Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post Reply
Elias Nicolaou
Posts: 107
Joined: Wed Jun 17, 2009 08:25
Location: Βουλα - Αττικη

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by Elias Nicolaou »

stavrosd wrote: Κακά τα ψέματα μπορεί να μη πηγαίνουμε σαν σε ραλλι αλλα τα ρίσκα μας τα παίρνουμε και αν καπελωνόμαστε επειδή χανόμαστε άστα να πάνε.Μία σφικτή πλοήγηση, δηλαδή μέρη που έχουν τουλίπες ανα 150 μέτρα, μονοπάτια που δε φαίνονται, κομμάτια τελείως offroad, ναι να έχουμε αλλά σαφέστατα γραμμένα. Ειδικά τα νυκτερινά κομμάτια που εξορισμού δυσκολεύεσαι να δεις τους κόμβους δε σηκώνουν στο περίπου τουλίπες γιατί εκτος απο τ θέμα ασφάλεια θα βγεί τελικά μπροστά αυτός που η μαντεψιά του ήταν πιο τυχερή ή αυτος που θυμάται το κομμάτι .
Πιθανόν αυτό να μπορεί να γίνει σαν ξεχωριστό παιχνίδι που ο χρόνος δεν είναι το ζητούμενο!
Σωστο και ολοκληρωμενο, εκτος απο τα σημεια που λες "μονοπάτια που δε φαίνονται" και "σαφέστατα γραμμένα", πως περιγραφεις σωστα αυτο που δεν φαινεται; (εκτος αν καπου μπερδευτηκα).

Παντως και το road book ηταν σωστο (ασχετο αν εμεις ειχαμε αποκλισεις μεχρι και 90μ), οσο για την πλοηγηση εχει γραφτει προηγουμενα
Elias Nicolaou wrote: Ειχε ωραια πλοηγηση, ισως(;) λιγο στριφνη, αλλα και παλι ωραια.
Δεν νομιζω οτι το θεμα "πλοηγηση - road book" χρειαζεται βελτιωση
Ηλιας Νικολαου
User avatar
PANIAIN
Posts: 140
Joined: Mon Nov 23, 2009 10:39
Location: Αγ.Παρασκευή, Αθήναι

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by PANIAIN »

Elias Nicolaou wrote:
Δεν νομιζω οτι το θεμα "πλοηγηση - road book" χρειαζεται βελτιωση

πάντα υπάρχει κάτι να βελτιωθεί....πχ τα σχήματα να είναι λίγο πιο καλά...το τέλειο δε το βρήσκεις ποτέ παρα σε συγκεκριμένες περιπτώσεις...
User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by stavrosd »

Elias Nicolaou wrote: Σωστο και ολοκληρωμενο, εκτος απο τα σημεια που λες "μονοπάτια που δε φαίνονται" και "σαφέστατα γραμμένα", πως περιγραφεις σωστα αυτο που δεν φαινεται; (εκτος αν καπου μπερδευτηκα).
Αυτό που εννοώ είναι είτε απάτητα δρομάκια (εξαρτάται βέβαια και απο την περιοχή), εξόδους απο ποτάμια, εξόδους σε off road ψομάτια που εννόνουν δρόμους, κομάτια που η τουλίπα είναι τύπου "σε 300 μετρα πριν τη στρούγκα κανεις δεξια. Μετά σε 150 μετρα ανάμεσα απο δύο δέντρα φεύγεις αριστερα κλπ".Αλλά θα πρέπει να είναι απόλυτα σωστά γραμμένα και μετρημένα για να το βρίσκει ο σωστός και όχι ο κωλόφαρδος (καλά αυτός θα το βρεί έτσι και αλλιώς :lol: ). Μιά περιγραφή πρέπει να είναι σωστή, η πρόκληση είναι το πλήρωμα να έχει το καθαρό μυαλό και τον ρυθμό που θα τους επιτρέψει να την κατανοήσουν και να την εντοπίσουν στο συντομότερο δυνατό χρόνο! Γι'αυτό και δεν είναι το ίδιο με το να έχεις φορτωμένη στο ΓΠΣ τη διαδρομή ;)


