Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

mitsos
Posts: 311
Joined: Wed Jun 24, 2009 00:13

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by mitsos »

meletis wrote: Αυτό που πρέπει να συζητηθεί για να βοηθήσετε και μας τους δόλιους, είναι άν τα Ζ2 τα θέλετε με regularite ή απλά με ΜΩΤ και in-out μέτρηση (όπως Πευκί)
Προσωπικα προτειμω πολυ περισσοτερο την "ΜΩΤ κ in-out μετρηση" γιατι σου δινει το δικαιωμα να φτιαξεις δικο σου ρυθμο κ φυσικα δεν χρειαζεται να κανεις ουτε πολλους υπολογισμους ουτε να ξαναυπολογισεις τπτ......
Για τα ανάποδα σε ειδική, ότι όριο και να μπεί, εσείς και πάλι καθορίζετε τα πράγματα, ακόμα και με όριο 30 στα ανάποδα, εφ'όσον ξέρεις ότι πάς ανάποδα, με μετάδοση του στίγματος σας ανα λεπτό, θα καταλάβει κάποιος ότι κινείστε ανάποδα σε 2 λεπτά, άν πάτε για ένα χιλιόμετρο μόνο, μπαμ.
Επειδη εγω το ανεφερα αυτο, θα προσπαθησω να σας εξηγησω τι ακριβως εννοω....
Αν σε ενα τμημα υπαρχει γκρεμος κ σε αυτο το κομματι υπαρχει πχ οριο 30, το μονο που εξασφαλιζεται, ΑΝ οντως τα πληρωματα τηρουνε τα ορια, ειναι οτι αυτος που κινειται ΚΑΝΟΝΙΚΑ, κ δεν περιμενει να συναντησει τον αλλον αναποδα, θα κινειται με αρκετα μικρη ταχυτητα ωστε να προλαβει να αντιδρασει πολυ καλυτερα οταν τον συναντησει απεναντι του.....
Αυτο μονο κ τπτ αλλο.....
Μπορει βεβαια να κανω λαθος στο συλλογισμο μου....

Οσο για την ΜΩΤ ακομα κ αν ειναι "απιαστη" (οπως εξακολουθω να πιστευω για την πρωτη μερα στο Πευκι 8-) ) εχει κι αυτο την χαρη του, το εγραψα απο την πρωτη στιγμη εξ αλλου..... βεβαια θα το προτιμουσα (προσωπικη αποψη) η ΜΩΤ ειναι λιγο χαμηλοτερη για να ειναι εφικτη απο τα γρηγοροτερα πληρωματα της κατηγοριας.....
DINIE
Posts: 204
Joined: Fri Nov 20, 2009 15:41
Location: Αγία Παρασκευή

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by DINIE »

Οπως ήταν στο Πευκί με ΣΕΧin ΣΕΧout είναι μιά χαρά γιά την Ζ2. Προσωπική μου άποψη πάντα είναι ότι προτιμώ ΜΩΤ παρά regularity. Δεν μου αρέσει καθόλου η κρυφή μέτρηση μέσα στην ειδική γιατί δεν ξέρω επί τόπου τι καπέλο έχω φάει και τι ρυθμό πρέπει να ακολουθήσω. Προτίμηση μου είναι οι πολλές μικρές ειδικές των 30 χλμ (ο συνοδηγός μου θέλει των 15 χλμ) αντί μίας μεγάλης. Θα μπορούσε να είναι με το ΣΕΧ out της μίας να είναι και Σεχ in της επόμενης κολλητά.
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ
http://www.laskari.gr/
User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by stavrosd »

Μελέτη, νομίζω οτι η σύγκριση Ζ1-Ζ2 με Τ1-Τ2 είναι άστοχη! Στην περίπτωση των Τ όλοι έχουν τουλάχιστον την ασφάλεια της δικιά μας Ζ1. Η Ζ2 είναι δικιά μας εφεύρεση και έχει να κάνει με την ελληνική πραγματικότητα που δυστυχώς και εδώ είναι διαφορετική απο του υπόλοιπου πλανήτη.
Το να γίνουν οι αγωνες regularity με την αυστηρή έννοια του όρου και άτοπο και επικίνδυνο είναι αφου τα εδαφη μας αλλάζουν συνεχώς και δεν μπορεί να ακολουθηθεί με ασφάλεια μια σταθερή ΜΩΤ όπως στην άσφαλτο, άσε δε που δεν μας αρέσει ;)
Το παιχνίδι στο Πευκί νομίζω οτι άρεσε σε όλους και συμφωνώ οτι δεν θα πρέπει για ψήλου πήδημα να μπαίνουν όρια, αλλά τότε ίσως τα όρια για την Ζ1 να ήταν πολλά. Δεν γίνεται να πηγαίνουν όλοι στα όρια τους (όποια είναι αυτά) στην ίδια διαδρομή με τις ίδιες επισημάνσεις και όρια και να επιτυγχάνεται η μία κατηγορία να έχει μεγαλύτερη ασφάλεια (αγωνιστικά) απο την άλλη. Δεν ισχύει.
Το οτι οι δύο κατηγορίες στο Πευκί δείχνουν την διαφορά σε απόλυτους χρόνους δεν καταλαβαίνω τί ακριβώς δείχνει!? Απλά ίσως οτι η ΜΩΤ δεν παίζει κανένα ρόλο στην ασφάλεια...

