ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΩΡΑΙΑ ENDURO ?
Posted: Thu Oct 01, 2009 16:16
Θέλω να γράψω κάποιες σκέψεις μου για τα enduro με αφορμή και την συμμετοχή μου στο 27ο πριν απο λίγες μέρες.
Σάν αγωνιζόμενως ξεκίνησα απο τους αγώνες ENDURO και για αρκετό διαστημα έτρεχα μονο εκει γιατι θεωρούσα οτι ειναι και η πιο ενδιαφέρουσα μορφή αγώνα.
Ο τελευταίος αγώνας που έκανα ηταν το Enduro στο Ναύπλιο πριν απο 1 1/2 χρόνο και μετα συνέχισα με trail ride και τον 24ωρο του Αθανασίου.
Συνέχισα ομως να παρακολουθώ τα enduro μεσα απο περιοδικα, internet, και συζητήσεις με φιλους αγωνιζόμενους.
Από το Ναύπλιο το 2008 που έτρεξα μεχρι και το 27ο της Εκάλης που δήλωσα ξανα συμμετοχή κατάλαβα οτι το πνεύμα τον αγώνων enduro εχει αλλαξει και απο ενα πολυ συναρπαστίκο και δυναμικό αγωνα που ακόμα και το τελευταιό χλμ της απλης ειχε σημασία πηγαμε σε μια πιο soft μορφή αγώνα.
Θα χρησιμοποιήσω σαν παράδειγμα το 27ο και το τί εγίνε εκει.
Απλή Νο 1 μήκος 85 χλμ.
Ξεκινάμε με σβέλτο ρυθμο αλλα στην πορεία βλέπουμε οτι η διαδρομή ειναι ευκόλη και ο χρόνος αφθονος, οπότε τα τελευταία 20 χλμ τα κάνουμε χαλαρά με τσιγάρο και κουβέντα.
Αποτέλεσμα : πάρολο τον εκδρομίκο ρυθμο φτάνουμε στο ΣΕΧ 45 λεπτά πιο μπροστά.
Απλή Νο 2 μήκος 108 χλμ.
Κάνουμε ολη την διαδρομή χαλαρά χωρις να πιεστούμε πουθενα σε σημείο βαρεμάρας.
Αποτέλεσμα : φτάνουμε στο ΣΕΧ ......55 λεπτα πιο μπροστα !!!!!!!!
Κανένα πλήρωμα δεν πήρε ποινη προπορείας απο τα 26 που έτρεχαν στον αγώνα και στις δυο απλές, ολοι περίμεναν το λιγότερο μισή ωρα για να μπούν στο ΣΕΧ.
Η ΜΩΤ του αγώνα ητάν για την κατηγορία Εntry και οχι για αγώνα πρωταθλήματος.
Είχες τοσο χρόνο στη διαθεση σου που έκανες ανετα σταση για φαγητό και εφτανες στο χρόνο σου για τερματισμό.
Η διαδρομή τωρα :
Καμμία σχέση με αγώνα enduro, το 70% της διαδρομής (για να μην πω παραπάνω) ήταν πατημένη χωματόδρομη και ασφαλτος.
Διαδρομή που την περνουσες και με επιβατικο Ι.Χ (αντε με μανίσιο SUV να πώ ).
Ερώτησεις :
1) Γιατι κανουμε τις απλές στα enduro αφου δεν μετράνε πουθενα στον αγώνα ??
2)Γιατι καιμε βενζίνη, χαλαμε τα λάστιχα, ταλαιπωρούμε τα αυτοκίνητα και γυρνάμε το βουνό με τις ώρες για κάτι που δεν εχει κανένα αποτέλεσμα στην εξέλιξη του αγώνα. ???
3)Τι αγώνας 4χ4 ειναι αυτός που περνάς το μεγαλύτερο κομματι της διαδρομης με Ι.Χ άντε ειπαμε SUV.
4)Τι αγώνας ειναι αυτός που τα 190 χλμ υπάρχουν μόνο για να γνωρίσης την περιοχή και δεν εχουν κανένα αλλο νοημα.
Πάλια στα enduro ο νικητής εβγαινε στις απλες, επρεπέ να προσπάθησεις παρα πολυ για να πίασεις τους χρόνους μεσα απο πιοκιλία εδαφων με πέτρα,λασπή,νεροφαγώματα,αντιπυρικές, δασικά μονοπάτια σε μια πραγματικά off road διαδρομη που ηταν πρόκληση για τον οδηγό και έπρεπε να εχεις ικανότητες στο τιμονι και αντοχές για να παραμείνης στο παιχνίδι.
Κάθε λεπτο και κάθε χλμ μετρουσε και απο το GO που άκουγες μεχρι την ώρα της σφραγίδας στο ΣΕΧ, ειχες μια γλυκία ένταση και την αγωνία του τί θα βρώ πιο κάτω να σε συνοδεύη για ώρες.
Επίσης ο πλοηγος ηταν πολυ σημαντικό κομματι του αγώνα, πολλες φορές κρινόταν ο αγώνας απο τον πλοηγό.
