Page 1 of 21
To LPG or not to LPG.... και άλλα διάφορα...
Posted: Tue Jun 22, 2010 17:21
by friar
Ιχνηλάτης wrote:Θα γίνουν δεκτά και αυτοκίνητα τα οποία χρησιμοποιούν σαν καύσιμο το υγραέριο!
Αν υπάρχω ακόμα, εφόσον και μόνον εφόσον τηρούνται τα του άρθρου 7 του
http://www.elinyae.gr/el/lib_file_upload/411B_00.pdf
σε παραβίαση βασικών αντιρρήσεων που έχω σχετικά με την τοποθέτηση του "θερμοφίσουνα" και κατά πόσον αντέχει τις εκτός δρόμου κακουχίες.
Προτιμώ να το θεωρήσω εφεδρικό τεπόζιτο, άδειο κατα την διάρκεια του αγώνα.
Re: 24 Ώρες 4Χ4 2010
Posted: Tue Jun 22, 2010 19:31
by Γιάννης Αθανασίου
Στάθη
απο τη στιγμή που είναι δεκτό για χρήση στο δρόμο, όπου κινούνται και τα παιδιά μας, δε βρίσκω το λόγο που είναι επικίνδυνο για χρήση σε αγώνες, σε δρόμους με ελάχιστη κυκλοφορία, μέση ταχύτητα κάτω από τα 40 χαω, ηλεκτρονική παρακολούθηση των συμμετεχόντων, αυτοκίνητα άμεσης επέμβασης FIV, διασώστες, γιατρό, πυροσβεστική κλπ.
Κάθε αυτοκίνητο που κινείται με υγραέριο και έχει πάρει την ειδική άδεια απο το υπουργείο γι΄αυτό, πληρεί όλους τους κανονισμούς για ασφαλή κίνηση στο δρόμο, ανάμεσα σε άλλα αυτοκίνητα, σχολικά, πεζούς κλπ. Στους αγώνες είναι επικίνδυνο;
Δεν είναι WRC οι αγώνες 4Χ4 στην Ελλάδα. Δεν χρειάζονται μέτρα ασφάλειας αντίστοιχα αυτοκινήτων που στοιχίζουν σχεδόν 1 εκατομύριο ευρώ και οδηγούνται από επαγγελματίες που μπορούν να εξαντλήσουν τα όριά τους, κινούμενοι σε γνωστές διαδρομές. Εμείς έχουμε "αυτοκινητάκια", σχεδόν νορμάλ, με ελάχιστες μετατροπές, κλάσμα των επιδόσεων και των δυνατοτήτων των WRC, πληρώματα που δεν μπορούν να κινηθούν στο δέκατο του ρυθμού των "παγκοσμίων" και άγνωστη διαδρομή, που επιβάλει αναγκαστικά πιό αργό ρυθμό. Και πρόσφατα και περιορισμούς στην ταχύτητα σε κάποια σημεία, που αυξάνει κάθετα τα επίπεδα ασφάλειας.
Ας μην μπαίνουμε λοιπόν στο τριπάκι να επιβάλουμε υπερβολικά μέτρα ασφαλείας. Δεν έχει καμία ουσία να βάζουμε αυτόματη πυρόσβεση σε ένα Jimny, την ίδια στιγμή που... ξεχνάμε να γεμίσουμε με νερό τα ζέρσει! Ιδίως αν πρόκειται για τα ίδια και τα αυτά άτομα.
ΥΓ. Η χρήση LPG, υγραερίου, σε έναν αγώνα αντοχής, 500 π.χ. χιλιομέτρων, μπορεί να μειώσει το κόστος συμμετοχής ακόμη και 100 ευρώ., χωρίς να υπολογίζεις το πήγαινε-έλα. Και αυτό, σήμερα, σημαίνει πολλά.
Re: 24 Ώρες 4Χ4 2010
Posted: Wed Jun 23, 2010 03:13
by friar
Μια χαρά τα λες, απλά εμένα δεν μου αρέσει η ιδέα του ταρακουνήματος και του τι μπορεί να κάνει στην στήριξη της δεξαμενής.
