24 Ώρες 4Χ4 2009

User avatar
mythos
Posts: 16
Joined: Tue Oct 20, 2009 10:14
Location: Πατρα
Contact:

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by mythos »

ΕΓΩ ΠΑΛΙ ΤΙ ΝΑ ΠΩ?
ΠΑΩ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ TERRATRIP ΤΟ GPS TO ΕΧΩ ΜΟΝΟ ΣΑΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ.
ΠΑΝΤΟΣ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
:lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by Nicolas »

stavrosd wrote: Ορθόν!

Προσωπικά το ιδανικό θα ήταν ένα tripmaster που θα κάνει μετρήσεις μέσω GPS ;)
Όπως ανέφερα και προηγουμένως, το GPS δεν είναι σίγουρο οτι θα σου βγάλει σωστές μετρήσεις και κυρίως θα έχει διαφορά από μηχάνημα σε μηχάνημα και από χάρτη σε χάρτη
Κατά συνέπεια, είναι δίκοπο μαχαίρι.
stavrosd wrote: Αλλά μεταξύ ακρίβειας μέτρησης και ευκολίας χρήσης επιλέγω το δεύτερο οπότε και tripmaster/terratrip μιας και τι να κάνω την ακρίβεια αν ο συνοδηγός μου χάνει τα αυγά και τα πασχάλια για να μου πεί 5 στοιχεία ή καθυστερεί μέχρι να μηδενίσει! ;)
[/quote]

:lol: :lol: :lol: :lol:
Σε όλες τις παραμέτρους που αναλύουμε δεν λαμβάνουμε υπόψιν τον παράγοντα ανθρώπινο λάθος. Ωραίοι είμαστε :mrgreen:


Προσωπικά αυτά που θα έκανα είναι τα εξής:
- καλιμπράρισμα του tripmaster σε χιλιόμετρο του οργανωτή.
- ερώτηση προς τον οργανωτή, τί μοντέλο GPS χρησιμοποίησε με ποιάς εταιρίας χάρτη και ποιά έκδοση χάρτη. Αν δεν έχω το ίδιο μοντέλο GPS τουλάχιστον να έχω τον ίδιο χάρτη.

Φυσικά, θα είχα και τα δύο, αλλά αν δεν μπορούσα να έχω και τα δύο θα προτιμούσα GPS λόγω του οτι οι αποκλίσεις του είναι πάντα οι ίδιες, αναξερτήτως τεραιν και τρόπου οδήγησης.
Κάποια στιγμή μαθαίνεις και τις αποκλίσεις του μηχανήματος αλλά και του χάρτη...
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
aapo
Posts: 259
Joined: Tue Jun 23, 2009 16:05

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by aapo »

Το απόλυτο οργανο μέτρησις είναι το Terratrip σωστά ρυθμισμένο. Τοοοοσα χρόνια το χρησιμοποιούν σε όλο τον κόσμο και δεν έχει παρατηρηθεί κανένα πρόβλημα τωρα εγινε αναξιόπιστο. Δεν σας καταλαβαίνω. Απο το 1988 μεχρι το 1995 στους μεγάλους διεθνεις αγώνες που έγιναν ΧΕΙΜΩΝΑ με λασπη και χιονι 2000χλμ περίπου σε τρεις μέρες δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα. Αγνωστες διαδρομες στην Αττικη , Ευρυτανια Πρεβεζα , Καλαμπάκα , Χαλκιδική , Λαμια και αλλού. Τυχόν μικρή απόκλιση την υπολογίζει ο συνοδηγός.
Τα GPS ειναι μοδα της τελευταίας διετίας ειναι ακριβής οι μετρήσεις τους ΜΟΝΟ στην ευθεία. Σε διαδρομές με πολλές στροφές δεν εχουν καμμία ακρίβεια. Και κάτι άλλο σταματήστε σε οποιοδήποτε σημείο της διαδρομής και παρατηρήστε την χιλιομετρική ενδειξη του GPS θα διαπιστώσετε οτι μεταβάλετε συνεχώς τι αλλο θέλετε.
Στο αυτοκίνητο μου έχω 2 GPS Garmin 276c και CarPC. Tο RB το γράφω με το Tripmaster ειναι ο πλέον σωστός τρόπος.αα
Elias Nicolaou
Posts: 107
Joined: Wed Jun 17, 2009 08:25
Location: Βουλα - Αττικη

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by Elias Nicolaou »

