Pyrometer & Turbo Gauge

User avatar
stellar
Posts: 79
Joined: Wed Jun 24, 2009 18:15
Location: Seoul, Korea

Pyrometer & Turbo Gauge

Post by stellar »

Αθήνα, 01 Δεκεμβρίου 2009

Μια από τις πρόσφατες βελτιώσεις που έγιναν στο Patrol ήταν η προσθήκη δύο οργάνων. Ένα για την παρακολούθηση της πίεσης του Turbo (Boost Gauge ή Turbo Gauge) και ένα για την παρακολούθηση της θερμοκρασίας των καυσαερίων ( EGT, exhaust gas temperature gauge ή Pyrometer – αθάνατη ελληνική γλώσσα!).

Turbo Gauge

Μιας που το Patrol έχει μια κάπως ευαίσθητη τουρμπίνα με μεταβλητά πτερύγια και κατά το παρελθόν έχει παρουσιάσει θέμα με over boosting το οποίο μπορεί να σου τινάξει την μηχανή στον αέρα, καλό είναι να παρακολουθείται η πίεση του Turbo και να ελέγχεται το ότι βρίσκεται σε λογικό πλαίσιο – όχι πάνω από 1,2 ή 1,3 Bars. Τα συγκεκριμένα όργανα που έβαλα εγώ είναι της εταιρείας DEFI αλλά υπάρχουν και αρκετά άλλα στην ελληνική αγορά. Το όργανο αποτελείται από το όργανο αυτό καθ εαυτό και τον αισθητήρα του. Το κόστος, σε αυτή τη σύνθεση, ανέρχεται στα 150 - 250 Ευρώ (ανά όργανο). Υπάρχει βέβαια και η πιο ακριβή λύση που επέλεξα εγώ, η Defi. Ο αισθητήρας πηγαίνει σε μια μικρή κεντρική μονάδα με επεξεργαστή και μνήμες από όπου μπορείς να ρυθμίσεις ανώτατα και κατώτατα όρια ένδειξης, υπάρχουν οπτικοί και ακουστικοί συναγερμοί, έλεγχοι καλής λειτουργίας, καταγραφή της ένδειξης του οργάνου στην διάρκεια του ταξιδιού κ.α. Η κεντρική μονάδα δέχεται πολλούς και διαφορετικούς αισθητήρες, όπως πίεση ή θερμοκρασία λαδιού κτλ και ταυτόχρονα έχει εξόδους για διαφορετικά όργανα. Ακόμη μπορεί να συνδεθεί ενιαίο όργανο, εν είδει κεντρικής κονσόλας και να βλέπεις όλες τις ενδείξεις πιέσεων θερμοκρασιών κτλ από ένα κεντρικό σημείο. Δυστυχώς εδώ το κόστος ανέρχεται στα 850 Ευρώ περίπου.
Πηγές : http://www.defi-shop.com/product/bf/bf_top.html

Pyrometer

Το πυρόμετρο είναι στην ουσία ένα θερμόμετρο υψηλών θερμοκρασιών. Αποτελείται από έναν αισθητήρα (διμεταλλικής επαφής, για να αντέχει στις υψηλές θερμοκρασίες) ο οποίος τοποθετείται στο σύστημα της εξάτμισης, κοντά στη μηχανή και καταδεικνύει τις θερμοκρασίες που βλέπει σε ένα όργανο στο ταπλώ. Στα μεγάλα φορτηγά η εγκατάσταση αυτή είναι standard αλλά στα 4χ4 Diesel τίθεται εκ των υστέρων… Σε μια καλοδιατηρημένη μηχανή με σωστά ρυθμισμένη και χρονισμένη αντλία καυσίμου δεν παρουσιάζεται συχνά, σε γενικές γραμμές, κάποιο πρόβλημα υψηλής θερμοκρασίας. Υπερβολικές θερμοκρασίες στη μηχανή προκαλούν ανεπανόρθωτες βλάβες. Αλλά όμως, ακόμα και στην πιο καλοκουρδισμένη μηχανή πάντα υπάρχουν αστάθμητοι παράγοντες που μπορούν να ανεβάσουν την θερμοκρασία. Η μη παροχή, για οιονδήποτε λόγο, ικανής ποσότητας αέρα μπορεί να ανεβάσει θερμοκρασία, η παραπάνω ποσότητα καυσίμου μπορεί να ανεβάσει θερμοκρασία κ.ο.κ.
Το απολύτως καλύτερο σημείο για την μέτρηση της θερμοκρασίας είναι στην έξοδο της μηχανής και πριν την είσοδο της τουρμπίνας. Θερμοκρασίες πάνω από 720˚C σε αυτό το σημείο θα πρέπει να μας θορυβήσουν άμεσα. Σε πολλά οχήματα όμως είναι πολύ δύσκολο να φτάσεις σε αυτό το σημείο. Ακόμα και να φτάσεις θα πρέπει να βγει η τουρμπίνα για να μην μαζέψει τα γρέζια από την τρύπα που θα μπει ο αισθητήρας, μπορεί να είναι μαντέμι το μέταλλο κ.α. Οπότε επιλέγεται να τοποθετηθεί μετά την τουρμπίνα, στην εξάτμιση δηλαδή, πολύ κοντά στην φλάντζα της τουρμπίνας. Εκεί όμως έχουμε μια πτώση της θερμοκρασίας κατά 200˚C οπότε θα πρέπει να το λάβουμε υπ’ όψιν. Έτσι το ανώτατο όριο εδώ θα πρέπει να είναι οι 520˚C.
Πηγές : http://www.thermoguard.com.au/FAQ.pdf

