Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

User avatar
panmal
Posts: 11
Joined: Thu Dec 03, 2009 13:19

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by panmal »

vspili wrote:..........Τι χιλιόμετρα για να καιμπράρεις κλπ. Στον αγώνα περιμένεις να καλιμπράρεις τα οδόμετρά σου να μετράνε σωστά;
Ακριβώς έτσι είναι. Σε κάθε αγώνα καλιμπράρουμε γιατί κάθε ένας είναι διαφορετικός. Γιατί ο κάθε οργανωτής έχει μετρήσει με δικά του μέτρα και σταθμά, γιατί το αυτοκίνητο έχει σχεδόν κάθε φορά διαφορετικά λάστιχα (καινούργια ή χρησιμοποιημένα, με διαφορετικό προφίλ), γιατί οι ζάντες μπορεί να είναι διαφορετικές (παίζουμε με 15άρες και 16άρες ανάλογα με το terrain). Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν έχουμε άλλη περίμετρο ελαστικού, άρα άλλη μέτρηση κάθε φορά και το οδόμετρο είναι μόνο για την εθνική οδό… στο περίπου.
Έτσι γίνεται σε όλους τους αγώνες που έχω τρέξει τα τελευταία 4 χρόνια (Trail Ride, Rally Raid και Enduro). Γι’ αυτό καλιμπράρουμε κάθε φορά. Στου διήμερους μάλιστα αν έχουν κοινό σημείο εκκίνησης, μετά το τερματισμό της πρώτης μέρας ξανακαλιμπράρουμε για να αντισταθμίσουμε τη φθορά των ελαστικών. Ίσως λίγο υπερβολικό αλλά αρκετοί το κάνουν.
Αν λοιπόν τα μέτρα έβγαιναν, τότε έχω άδικο και το GPS του Γιάννη καταγράφει μια χαρά. Ζητάω μόνο να μου φτιάξει ένα χιλιόμετρο για να καλιμπράρω σύμφωνα με το σύστημα που χρησιμοποίησε ο οργανωτής.
Το πρόβλημα όπως καταλαβαίνεις είναι στις μεγάλες τουλίπες 3, 4, 5και χιλιόμετρα και όχι στις μικρές. Εκεί δεν το καταλαβαίνεις καν. Μην το κάνουμε και τόσο θέμα όμως. Πρόταση βελτίωσης έκανα για τον επόμενο, γιατί άκουσα να γκρινιάζουν αρκετοί. Ένα μπουκαλάκι spay και ένα χιλιομετράκι μαρκαρισμένο έξω απ’ το Olympus Plaza για να μη ψαχνόμαστε. Σιγά το πράγμα βρε αδερφέ.

Συμφωνώ μαζί σου Φωκίωνα. Όπως τα λες είναι. Έχουμε μάθει όμως μετά από τόσους αγώνες και τα λαμβάνουμε υπ’ όψιν μας.
User avatar
panmal
Posts: 11
Joined: Thu Dec 03, 2009 13:19

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by panmal »

stavrosd wrote:.......γιατι τα GPS δεν λαμβάνουν τις υψομετρικές διαφορές οπότε σε κομμάτια (που υπήρχαν πολλά) απου ανεβοκατεβαίνουμε ανηφοροκατηφόρες είναι αδύνατο να μήν υπάρχουν διαφορές!
Κι εγώ έτσι ήξερα αλλά αφού είπανε κάποιοι όπως ο φίλος “vspili” ότι τους έβγαιναν σωστά, λέω θα βελτιώθηκαν τεχνολογικά τα πράγματα (δεν τα παρακολουθώ άλλωστε) και θα έχει πολύ super duper GPS ο οργανωτής.
Αν είναι έτσι… φάουλ Ιχνηλάτης…
vspili
Posts: 13
Joined: Mon Nov 30, 2009 18:34