Οπως επίσης δεν μου αρέσουν τυχόν ανοχές που πιθανόν να υπεισέλθουν στην διαδικασία τοποθέτησης.
Re: 24 Ώρες 4Χ4 2010
Posted: Wed Jun 23, 2010 07:35
by manos
Στο προηγούμενο pajero μου , που προερχόταν απο εκδρομικη χρήση είχα εγκατάσταση υγραερίου , με 'μπουκαλα' 90 λίτρων.
Οταν ξεκίνησε η ενασχόληση με τα TR , ετρεχα με άδεια μπουκάλα που ήταν απο την αρχή στερεωμένη με 3 λαμαρινένιους ιμαντες και περαστές βίδες Μ6 στο κουβούκλιο ( πάχος λαμαρίνας κουβουκλίου 1 mm ).
Στο Enduro 2007 , στο Μαντούδι , η πρώτη ειδική ήταν ιδιαίτερα σκληρή με αποτέλεσμα να ανεξαρτητοποιηθεί η δεξαμενή από το κουβουκλιο. Σκιστικε κυριολεκτικα η λαμαρινα από τη ροδέλλα και το παξιμαδι . 4 απο 6 σημεία στήριξης βγήκαν στο πάνω μερος.
Στο τελος της 1. μερας εγκαταλείψαμε , και για άλλους λόγους βεβαια , αλλα γυρνώντας στη Χαλκίδα κάναμε και ενα σταυρό που ήταν άδεια η μπουκαλα. Από τότε η μπουκαλα βρήκε τη θεση της στην αποθήκη .
Αν καποιος από τους φίλους επειμείνει να τρεξει αγώνα με υγραέριο θα πρέπει να στηρίξει πολύ καλα τη δεξαμενή . Θα πρότεινα 3 χαλύβδινους ιμαντες παχους 2 mm , με επένδυση ελαστικού από μεσα ( κόβουμε λουρίδα και την κολλαμε ατο μεσα μερος ) περσστες βίδες Μ8 , ποιότητας 10.9 , και λαμες παχους 3 mm , επιφανειας 30 Χ 30 mm και παξιμαδια ασφαλείας. Μεταξύ δαπέδου και δεξαμενής παλι βάζουμε ελαστικό υπόστρωμα.
Η επαγγελματική μου ενασχόληση με το υγραέριο μου εδειξε ότι τα ατυχήματα είναι σπανιότατα , αλλα όταν γίνουν γίνονται και πρωτοσέλιδα.
Θα έλεγα , ότι το υγραέριο σε αγωνιστική χρήση αντεδείκνυται και για μανιώδεις καπνιστές.
Re: 24 Ώρες 4Χ4 2010
Posted: Wed Jun 23, 2010 14:48
by friar
Ούτως η άλλως οι αγώνες είναι χωρίς τσιγάρο
Re: 24 Ώρες 4Χ4 2010
Posted: Wed Jun 23, 2010 15:07
by Γιάννης Αθανασίου
Όχι ο 24ωρος!!! Σε αυτόν επιτρέπεται το κάπνισμα.
Και επιμένω ότι αν βάζουμε τα παιδιά μας μέσα σε αυτοκίνητα με LPG, είναι εγωιστικό να μην τρέχουμε σε αγώνες με αυτά, αν θεωρούμε ότι υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας.
Ξεχνάτε μάλλον ότι κάποια στιγμή τα ταξί στην Αθήνα ήταν με LPG και ότι σήμερα υπάρχουν λεωφορεία με NPG (φυσικό αέριο)! Σε αυτά μπαίνουν καθημερινά τα παιδιά μας, όπως συμβαίνει σε όλον τον κόσμο. Λες να υπάρχει πρόβλημα;
Να σημειώσω ότι τα τελευταία 5 χρόνια το τσεκάρισμα του αγώνα γίνεται με ένα από τα παλαιότερα τετρακίνητα που κινούνται με LPG στην Ελλάδα, πριν ακόμη αυτό γίνει καν νόμιμο. Και δεν έχει παρουσιάσει κανένα πρόβλημα, όπως και στα σχεδόν 500.000 χιλιόμετρα που έχει κάνει εκτός δρόμου...
