Προσεχώς Βουλγάρες
Δύο αγγελίες στο διαδίκτυο και ένα άρθρο στην εφημερίδα «Ημερησία» με κάνουν να σκεφτώ να αλλάξω υπηκοότητα, έστω και στα χαρτιά.
Ο λόγος είναι απλός: Γιατί στη χώρα που ζω υπολογίζουν περισσότερο έναν απατεώνα από ένα φορολογούμενο πολίτη. Όπως είναι φυσικό οι απατεώνες δεν τιμωρούνται ενώ ο φορολογούμενος πολίτης τιμωρείται ακόμη και για τις επιλογές του.
Ως λάτρης του αυτοκινήτου, που σέβεται τις γνώσεις του και έχει τις ιδιοτροπίες του, ήθελα ένα διαφορετικό αυτοκίνητο (υπάρχουν μεταχειρισμένα διαφορετικά ή αν θέλετε ειδικά αυτοκίνητα ως 9.000 €) δυστυχώς όμως τα περισσότερα ήταν 2000 κ.εκ και πάνω. Σύμφωνα με τους νόμους του κράτους όποιος έχει ένα τόσο μεγάλο σε κυβισμό αυτοκίνητο θεωρείται εφοπλιστής (βουλευτής ίσως;) και πρέπει να πληρώνει το ανάλογο τίμημα. Επειδή δεν έχω το οικονομικό υπόβαθρο των δύο, διάλεξα ένα αυτοκίνητο 1600 κ.εκ. Το αυτοκίνητό μου θα μπορούσα να το κυκλοφορήσω με ιστορικές πινακίδες (είναι κατασκευασμένο το 1983) αλλά δεν το κάνω γιατί το κινώ κάθε μέρα και δεν το θεωρώ σωστό. Επειδή μάλιστα κατακρίνω όσους το κάνουν προτιμώ να πληρώνω.
Όλα αυτά ως τη στιγμή, που είδα ένα δίλιτρο υπέροχο «ιστορικό» όχημα. Παράλληλα ένας φίλος ανέβασε την παρακάτω αγγελία σε τόπο διαδικτυακής κοινωνικής δικτύωσης:
«Εάν τα έξοδα του αυτοκινήτου σας (τέλη κυκλοφορίας, κ.τ.λ.) σας έχουν εξαναγκάσει να θέσετε το αυτοκίνητο προς πώληση ή να παραδώσετε τις πινακίδες του, έχουμε την πλέον οικονομικότερη λύση για να μην το αποχωριστείτε! Σας προτείνουμε να σας μετατρέψουμε το αυτοκίνητό σας με βουλγαρικές πινακίδες είναι άκρως νομιμότατο, δοκιμασμένο, δεν υπάρχει κίνδυνος κατάσχεσης από τις ελληνικές αρχές, διότι σας εξασφαλίζουμε βουλγαρική άδεια παραμονής, όπου σας δίνει επιπλέον δικαίωμα να αγοράσετε αυτοκίνητα από την Ε.Ε. Τα έξοδα είναι τα εξής:
1ος χρόνος
1001 – 2500 κ.εκ. = 1.000 €
2501 – 3150 κ.εκ. = 1.100 €
3151 κ.εκ και πάνω = 1.200 €
2,3,4ος χρόνος
1001 – 2500 κ.εκ. = 400 €
2501 – 3150 κ.εκ. = 500 €
3151 κ.εκ. και πάνω κ.εκ. = 550 €
Παρόμοιες διαφημίσεις μπορεί ο καθένας να βρει στο Διαδίκτυο αφού οι εταιρίες, που αναλαμβάνουν την αλλαγή αυτή είναι πολλές (όσες και αυτές που κάνουν το όχημά σας να καίει υγραέριο).