Image
Image

Το κόκκινο λαμπάκι που ανάβει μας δείχνει ότι δεν υπάρχει ηλεκτρική συνέχεια μεταξύ του αισθητήρα και της κεντρικής κονσόλας. Με άλλα λόγια δηλαδή δεν έχει εγκατασταθεί ο αισθητήρας ακόμα ή έχει κοπεί το καλώδιο που τον συνδέει.

Image
Image
Image
Image

Εδώ η κεντρική μονάδα όπως εγκαταστάθηκε και όπως δείχνει την ημέρα και την νύχτα.
Στυλιανός Αργυράκης.
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch
User avatar
aggas
Posts: 2180
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:15
Location: ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
Contact:

Re: Pyrometer & Turbo Gauge

Post by aggas »

Έβαλα και εγώ το καλοκαίρι, με την μόνη διαφορά ότι έβαλα μπαρόμετρο και πίεση λαδιού και έχω αφήσει και μία θέση κενή για το πυρόμετρο, το οποίο ευελπιστώ να το έχω βάλει μέχρι τα χριστούγεννα μιας και είναι ακριβό. Τώρα ετοιμάζω και blower για το intercooler.
TERRANO II ZD30Ti(ΜΕ ΜΕΤΑΚΑΥΣΤΗΡΑ F16 )

Facebook: Agelos SpanakosSkype : aspanakos

Proud member of 4x4 KAGKOURAS CLUB
ImageImageImage

Κι αν δεν υπάρχει μονοπάτι, θα το δημιουργήσουμε.......

ΟΧΙ ΑΛΛO GREEKGLISH!!!!
User avatar
stellar
Posts: 79
Joined: Wed Jun 24, 2009 18:15
Location: Seoul, Korea

Re: Pyrometer & Turbo Gauge

Post by stellar »

Αθήνα, 01 Δεκεμβρίου 2009

Άγγελε Καλησπέρα!

Με το μπαρόμετρο που έβαλες ποια πίεση μετράς; Επίσης, blower έχεις βρει κατασκευαστή και μοντέλο; Ξέρεις ποιο ακριβώς σου χωρά ή το πας ψαχουλευτά;
Στυλιανός Αργυράκης.
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch
User avatar
aggas
Posts: 2180
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:15
Location: ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
Contact:

Re: Pyrometer & Turbo Gauge

Post by aggas »

stellar wrote:Αθήνα, 01 Δεκεμβρίου 2009

Άγγελε Καλησπέρα!

Με το μπαρόμετρο που έβαλες ποια πίεση μετράς; Επίσης, blower έχεις βρει κατασκευαστή και μοντέλο; Ξέρεις ποιο ακριβώς σου χωρά ή το πας ψαχουλευτά;
Το όργανο παίρνει ενδειξη μεταξύ της τουρμπίνας και του εναλλάκτη.
Ανεμιστήρα πήρα από μια cellica GT4 ;) ;) ;) ;) ;)
Είναι ακριβώς στη διάσταση που έψαχνα - περίπου 9 ίντσες σε διάμετρο. Είναι λίγο χοντροκομμένο αλλά όπως το είδα πρόχειρα δεν έχω πρόβλημα κλεισίματος του καπό.Εξάλου και αυτός που μου το έδωσε για την ίδια δουλειά το είχε βάλει.
TERRANO II ZD30Ti(ΜΕ ΜΕΤΑΚΑΥΣΤΗΡΑ F16 )

Facebook: Agelos SpanakosSkype : aspanakos

Proud member of 4x4 KAGKOURAS CLUB
ImageImageImage

Κι αν δεν υπάρχει μονοπάτι, θα το δημιουργήσουμε.......