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by vspili »

stavrosd wrote: Εννοείτε οτι τα όργανα τα καλιμπράρεις πρίν τον αγώνα στο χιλιόμετρο που σου έχει δώσει ο οργανωτής ή σε κάποιο χιλιόμετρο που και αυτός είχε καλιμπράρει τα όργανά του γιατί και μόνο η φθορά των ελαστικών μπορεί να σου έχει αλλάξει μέχρι και 10% το βήμα (extreme περίπτωση βέβαια)!
Με το αυτοκίνητο ο ρυθμός ανόδου είναι πολύ μικρός για να αλλάξει σημαντικά τις αποστάσεις. Ακόμα κι αν το GPS πάντως δεν είχε υπολογίσει τις υψομετρικές διαφορές, σε αρκετά μεγάλη συνεχόμενη ανηφόρα 20μοιρών (36%) το οδόμετρο θα έγραφε 1060 μέτρα για κάθε 1000 του RB. Ελάχιστη απόκλιση, αν σκεφτείς ότι ήταν ακραίο και το παράδειγμα.

Για να χάσεις 10% στο οδόμετρο από λάστιχα, πρέπει να έχει μεταβληθεί η διάμετρος του ελαστικού κατά 10%, πχ από τα 77cm στα 69cm. Ένα ελαστικό δεν έχει τόσο πέλμα για να φθαρεί.

Όλες οι μεγάλες αποκλίσεις λοιπόν οφείλονται είτε σε λάθος καλιμπραρισμένο οδόμετρο, είτε σε πολύ σπινάρισμα είτε σε λάθος του road-book. Εμείς το road-book το βρήκαμε πολύ ακριβές στις αποστάσεις του. Οπότε ένα από τα άλλα δυο έφταιγε αν είχες αποκλίσεις.

Και στο κάτω κάτω, θεωρείς ότι η ακρίβεια 30 μέτρων ή και καλύτερη που είχε στην πλειονότητα του το RB δεν ήταν αρκετή;
User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by stavrosd »

Δεν είπα πουθενά οτι αντιμετώπισα πρόβλημα με τα μέτρα στον συγκεκριμένο αγώνα!Οι αποκλείσεις όντως ήταν πολύ μικρές (βέβαια το βράδυ σε παιδεύουν αλλά no problem)
Γενικά το έλεγα!

Όσο αφορά το πέλμα εγώ προσωπικά με τα malatesta μετα απο 3-4 αγώνες έχω χάσει περίπου 1,5 εκ πελμα που είναι περίπου 5% περίμετρο(το 10% όντως ήταν υπερβολικό συγνώμη).
Last edited by stavrosd on Thu Dec 03, 2009 17:43, edited 1 time in total.
Δημητριάδης Σταύρος
User avatar
panmal
Posts: 11
Joined: Thu Dec 03, 2009 13:19

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by panmal »

vspili wrote: Με το αυτοκίνητο ο ρυθμός ανόδου είναι πολύ μικρός για να αλλάξει σημαντικά τις αποστάσεις. Ακόμα κι αν το GPS πάντως δεν είχε υπολογίσει τις υψομετρικές διαφορές, σε αρκετά μεγάλη συνεχόμενη ανηφόρα 20μοιρών (36%) το οδόμετρο θα έγραφε 1060 μέτρα για κάθε 1000 του RB. Ελάχιστη απόκλιση, αν σκεφτείς ότι ήταν ακραίο και το παράδειγμα.

Για να χάσεις 10% στο οδόμετρο από λάστιχα, πρέπει να έχει μεταβληθεί η διάμετρος του ελαστικού κατά 10%, πχ από τα 77cm στα 69cm. Ένα ελαστικό δεν έχει τόσο πέλμα για να φθαρεί.

Όλες οι μεγάλες αποκλίσεις λοιπόν οφείλονται είτε σε λάθος καλιμπραρισμένο οδόμετρο, είτε σε πολύ σπινάρισμα είτε σε λάθος του road-book. Εμείς το road-book το βρήκαμε πολύ ακριβές στις αποστάσεις του. Οπότε ένα από τα άλλα δυο έφταιγε αν είχες αποκλίσεις.

