ΑΓΩΝΕΣ 4Χ4 2015 .....

User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: ΑΓΩΝΕΣ 4Χ4 2015 .....

Post by Nicolas »

mitsos wrote: Για ρωτα το μεγαλο πουλακι σου, αυτο μηπως ειναι το "η διαζευκτικο" των ελληνικων;;;;;
Πες του τωρα νατο ερμηνευσει σε συνδιασμο με το 8.2.1 του ιδιου αρθρου.
Ας παμε κ με μεταφραστη δεν βαριεσαι.... Νομιζω οτι στο ιδιο θα καταληξουμε.....

Σωστά, το διαζευκτικό είναι. Σε κάθε περίπτωση όμως η FIA λέει πως ο κλωβός πρέπει να είναι "κολλημένος" στην κατασκεύη που τρώει τα φορτία της ανάρτησης.
Στα δικά μας αυτοκίνητα, τα φορτία της ανάρτησης τα τρώει η σκάλα.


8.2.1 Safety cage:
Multi-tubular structure installed in the cockpit and fitted close to the
bodyshell, the function of which is to reduce the deformation of the
bodyshell (chassis) in case of an impact.


Δεν είμαι σίγουρος γιατί παραθέτεις το 8.2.1.
Φαντάζομαι πως εννοείς πως ο σκοπός του κλωβού είναι να μειώσει τις παραμορφώσεις του αμαξώματος οπότε αυτό περιλαμβάνει και το κάτω μέρος. Άρα πρέπει να πάει πακέτο με το αμάξωμα.
Σωστά?
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
mitsos
Posts: 311
Joined: Wed Jun 24, 2009 00:13

Re: ΑΓΩΝΕΣ 4Χ4 2015 .....

Post by mitsos »

Οχι καθε αλλο. Λεει οτι κατασκευαζεται στο πιλοτηριο κοντα στην καμπινα με σκοπο να μειωσειτις παραμορφωσεις της καμπινας (αμαξωματος) σε συγκρουση.

Το δε αλλο, λεει "στην δομη στην οποια τα φορτια της αναρτησης μεταδιδονται" , το οποιο εγω λεω οτι στην τελικη ειναι η καμπινα.
Αλλιως θα ελεγε "στην δομη στην οποια εδραζεται η αναρτηση".
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: ΑΓΩΝΕΣ 4Χ4 2015 .....

Post by Nicolas »

Φαντάζομαι πως εννοείς πως ο σκοπός του κλωβού είναι να μειώσει τις παραμορφώσεις του αμαξώματος οπότε αυτό περιλαμβάνει και το κάτω μέρος. Άρα πρέπει να πάει πακέτο με το αμάξωμα. Σωστά?
Οχι καθε αλλο. Λεει οτι κατασκευαζεται στο πιλοτηριο κοντα στην καμπινα με σκοπο να μειωσειτις παραμορφωσεις της καμπινας (αμαξωματος) σε συγκρουση.



Το " close to the bodyshell" εννοεί πως πρέπει να ακολουθεί τις γραμμές του αμαξώματος.
Κατά τα άλλα δεν βλέπω να διαφωνούμε φιλενάδα.


Όσον αφορά το ποιός τρώει τα φορτία της ανάρτησης, αυτό είναι αναμφισβήτητα η σκάλα η οποία έχει και την απαραίτητη ελαστικότητα για να αποροφά τα κρουστικά φορτία. Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξής της, αυτός είναι ο λόγος που επίτηδες δεν είναι κολλημένη με το αμάξωμα και γι αυτό τα αυτοφερόμενα, τσακίζουν πιο εύκολα, λόγω έλλειψης ελαστικότητας.

Το θέμα είναι πως εφόσον δεν υπάρχει κάποιου τύπου uniframe που κολλάει τη σκάλα με το αμάξωμα, πλέον η κατασκευή που τρώει τα φορτία δεν είναι η ίδια ή τέλος πάντων ένα σώμα με αυτή που μας προστατεύει.

Γι αυτό υπάρχει η εκάστοτε επιτροπή η οποία με βάση τα τοπικά δεδομένα και με γνώμονα την ασφάλεια των αγωνιζομένων, προσαρμόζει τους κανονισμούς.
Στην περίπτωση την δική μας, εφόσον οι σκάλες (που τρώνε τα φορτία) δεν είναι το ίδιο με την κατασκευή που μας προστατεύει (αμάξωμα), δεν μπορούμε να μιλάμε για εφαρμογή κανονισμών που μιλάνε για αμιγώς αγωνιστικά και ραμμένα από παντού αυτοκίνητα.




Και μία ρητορική ερώτηση...
Αν χρησιμοποιώ υποπλαίσιο, ο κλωβός πρέπει να είναι "κολλημένος" στο υποπλαίσιο της ανάρτησης?
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
mitsos
Posts: 311
Joined: Wed Jun 24, 2009 00:13

Re: ΑΓΩΝΕΣ 4Χ4 2015 .....

Post by mitsos »

Με βαση τον ορισμο
Chassis is the overall structure of the car around which are assembled the mechanical components and the bodywork including any structural part of the said structure

Μιαλμε για σκαλα; καμπινα; και τα δυο; οποιο απο τα δυο;
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: ΑΓΩΝΕΣ 4Χ4 2015 .....

Post by Nicolas »

Ναι το καταλαβαίνω, έχεις δίκιο.
Λογικό είναι να υπάρχει σύγχιση.

Θα σου μεταφράσω αυτό που παρέθεσες, όπως το αντιλαμβάνομαι έχοντας τα αγγλικά σχεδόν ως μητρική γλώσσα.