ΟΧΙ ΑΛΛO GREEKGLISH!!!!
User avatar
stellar
Posts: 79
Joined: Wed Jun 24, 2009 18:15
Location: Seoul, Korea

Re: Pyrometer & Turbo Gauge

Post by stellar »

Αθήνα, 01 Δεκεμβρίου 2009

Άγγελε, τι πιέσεις διαβάζεις; Σε τι ένδειξη στέκεται την περισσότερη ώρα το όργανο; Ποια είναι η ανώτατη τιμή που έχεις πάρει, έστω και στιγμιαία; Ποια τουρμπίνα έχει επάνω, την Garrett με τα μεταβλητά πτερύγια ή άλλη;
Στυλιανός Αργυράκης.
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch
User avatar
aggas
Posts: 2180
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:15
Location: ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
Contact:

Re: Pyrometer & Turbo Gauge

Post by aggas »

stellar wrote:Αθήνα, 01 Δεκεμβρίου 2009

Άγγελε, τι πιέσεις διαβάζεις; Σε τι ένδειξη στέκεται την περισσότερη ώρα το όργανο; Ποια είναι η ανώτατη τιμή που έχεις πάρει, έστω και στιγμιαία; Ποια τουρμπίνα έχει επάνω, την Garrett με τα μεταβλητά πτερύγια ή άλλη;
Καλή η ερώτησή σου!!!
Λοιπόν επειδή και εμένα φοράει την Garret με τα μεταβλητά πτερύγια, οι ενδείξεις είναι διφορούμενες.Τι εννοώ........
Με σταθερό γκάζι και επειδή είμαι και λίγο ελαφροπόδης βλέπω από 0,25 έως ο,5.Κάποιες φορές έχω και μηδέν ένδειξη σε εξαιρετικές περιπτώσεις βέβαια(ελαφριά κατωφέρεια, μηδέν φορτίο εν κινήσει).Στο ξεκίνημα και μέχρι να φορτώσει ο κινητήρας παίζω στο 0,7 - 0,8. Η μέγιστη που έχω πάρει είναι στο 1,2 με τέρμα γκάζι για kickdown.
Σε ερώτηση για αυτό όλο το θέμα στον μηχανικό μου, μου εξήγησε ότι οι ενδείξεις έτσι παίζουν και λόγω κατασκευής του τούρμπο. Και για να μου το αποδείξει με έκανε βόλτα με το δικό του (RAV4 1ης γενιάς με κινητήρα cellica GT4 και μπόλικα αλόγατα!!!!!)
TERRANO II ZD30Ti(ΜΕ ΜΕΤΑΚΑΥΣΤΗΡΑ F16 )

Facebook: Agelos SpanakosSkype : aspanakos

Proud member of 4x4 KAGKOURAS CLUB
ImageImageImage

Κι αν δεν υπάρχει μονοπάτι, θα το δημιουργήσουμε.......

ΟΧΙ ΑΛΛO GREEKGLISH!!!!
User avatar
aggas
Posts: 2180
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:15
Location: ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
Contact:

Re: Pyrometer & Turbo Gauge

Post by aggas »

Να και τα δικά μου οργανάκια. Όταν είναι σβηστό το αμάξι είναι μαύρα και όταν ανάβουν γίνονται μπλέ με φωτισμό led που δεν ενοχλεί καθόλου το βράδυ.

Image
TERRANO II ZD30Ti(ΜΕ ΜΕΤΑΚΑΥΣΤΗΡΑ F16 )

Facebook: Agelos SpanakosSkype : aspanakos

Proud member of 4x4 KAGKOURAS CLUB
ImageImageImage

Κι αν δεν υπάρχει μονοπάτι, θα το δημιουργήσουμε.......

ΟΧΙ ΑΛΛO GREEKGLISH!!!!
User avatar
stellar
Posts: 79
Joined: Wed Jun 24, 2009 18:15
Location: Seoul, Korea

Re: Pyrometer & Turbo Gauge

Post by stellar »

Αθήνα, 03 Δεκεμβρίου 2009

aggas wrote: Με σταθερό γκάζι και επειδή είμαι και λίγο ελαφροπόδης βλέπω από 0,25 έως ο,5.Κάποιες φορές έχω και μηδέν ένδειξη σε εξαιρετικές περιπτώσεις βέβαια(ελαφριά κατωφέρεια, μηδέν φορτίο εν κινήσει).Στο ξεκίνημα και μέχρι να φορτώσει ο κινητήρας παίζω στο 0,7 - 0,8. Η μέγιστη που έχω πάρει είναι στο 1,2 με τέρμα γκάζι για kickdown.

Λοιπόν, μια από τα ίδια Άγγελε. Ακριβώς ίδιες μετρήσεις, όπως τις περιγράφεις.
Στυλιανός Αργυράκης.
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch
Γιάννης Αθανασίου

Re: Pyrometer & Turbo Gauge

Post by Γιάννης Αθανασίου »

Standard πίεση 0,9. Overboost 1,2. Τις κρύες μέρες μένει στο 1,2 πιό πολύ. Σε κανονική χρήση περίπου στο 0,6.
sirros
Posts: 259
Joined: Wed Jun 17, 2009 07:53
Location: landroverworld

Re: Pyrometer & Turbo Gauge

Post by sirros »

με προγραμμα βλεπω overboost 1.35
με 120κμ βλεπω περιπου 400 αυτη την περιοδο σε ευθια με 5
Πιτσα - Μπαλα και Καρατε
Post Reply

Return to “Nissan Club”