Δεν υπήρχε χρόνος για χασιμο ,δεν υπήρχε περιθώριο για λάθη επρεπε να πάς τον οδηγό σου καρφί απο την αρχή μεχρι το τέλος.
Τώρα εχεις τόσο χρόνο που τσεκάρεις ανετα τα μέτρα και τις τουλίπες, διορθώνεις τα λάθη σου και αν χαθεις ψαχνεσαι άνετα και βρίσκεις την διαδρομή.Με ενα μέτριο πλοηγό καθαρισες ευκολά και χωρίς αγχος.
Τώρα μια γκαζιά παραπάνω ή παρακατω στην ειδικη βγάζει τον νικητή.
Και μια που μιλάμε για ειδικές.
Γιατι πρεπει να κάνουμε ειδικές που ειναι άσχετες με τους αγώνες μας και δεν ταιριάζουν με τα αυτοκίνητα μας.
Ωραίο το Παραλληλοδρόμιο, αλλα είναι για αλλου τυπου αγωνιστικά και οχι για τζιπ, ωραία πίστα αλλα είναι για rally και οχι για 4χ4.
Τα δικά μας αμάξια εχούν ύψος, αλλα λάστιχα,αλλες αναρτήσεις, αλλο στήσιμο και δεν ειναι για στροφιλίκια με τις μπάντες.
Είχαμε 3 τούμπες και 1 παραλίγο, πράγμα φυσικό αφου μια γκαζιά παραπάνω σε πετούσε έξω.
Τι δουλεία εχει σε ενα αγώνα 4χ4 μια πίστα για rally ???
Να κάναμε την μία ειδική εκεί ετσι για αλλαγη και τις αλλες δύο στο βούνο, να πω ΟΚ γίνεται για ποικιλία του αγώνα αλλα ολη τη μέρα εκει να το παιζουμέ ραλίστες ??
Μηπώς ξεχάσαμε οτι οδηγάμε 4χ4 και κανουμε off road αγωνες.
Σας ζητω συγνώμη αν σας κουρασα με το μακροσκελές post αλλα εφυγα προβληματισμένος απο αυτο τον αγώνα που τον περίμενα εδω και παρα πολύ καιρό και ηθελα να τα γράψω.
Δεν περιμένω να αλλαξει κάτι μια που συμφωνα με την αποψη των συναθλητών μου "τζάμπα θα γράψεις" ή "δεν ιδρώνει το αυτί κανενός" , αλλα πιστεύω οτι πληρώνουμε πολλα λεφτά για αυτο που κάνουμε και πρέπει να χειροκροτούμε μόνο οτι αξίζει.
Σάν αγωνιζόμενως ξεκίνησα απο τους αγώνες ENDURO και για αρκετό διαστημα έτρεχα μονο εκει γιατι θεωρούσα οτι ειναι και η πιο ενδιαφέρουσα μορφή αγώνα.
Ο τελευταίος αγώνας που έκανα ηταν το Enduro στο Ναύπλιο πριν απο 1 1/2 χρόνο και μετα συνέχισα με trail ride και τον 24ωρο του Αθανασίου.
Συνέχισα ομως να παρακολουθώ τα enduro μεσα απο περιοδικα, internet, και συζητήσεις με φιλους αγωνιζόμενους.
Από το Ναύπλιο το 2008 που έτρεξα μεχρι και το 27ο της Εκάλης που δήλωσα ξανα συμμετοχή κατάλαβα οτι το πνεύμα τον αγώνων enduro εχει αλλαξει και απο ενα πολυ συναρπαστίκο και δυναμικό αγωνα που ακόμα και το τελευταιό χλμ της απλης ειχε σημασία πηγαμε σε μια πιο soft μορφή αγώνα.
Θα χρησιμοποιήσω σαν παράδειγμα το 27ο και το τί εγίνε εκει.
Απλή Νο 1 μήκος 85 χλμ.
Ξεκινάμε με σβέλτο ρυθμο αλλα στην πορεία βλέπουμε οτι η διαδρομή ειναι ευκόλη και ο χρόνος αφθονος, οπότε τα τελευταία 20 χλμ τα κάνουμε χαλαρά με τσιγάρο και κουβέντα.
Αποτέλεσμα : πάρολο τον εκδρομίκο ρυθμο φτάνουμε στο ΣΕΧ 45 λεπτά πιο μπροστά.
Απλή Νο 2 μήκος 108 χλμ.
Κάνουμε ολη την διαδρομή χαλαρά χωρις να πιεστούμε πουθενα σε σημείο βαρεμάρας.
Αποτέλεσμα : φτάνουμε στο ΣΕΧ ......55 λεπτα πιο μπροστα !!!!!!!!
Κανένα πλήρωμα δεν πήρε ποινη προπορείας απο τα 26 που έτρεχαν στον αγώνα και στις δυο απλές, ολοι περίμεναν το λιγότερο μισή ωρα για να μπούν στο ΣΕΧ.
