Ειδος Snorkel με Air-boost

User avatar
Dimitris_TL
Posts: 174
Joined: Thu Nov 26, 2009 19:28

Ειδος Snorkel με Air-boost

Post by Dimitris_TL »

Οι φίλοι θα θυμούνται το Snorkel που είχα φτιάξει στο Νίβα που το οδηγούσα στο κουτί του καλοριφερ γιατί δεν μου άρεσε να φαίνεται απέξω η σωλήνα, και ύστερα εγώ σε βαθιά νερά δεν μπαίνω...
Λοιπόν είχα ένα ηλεκτρικό duct-fan το οποίον είχε μια πολύ ικανοποιητική παροχή αέρα και αναπαυόταν σε κάποιο ράφι στην αποθήκη, η αρχική ιδέα ήταν να το τοποθετήσω μεταξύ αισθητήρα όγκου αέρα (Λουφτ) και πολλαπλής εισαγωγής, πράγμα που το δοκίμασα και δούλευε καταπληκτικά, αλλά δυστυχώς δεν με έπαιρνε ο χώρος για μόνιμη εγκατάσταση, οπότε είπα να το βάλω πριν το φίλτρο αέρα με τον φόβο να μου επηρεάζει το λουφτ με μπουκώματα και τα σχετικά...
Λοιπόν η δοκιμή πέτυχε και για να σιγουρευτώ πήγα σε αναλυτή καυσαερίων όπου διαπίστωσα τα εξής.
Εάν δεν έχω βάλει τον αντάπτορα της σωλήνας στην εισαγωγή του duct-fan έχω υπερβολικούς υδρογονάνθρακες στα καυσαέρια πράγμα που δεν επιθυμώ, δηλαδή τότε επηρεάζει το λουφτ και το κάνει να δίνει εντολή για παρουσία υπερβολικής ποσότητας αέρα και τότε το ECU δίνει εντολή για ποιό πλούσιο μείγμα...
Δηλαδή σαν να το είχα "ζιγκλερώσει" αν υποτίθεται ότι είχε καρμπυρατερ το Νιβα, δηλαδή μπορεί να έβγαζε μεγαλύτερη δύναμη ο κινητήρας αλλά έκαιγε και παραπάνω οπότε απορίπτεται αυτή η συνδεσμολογία....
Με τον αντάπτορα συνδεδεμένο και με την σωλήνα συνδεδεμένη επίση τα καυσαέρια ήταν τέλοια!!!
Κάτι άλλο που διαπίστωσα ήταν με σβυστό κινητήρα και το duct-fan σε λειτουργία αφού είχα ξεσυνδέσει την σωλήνα αναθυμιάσεων από την πολλαπλή ώστε να βγαίνει ο αέρας από εκεί, εμπειρικά δεν είδα καμία διαφορά στην ροή του αέρα από εκεί, με και χωρίς τον αντάπτορα στην είσοδο του duct-fan και με η χωρίς την υπόλοιπη σωλήνα συνδεδεμένη!
Το duct-fan τραβάει 4Α οπότε η κατανάλωση είναι σε επιτρεπτά όρια.
Αυτά τα ολίγα

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΟΣ
Posts: 738
Joined: Sun Nov 01, 2009 17:26
Location: Ξανθη

Re: Ειδος Snorkel με Air-boost

Post by ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΟΣ »

Κατι σαν τα ηλεκτρικα τουρμπο δηλαδη με τη διαφορα οτι εδω η χρηση του ειναι να καταπολεμισει την πτωση πιεσης και τις απωλιες λογο τριβων μεσα στο σνορκελ.Καλη ιδεα!!
Ο Θεος να με φυλαει απο τους φιλους
γιατι τους εχθρους μου τους γνωριζω.

http://www.4x4brasil.com.br/forum/mitsu ... -lift.html
User avatar
Dimitris_TL
Posts: 174
Joined: Thu Nov 26, 2009 19:28