Re: 24 Ώρες 4Χ4 2010
Posted: Fri Jun 25, 2010 12:29
by Ιχνηλάτης
Απολαύστε εικόνα από τον μεγαλύτερο αγώνα 4Χ4 στην Ελλάδα.
Δείτε videos απο τον αγώνα του 2009
εδώ
Re: 24 Ώρες 4Χ4 2010
Posted: Fri Jul 09, 2010 11:54
by Ιχνηλάτης
Φέτος; Θα καούν τα... κάρβουνα!
Μην λείψει κανείς!
24 Ώρες 4Χ4 2010. Με την ευγενική χορηγία των... σκοτεινότερων της πιάτσας!
http://www.ihnilatis4x4.gr
Re: 24 Ώρες 4Χ4 2010
Posted: Wed Jul 28, 2010 13:13
by Γιάννης Αθανασίου
Και επειδή κάναμε κάποια στιγμή αρκετή συζήτηση για το LPG στον 24ωρο, σας μεταφέρω μία δημοσίευσή μου από το forum των 4 Τροχών.
Giannis Athanasiou wrote:Δες λοιπόν αυτά:
Δοκιμή από τον οργανισμό MIRA, το γνωστό, ανεξάρτητο οργανισμό στην Αγγλία.
http://www.youtube.com/watch?v=fBXS21uh ... =1&index=4
H βενζίνη εκρήγνυται σε 3,5 λεπτά, το σωστό LPG ποτέ, το λάθος σε 14 λεπτά!
και δοκιμή που δείχνει πως αντιδρούν οι βαλβίδες ασφαλείας που βρίσκονται ΠΑΝΩ στο ντεπόζιτο, άρα θα λειτουργήσουν ακόμη και αν αυτό αποσπαστεί από το όχημα, στη χειρότερη δυνατόν δηλαδή περίπτωση. Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει για τα ντεπόζιτα βενζίνης...
http://www.youtube.com/watch?v=6ltIJjsW ... re=related
Νομίζω ότι αποδεικνύουν την υπεροχή του LPG στο κομμάτι της ασφάλειας . Και σαν μηχανικός προτιμώ να εξετάζω εγώ τα πράγματα και όχι να αφήνω να τα εξετάζουν άλλοι...
ΥΓ. Εδώ βέβαια το θέμα είναι άλλο και μάλλον το έχουμε καταχραστεί!
και βέβαια και το παρακάτω νέο, που αποδεικνύει πώς δεν είμαστε οι πρώτοι και οι μόνοι που το σκεφτόμαστε
MOUNTUNE RACING DEVELOPS LPG ENGINE FOR 2010 BTCC
Ασφάλεια λοιπόν, πέρα από το οικονομικό όφελος.
Re: 24 Ώρες 4Χ4 2010
Posted: Wed Jul 28, 2010 15:35
by friar
Αφού λοιπόν τα θεωρείτε ασφαλή ποιος είμαι εγώ να φέρω αντίρρηση.
Επιπρόσθετα είναι προτιμότερο, όπως λες, να τα εξετάσει ένας μηχανικός όπως εσύ και να μην αφήσεις να τα εξετάσουν άλλοι,,...
Έτσι με απαλλάσσεις και από τον μπελά του τεχνικού εφόρου ώστε να μπορέσω να λάβω και εγώ μέρος με την μπουρούχα μου που δουλεύει με πετρέλαιο και τηγανόλαδο.
Πες μου σε παρακαλώ μπορώ να έρθω χωρίς να έχω πυροσβεστήρα αφού αυτά τα καύσιμα δεν πιάνουν φωτιά όπως και μου υπέδειξες σαν αγωνιζόμενος σε τεχνικό έλεγχο.?????