Μήπως θα ήταν καλύτερα να φύγει απο τον τίτλο το "24 hours 4x4 2010" μιάς και κινούμαστε σε πιό γενικά πλαίσια κουβέντας ή αλλιώς να το κάνουμε ειδικό για τον 24ωρο και τις απαιτήσεις μόνο αυτού του αγώνα?
Δημητριάδης Σταύρος
vspili
Posts: 13
Joined: Mon Nov 30, 2009 18:34

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by vspili »

stavrosd wrote: Αυτό που εννοώ είναι είτε απάτητα δρομάκια (εξαρτάται βέβαια και απο την περιοχή), εξόδους απο ποτάμια, εξόδους σε off road ψομάτια που εννόνουν δρόμους, κομάτια που η τουλίπα είναι τύπου "σε 300 μετρα πριν τη στρούγκα κανεις δεξια. Μετά σε 150 μετρα ανάμεσα απο δύο δέντρα φεύγεις αριστερα κλπ".Αλλά θα πρέπει να είναι απόλυτα σωστά γραμμένα και μετρημένα για να το βρίσκει ο σωστός και όχι ο κωλόφαρδος (καλά αυτός θα το βρεί έτσι και αλλιώς :lol: ). Μιά περιγραφή πρέπει να είναι σωστή, η πρόκληση είναι το πλήρωμα να έχει το καθαρό μυαλό και τον ρυθμό που θα τους επιτρέψει να την κατανοήσουν και να την εντοπίσουν στο συντομότερο δυνατό χρόνο! Γι'αυτό και δεν είναι το ίδιο με το να έχεις φορτωμένη στο ΓΠΣ τη διαδρομή ;)
Αυτό ΑΚΡΙΒΩΣ έλεγα κι εγώ, ίσως δεν έγινα σαφής.

Ο κωλόφαρδος, δεν πρόκειται να τα πετυχαίνει όλα στην τύχη, μπορεί να του κάτσει μια-δυο φορές, αλλά όχι και συνέχεια. Γιαυτό είπα να υπάρχουν καμιά δεκαριά τέτοια σημεία.
User avatar
ageorgakis
Posts: 41
Joined: Mon Nov 23, 2009 13:44
Contact:

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by ageorgakis »

PANIAIN wrote:http://www.gforce-motorsport.com/en/com ... sleslovije

απο τον Vladimir Damyanenko "VD - The race structure was difficult for understanding. It is very a pity that in advance have not explained all local features for us, only general phrases that a pier all as usually have simply been told. Actually here all rules are especial and are applicable only to this race. All these contactless starts-finishes, original system of time calculation - it was very difficult and nervously to understand all of it during the race. It is a pity that we did not understand it in advance. And a road book have given only at the start and we could not understand it at all in advance. Go and not to know by what rules you have to go - incorrectly. For example in a road book there were parts on the SS where speed limit in 30 kph has been specified and it was not clear where they operate - on this position or on all the following part. Whether we did not know is it the recommendation, or possible to have a penalty for infringement, we didn't know rules of this game."

με λίγα λόγια τα όρια ταχύτητας δεν ήταν σωστά γραμμένα και επίσης κανείς δεν τους είχε εξηγήσει με λεπτομέρεια τους κανονισμούς και τον τρόπο λειτουργίας της οργάνωσης...ο τρόπος λειτουργείας των ΣΕΧ με το μηχάνημα ήταν επίσης κάτι που τους μπέρδεψε.
Μιας και είναι λόγια κάποιου ποιο έμπειρου απο εμένα πιστεύω ότι μετράνε πιο πολύ.

