Προσοχή ακολουθεί μακροσκελές κείμενο άπειρου συνοδηγού, παρατηρητή μέχρι τώρα των δρώμενων σε αυτό το forum.
Τις συγκεκριμένες προτάσεις μπορείτε να τις πετάξετε στα σκουπίδια, αλλά νομίζω ότι το πρώτο κομμάτι σχετικά με τα δεδομένα και τα ζητούμενα πρέπει να ολοκληρωθεί και να είναι στο μυαλό του καθενός πριν προτρέπει προς τη μία η την άλλη κατεύθυνση.
Η άποψη ενός συνοδηγού.....
Δεδομένα
1. Τρεις κατηγόριες αυτοκινήτων:
a. Αυτοκίνητα με πλήρη μέτρα ασφαλείας
b. Αυτοκίνητα με ‘ημίμετρα’
c. Αυτοκίνητα χωρίς μέτρα ασφαλείας
2. Διαφορετικά είδη αγώνων
a. Trial raid
b. Enduro
c. 24hours
d. ……
e. ΟΧΙ ΡΑΛΙ
3. Διαφορετικές διαδρομές
a. Ανοιχτή στη κυκλοφορία δρόμοι
b. Κορδελιασμένες μικρές ειδικές
c. Κλειστές μεγαλύτερες ειδικές (Πρόλογος Πευκί)
d. Εκτός δρόμου εντελώς
4. Διοργανωτές με συγκεκριμένες οικονομικές δυνατότητες λόγο περιορισμένου αριθμού συμμετοχών και ανάγκης για λογικά κόστη συμμετοχής από τους λίγους που συμμετέχουν.
Ζητούμενα
1. Ασφάλεια πάνω από όλα
a. Ασφάλεια για τους αγωνιζόμενους
b. Ασφάλεια για τους άλλους χρήστες των ανοιχτών στην κυκλοφορία δρόμων
c. Ασφάλεια για τους Θεατές
2. Χαρά για όλους τους συμμετέχοντες στους αγώνες
a. Διαφορετικές απαιτήσεις για κάθε κατηγορία
b. Ενδιαφέρων και για τους συνοδηγούς
c. Προσέλκυση θεατών (Τα άλλα έπονται...σπόνσορες TV κτλ.)
Πρέπει να γίνει μια προσπάθεια να μπορέσουν όλα τα παραπάνω να παντρευτούν χωρίς να καταδικαστεί (περίπου) καμία κατηγορία αυτοκίνητων (βλ. Ζ2) και κανένας αγώνας και να έχουμε σαν αποτέλεσμα τα ζητούμενα μας.
Ασφάλεια:
Για αυτοκίνητα χωρίς μέτρα ασφαλείας (entry):
1. Μικρότερες διαδρομές (αποφυγή δύσκολων κομματιών)
2. Μικρές ΜΩΤ
3. ΟΡΙΑ. Όριο μέγιστης ταχύτητας, όρια στα επικίνδυνα κομμάτια (τα περισσότερα) και όρια σε διασταυρώσεις, τυφλά σημεία, εξοχικά, κυνηγότοπους, κτλ.
Για αυτοκίνητα με ‘ημίμετρα’ :
1. Καθορισμός ‘ημίμετρων’
Η δυσκολία εδώ έγκειται στο να συμβιβάζεις ασφάλεια με χαμηλό κόστος και ότι το αυτοκίνητο εκτελεί διπλό ρόλο αγωνιστικό / επιβατικό. Δεν μπορεί να επιβάλεις rollbar, ομολογκε καθίσματα, αλλά αν δεν θέλει ο οδηγός να φοράει κράνος να πάει entry.
a. Κράνη
b. Ζώνες
c. Rollbar
d. ……
e. ……
2. Όρια μέγιστης ταχύτητας (φυσικά μεγαλύτερα της entry) και πριν αρχίσετε να φωνάζετε, σκεφτείτε ότι δεν μιλάμε για ράλι αλλά για 4χ4 και ότι το παιχνίδι δεν θέλουμε να παίζεται στα λίγα κομμάτια που κάποιος μπορεί να πάει με 120 -130 αλλά σε όλα τα υπόλοιπα .