Σαφώς και σε μεγάλο βαθμό την ασφάλεια την ορίζουμε εμείς αλλά...
επειδή ο "κοινός νους", "κοινή λογική" ή όπως αλλιώς θες να το πεις αποδεδειγμένα δεν είναι κοινά, έρχονται οι κανόνες να βάλουν τάξη και στην δικιά μας περίπτωση τα όρια!
Αντιλαμβάνομαι οτι ούτε εύκολο, ουτε καν εφικτό ίσως, είναι να παρακολουθούνται τα πολλά όρια άλλα όπως λέει και ο λαός μας "Ο φόβος φυλάει τα έρμα" ;) .
1ον τα πληρώματα δεν ξέρουν που παρακολουθούνται και πού όχι οπότε δεν ρισκάρουν να φάνε ποινή αλλά και μόνο να κόψει κάποιος και αντί με 70 που θα πήγαινε αν ήταν ελεύθερα, να πηγαίνει με 50 αντι του 40 που είναι το όριο κέρδος έχουμε απο άποψη ασφάλειας και
2ον όταν υπάρχουν όρια όλοι μας τα τηρούμε, εκτός αν μας ξεφύγει κατα λάθος, λόγω του φόβητρου της ποινής αλλά κυρίως γιατί εμπιστευόμαστε τον οργανωτή οτι υπάρχει λόγος που μας ζητείτε να κόψουμε και να πάμε πιο φυλαγμένα. Τα όρια λειτουργούν άσχετα αν το Gps πιάνει ή όχι, άσχετα αν η οργάνωση μπορεί να μετράει όλον τον αγώνα ή όχι.
Όσο αφορά την κίνηση ανάποδα στη διαδρομή πράγματι δεν νομίζω οτι κανένα όριο παίζει ρόλο, όχι όμως γιατί πιθανόν να μην μπορείτε να το δείτε live (όπως γράφω και παραπάνω είναι άσχετο απο το αποτέλεσμα) αλλά γιατί υπάρχουν σημεία που λόγω ορατότητας μπορείς να καλύψεις λίγο και είναι κρίμα να το χάνεις, αλλά επίσης γιατι μέχρι να καταλάβεις οτι έχεις χαθεί μπορεί να έχεις κάνει αρκετά χιλιόμετρα και να μην ξέρεις αν είσαι μέσα στη διαδρομή ή όχι ή ακόμα χειρότερα να νομίζεις οτι βρήκες τη διαδρομή σου και να κινήσε ανάποδα. (εμείς στο Πευκί κάναμε αρκετά χιλιόμετρα μέχρι να καταλάβουμε οτι χαθήκαμε και τον Βούλγαρο τον πετύχαμε σε άσχετο σημείο μιας και μπερδευτίκαμε με το ίχνος στο Gps απο την προηγούμενη ημέρα :oops: )

Σε καμία περίπτωση προσωπικά δεν θεωρώ οτι το να γίνουν οι αγώνες μας regularity είναι καλό. Και συμφωνώ οτι οι κανόνες θα πρέπει να εναρμονίζονται με αυτούς του εξωτερικού ωστε να μπορούν να έρθουν και να γουστάρουν και οι ξένοι αλλά το κομμάτι Z2 (Normal) είναι δική μας μοναδική ανακάλυψη, άρα μας παίρνει να έχει τους δικούς της μοναδικούς κανόνες ;).

Δήμητρα το παράδειγμά σου για τον γκρεμό είναι τραβηγμένο, όχι απίθανο αλλά τραβηγμένο. Συνήθως οι στενοί επικίνδυνοι γκρεμοί είναι έτσι που δεν χάνεσαι. δεν έχουν διασταυρώσεις κοπάνες κτλ. Προσωπικά ποτε δεν έχω χαθεί σε τέτοιο σημείο και αυτό γιατί συνήθως είναι απλές οι τουλίπες που περιλαμβάνουν τέτοιους γκρεμούς.
Μπορεί να συμβεί αλλά αν το πάμε με αυτή τη λογική...άστα!