Υ.Γ. παρατήρηση για τα ΣΕΧ....Αρχικά ή απόσταση ασφαλείας απο το μηχάνημα χρονομέτρησης που ειπωθηκε ήταν 5 με 10 μέτρα.....στο Νοσοκομείο Θήβας στη πρώτη ειδική μας πλησιάζει ένας κύριος, προφανώς της εταιρίας των μηχανημάτων και μας λέει 40 με 50 μέτρα.....άρα να η πρώτη ασυνενοησία. Επίσης αυτό που πρέπει να πώ είναι οτι κανένα μηχάνημα δεν αντικαθιστα το καλό και αξιόπιστο ΣΕΧ με χαρτί και μολύβι και έναν άνθρωπο να κάνει τη δουλειά... ;)
Εμείς ακόμα να καταλάβουμε ακριβώς πως λειτούργει το θέμα με τους χρόνους ιδιαίτερα εκεί που ήταν τα ενδιάμεσα ΣΕΔ. Βλέπαμε κόσμο να περιμένει και απορούσαμε αν έπρεπε να περιμένουμε μαζί τους ή αν έπρεπε να συνεχίσουμε. Βέβαια ήταν και η πρώτη μας εμπειρία αλλά και πάλι δεν ήταν τόσο ευκολονόητες οι οδηγίες στους κανονισμούς. Φαντάζομαι πως θα ήταν για τους ξένους!

Μια άλλη πρόταση θα ήταν να αναθεωρηθούν οι κανονισμοί για να γίνουν πιο κατανοητοί (ίσως και με παραδείγματα), και να μεταφραστούν σε άλλες γλώσσες. Το πλεονέκτημα θα ήταν να διευκολυνθούν οι καινούριοι σαν εμάς και να προσελκυστεί το ενδιαφέρον των ξένων. Φανταστείτε να γίνει αγώνας διεθνής εμβέλειας και να κατεβαίνουν οι Ιταλοί, οι Τούρκοι, οι Ρουμάνοι και άλλοι πολλοί!!! Γιατί όχι; Μία αναθεώρηση και μια μετάφραση δεν είναι δύσκολο πράγμα.
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by Nicolas »

Οι Βούλγαροι δεν φάνηκε πάντως να έχουν πρόβλημα ;)

Όσο για την αναθεώρηση των κανονισμών...
Είσαι φρέσκος και δεν έχεις διαβάσει τα μέχρι τώρα μπινελίκια από όλους σε όλους :lol: :lol: :lol:
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
User avatar
panmal
Posts: 11
Joined: Thu Dec 03, 2009 13:19

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by panmal »

Ο Σταύρος έχει απόλυτο δίκιο. Σε οποιοδήποτε αγώνα μικρό ή μεγάλο ένα σωστό roadbook είναι MUST πρώτα απ’ όλα για την ΑΣΦΑΛΕΙΑ. Και δεν αναφέρομαι μόνο στα πληρώματα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο που μπορεί να βρίσκεται στο βουνό εκείνη τη στιγμή. Ένα ασαφές roadbook ξεφεύγει απ’ τα όρια του “παιχνιδιού” και γίνεται εγκληματικό για όλους. Αυτά τα περί κολωφαρδίας που γράφονται, με όλο το σεβασμό, είναι άτοπα. Το “παιχνίδι” δεν μπορεί και δεν πρέπει να κρίνεται εκεί. Όλα πρέπει να είναι σωστά στα όρια του ανθρωπίνως δυνατού. Παράδειγμα για την αποτύπωση: Υπήρχαν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν πληρώματα που χάνουν τα ηλεκτρονικά όργανά τους λόγω βλάβης. Αυτοί βασίζονται στην αποτύπωση για να ξέρουν ότι πηγαίνουν σωστά. Άλλο παράδειγμα απ’ αυτόν τον αγώνα: Τουλίπα που απεικονίζει Τ στο οποίο κάνεις αριστερά και σχεδόν μετά από 30-40 μέτρα αμέσως δεξιά στο επόμενο (έτσι είχα εκτιμήσει παρόμοιες τουλίπες μέχρι εκείνη τη στιγμή). Ο οδηγός έστριψε όπως του είπα. Τελικά ήταν λάθος γιατί δεν ήταν Τ αλλά διασταύρωση! Απλά ο απέναντι δρόμος ξεκίναγε 1-2 μέτρα πιο αριστερά. Εγώ δεν το είδα άσχετο για ποιό λόγο. Ο οδηγός το είδε αλλά ακολούθησε τις οδηγίες μου μια και υπήρχε κάθετος δρόμος λίγο πιο κάτω και… χαθήκαμε για λίγο. Το κακό ήταν ότι ψιλοταίριαζε και η επόμενη αλλά στα πλαίσια του της κακής απεικόνισης και των “περίπου” μέτρων συνεχίσαμε, μέχρι που ευτυχώς η επόμενη μας έδειξε ότι σίγουρα έχουμε κάνει λάθος. Ευτυχώς που η επόμενη τουλίπα δεν ήταν 5 km…