3. ‘Όρια σε σημεία με οικήματα έστω και μεμονωμένα.
4. Σημεία (+-50 μέτρα) σημειωμένα στο Roadbook με όριο.
5. ΜΩΤ που το πιάνει το 10%-15% των αγωνιζομένων. Κατάταξη μπορεί να γίνει σε κάποιους αγώνες ανάλογα με το είδος τους(Π.χ. Κορδελιασμένη μικρή ειδική – enduro) σε κάποιους αγώνες όχι. Αν δεν σας αρέσει ανεβείτε κατηγόρια. Αυτός είναι και ο στόχος νομίζω, και όχι να έχουμε κατηγορίες πατέντες.
Για αυτοκίνητα με μέτρα ασφαλείας:
1. ‘Όρια σε σημεία με οικήματα έστω και μεμονωμένα.
2. Σημεία σημειωμένα στο Roadbook (χωρίς όριο)
3. ΜΩΤ που να ζορίζει τα πληρώματα και να (μην) βγαίνει σε μία, δύο, (τρεις) ειδικές το πολύ.
Χαρά
Για αυτοκίνητα χωρίς μέτρα ασφαλείας (entry):
Η χαρά για αυτά τα πληρώματα θα είναι η συμμετοχή / γνωριμία με το άθλημα (που δεν θα τους προβληματίσει με θέματα ασφάλειας και καταστροφής του αυτοκινήτου τους) , η αίσθηση της περιπέτειας στα τελείως (με μέτρο) εκτός δρόμου κομμάτια. (Αν θελήσουν παραπάνω να ανέβουν κατηγορία.)
Για αυτοκίνητα με ‘ημίμετρα’ :
Η χαρά της αίσθησης της ασφάλειας (όποιος δεν χαίρεται με αυτό δεν ταιριάζει σε κανένα αγώνα αλλά σε τσίρκο)
Η χαρά της ελεύθερης οδήγησης στα κομμάτια ‘χωρίς όρια’ (που το μέγιστο δεν θα επηρεάζει) και ο διοργανωτής θα έχει επιλέξει πολύ προσεκτικά. (αν δεν το καταλάβατε ανεβείτε κατηγορία
Για αυτοκίνητα με μέτρα ασφαλείας:
Η χαρά της ελεύθερης οδήγησης στα κομμάτια χωρίς όρια και ο οργανωτής θα έχει επιλέξει πάλι πολύ προσεκτικά. Επιπλέον κλειστά κομμάτια όπως ο πρόλογος στο Πευκί. (όποιος θέλει παραπάνω ας πάει ράλι.)
Θέματα που αφορούν τις πόσες και πόσο μεγάλες ειδικές θέλουμε /δεν θέλουμε ας τα αφήσουμε στους διοργανωτές. Υπάρχουν είδη δεδομένα από προηγούμενες συμμετοχές και διαφορετικές προσεγγίσεις από πολλούς. (ενιαίοι αγώνες, ποικιλομορφία...) Στην τελική οι αγώνες που θα έχουν συμμετοχές θα αποδείξουν και ποιους αγώνες προτιμάμε ή όχι. Το ποιανού η άποψη θα υπερισχύσει σε ένα forum.... ας το αξιολογήσουν οι διοργανωτές.
Επιπλέον, θέματα που έχουν να κάνουν με θεατές και προβολή βοηθούν όλους του αγωνιζόμενους να αισθάνονται καλύτερα και κάθε βήμα που (δεν) έχει είδη συζητηθεί και βοηθάει προς αυτή τη κατεύθυνση με βρίσκει σύμφωνο.
Χ. Τσαλιγόπουλος
MUD TORO TEAM