Nicolas wrote:
Προσωπικά αυτά που θα έκανα είναι τα εξής:
- καλιμπράρισμα του tripmaster σε χιλιόμετρο του οργανωτή.
- ερώτηση προς τον οργανωτή, τί μοντέλο GPS χρησιμοποίησε με ποιάς εταιρίας χάρτη και ποιά έκδοση χάρτη. Αν δεν έχω το ίδιο μοντέλο GPS τουλάχιστον να έχω τον ίδιο χάρτη...
Πολυ σωστα

Nicolas wrote: ...
Φυσικά, θα είχα και τα δύο, αλλά αν δεν μπορούσα να έχω και τα δύο θα προτιμούσα GPS λόγω του οτι οι αποκλίσεις του είναι πάντα οι ίδιες, αναξερτήτως τεραιν και τρόπου οδήγησης.
Κάποια στιγμή μαθαίνεις και τις αποκλίσεις του μηχανήματος αλλά και του χάρτη...
Για ποιο GPS μιλαμε; γιατι οταν πρωτοεψαξα στην Garmin οσα ειδα ειχαν χρονοβορα διαδικασια μηδενισμου αποστασης, εκτος κι αν δεν μηδενιζουμε και πηγαινουμε με τα ολικα χιλιομετρα
Ηλιας Νικολαου
User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by stavrosd »

Nicolas wrote:Όπως ανέφερα και προηγουμένως, το GPS δεν είναι σίγουρο οτι θα σου βγάλει σωστές μετρήσεις και κυρίως θα έχει διαφορά από μηχάνημα σε μηχάνημα και από χάρτη σε χάρτη
Κατά συνέπεια, είναι δίκοπο μαχαίρι.
Δε νομίζω οτι ο χάρτης έχει σχέση με την μέτρηση.
Και καθόλου χάρτη να μην έχεις το GPS σου βγάζει αποστάσεις, ταχύτητες κτλ.
Αυτό που έχει σημασία είναι το πόσο συχνά παίρνει "παλμό", πόσο συχνά παίρνει στίγμα.
Αν παίρνει πχ κάθε 20'' τότε υπάρχει πρόβλημα όπως σημείωσε και ο Αλέκος, γιατί τότε πολλά στριφτερά κομμάτια θα τα κάνει ευθεία άρα θα μετράει και λιγότερα μέτρα!
Δημητριάδης Σταύρος
User avatar
mythos
Posts: 16
Joined: Tue Oct 20, 2009 10:14
Location: Πατρα
Contact:

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by mythos »

Elias Nicolaou wrote: εκτος κι αν δεν μηδενιζουμε και πηγαινουμε με τα ολικα χιλιομετρα
ΑΝ ΘΑ ΠΑΣ ΜΕ ΤΑ ΟΛΙΚΑ ΕΧΕΙΣ ΧΑΣΕΙ ΑΠΟ ΧΕΡΙ.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΣΟΥ ΠΕΣΟΥΝ ΠΟΤΕ.
ΜΑ ΤΟ ΣΠΙΝΙΑΡΙΣΜΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑ ΜΙΑ ΟΠΙΣΘΕΝ ΜΑ ΕΝΑ ΧΑΣΙΜΟ ΠΑΝΕ ΤΑ ΟΛΙΚΑ.
ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ ΣΑΝ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΑΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ. :)
vspili
Posts: 13
Joined: Mon Nov 30, 2009 18:34

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by vspili »

stavrosd wrote: Αυτό που έχει σημασία είναι το πόσο συχνά παίρνει "παλμό", πόσο συχνά παίρνει στίγμα.
Αν παίρνει πχ κάθε 20'' τότε υπάρχει πρόβλημα όπως σημείωσε και ο Αλέκος, γιατί τότε πολλά στριφτερά κομμάτια θα τα κάνει ευθεία άρα θα μετράει και λιγότερα μέτρα!
To σύστημα GPS γενικότερα δεν μπορεί να παίρνει στίγμα πιο συχνά από κάθε 1 sec. Και σε όλα τα navigators που έχω δεί είναι ρυθμισμένα να παίρνουν ανα 1 sec μέτρηση.

Επίσης το GPS έχει ακρίβεια 30μ rms.

Το πρώτο (ανά 1 sec μέτρηση) έχει σαν αποτέλεσμα να μην μετράει σωστές αποστάσεις σε μεγάλες ταχύτητες με πολλά ζιγκ-ζαγκ.

Το δεύτεο (30μ ακρίβεια) έχει σαν αποτέλεσμα να μην μετράει σωστές αποστάσεις σε πολύ αργές ταχύτητες, με το όχημα σταματημένο ή με ταχύτητα μέχρι 5km/h. Επειδή το στίγμα λόγω λάθους κάνει πολλά ζιγκ-ζαγκ γύρω από την πραγματική πορεία και φαίνεται να μετράει παραπάνω.