Re: Ειδος Snorkel με Air-boost

Post by Dimitris_TL »

Σε ευχαριστώ για τα σχόλια, ακριβώς έτσι είναι, αλλά και για το Νιβα ιδιαίτερα τα μοντέλα της κατηγορίας του δικού μου σε μεγάλο υψόμετρο, (πάνω από 2.000μ) δεν μπορεί να κρατήσει το ρελαντί, οπότε με το "κόλπο" αυτό πιστεύω λύθηκε το πρόβλημα...
User avatar
ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΟΣ
Posts: 738
Joined: Sun Nov 01, 2009 17:26
Location: Ξανθη

Re: Ειδος Snorkel με Air-boost

Post by ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΟΣ »

Οχι απλα λυθηκε αλλα εχεις και μια μικρη βελτιωση στην αναπνοη του κινητηρα και κατα συνεπεια αυξηση της αποδοσης του,οχι τιποτα συνταρακτικο αλλα αυτο το κατι λιγο που θα μπορει να το εκμεταλευτει ενας που γνωριζει πολυ καλα το αυτοκινητο του.
Ο Θεος να με φυλαει απο τους φιλους
γιατι τους εχθρους μου τους γνωριζω.

http://www.4x4brasil.com.br/forum/mitsu ... -lift.html
User avatar
Dimitris_TL
Posts: 174
Joined: Thu Nov 26, 2009 19:28

Re: Ειδος Snorkel με Air-boost

Post by Dimitris_TL »

Κοίτα αυτό που περιμένω είναι να αντισταθμίσει την τυχών επιβάρυνση των επιπλέον σωληνώσεων στην συνολική εισαγωγή του κινητήρα και πιθανόν να βελτιώσει το πρόβλημα του ρελαντί σε υψηλό υψόμετρο, δυστυχώς δεν έχω πρόχειρη την παροχή του duct-fan σε κυβικά εκατοστά ανά λεπτό ώστε να την συγκρίνω με την απαραίτητη εισαγωγή αέρα του κινητήρα ανά λεπτό στις 6.000 στροφές ανά λεπτό που είναι και η μεγιστη επιτρεπόμενη λειτουργία του. Πάντως το γεγονός ότι το duct fan επιτρέπει ελεύθερα την ροή αέρα από μέσα του χωρίς να είναι σε λειτουργία δεν με προβλημάτισε να το τοποθετήσω, ότι δηλ θα δημιουργούσε φαινόμενα "πνιγμού"στην εισαγωγή του αέρα και φυσικά η ανάλυση καυσαερίων έπαιξε μεγάλο ρόλο στο να το αφήσω εκεί.
Θα ψάξω να βρω στην αγορά πια είναι η παροχή του για να έχω πλήρη εικόνα την γενικής συμπεριφοράς του συστήματος....
User avatar
ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΟΣ
Posts: 738
Joined: Sun Nov 01, 2009 17:26
Location: Ξανθη

Re: Ειδος Snorkel με Air-boost

Post by ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΟΣ »

Το καλυτερο που εχεις να κανεις!!!Για να εισαι σιγουρος οτι δεν θα εχεις αρνητικες επιτωσεις στη λειτουργεια του κινητηρα.Μπραβο Δημητρη!Δυσκολα βλεπουμε τοσο μελετημενες επεμβασεις.
Ο Θεος να με φυλαει απο τους φιλους
γιατι τους εχθρους μου τους γνωριζω.

http://www.4x4brasil.com.br/forum/mitsu ... -lift.html
User avatar
Dimitris_TL
Posts: 174
Joined: Thu Nov 26, 2009 19:28

Re: Ειδος Snorkel με Air-boost

Post by Dimitris_TL »