Και στο κάτω κάτω, θεωρείς ότι η ακρίβεια 30 μέτρων ή και καλύτερη που είχε στην πλειονότητα του το RB δεν ήταν αρκετή;
Να σ’ είχα στη Καλιακούδα το 2006 να ‘βλεπες διαφορές. Νομίζω στα 15 km γράψαμε 18. Κι αυτό γιατί ο αγώνας είχε γραφτεί με ΙΜΟ (μοτο). Στο τσεκάρισμα όμως είδανε τη διαφορά και μας το είπαν στην ενημέρωση. Μιλάμε για πολύ ανηφόρα σου λέω… :shock:
Ήθελα να ‘ξερα τι θα έγραφε το GPS εκεί… :?
User avatar
panmal
Posts: 11
Joined: Thu Dec 03, 2009 13:19

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by panmal »

stavrosd wrote:.....Όσο αφορά το πέλμα εγώ προσωπικά με τα malatesta μετα απο 3-4 αγώνες έχω χάσει περίπου 1,5 εκ πελμα που είναι περίπου 5% περίμετρο(το 10% όντως ήταν υπερβολικό συγνώμη).
Είσαι ελαφρύς γι' αυτό.
Ρώτα και το Κουτσίκο με το Range Rover που έβγαζε στη καλύτερη ένα διήμερο πριν τα κάνει φυτίλια :lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by stavrosd »

Να σημειώσω οτι προσωπικά δεν έχω πρόβλημα με κανέναν απο τους δύο τρόπους (ίσως προτειμώ λίγο περισσότερο τη μέθοδο του terratrip)αρκεί να υπάρχει συνέπεια σε όλη την διαδρομή και να μήν έχουν γίνει λάθη!

Δεν μιλάω για τον συγκεκριμένο αγώνα!
Δημητριάδης Σταύρος
User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by stavrosd »

panmal wrote: Ρώτα και το Κουτσίκο με το Range Rover που έβγαζε στη καλύτερη ένα διήμερο πριν τα κάνει φυτίλια :lol: :lol: :lol: :lol:
Καλά αυτουνού δεν του έφταιγε μόνο το βάρος.
Απο όπου πέρναγε κατέβαζε και το μισό βουνό με το θηρίο :lol: :lol:
Δημητριάδης Σταύρος
dimpar
Posts: 3
Joined: Mon Jul 06, 2009 14:07

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by dimpar »

Καλησπερα και απο μενα!
θελω και εγω να αναφερθω στο συστημα itrack.
Πολυ καλο το συστημα, αλλα κατα την ταπεινη μου αποψη μερικα απο αυτα ηταν στημενα
σε επικινδυνα μερη π.χ. στην ss2 ή 3 (δεν θυμαμαι καλα). Ηταν δεξια κλειστη ανηφορικη
στροφη. εμεις φτασαμε με προπορεια και δεν ειχε καποιο ασφαλες σημειο να σταματησουμε,
πλησιασαμε αρκετα το σημειο με συνεπεια να παρουμε την ποινουλα μας!!!
Δεν το λεω για αυτο, αλλα του χρονου ισως να προβλεφθει τα σημεια των τερματισμων να ειναι λιγο ποιο ασφαλης.
Κατα τα αλλα υπεροχος αγωνας που θα θελαμε να ξαναπαρουμε μερος! :mrgreen:
Πληρωμα Νο 331 (Παπαχαραλαμπους-Μπαρμπας)
HARD CORE OFF ROAD TEAM
User avatar
almak
Posts: 44
Joined: Tue Jun 16, 2009 19:16
Location: Αχαρνές
Contact:

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by almak »

Ιχνηλάτης wrote:
vspili wrote: Να υπάρχουν περισσότερα δύσκολα σημεία στο roadbook, να μετράει λίγο παραπάνω και η ικανότητα του πληρώματος να εντοπίζει την διαδρομή σε ασαφή σημεία.
Το λες και στους άλλους αυτό σε παρακαλούμε; Σε αυτούς που τα 10 μέτρα διαφορά στη μέτρηση είναι πρόβλημα;
Στον επόμενο θέλω περισσότερες διασταυρώσεις οι οποίες έχουν μια πανομοιότυπη 20~30 μετρα παρακάτω :twisted: .
Θέλω επίσης να μην ξαναβάλεται δέντρα κολώνες προσκυνητάρια εκκλησίες ζωάκια και άλλα τινά στις τουλίπες ;) .
Βάλτε όμως ότι χρειάζεται ( και κάτι παραπάνω ) όταν κινούμαστε σε :!: :!: :!: άσφαλτο , σε χωριό ή πόλη , επίσης και πριν μπούμε σε αυτά ;)
Image
Post Reply

Return to “Αγώνες 4Χ4”