεύθερα. Αν αλλαχθούν αυτά του κατασκευαστή, πρέπει να υπάρχουν υποχρεωτικά:
2.3.13.1. Φώτα πορείας εμπρός (2) και πίσω (2), ελάχιστης επιφάνειας 50 τετραγωνικών εκατοστών το καθένα.
2.3.13.2. Φώτα stop πίσω (2), κόκκινου χρώματος, που ενεργοποιούνται με το πεντάλ του φρένου, ελάχιστης επιφάνειας 50 τετραγωνικών εκατοστών το καθένα.
2.3.13.3. Δείκτες πορείας εμπρός (2) και πίσω (2), ελάχιστης επιφάνειας 25 τετραγωνικών εκατοστών, κίτρινου χρώματος.
2.3.13.4. Φως οπισθοπορείας πίσω (1), λευκού χρώματος, με ελάχιστη επιφάνεια 25 τετραγωνικά εκατοστά.
2.3.13.5. Φως ομίχλης πίσω (1), κόκκινου χρώματος, με ελάχιστη επιφάνεια 50 τετραγωνικά εκατοστά.
2.3.13.6. Σε περίπτωση νυχτερινού αγώνα επιτρέπεται η τοποθέτηση μέχρι 6 (έξη) πρόσθετων προβολέων. Οι βάσεις και ο τρόπος στήριξης δεν πρέπει να εγκυμονούν κινδύνους και να μην εξέχουν πάνω από δέκα εκατοστά της περιμέτρου του οχήματος.
2.3.13.7. Η τοποθέτηση των φώτων πρέπει να είναι μόνιμη, στιβαρή και να εξασφαλίζει την ορατότητά τους από εμπρός ή πίσω, ανάλογα με το που είναι τοποθετημένα.
2.3.14. Λασπωτήρες
2.3.14.1. Είναι υποχρεωτικοί και στους 4 τροχούς.
2.3.14.2. Πρέπει να καλύπτουν όλο το πλάτος του τροχού.
2.3.14.3. Το κατώτερο σημείο τους δεν πρέπει να απέχει περισσότερο από 20 εκατοστά από το έδαφος, με το αυτοκίνητο σε στάση, χωρίς το πλήρωμα.
2.4. Εσωτερικό
2.4.1. Οι τροποποιήσεις σε χώρο των επιβατών δεν πρέπει να δημιουργούν κινδύνους για το πλήρωμα, ειδικά σε περίπτωση σύγκρουσης.
2.4.2. Επιτρέπεται η μετατροπή ή η αφαίρεση μερών του ταμπλό, των πλαϊνών προστατευτικών στις πόρτες ή τον ουρανό, με τη προϋπόθεση ότι αντικαθίστανται από μία ενιαία επιφάνεια, που δεν αφήνει έκθετα μηχανικά μέρη. Δεν πρέπει να παρουσιάζει γωνίες που προεξέχουν.
2.4.3. Τα υλικά επένδυσης μπορούν να αφαιρεθούν.
2.4.4. Επιτρέπεται η αφαίρεση ή/και η απενεργοποίηση του συστήματος αερόσακων.
2.4.5. Επιτρέπεται η αλλαγή των εμπρός καθισμάτων με άλλα,με την προϋπόθεση ότι τα καινούρια θα είναι τοποθετημένα πάνω στις αρχικές βάσεις ή σε πιστοποιημένες από τον κατασκευαστή τους βάσεις.
2.4.6. Επιτρέπεται η αλλαγή των ζωνών ασφαλείας με άλλες 4 σημείων. Τα σημεία πρόσδεσης πρέπει να παραμείνουν. Τα σημεία πρόσδεσης των ιμάντων ώμου πρέπει να είναι αυτά των πίσω ζωνών ασφαλείας. Προτείνεται Η αλλαγή των ζωνών πρέπει να συνοδεύεται από αλλαγή καθισμάτων με άλλα τα οποία είναι σχεδιασμένα για ζώνες 4 σημείων.
2.4.7. Επιτρέπεται η αφαίρεση της δεύτερης και της τρίτης – αν υπάρχει – σειράς καθισμάτων. Επιτρέπεται αυτά να είναείναι ι διπλωμένα κατά τη διάρκεια του αγώνα..
2.4.8. Το αρχικό σύστημα θέρμανσης μπορεί να αφαιρεθεί. Πρέπει όμως να υπάρχει σύστημα ξεθαμπώματος του παρμπρίζ.
2.4.9. Το σύστημα κλιματισμού μπορεί να αφαιρεθεί.
2.4.10. Μπορεί να τοποθετηθεί στην οροφή θυρίδα εξαερισμού του αυτοκινήτου με μέγιστες διαστάσεις 10 εκατοστά σε ύψος και 50 εκατοστά σε πλάτος.
2.4.11. Το χειρόφρενο και ο επιλογέας του συστήματος ταχυτήτων είναι ελεύθερα.
2.4.12. Επιτρέπεται Επιβάλεται η τοποθέτηση roll cage. Αν υπάρχει πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες του άρθρου ασφαλείας. Το roll cage είναι υποχρεωτικό για τα ανοιχτά αυτοκίνητα.
2.5. Κινητήρας – κιβώτιο – βοηθητικό:
2.5.1. Η αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα, σε σχέση με τη μέγιστη ονομαστική του αυτοκινήτου παραγωγής, δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 30%.