Τα μέτρα τώρα. Άκουσα πολλά πληρώματα να γκρινιάζουν ότι δεν έβγαιναν τα μέτρα. Όπως επίσης άκουσα και την οργάνωση να θεωρεί ότι το GPS είναι πιο αξιόπιστη μέτρηση, γιατί στα σπιναρίσματα γράφεις παραπάνω οπότε η μέτρηση με το όργανο που χρησιμοποιούμε όλοι δεν θα ήταν σωστή. Διαφωνώ κάθετα γιατί όλοι εμείς δεν τρέχουμε με GPS. Δεν ξέρω πόσο έχουν εξελιχθεί αυτά τα μαραφέτια αλλά φαίνεται ότι έχουν δρόμο ακόμα για να μετράνε σωστά λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλες τις παραμέτρους. Απόδειξη ότι τα μέτρα αλλού έβγαιναν ακριβώς και αλλού (συνήθως) είχαμε αποκλίσεις. Να πω εδώ ότι εμείς καλιμπράραμε το Terratrip (όσο γινόταν) με το GPS που ναι μετρά ανά 100 μέτρα. Άλλοι καλιμπράρανε στην Αττική οδό, άλλοι στην Εθνική… Αυτό και πάλι με όλο το σεβασμό, δημιουργεί αλαλούμ. Δεν νομίζω ότι είναι τόσο δύσκολο να γράψετε τον αγώνα με ένα μηχάνημα τύπου Terratrip και μετά να φτιάξετε και ένα χιλιόμετρο κοντά στην εκκίνηση ή στο τεχνικό έλεγχο για να καλιμπράρει ο κόσμος. Σε όλους τους αγώνες που έχω συμμετάσχει αυτό γίνεται. Δεν μπορεί να κάνουν όλοι λάθος! Τώρα το αν σπινάρουμε στη λάσπη ή γενικά, έχουμε μάθει να το υπολογίζουμε.

Αυτά από μένα. Ξαναλέω πάλι, ότι τα γράφω όλα αυτά στα πλαίσια των προτάσεων βελτίωσης και όχι για γκρίνια.
Με όλο το σεβασμό για τη τεράστια και αξιέπαινη προσπάθεια που καταβάλετε για να στήσετε αυτό το τεράστιο και μοναδικό αγώνα (που ελπίζω κάποια στιγμή να τερματίσω :oops: ).

Πάνος Μάλλιος
vspili
Posts: 13
Joined: Mon Nov 30, 2009 18:34

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by vspili »

Εμείς είχαμε καλιμπράρει το οδόμετρο του αυτοκινήτου εκτός αγώνα ώστε να μετράει πραγματικές αποστάσεις με ακρίβεια 99%. Όλες οι μετρήσεις στο road-book (εκτός ίσως από 1 ή 2 τουλίπες που είχαν πέσει ελαφρώς έξω) ήταν με απόλυτη ακρίβεια σύμφωνες με τις αποστάσεις που μετράγαμε εμείς, και στις μικρές και στις μεγάλες αποστάσεις ανάμεσα σε τουλίπες. Πηγαίναμε σχεδόν χωρίς καθόλου σπινάρισμα, οπότε υπήρχε απόλυτη συμφωνία.