Σε μέση ταχύτητα, και χωρίς πολύ συχνές στροφές, μετράνε με αρκετή ακρίβεια πάντως.
Elias Nicolaou
Posts: 107
Joined: Wed Jun 17, 2009 08:25
Location: Βουλα - Αττικη

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by Elias Nicolaou »

mythos wrote:ΑΝ ΘΑ ΠΑΣ ΜΕ ΤΑ ΟΛΙΚΑ ΕΧΕΙΣ ΧΑΣΕΙ ΑΠΟ ΧΕΡΙ.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΣΟΥ ΠΕΣΟΥΝ ΠΟΤΕ.
ΜΑ ΤΟ ΣΠΙΝΙΑΡΙΣΜΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑ ΜΙΑ ΟΠΙΣΘΕΝ ΜΑ ΕΝΑ ΧΑΣΙΜΟ ΠΑΝΕ ΤΑ ΟΛΙΚΑ.
ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ ΣΑΝ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΑΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ.
Συμφωνω απολυτα με τα παραπανω.
Ουτως ή αλλως εγω προτιμω το TerraTrip (σε TSD1 mode)

Το GPS πιστευω οτι ειναι για να σου δειχνει το χαρτη και το που εισαι σ' αυτον, αντε και να σημειωσεις καποια σημεια (τουλιπες; ολες τις τουλιπες; κι αν ολες τις τουλιπες τοτε πολυ φοβαμαι οτι θα χαθει χρονος απο το διαβασμα της επομενης)
Ηλιας Νικολαου
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by Nicolas »

stavrosd wrote:
Nicolas wrote:Όπως ανέφερα και προηγουμένως, το GPS δεν είναι σίγουρο οτι θα σου βγάλει σωστές μετρήσεις και κυρίως θα έχει διαφορά από μηχάνημα σε μηχάνημα και από χάρτη σε χάρτη
Κατά συνέπεια, είναι δίκοπο μαχαίρι.
Δε νομίζω οτι ο χάρτης έχει σχέση με την μέτρηση.
Και καθόλου χάρτη να μην έχεις το GPS σου βγάζει αποστάσεις, ταχύτητες κτλ.
Αυτό που έχει σημασία είναι το πόσο συχνά παίρνει "παλμό", πόσο συχνά παίρνει στίγμα.
Αν παίρνει πχ κάθε 20'' τότε υπάρχει πρόβλημα όπως σημείωσε και ο Αλέκος, γιατί τότε πολλά στριφτερά κομμάτια θα τα κάνει ευθεία άρα θα μετράει και λιγότερα μέτρα!
Κοίτα παραπάνω. Εξήγησα γιατί ο χάρτης έχει σχέση.
Θα το αναλύσουμε ακόμα λίγο.

Το στίγμα του GPS έρχεται με απόκλιση από μόνο του. Αυτό συμβαίνει διότι οι φίλοι μας οι Αμερικλάνοι επίτιδες αλλοιώνουν το στίγμα έτσι ώστε να μην υπάρχει ακρίβεια η οποία να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για στρατιωτικούς λόγους. Το ίδιο σύστημα όταν χρησιμοποιείται από συσκευές του στρατού δεν αλλοιώνει το στίγμα. Επίσης υπάρχουν και εταιρίες που πληρώνουν για την "έξτρα" παροχή...
Έτσι στέλνει το σήμα ο δορυφόρος.

Το μηχανάκι τώρα που έχεις στο αυτοκίνητο, παίρνει το αλλοιωμένο στίγμα και προσπαθεί να το διορθώσει. Ένας από τους βασικούς αλγόριθμους διόρθωσης του στίγματος προσπαθεί να ματσάρει το στίγμα που του έδωσε ο δορυφόρος με τις συντεταγμένες του κοντινότερου δρόμου δηλαδή τις συντεταγμένες που έχουν τα vectors του χάρτη...

Έστω λοιπόν οτι κάνουμε χαρτογράφηση και περπατάμε σε ένα δασικό δρόμο.
Με διάφορα μέσα αλλά και την χρήση GPS "σημειώνουμε" πάνω στον ηλεκτρονικό μας χάρτη τις συντεταγμένες του δρόμου. Το GPS όμως στέλνει στίγμα με απόκλιση και αν δεν είμαστε στρατιωτικοί ή τοπογράφοι ή τέλος πάντων δεν μας καίει τόσο πολύ το δασικό δρομάκι, δεχόμαστε την απόκλιση και σημειώνουμε τις παραποιημένες συντεταγμένες.