2.5.2. Η υπερτροφοδότηση, turbo ή supercharger, επιτρέπεται μόνο στους κινητήρες diesel. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις όπου η υπερτροφοδότηση παρέχεται από τον κατασκευαστή στο στάνταρ μοντέλο του αυτοκινήτου.
2.5.3. Aκόμη και αν οι διατάξεις, που αφορούν συγκεκριμένη ομάδα, επιτρέπουν την αντικατάσταση του αρχικού σιγαστήρα, τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν σε αγώνα ανοικτού δρόμου πρέπει να είναι εφοδιασμένα με σιγαστήρα εξαγωγής, σύμφωνα με τους κανόνες της οδικής κυκλοφορίας της χώρας (χωρών) στην οποία διεξάγεται η εκδήλωση.
2.5.4. Σε όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται σε αυτούς τους αγώνες το ύψος θορύβου στο δρόμο δεν πρέπει να ξεπερνά τα 103 dB(A) με τον κινητήρα στις 3500 σαλ για κινητήρες βενζίνης και 2500 σ.α.λ. για κινητήρες πετρελαίου, εκτός αν τα όρια της χώρας που γίνεται ο αγώνας είναι χαμηλότερα.
2.5.5. Oι οπές των σωλήνων εξαγωγής καυσαερίων πρέπει να είναι τοποθετημένες σε κατώτατο ύψος 10 cm από το έδαφος.
2.5.6. H οπή της εξαγωγής καυσαερίων πρέπει να βρίσκεται μέσα στην περίμετρο του αυτοκινήτου, σε απόσταση OXI μικρότερη από 10 cm εσωτερικά από αυτήν την περίμετρο και πίσω από το νοητό κάθετο επίπεδο που περνά από το μέσο του μεταξονίου. Eξ άλλου θα πρέπει να υπάρχει μια αποτελεσματική προστασία έτσι ώστε οι υπερθερμασμένοι σωλήνες να μην μπορούν να προκαλέσουν εγκαύματα.
2.5.7. Tο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων δεν πρέπει να έχει προσωρινό χαρακτήρα. Tα καυσαέρια δεν μπορούν να εξέρχονται παρά μόνο από το άκρο του συστήματος. Mέρη του πλαισίου δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν μέρη του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων.
2.5.8. Η εξάτμιση είναι ελεύθερη, με τον όρο ότι η στάθμη θορύβου είναι η νόμιμη από τον Κ.Ο.Κ. Η εξαγωγή της πρέπει να είναι μέσα στη περίμετρο του αυτοκινήτου.
2.5.9. Αν αλλαχθεί το κιβώτιο ταχυτήτων, δεν επιτρέπεται αυτό να έχει περισσότερες από πέντε (5) σχέσεις.
2.5.10. Τα μπλοκέ διαφορικά, κάθε τύπου, είναι ελεύθερα.
2.6. Ανάρτηση:
2.6.1. Tα στοιχεία της ανάρτησης είναι ελεύθερα.
2.6.2. Ο αριθμός των ελατηρίων – σουστών και των αποσβεστήρων καθώς και ο τρόπος λειτουργίας τους είναι ελεύθερα.
2.6.3. Επιτρέπεται η αλλαγή από σούστες σε ελατήρια ή αντίστροφα.
2.6.4. Επιτρέπεται η αλλαγή από ξεχωριστά ελατήρια – αμορτισέρ σε γόνατα (coil over).
2.6.5. Επιτρέπεται η χρήση ελατηρίων αέρος.
2.7. Φρένα
2.7.1. Είναι ελεύθερα, με την προϋπόθεση ότι υπάρχουν και στους τέσσερις τροχούς και ενεργοποιούνται από το πεντάλ φρένων ταυτόχρονα.
2.7.2. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη ενός φρένου παρκαρίσματος που θα ακινητοποιεί τουλάχιστον δύο τροχούς. Επιτρέπονται τα φρένα παρκαρίσματος στο κιβώτιο ταχυτήτων.
3. Ζ2 Normal
Περιγραφή: αυτοκίνητα παραγωγής με τις απαραίτητες αλλαγές για να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός αγώνα. Διαγωνίζονται σε ειδικές τύπου reqularite και στις ειδικές των enduro. Όπως και η Z3, χωρίς την υποχρεωτική τοποθέτηση roll cage. Υποχρεωτικά με μέση ταχύτητα μικρότερη της Open και επιβολή μέγιστης ταχύτητας.
4. Ζ3 Entry
Περιγραφή: αυτοκίνητα παραγωγής με τις απαραίτητες αλλαγές για να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός αγώνα. Όπως και η Ζ2. Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας δεν θα συμμετάσχουν στις ειδικές δοκιμασίες. Θα ακολουθούν μόνο τη διαδρομή. Αφορά μόνο πληρώματα χωρίς συμμετοχή σε αγώνες τις προηγούμενες χρονιές.
5. Ζ0 SUV
Περιγραφή: αυτοκίνητα παραγωγής με τις απαραίτητες αλλαγές για να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός αγώνα. Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας δεν θα συμμετάσχουν στις ειδικές δοκιμασίες. Θα ακολουθούν μόνο τη διαδρομή. Αφορά μόνο πληρώματα χωρίς συμμετοχή σε αγώνες τις προηγούμενες χρονιές. Όπως η Ζ1 Entry αλλά για αυτοκίνητα τύπου SUV, χωρίς βοηθητικό κιβώτιο. Σε αυτά περιλαμβάνεται το Subaru Forester.
Post Reply

Return to “Αγώνες 4Χ4”