Λοιπόν φίλε "Βραζιλιάνε"έψαξα και βρήκα τα χαρακτηριστικά του duct-fan
Image
Οπως βλέπεις είναι 168 κυβικά μέτρα ανά ώρα η δηλαδή 2,8 κυβικά μέτρα ανά λεπτό που αυτό σε λίτρα είναι (Χ1000) 2800 λιτρα αέρα ανά λεπτό!
Το Νιβα φοράει κινητήρα 1.690 λιτρου συνολικού κυβισμού, επειδή όμως είναι τετράχρονος πληρώνει με καθαρό αέρα τον ένα από τους τέσσερεις κυλίνδρους ανά μονάδα χρόνου δηλαδή 0,4225 Lit
Αν υποθέσουμε ότι ο κινητήρας λειτουργεί στο μέγιστο αριθμό στροφών που είναι 6000 RPM τότε θέλει 0,4225 Χ 6000 = 2535 Λιτρα καθαρού αέρα ανά λεπτό
Μα ήδη το duct-fan μου δίνει 265 λίτρα ποιό πολλά (2800-2535) άρα είμαι ΟΚ!!!
Απλά επειδή δεν ήξερα ότι ο μέγιστος χρόνος λειτουργίας του δεδομένου duct-fan είναι μια ώρα θα τον αντικαταστήσω με τον
Image

Blower Attwood
Με ικανότητα εξαγωγής ή εισαγωγής αέρα 3,8m³/1'
Διάμετρος 75mm
12 volt
2,7A

Η με κάποιο αντίστοιχο.... Αυτά τα ολίγα από εδώ ;) ;) ;)
cousto
Posts: 62
Joined: Fri Jun 19, 2009 14:16

Re: Ειδος Snorkel με Air-boost

Post by cousto »

Η παροχη ρευματος ειναι on-off ή ειναι αναλογη των στροφων? δηλ με λιγοτερες στροφες του κινητηρα, γυριζει και ο ανεμιστηρας με με λιγοτερες στροφες? Γινεται αυτο?
User avatar
Dimitris_TL
Posts: 174
Joined: Thu Nov 26, 2009 19:28

Re: Ειδος Snorkel με Air-boost

Post by Dimitris_TL »

Να κάτι να ασχοληθείς και εσύ μια που το σκέφτηκες....
Λοιπόν αναφορά σχετικά με τις στροφες του κινητήρα θα πάρεις από το στροφόμετρο, από εκεί και πέρα με το κατάλληλο ηλεκτρονικό κύκλωμα που θα σχεδιάσεις θα ελέγχεις το ρεύμα που θα περνά μέσα από το μοτερ του duct-fan και κατά συνέπεια την λειτουργία του......
Αλλά αν θέλεις να κάνεις supercharger δόξα το θεό υπάρχουν ένα σωρό κομπρέσορες με τα ιντερκούλερ και τις βαλβίδες ανακούφησης στους παλιατζήδες, αλλά χρειάζεται επαναπρογραμματισμός του ECU, έμβολα ενισχυμένα σφυρίλατα, πιθανόν άλλες βαλβίδες και ελάτωση της συμπίεσης του κινητήρα και πάει λέγοντας......κοινώς μπλέκεις!
Last edited by Dimitris_TL on Mon Mar 07, 2011 19:05, edited 1 time in total.
User avatar
ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΟΣ
Posts: 738
Joined: Sun Nov 01, 2009 17:26
Location: Ξανθη

Re: Ειδος Snorkel με Air-boost

Post by ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΟΣ »

Ειναι κατι που σκεφτομουνα αλλα με προλαβαν!! :D Μπορεις να "κλεψεις" σημα στροφων απο τον δυναμο ή απο εναν πολλαπλασιαστη,το θεμα ειναι να μπορεσεις να το συνδιασεις με το duct-fan,αυτη και αν θα ειναι μεγαλη μαγκια!!! ;)
Ο Θεος να με φυλαει απο τους φιλους
γιατι τους εχθρους μου τους γνωριζω.

http://www.4x4brasil.com.br/forum/mitsu ... -lift.html
Post Reply

Return to “Ανακλήσεις Προϊόντων - Αναβαθμίσεις Αυτοκινήτων”