Όπως διάβασα στο άρθρο του Γιώργου Ανδρή αυτό ξεκίνησε από τη Βόρεια Ελλάδα όπου περισσότεροι από 3.000 Έλληνες ίδρυσαν «εταιρείες» στη Βουλγαρία. Επιχειρηματίες από τη Βόρεια Ελλάδα οι περισσότεροι που ιδρύουν εταιρεία στη γειτονική χώρα το κάνουν για να ξεφύγουν από τη δαγκάνα των τεκμηρίων ή να διατηρήσουν το ΙΧ τους με χαμηλό κόστος ενώ υπάρχουν και κάποιοι που αποκτούν αυτοκίνητο με βουλγαρικές πινακίδες μετά τη σύσταση της εταιρείας τους. Άλλωστε το κόστος διατήρησης της εταιρείας είναι πολύ χαμηλό ενώ το πρόβλημα με τα τελωνειακές Αρχές δεν υφίσταται καθώς οι επιχειρηματίες πηγαινοέρχονται συνεχώς από τη Θεσσαλονίκη προς τη Βουλγαρία για «δουλειές».
Η απόκτηση αυτοκινήτου είναι ελεύθερη και δεν υπόκειται σε κανέναν περιορισμό η κυκλοφορία του μέσα στα όρια της ΕΕ. Για Έλληνες υπηκόους θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχουν ειδικοί έλεγχοι στην Ελλάδα γι' αυτό συνίσταται η απόκτηση κάρτας μόνιμης παραμονής στην χώρα (εκδίδεται σε 3 εργάσιμες και απαιτεί την αυτοπρόσωπη παρουσία του αιτούντος) για τα άτομα που έχουν δραστηριότητα στην Βουλγαρία ή εναλλακτικά να έχουν έγγραφα που αποδεικνύουν πραγματική παραμονή.
Στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ δεν υφίσταται κανένας περιορισμός. Το αυτοκίνητο υπόκειται σε πενταετή απόσβεση στον ισολογισμό, ενώ για αυτοκίνητα S.U.V. με 5+1 θέσεις επιστρέφεται στην εταιρεία ολόκληρο το ΦΠΑ (20%) από την τιμή αγοράς. Το ΦΠΑ θεωρείται έξοδο για την εταιρεία και δεν επιστρέφεται για πενταθέσια αυτοκίνητα. Η αλλαγή πινακίδων φυσικά έφτασε ως την Αθήνα όπου βλέπουμε όλο και περισσότερα Q7 ML AMG και X6 M με νούμερα με το χαρακτηριστικό «BG» στην αρχή.
Βέβαια τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα στην Ουγγαρία. Εκεί έχουν το «regadó» τέλος κυκλοφορίας. Εκεί όσα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι από 3.000 κ.εκ και πάνω «πληρώνουν» 11.233€
Οι Ρώσοι από την άλλη πλευρά όταν θέλουν να εισάγουν αυτοκίνητο από τις ΗΠΑ για να μην πληρώσουν φόρους το… κόβουν στα δύο. Έτσι δεν εισάγουν αυτοκίνητο αλλά κομμάτια αυτοκινήτου. Όσο περισσότερα κομμάτια τόσο λιγότεροι οι φόροι. Οι εταιρίες Autoconsult και Autobest αναλαμβάνουν να αγοράσουν, να κόψουν, να συσκευάσουν και να περάσουν το τελωνείο στη Ρωσία. Τα παραπάνω κοστίζουν, σύμφωνα με το site της Autobest, 1.610€ χωρίς την αγορά του αυτοκινήτου και τη συναρμολόγησή του, στη Ρωσία.
Επιστρέφω λοιπόν στο πρόβλημά μου και λέω ευτυχώς που δεν ζω στη Ρωσία ή την Ουγγαρία.
Αγοράζω το δίλιτρο (ή και παραπάνω κ.εκ όχημα) που ερωτεύτηκα;
Με ελληνικές πινακίδες; ( και πληρώνω το… χαράτσι, που ανακαλύπτει από την νομοθεσία της Τουρκοκρατίας κάθε φοροεισπράκτορας )
Με πινακίδες Βουλγαρίας ; (και δεν πληρώνω τίποτα αλλά πάω κόντρα σε ότι έχω πει και γράψει )
H θα μείνω στο 1600σάρι μου και δεν θέλω να ξέρω τίποτε άλλο.
"C'est en voyant un moustique se poser sur ses testicules qu'on réalise qu' on ne peut pas régler tous les problèmes par la violence"...