Chassis is the overall structure of the car around which are assembled the mechanical components and the bodywork including any structural part of the said structure

Σασσί είναι ολόκληρη η κατασκευή του αυτοκινήτου γύρω από την οποία συναρμολογούνται τα μηχανικά μέρη και το αμάξωμα, συμπεριλαμβανομένων και τυχόν δομικών στοιχείων της εν λόγω κατασκευής.

Στα αυτοφερόμενα αμαξώματα, σασσί είναι το αυτοφερόμενο και αμάξωμα είναι οι πόρτες, το καπό κλπ.
Όσον αφορά τα πλαίσια τύπου σκάλας, η κατασκευή γύρω από την οποία είναι χτισμένο όλο το αμάξι είναι η σκάλα. Λογικά λοιπόν,
σασσί είναι η σκάλα και αμάξωμα όλο το υπόλοιπο.



Η FIA λοιπόν λέει πως ο κλωβός πρέπει να είναι βιδωμένος επάνω στην δομική βάση του αυτοκινήτου.
Στην περίπτωσή μας, ο κλωβός πρέπει να είναι βιδωμένος στην σκάλα.
Πολύ απλά, η FIA δεν έχει λάβει υπόψιν περιπτώσεις όπως η δική μας.

Αλλά όπως ξαναείπα, γι αυτό έχεις επιτροπή.
Πού να μην είχες κιόλας δηλαδή :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
mitsos
Posts: 311
Joined: Wed Jun 24, 2009 00:13

Re: ΑΓΩΝΕΣ 4Χ4 2015 .....

Post by mitsos »

Η μονη μου αντιθεση στην μεταφραση ειναι οτι εγω μεταφραζω το chassis ως το συνολο του αυτοκινητου (σκαλα = frame + καμπινα=bodywork).

"συμπεριλαμβανομενων ΟΛΩΝ των δομικων στοιχειων της εν λογω κατασκευης"
Αρα το chassis περιλαμβανει ΚΑΙ την καμπινα.

Στην τελικη σε ενα αυτοφερομενο παλι εχεις frame ενσωματωμενο ομως στο bodywork.

Πιστευω οτι αν η fia ηθελε να συγκολησουμε το cage απ ευθειας στην σκαλα θα ελεγε "directly to the frame" χωρις πολλα πολλα......
Εν παση περιπτωση δεν εχω λογο να πιστευω οτι εννοει αποκλειστικα την σκαλα!

Υ. Γ. Σιγουρα δεν ειμαστε οι μονοι που εφαρμοζουμε το j σε οχηματα με σκαλας.
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: ΑΓΩΝΕΣ 4Χ4 2015 .....

Post by Nicolas »

mitsos wrote:Η μονη μου αντιθεση στην μεταφραση ειναι οτι εγω μεταφραζω το chassis ως το συνολο του αυτοκινητου (σκαλα = frame + καμπινα=bodywork).

"συμπεριλαμβανομενων ΟΛΩΝ των δομικων στοιχειων της εν λογω κατασκευης"
Αρα το chassis περιλαμβανει ΚΑΙ την καμπινα.

Δεν μπορείς να θεωρείς ως ένα κομμάτι το αμάξωμα με την σκάλα δεδομένου πως είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να ΜΗΝ είναι ένα κομμάτι.
Αλλά ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, ο κανονισμός το καλύπτει.
Μιλάει για το "βασικό σασσί".

8.3.2.6 Mounting of rollcages to the bodyshell/chassis :
The safety rollcages must be fixed directly to the steel bodyshell or
the main chassis, i.e. onto the structure to which the suspension
loads are transmitted (with if necessary additional reinforcement at
the joint between the chassis and the foot of the rollbar).



Μην το ψάχνεις, δεν έχει νόημα. Ο J283 αυτό λέει. Βάζεις τον κλωβό στην σκάλα.
Το αν αυτό είναι σωστό στην περίπτωσή μας, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.
Αυτό πρέπει να κοιτάμε.
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: ΑΓΩΝΕΣ 4Χ4 2015 .....

Post by Nicolas »

Εξάλλου μην ξεχνάς πως οι κανονισμοί αυτοί απευθύνονται σε αυτά τα αυτοκίνητα

http://www.fia.com/championship/world-c ... ry-rallies
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
JOHNVOR
Posts: 117
Joined: Wed Jun 24, 2009 17:41

Re: ΑΓΩΝΕΣ 4Χ4 2015 .....

Post by JOHNVOR »

μηπως αναφερεται σε cage που ειναι εξωτερικα της καμπινας?
Αυτο κολαει στην σκαλα και ειναι around στην καμπινα.
Δεν θεωρω πως το j ειναι αλλο για trial και αλλο για ραλλυ.
Στο dakar που τρεχουν και τ2 αυτοκινητα δεν εχω δει κανενα να κολαει στη σκαλα. Τι να πω!!!
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: ΑΓΩΝΕΣ 4Χ4 2015 .....

Post by Nicolas »

JOHNVOR wrote:μηπως αναφερεται σε cage που ειναι εξωτερικα της καμπινας?
Αυτο κολαει στην σκαλα και ειναι around στην καμπινα.
Δεν θεωρω πως το j ειναι αλλο για trial και αλλο για ραλλυ.
Στο dakar που τρεχουν και τ2 αυτοκινητα δεν εχω δει κανενα να κολαει στη σκαλα. Τι να πω!!!

Δες και μόνος σου.
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... .2012).pdf
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Post Reply

Return to “Αγώνες 4Χ4”