Η ΜΩΤ του αγώνα ητάν για την κατηγορία Εntry και οχι για αγώνα πρωταθλήματος.
Είχες τοσο χρόνο στη διαθεση σου που έκανες ανετα σταση για φαγητό και εφτανες στο χρόνο σου για τερματισμό.
Η διαδρομή τωρα :
Καμμία σχέση με αγώνα enduro, το 70% της διαδρομής (για να μην πω παραπάνω) ήταν πατημένη χωματόδρομη και ασφαλτος.
Διαδρομή που την περνουσες και με επιβατικο Ι.Χ (αντε με μανίσιο SUV να πώ ).
Ερώτησεις :
1) Γιατι κανουμε τις απλές στα enduro αφου δεν μετράνε πουθενα στον αγώνα ??
2)Γιατι καιμε βενζίνη, χαλαμε τα λάστιχα, ταλαιπωρούμε τα αυτοκίνητα και γυρνάμε το βουνό με τις ώρες για κάτι που δεν εχει κανένα αποτέλεσμα στην εξέλιξη του αγώνα. ???
3)Τι αγώνας 4χ4 ειναι αυτός που περνάς το μεγαλύτερο κομματι της διαδρομης με Ι.Χ άντε ειπαμε SUV.
4)Τι αγώνας ειναι αυτός που τα 190 χλμ υπάρχουν μόνο για να γνωρίσης την περιοχή και δεν εχουν κανένα αλλο νοημα.
Πάλια στα enduro ο νικητής εβγαινε στις απλες, επρεπέ να προσπάθησεις παρα πολυ για να πίασεις τους χρόνους μεσα απο πιοκιλία εδαφων με πέτρα,λασπή,νεροφαγώματα,αντιπυρικές, δασικά μονοπάτια σε μια πραγματικά off road διαδρομη που ηταν πρόκληση για τον οδηγό και έπρεπε να εχεις ικανότητες στο τιμονι και αντοχές για να παραμείνης στο παιχνίδι.
Κάθε λεπτο και κάθε χλμ μετρουσε και απο το GO που άκουγες μεχρι την ώρα της σφραγίδας στο ΣΕΧ, ειχες μια γλυκία ένταση και την αγωνία του τί θα βρώ πιο κάτω να σε συνοδεύη για ώρες.
Επίσης ο πλοηγος ηταν πολυ σημαντικό κομματι του αγώνα, πολλες φορές κρινόταν ο αγώνας απο τον πλοηγό.
Δεν υπήρχε χρόνος για χασιμο ,δεν υπήρχε περιθώριο για λάθη επρεπε να πάς τον οδηγό σου καρφί απο την αρχή μεχρι το τέλος.
Τώρα εχεις τόσο χρόνο που τσεκάρεις ανετα τα μέτρα και τις τουλίπες, διορθώνεις τα λάθη σου και αν χαθεις ψαχνεσαι άνετα και βρίσκεις την διαδρομή.Με ενα μέτριο πλοηγό καθαρισες ευκολά και χωρίς αγχος.
Τώρα μια γκαζιά παραπάνω ή παρακατω στην ειδικη βγάζει τον νικητή.
Και μια που μιλάμε για ειδικές.
Γιατι πρεπει να κάνουμε ειδικές που ειναι άσχετες με τους αγώνες μας και δεν ταιριάζουν με τα αυτοκίνητα μας.
Ωραίο το Παραλληλοδρόμιο, αλλα είναι για αλλου τυπου αγωνιστικά και οχι για τζιπ, ωραία πίστα αλλα είναι για rally και οχι για 4χ4.
Τα δικά μας αμάξια εχούν ύψος, αλλα λάστιχα,αλλες αναρτήσεις, αλλο στήσιμο και δεν ειναι για στροφιλίκια με τις μπάντες.
Είχαμε 3 τούμπες και 1 παραλίγο, πράγμα φυσικό αφου μια γκαζιά παραπάνω σε πετούσε έξω.
Τι δουλεία εχει σε ενα αγώνα 4χ4 μια πίστα για rally ???
Να κάναμε την μία ειδική εκεί ετσι για αλλαγη και τις αλλες δύο στο βούνο, να πω ΟΚ γίνεται για ποικιλία του αγώνα αλλα ολη τη μέρα εκει να το παιζουμέ ραλίστες ??
Μηπώς ξεχάσαμε οτι οδηγάμε 4χ4 και κανουμε off road αγωνες.
Σας ζητω συγνώμη αν σας κουρασα με το μακροσκελές post αλλα εφυγα προβληματισμένος απο αυτο τον αγώνα που τον περίμενα εδω και παρα πολύ καιρό και ηθελα να τα γράψω.
Δεν περιμένω να αλλαξει κάτι μια που συμφωνα με την αποψη των συναθλητών μου "τζάμπα θα γράψεις" ή "δεν ιδρώνει το αυτί κανενός" , αλλα πιστεύω οτι πληρώνουμε πολλα λεφτά για αυτο που κάνουμε και πρέπει να χειροκροτούμε μόνο οτι αξίζει.