Ντίνο αυτό που λές είναι rally (ειδικά του συνοδηγού σου) και αν είναι τόσο μικρές οι ειδικές έχεις ελάχιστα περιθώρια διόρθωσης , σκέψου πώς θα πηγαίνεις!! Αυτό το έκαναν στον πρόλογο στο Πευκί, ήταν πράγματι πολύ ωραίο αλλά με τι μέτρα και τί κόστος!!
Δημητριάδης Σταύρος
DINIE
Posts: 204
Joined: Fri Nov 20, 2009 15:41
Location: Αγία Παρασκευή

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by DINIE »

stavrosd wrote: Ντίνο αυτό που λές είναι rally (ειδικά του συνοδηγού σου) και αν είναι τόσο μικρές οι ειδικές έχεις ελάχιστα περιθώρια διόρθωσης , σκέψου πώς θα πηγαίνεις!! Αυτό το έκαναν στον πρόλογο στο Πευκί, ήταν πράγματι πολύ ωραίο αλλά με τι μέτρα και τί κόστος!!
Συμφωνώ Σταύρο ότι πιό πολύ rally θυμίζει, αυτό που λέω αλλά αν κάνεις το λάθος σε μία μικρή ειδική, τότε την "καις" ή πιέζεις για λίγο και πας χωρίς ποινή στην επόμενη. Τέλως πάντων το Πευκί σαν αγώνας και σαν οργάνωση και σαν ειδικές εμένα μου άρεσε πολύ και οι μεγάλες ειδικές δεν με ενοχλούν ίσα ίσα που μου αρέσουν για αγώνες trail ride. Αυτό δεν είναι τελικά και το νόημα των αγώνων αντοχής? (Μεγάλες ειδικές?). Δεν ξέρω αν οι μικρές ή οι μεγάλες ειδικές είναι καλύτερα το σίγουρο είναι πως και στις δύο η ευχαρίστηση είναι τελικά το ίδιο αρκεί να είναι με ΜΩΤ και όχι με κρυφή μέτρηση. Για θέματα ασφάλειας, η Ζ2 με την ΜΩΤ των 41 χλμ στο Πευκί δεν νομίζω ότι δημιούργησε σε μένα τουλάχιστον πρόβλημα αν και ήμουν εκτός φόρμας λόγω κούρασης. Δεν πίεζα και δεν ρίσκαρα περισσότερο εφόσον δεν μπορούσα. Τώρα αν ο BIG BROTHER παρακολουθεί ή όχι σε όλη την διαδρομή τα 'ορια τα τηρούμε πολύ απλά γιατί καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει κίνδυνος και φυσικά λόγω της ποινής .
Το Πευκί νομίζω πως σε γενικές γραμμές μπορεί να είναι οδηγός για τους αγώνες μας όπως τουλάχιστον εγώ το βλέπω. :P
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ
http://www.laskari.gr/
DINIE
Posts: 204
Joined: Fri Nov 20, 2009 15:41
Location: Αγία Παρασκευή

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by DINIE »

Το μόνο που έχω σαν παρατήρηση και δεν το έχω αναφέρει γιά το Πευκί είναι ότι μου φάνηκε λίγο το 1 λεπτό διαφοράς που είχαν τα αυτοκίνητα. Με τη σκόνη που υπήρχε, το λεπτό καλυπτόταν σε πολλές περιπτώσεις γρήγορα, και αναγκαζόσουν να οδηγείς μέσα στην σκόνη του μπροστινού σου μέχρι αυτός να σε δει και να κάνει στην άκρη. Και δεδομένου ότι δεν μπορούσες να πλησιάσεις από τη σκόνη γινόσουν κουραμπιές όπως λέει και κάποια ψυχή. :lol: :lol:
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ
http://www.laskari.gr/
User avatar
Dista
Posts: 296
Joined: Wed Jun 17, 2009 16:30
Location: Στα βουνά και τις θάλασσες.
Contact:

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by Dista »

Σας ακούω ;) αλλά με έχετε μπερδέψει κιόλας :roll:

Να προσθέσω μόνο κάποιες σκέψεις μου για προβληματισμό από μέρους σας χωρίς να θέλω ουσιαστικά να παρέμβω στη συζήτηση.