Το RB είχε τις πραγματικές αποστάσεις ανάμεσα στις τουλίπες. Τώρα αν πηγαίνεις σπινάροντας και έχεις οδόμετρο ή terratrip, προφανώς θα μετράς μεγαλύτερες αποστάσεις, αλλά το λαμβάνεις υπ΄όψιν σου. Τι χιλιόμετρα για να καιμπράρεις κλπ. Στον αγώνα περιμένεις να καλιμπράρεις τα οδόμετρά σου να μετράνε σωστά;
Φωκίων

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by Φωκίων »

υπαρχει μια παραμετρος που μου ηρθε στο μυαλό και μαλλον πρεπει να ληφθει υποψη.

αυτη ειναι οτι ο γραφων την διαδρομη παει φανταζομαι ΠΟΛΥ πιο χαλαρα απο εσας στον αγωνα με συνεποια οντως να γραφει τα πραγματικά χλμ ή εστω παραπολυ κοντα σ αυτα.
ενω
ακόμα κι ενας εστω σβελτος ρυθμος "παραγει" εστω και αναιπεσθητα σπιναρισματα.
εχω την εντυπωση οτι "διαμαρτυρωμενοι" ειναι περισσότερο οι "γρηγοροι" παρα οι "εκδρομικοι" ή οσοι ειχαν άλλα προβληματα μαλλον ακριβως γι αυτο το λογο..
User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: Προτάσεις για τη βελτίωση του 24 Hours 4x4 2010

Post by stavrosd »

vspili wrote:Εμείς είχαμε καλιμπράρει το οδόμετρο του αυτοκινήτου εκτός αγώνα ώστε να μετράει πραγματικές αποστάσεις με ακρίβεια 99%. Όλες οι μετρήσεις στο road-book (εκτός ίσως από 1 ή 2 τουλίπες που είχαν πέσει ελαφρώς έξω) ήταν με απόλυτη ακρίβεια σύμφωνες με τις αποστάσεις που μετράγαμε εμείς, και στις μικρές και στις μεγάλες αποστάσεις ανάμεσα σε τουλίπες. Πηγαίναμε σχεδόν χωρίς καθόλου σπινάρισμα, οπότε υπήρχε απόλυτη συμφωνία.

Το RB είχε τις πραγματικές αποστάσεις ανάμεσα στις τουλίπες. Τώρα αν πηγαίνεις σπινάροντας και έχεις οδόμετρο ή terratrip, προφανώς θα μετράς μεγαλύτερες αποστάσεις, αλλά το λαμβάνεις υπ΄όψιν σου. Τι χιλιόμετρα για να καιμπράρεις κλπ. Στον αγώνα περιμένεις να καλιμπράρεις τα οδόμετρά σου να μετράνε σωστά;
Φίλε μου απόλυτη συμφωνία δεν μπορεί να υπάρχει εξορισμού και αυτό γιατι τα GPS δεν λαμβάνουν τις υψομετρικές διαφορές οπότε σε κομμάτια (που υπήρχαν πολλά) απου ανεβοκατεβαίνουμε ανηφοροκατηφόρες είναι αδύνατο να μήν υπάρχουν διαφορές! Και αυτός είναι ένας παράγοντας, οταν πας με RB που είναι γραμμένο με GPS, που θα πρέπει να συνυπολογίζεις όπως το σπινιάρισμα.

Εννοείτε οτι τα όργανα τα καλιμπράρεις πρίν τον αγώνα στο χιλιόμετρο που σου έχει δώσει ο οργανωτής ή σε κάποιο χιλιόμετρο που και αυτός είχε καλιμπράρει τα όργανά του γιατί και μόνο η φθορά των ελαστικών μπορεί να σου έχει αλλάξει μέχρι και 10% το βήμα (extreme περίπτωση βέβαια)!
Δημητριάδης Σταύρος
Post Reply

Return to “Αγώνες 4Χ4”