Τετραπλή Ανάφλεξη
- Dimitris_TL
- Posts: 174
- Joined: Thu Nov 26, 2009 19:28
Re: Τετραπλή Ανάφλεξη
Οχι κανένα πρόβλημα, τη στιγμή που τα μπουζί αυτά από την Bosh είναι σχεδιασμένα για το συγκεκριμένο κινητήρα (του Νιβα). Απλώς θα βγάλουν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα επειδή έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια ηλεκτροδίου από τα "απλά" μπουζί της ίδιας εταιρείας για το Νιβα. Επίσης το διάκενο των ηλεκτροδίων και των μεν και των δε, είναι ακριβώς το ίδιο (0.8mm) το οποίον το διακρίβωσα με φίλερ.
Οι ζημιές στα έμβολα γίνονται συνηθως από τις προαναφλέξεις που προκαλούν υπερθέρμανση στην ¨κορώνα" του εμβόλου οι οποίες πιθανόν να προέρχονται και από λανθασμένη επιλογή μπουζί, η από νοθευμένη βενζίνη, η από μεγάλη προπορεία "αβανς", το οποίον δεν συμβαίνει στο κινητήρα μου.
Οι ζημιές στα έμβολα γίνονται συνηθως από τις προαναφλέξεις που προκαλούν υπερθέρμανση στην ¨κορώνα" του εμβόλου οι οποίες πιθανόν να προέρχονται και από λανθασμένη επιλογή μπουζί, η από νοθευμένη βενζίνη, η από μεγάλη προπορεία "αβανς", το οποίον δεν συμβαίνει στο κινητήρα μου.
Last edited by Dimitris_TL on Sat Jan 29, 2011 22:39, edited 2 times in total.
Re: Τετραπλή Ανάφλεξη
Δημήτρη καταπληκτικό άρθρο/μελέτη!
Ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας
Ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας

Είμαι και εγώ από το Τζιτζικόνι ...
B.R.A.T. ... the original ...
Always groovin 4WD moving
http://www.youtube.com/watch?v=TpqueuIiWZk
B.R.A.T. ... the original ...
Always groovin 4WD moving
http://www.youtube.com/watch?v=TpqueuIiWZk
- Dimitris_TL
- Posts: 174
- Joined: Thu Nov 26, 2009 19:28
Re: Τετραπλή Ανάφλεξη
Ευχαριστώ πολύ παιδιά, όποιος έχει χρόνο και διάθεση μπορεί να ασχοληθεί, η αρχή είναι η ίδια για όλους τους βενζινοκινητήρες και μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα αυτοκίνητα ειδικά τώρα που το καύσιμο αρχίζει να..."τσούζει".....
Αυτό που αξίζει το κόπο να δοκιμάσει κάποιος είναι να τοποθετήσει και ένα δεύτερο μπουζί ανά κύλινδρο αν του το επιτρέπει η κεφαλή του κινητήρα του.
Θα πω το εξης, κατά την διάρκεια ενός run up σε ένα Τσέσνα που φορούσε ενα Λαϊκόμινκ εξακύλινδρο Boxer όταν έβαζε magneto 1 η magneto 2 (μανιατό 1 η 2) ο κινητήρας έπιανε με full thrust (μανετα τερμα στο φουλ) γύρω στις 2.000 στροφες ανά λεπτό και όταν έβαζε συγχρόνως και τα δύο μανιατό χωρίς να πειράξει τίποτα άλλο ο κινητήρας πήγαινε στις 2.500 στροφες ανά λεπτό με το ίδιο φορτίο (η έλικα "φτερωμένη") Από τα αυτοκίνητα από ότι ξέρω μόνο η Αλφα Ρομεο το εφάρμοσε, τυχαίο? δεν νομίζω.....
Αυτό που αξίζει το κόπο να δοκιμάσει κάποιος είναι να τοποθετήσει και ένα δεύτερο μπουζί ανά κύλινδρο αν του το επιτρέπει η κεφαλή του κινητήρα του.
