Όταν αναφερόμαστε σε φόρητους χειρός ή πλάτης,ονομάζονται PRC ή επί το Αγγλικό Portable Radio Communication.
Και τέλος σε αυτούς που μας ενδειαφέρει,στους εποχούμενους, οι οποίοι ονομάζονται VRC ή επί το Αγγλικό Vehicle Radio Communication.
Όλα τα παραπάνω ισχύουν(Για Αμερικάνικους ασυρμάτους)όταν αναφερόμαστε σε ολόκληρες συλλογές εγκατάστασης(Βάσεις,καλώδια,σύνδεσμοί,κεραίες,ακόμα και κοχλίες)

Όταν αναφερόμαστε στον ασύρματο μεμονωμένα σαν ξεχωριστό απάρτιο, τότε αναφέρουμε το όνομα του που πάντα έχει τυπωμένο πάνω του, μαζί με τον αριθμό σειράς, το γνωστό Serial Number.
Το όνομα του αν είναι πομποδέκτης RT-χχχ ή απί το Αγγλικό RadioTransmiter, και άν είναι δέκτης R-XXX ή επι το Αγγλικό Receiver
Θα αναφερθώ στο Jeep Μ151(Μοντέλο 1965 και μετά)
Από χρονολογική πλευρά ασύρματοι VHF LOW BAND 30-75MHZ που ταιριάζουν να τοποθετηθούν πάνω του και να είναι ιστορικά αληθές, είναι η σειρά:
RT-505(PRC-25),

RT-841(PRC-77,

RT-2841(PRC-277)

Και οι τρείς εξωτερικά είναι σχεδόν ίδιοι, ουσιαστική διαφορά τους είναι η απόσταση διαυλοποίησης των καναλιών ανά 25KHZ και 50KHZ ενώ ο πρώτος έχει λυχνία στην έξοδο.
Αυτοί οι ασύρματοι για να τοποθετηθούν πάνω στο φτερό από το Μ151 χρειάζεται η μεταλλική βάση της συλλογής εγκατάστασης SC-DL-48676,



όπου τοποθετείται η βάση ΜΤ-1029,

και ο ακουστικός ενισχυτής ΑΜ2060



Ακολουθεί πάλι στην ίδια ζώνη συχνοτήτων η σειρά :RT-246(VRC-12),

RT-524(VRC-46),


και ο δέκτης R-442,

συνδιασμοί αυτών δημιουργούν τους VRC-47,VRC-48,VRC-49 που συνήθως συναντάμε σε διοικητικά οχήματα,όπου οι απαιτήσεις επικοινωνιών είναι μεγαλύτερες.



Στη ζώνη των HF (1,6-30ΜΗΖ) έχουμε ασυρμάτους της σειράς RT-834(GRC-106)400watt,

Εδώ να αναφέρω ότι υπάρχει και μιά άλλη κατηγορία ασυρμάτων η οποία είναι οι Ομάδες Επαφής εδάφους-αέρος,εδάφους-επιφανείας και εδάφους-εδάφους,FAC (Forward Air Control-Προωθημένος Αεροπορικός Έλεγχος) και όπως το λέει και το όνομά τους χρησιμοποιούνται για πολλαπλές επικοινωνίες, εξού και το MRC-Multiple Radio Communication
Oι ΟΕ χρησιμοποιούν διάφορους τύπους ασυρμάτων για να καλύπτουν το φάσμα ραδιοσυχνοτήτων από 1,6-30ΜΗΖ,30-75ΜΗΖ,108-149MHZ,225-400MHZ και σε διάφορες διαμορφώσεις AM,SSB,FM,FSK.



Επανέρχομαι τώρα στους ασυρμάτους του Μ38 & Μ38Α1....
Στο Μ38 & Μ38Α1 μπορούν να τοποθετηθούν ασύρματοι της σειράς RT-66,RT-67,RT-68 oι οποίοι εξωτερικά είναι όμοιοι, αλλά διαφέρει η ζώνη κάλυψης από 26MHZ-55MHZ, είναι διαμόρφωσης FM με έξοδο 2watt στη LOW και 20 στη ΗΙ,και φυσικά είναι με λυχνίες.


Έχουμε επίσης τους μικρότερης ισχύος Πομποδέκτες 1,5watt RT-70


Επίσης μπορούν να τοποθετηθούν δέκτες της ίδιας σειράς όπως ο R-109,

R-110,

Τροφοδοσία για τα παραπάνω διαμέσω των εκάστοτε βάσεων,δίνει το τροφοδοτικό PP-112 για 24volt και το PP-109, όμοιo του για 12volt

Τώρα διαφορετικές συγκροτήσεις όλων των παραπάνω μας κάνουν τους
VRC-18

VRC-3

VRC-4

VRC-5

VRC-6

VRC-7

VRC-8

VRC-10

Για μικρότερης ισχύος ασυρμάτους VHF LOW BAND χρησιμοποιούν τους PRC-8-9-10 όμοιας εξωτερικής εμφάνισης, με διαφορές όμως στη ζώνη κάληψης,

ενώ για την τοποθέτηση στο όχημα χρειαζόταν και ο αντίστοιχος μεταλλάκτης.


Ασύρματος HF 1,6-12MHZ χρησιμοποιήται αυτή την περίοδο ο RT-77(GRC-9)



και για μεγαλύτερη ισχύ 100watt AM ο
T-195 & R 392 (GRC-19)


Ώς δέκτη χρησιμοποιούν τον GRR-5 [/b


ενώ για ασύρματο αεροπορικής επικοινωνίας(225-400MHZ,AM) είχαν τον
RT-323A(VRC-24)

Και μία μάχιμη φώτο Μ38Α1:

Ολα τα παραπάνω ισχύουν για τον Αμερικάνικο Στρατό γιατί στον ΕΣ, ώς χώρα της πατέντας υπήρχε αρκετός αυτοσχεδιασμός (Για το λόγο αυτό και δεν μπορούσε να επικοινωνίσει κανείς)
Αν υπάρχει επιθυμία μπορώ να γράψω και για το willys MB...
MB Με ασύρματο WS-19 MKΙΙ

73's