Κατ’ αρχήν το θέμα ελέγχου των ορίων είναι πολύ εύκολο και πολύ γρήγορο. Αν ο οργανωτής έχει έτοιμα τα αρχεία (διαδρομή και όρια) τότε αν κάθε αυτοκίνητο που τερματίζει παραδίδει άμεσα στη γραμματεία το καταγραφικό του για να πάρουν από μέσα τη καταγραφή τότε θα έχει όλες τις καταγραφές 1-2 λεπτά μετά τον τερματισμό του τελευταίου. Ο έλεγχος των ορίων μετά είναι θέμα λεπτών, πχ. για 50 αυτοκίνητα και διαδρομή 200 χλμ με καταγραφή ανά 30 μέτρα θέλει περίπου 5-6 λεπτά. Βάλτε και άλλα 30 λεπτά για έλεγχο των αποτελεσμάτων και είστε έτοιμοι. Άρα μέχρι να περαστούν οι χρόνοι της τελευταίας διαδρομής και να ελεγχθούν έχετε έτοιμες και τις ποινές των ορίων ταχύτητας. Απλά θέλει καλή οργάνωση, προετοιμασία και κόσμο που να ξέρει τι πρέπει να κάνει.

Τώρα για τις άπιαστες ΜΩΤ και τις κατηγορίες θα σας παρακαλούσα να σκεφτείτε όλοι καλά τι λέτε και τι ζητάτε. Άπιαστη ΜΩΤ σημαίνει αγώνας κόντρα στο χρονόμετρο με αυτοκίνητα μη αγωνιστικά και σε δρόμους ανοικτούς στη κυκλοφορία. Να το πω με απλά λόγια είναι σα να κάνουμε κόντρες στη παραλιακή. Είναι επίσης σαν να πετάμε το «μπαλάκι» στον αγωνιζόμενο. Κανόνισε μόνος σου τα όριά σου και το πόσο θα ρισκάρεις, για τον εαυτό σου αλλά και για τους άλλους, και όποιος ρισκάρει περισσότερο και σταθεί και τυχερός θα κερδίσει. Άραγε, αυτό θέλουμε?

Για λύσεις δεν θα ξαναπώ αλλά θα περιμένω τις δικές σας σκέψεις και προτάσεις.

Συνεχίζω να σας ακούω ;)
User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by stavrosd »

Dista wrote:Τώρα για τις άπιαστες ΜΩΤ και τις κατηγορίες θα σας παρακαλούσα να σκεφτείτε όλοι καλά τι λέτε και τι ζητάτε. Άπιαστη ΜΩΤ σημαίνει αγώνας κόντρα στο χρονόμετρο με αυτοκίνητα μη αγωνιστικά και σε δρόμους ανοικτούς στη κυκλοφορία. Να το πω με απλά λόγια είναι σα να κάνουμε κόντρες στη παραλιακή. Είναι επίσης σαν να πετάμε το «μπαλάκι» στον αγωνιζόμενο. Κανόνισε μόνος σου τα όριά σου και το πόσο θα ρισκάρεις, για τον εαυτό σου αλλά και για τους άλλους, και όποιος ρισκάρει περισσότερο και σταθεί και τυχερός θα κερδίσει. Άραγε, αυτό θέλουμε?
Ε όχι και έτσι! Είναι λίγο ισοπεδωτικό.
Αν υπάρχει έλεγχος στα επικίνδυνα προς τρίτους και στα αντικειμενικά (όσο είναι δυνατό) επικίνδυνα σημεία τότε απέχουμε παρασάγγας απο τις κόντρες στην παραλιακή!
Οτι υπάρχει ρίσκο και κίνδυνος στο σπορ το ξέρουμε όλοι και το αποδεχόμαστε (μάλλον το γουστάρουμε κιόλας).
Οτι αυτός που θα κινηθεί (εκεί που η οργάνωση, θεωρεί οτι μπορεί) πιο γρήγορα και έξυπνα (πες το και τύχη άμα θες)να κερδίσει, είναι το ζητούμενο! Το καλο στους αγώνες μας είναι οτι δεν κρίνονται στην απόλυτη ταχύτητα αλλά πάιζουν πολύ παράγοντες καταλυτικό ρόλο. Μια εύκολη ΜΩΤ τί προσφέρει εκτός απο ξενέρωτη διαδρομή.
Υπάρχει και το παιχνίδι που έγινε στο Ναυπλιο, που δεν ήταν κακό, αλλά κακά τα ψέματα δεν είναι όπως αυτό που συζητάμε τώρα και σίγουρα, σε συνδυασμό με αυτά που είπε και ο Μελέτης για συμμετοχή και ξένων,δεν θα πρέπει να αποτελεί το κανόνα για όλες τις κατηγορίες. Ίσως μόνο για την Z2 αν η σωστή οριοθέτηση της διαδρομή δεν είναι εφικτή ή δεν έχει νόημα (πολυσύχναστη περιοχή, όρια παντού κτλ), καλό είναι βέβαια τέτοιες διαδρομές να αποφεύγονται ούτως ή άλλως.
Δημητριάδης Σταύρος
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by Nicolas »

Ρε συνάδελφοι μιλάτε λες και τρέχετε ραλύ σε κλειστή διαδρομή...