Θα πω το εξης, κατά την διάρκεια ενός run up σε ένα Τσέσνα που φορούσε ενα Λαϊκόμινκ εξακύλινδρο Boxer όταν έβαζε magneto 1 η magneto 2 (μανιατό 1 η 2) ο κινητήρας έπιανε με full thrust (μανετα τερμα στο φουλ) γύρω στις 2.000 στροφες ανά λεπτό και όταν έβαζε συγχρόνως και τα δύο μανιατό χωρίς να πειράξει τίποτα άλλο ο κινητήρας πήγαινε στις 2.500 στροφες ανά λεπτό με το ίδιο φορτίο (η έλικα "φτερωμένη") Από τα αυτοκίνητα από ότι ξέρω μόνο η Αλφα Ρομεο το εφάρμοσε, τυχαίο? δεν νομίζω.....
- Dimitris_TL
- Posts: 174
- Joined: Thu Nov 26, 2009 19:28
Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Εδώ είναι της BOSCH / Aυστραλίας "2010 Spark Plug Catalogue (3348 KB)" http://www.bosch.com.au/content/languag ... ia_Web.pdf
αρχική πηγή http://www.bosch.com.au/content/language1/html/5673.htm
όπως και εδώ πάλι άλλος ένας κατάλογος της Bosch με χρήσιμες πληροφορίες αλλά παλαιότερος... http://images.okibudhipriambodo.multipl ... =157814995
Re: Τετραπλή Ανάφλεξη
Xρησιμα link!!!Ευχαριστουμε Δημητρη!!
- Dimitris_TL
- Posts: 174
- Joined: Thu Nov 26, 2009 19:28
Re: Τετραπλή Ανάφλεξη
Παιδιά σας ευχαριστώ πολύ,
πριν από λίγο "ζαχάρωνα" το "Jeep" ICON στη σχετική δημοσίευση του φόρουμ στα στρατιωτικά οχήματα και κατέβασα την "μπροσούρα" από την διεύθυνση http://icon4x4.com/sites/icon4x4.com/fi ... ochure.pdf, ε λοιπόν, παιδιά κοιτάξτε στην σελίδα 42 που φαίνεται η μια πλευρά του V8 που φοράει το θηρίο, ο Αμερικάνος έχει φτιάξει το ίδιο σύστημα ανάφλεξης που έβαλα στο Νίβα! Τυχαίο? δεν νομίζω.....

πριν από λίγο "ζαχάρωνα" το "Jeep" ICON στη σχετική δημοσίευση του φόρουμ στα στρατιωτικά οχήματα και κατέβασα την "μπροσούρα" από την διεύθυνση http://icon4x4.com/sites/icon4x4.com/fi ... ochure.pdf, ε λοιπόν, παιδιά κοιτάξτε στην σελίδα 42 που φαίνεται η μια πλευρά του V8 που φοράει το θηρίο, ο Αμερικάνος έχει φτιάξει το ίδιο σύστημα ανάφλεξης που έβαλα στο Νίβα! Τυχαίο? δεν νομίζω.....

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη
Καλημερα Δημητρη.
Μπορεις να αναλυσεις λιγο αυτο
Μπορεις να αναλυσεις λιγο αυτο
Πως δηλ πηρες το σημα απο την ECU και το "ξεχωρησες" σε καθε ενα πολλαπλασιαστή?Φίλε η φιλοσοφία του συστήματος είναι απλή, 4 ανεξάρτητες αναφλέξεις με 4 ανεξάρτητους πολλαπλασιαστές και επιπλέον 4 χωρητικότητες αναλογες με τον πολλαπλασιαστή που θα επιλέξει ο καθένας.... Η οδήγηση γίνεται από το ΕCU του αυτοκινήτου, Αποτέλεσμα ισχυρότερος και μεγαλύτερης διάρκειας σπινθήρας που μεταφράζεται σε καλύτερη καύση του μίγματος του κινητήρα που σημαίνει καλύτερη απόδοση αυτού!