Δίνουμε τον χάρτη μας σε έναν φίλο που περπατάει την διαδρομή. Το δικό του GPS παίρνει πάλι συντεταγμένες με απόκλιση. Φυσικά η απόκλιση δεν είναι η ίδια, αλλιώς θα την διορθώναμε βρίσκοντας μία φορά την διαφορά.
Το GPS του τώρα λαμβάνει παραποιημένες συντεταγμένες οι οποίες σε σχέση με τις συντεταγμένες του χάρτη του λένε οτι πέφτει στον γκρεμό. Ο φίλος όμως είναι ακόμα στον δρόμο. Το GPS λοιπόν παραποιεί τις ήδη παραποιημένες συντεταγμένες που έλαβε και του λέει οτι βρίσκεται στον δρόμο, ο οποίος όμως δρόμος έχει τις αρχικές συστεταγμένες που είχαμε βγάλει εμείς, οι οποίες δεν ήταν και οι ακριβέστερες...

Χαρακτηριστικό παράδειγμα:
Όλα τα GPS μας λένε ότι έχουν απόκλιση +- 15 μέτρα. Αυτό σημαίνει ενίοτε μισό τετράγωνο.
Ωστόσο όταν κυκλοφορούμε στην πόλη μας δείχνουν ακριβώς πάνω στον χάρτη.

Παράδειγμα 2:
Αν βγείς σε παράλληλο παράδρομο της εθνικής ας πούμε, το GPS συχνά πυκνά μπερδεύεται και μία αναφέρει οτι είμαστε στον παράδρομο μία οτι είμαστε στην εθνική. Αυτό συμβαίνει διότι λαμβάνει το παραποιημένο στίγμα και προσπαθεί να το διορθώσει τοποθετώντας μας στον πλησιέστερο δρόμο αφού θεωρεί οτι δεν έχουμε δουλειά πάνω στην νησίδα. ;)
Αν όμως ρωτήσεις το μηχάνημα να σου πει τις συντεταγμένες που βρίσκεσαι θα σου δείξει τις συντεταγμένες του χάρτη είτε για την εθνική είτε για τον παράδρομο εκεί δηλαδή που νομίζει οτι βρίσκεσαι και όχι αυτές που πραγματικά λαμβάνει.

Τις πραγματικές έστω και παραποιημένες από το αμερικανικό ναυτικό συντεταγμένες που λαμβάνει ένα GPS μπορείς να τις δεις μόνο αν δεν χρησιμοποιείς χάρτη όπου οι "έξυπνοι" αλγόριθμοι δεν δουλεύουν.

Γι αυτό τον λόγο, παίζει ρόλο ο χάρτης (αν έχει σωστές συστεταγμένες στα vectors), το πρόγραμμα που χρησιμοποιεί το GPS σου (οι "έξυπνοι" αλγόριθμοι διόρθωσης στίγματος) αλλά και το ίδιο το GPS το οποίο μπορεί, όπως σωστά παρατήρησες προηγουμένως να μην έχει σήμα και να λαμβάνει ανα μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Όσο για την απόσταση που μετράει το GPS οτι διανύεις, υπάρχουν GPS που είναι αρκετά έξυπνα έτσι ώστε να καταλάβουν οτι μάλλον την χαράδρα δεν την πέρασες πετώντας αλλά από τον συντομότερο δρόμο που έχουν στον χάρτη τους...
Σαφώς δεν είναι οτι πιο ακριβές.

Αλλά δώσε μου tripmaster και σε διαβεβαιώ οτι μπορώ να το κάνω να δείξει πολλά χιλιόμετρα για μόνο μερικά μέτρα.
Burn out λέγεται :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol:
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
vspili
Posts: 13
Joined: Mon Nov 30, 2009 18:34

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by vspili »

Nicolas wrote: Το μηχανάκι τώρα που έχεις στο αυτοκίνητο, παίρνει το αλλοιωμένο στίγμα και προσπαθεί να το διορθώσει. Ένας από τους βασικούς αλγόριθμους διόρθωσης του στίγματος προσπαθεί να ματσάρει το στίγμα που του έδωσε ο δορυφόρος με τις συντεταγμένες του κοντινότερου δρόμου δηλαδή τις συντεταγμένες που έχουν τα vectors του χάρτη...

Στα περισσότερα GPS αυτό μπορείς να το απενεργοποιήσεις, και είναι καλύτερα αν το χρησιμοποιείς για βουνό.
Στην πόλη βολεύει να βάζει το στίγμα πάνω στο δρόμο, στο βουνό όμως όχι, και ειδικά όταν πάμε και εκτός χαρτογραφημένων δρόμων.
Post Reply

Return to “Αγώνες 4Χ4”