Να σας θυμήσω πως τρέχετε σε ανοιχτή διαδρομή και σε τελική ανάλυση
μιας και το γουστάρετε τον κίνδυνο, πρώτα πρέπει να διασφαλήσετε τον
απλό πολίτη που έχει κάθε δικαίωμα να αράξει στην μέση του πουθενά να κόψει χόρτα
και μετά τον χαβαλέ σας.

Δεν ξέρω πόσες φορές έχετε έρθει μούρη με μούρη με τρακτέρ αλλά τον προηγούμενο Νοέμβρη
με τον dista βρεθήκαμε μπροστά σε καναδυό καθώς πλαγιολισθαίναμε με καμία 80άρα με το λεωφορείο...


Μήπως τελικά Σταύρο, πρέπει να προχωρήσεις επίπεδο?
rally και κλειστές?
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by stavrosd »

Όχι ακόμα, μου αρέσει εδώ :D
Το κομμάτι περι τρίτων είναι αδιαμφισβήτητο! Εννοείτε όπου υπάρχουν κτήρια οποιοδήποτε τύπου ή "πονηρά σημεία" συχνής παρουσίας τρίτων (οι οργανωτές μπορούν και οφείλουν να τα ξέρουν όταν χαράσσουν διαδρομές) πρέπει να υπάρχουν όρια! Νομίζω οτι αυτό είναι συμφωνημένο προ πολλού!
Το οτι τρέχουμε σε ανοιχτούς δρόμους το ξέρουμε και το οτι υπάρχουν ελάχιστες έξοδοι σε σχέση με τα χλμ που κάνουμε, τις ταχύτητες και το ιδιαίτερο των γενικότερων συνθηκών, το επιβεβαιώνει. Αλλά έτσι για διαφορά σε αυτόν τον τόπο, μιλάμε προληπτικά γιατί το απολογιστικό στη δικιά μας περίπτωση πονάει πολύ ;)
Δημητριάδης Σταύρος
DINIE
Posts: 204
Joined: Fri Nov 20, 2009 15:41
Location: Αγία Παρασκευή

Re: Αγώνες Αντοχής προτάσεις/προβληματισμοί/απορείες

Post by DINIE »

Εξειγούμε για να μην παρεξηγούμε. :?
Όταν εγώ λέω για άπιαστη ΜΩΤ εννοώ ότι θα πρέπει να είναι τέτοια που να πιάνεται χωρίς κανένα λάθος πλοήγησης (κάτι που δύσκολα γίνεται), και χωρις πχ λάστιχο ή ότι άλλο μπορεί να σε καθυστερήσει. Αν κάνεις τον ιδανικό αγώνα να μπορεί να πιάνεται. Αυτά για τα trail ride.
Για τους αγώνες τύπου enduro οι ειδικές είναι κορδελιασμένες, και για τη Ζ2 με ΜΩΤ,οπότε εκεί δεν ξέρω τι άλλο μπορεί να γίνει.* Για τις απλές πολύ καλή ιδέα και εφαρμογή ήταν οι regylarity μικρης έκτασης μέσα στις απλές. Έκανε το παιχνίδι μας πιο ενδιαφέρων.
(*Τώρα αν οι ειδικές ήταν παραλλία ή και μικρής έκτασης στο βουνό ακόμα καλύτερα. ;) Δεν ξέρω από πλευράς οργάνωσης τι είναι πιο εύκολο αν και μπορώ να φανταστώ.)
Νομίζω ότι και οι δύο τύποι αγώνων έχουν τη χάρη τους και ίσως πρέπει να αρχίσουμε να συζητάμε ξεχωριστά τι θέλουμε για καθένα απο αυτούς χωρίς να τα μπερδεύουμε.
Πάντα λέμε το τι θέλουμε, το τι μας αρέσει και ίσως (τουλάχιστον εγώ με μικρη εμπειρία στους αγώνες) να μην ξέρουμε αν αυτό γίνεται ή δημιουργεί προβλήματα σε κάποιον αλλο τομέα.
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ
http://www.laskari.gr/
Post Reply

Return to “Αγώνες 4Χ4”