- Dimitris_TL
- Posts: 174
- Joined: Thu Nov 26, 2009 19:28
Re: Τετραπλή Ανάφλεξη
Γειάσου Φωκίων,
αυτό ακριβώς έκανα που περιγράφεις, το πως το έκανα θα μου επιτρέψεις να το κρατήσω για μενα. Εξάλλου το κάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό και θέλει την δικιά του αντιμετώπιση, από εκεί και πέρα υπάρχουν πάρα πολλοί άξιοι τεχνικοί να ασχοληθούν και ακόμα να βελτιώσουν το σύστημα αυτό, εννοείται βέβαια με δικιά τους ευθύνη!!! Συνεπώς μην περιμένεις από μένα να πω τίποτα περισσότερο πέρα από την αρχή λειτουργίας του συστήματος, για αυτό ας ασχοληθούν οι επαγγελματίες, να βάλουν κάτω τα σχέδια από το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου, να δουν πως το ECU τροφοδοτεί την ανάφλεξη που χρησιμοποιεί ο κινητήρας του, να δουν τι διαθέσιμα υλικά και υπομονάδες έχουν στην αγορά, να σχεδιάσουν, να εφαρμόσουν και να αναλάβουν την ευθύνη έργου τους.....
Πάντως κάτι δύσκολο δεν είναι αφού ήδη εφαρμόζεται, στα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν τις "πιπες" στα μπουζί, να είναι πλήρες ignition module και πολ/στής μαζί, επίσης εφαρμόζεται στον κινητήρα του "ICON" που φαίνεται στην προηγούμενη φώτο, όπως επίσης και στις εξωλέμβιες μηχανές στα ταχύπλοα σκάφη...
αυτό ακριβώς έκανα που περιγράφεις, το πως το έκανα θα μου επιτρέψεις να το κρατήσω για μενα. Εξάλλου το κάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό και θέλει την δικιά του αντιμετώπιση, από εκεί και πέρα υπάρχουν πάρα πολλοί άξιοι τεχνικοί να ασχοληθούν και ακόμα να βελτιώσουν το σύστημα αυτό, εννοείται βέβαια με δικιά τους ευθύνη!!! Συνεπώς μην περιμένεις από μένα να πω τίποτα περισσότερο πέρα από την αρχή λειτουργίας του συστήματος, για αυτό ας ασχοληθούν οι επαγγελματίες, να βάλουν κάτω τα σχέδια από το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου, να δουν πως το ECU τροφοδοτεί την ανάφλεξη που χρησιμοποιεί ο κινητήρας του, να δουν τι διαθέσιμα υλικά και υπομονάδες έχουν στην αγορά, να σχεδιάσουν, να εφαρμόσουν και να αναλάβουν την ευθύνη έργου τους.....
Πάντως κάτι δύσκολο δεν είναι αφού ήδη εφαρμόζεται, στα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν τις "πιπες" στα μπουζί, να είναι πλήρες ignition module και πολ/στής μαζί, επίσης εφαρμόζεται στον κινητήρα του "ICON" που φαίνεται στην προηγούμενη φώτο, όπως επίσης και στις εξωλέμβιες μηχανές στα ταχύπλοα σκάφη...
- Dimitris_TL
- Posts: 174
- Joined: Thu Nov 26, 2009 19:28
Re: Τετραπλή Ανάφλεξη
Φωκίων θα σου πρότεινα να το συζητήσεις το θέμα με τον Μιχάλη τον "Αμοργιανό" να σου πει την γνώμη του, ο οποίος είναι από τους καλύτερους τεχνικούς που έχω γνωρίσει μέχρι στιγμής και η ποιότητα δουλειάς του είναι ίδια με αυτή που συναντά κανεις στην αεροπορία!!!!
- Dimitris_TL
- Posts: 174
- Joined: Thu Nov 26, 2009 19:28
Re: Τετραπλή Ανάφλεξη





Εδώ είναι η ανάφλεξη του Νίβα σε δοκιμή πολλών ωρών λειτουργίας στον πάγκο και οι σχετικές μετρήσεις και φωτογραφίες του πολλαπλού σπινθήρα που τελικά δημιουργείται...