ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Φωκίων

Re: ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Post by Φωκίων »

εγω τουλαχιστον καλυφθηκα ως προς το τι εννοει ο Γιαννης.
Pet4x4
Posts: 218
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:31

Re: ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Post by Pet4x4 »

Γιάννης Αθανασίου wrote:Για να μη σε δικαιώσω Σταύρο

την Τετάρτη το μεσημέρι έχουμε συνάντηση της επιτροπής 4Χ4 στην ΕΘΕΑ.
Επιτέλους!!!! Φώς στο τέλος του τούνελ! Κρίμα που το είδα μόλις τώρα και είναι ήδη Τετάρτη μεσημέρι, οπότε δεν υπάρχει λόγος να γράψω τις απόψεις μου…. Σε γενικές γραμμές πάντως συμφωνώ με τον Στάυρο.
Γιάννης Αθανασίου wrote:Τα μπακετ, οι ζώνες και τα roll cage δεν μπορούν να διαχωρίζουν κατηγορίες. Είναι θέματα ασφαλείας.

Μόνο στην Ελλάδα υπάρχουν κάποιοι που υποστηρίζουν ότι ένα Normal αυτοκίνητο δεν πρέπει να έχει συστήματα ασφαλείας, αν το επιθυμεί ο οδηγός. Και αυτό είναι, τουλάχιστον, παράλογο.
+100000000000000000000000!!!! Ούτε λόγος να γίνεται για το αντίθετο… Γυρίζουμε πίσω χρόνια!
S.Doukeris wrote:Ας είμαστε και λίγο ρεαλιστές. Ξέρετε πολλούς με νορμάλ καθημερινό αυτοκίνητο και μπάκετ;
Ας γίνουμε πραγματικά ρεαλιστές…. Ξέρεις εσύ κανένα καθαρόαιμο αγωνιστικό στους αγώνες μας? Για όλους μας είναι το δεύτερο ή ακόμα και το πρώτο αυτοκίνητο μας με το οποίο πάμε τις εκδρομές μας, ρίχνουμε την βάρκα μας στο νερό και ενοίοτε πάει και Super Market! To μπάκετ μας εμποδίζει να τα κάνουμε όλα αυτά? Δεν νομίζω…
Nicolas wrote: Γιάννη δεν μιλάω για το κάθισμα αυτό καθ αυτό αλλά τα σημεία στήριξης της ζώνης που απαιτεί
ένα bucket κάθισμα.
Νικόλα, όλα τα αυτοκίνητα έχουν από τον κατασκευαστή θέσεις μελετημένες για να δένουν οι ζώνες. Εκεί ο κατασκευαστής έχει ήδη βιδώσει τις ζώνες 3 σημείων για κάθε επιβάτη. Σε αυτές τις θέσεις λοιπόν βιδώνουμε και εμείς τις 3 (motorsport) ή 4 (racing) σημείων . Οι βίδες που συνοδεύουν τις ζώνες αυτές (αυτές με τον κρίκο στο κεφάλι), έχουν ακριβός το ίδιο σπείρωμα με τις εργοστασιακές. Μπορούμε μάλιστα εύκολα να κρατήσουμε και τις εργοστασιακές αλλά και τις αγωνιστικές παράλληλα, απλά αντικαθιστώντας τις εργοστασιακές βίδες με αυτές τις συσκευασίας πάνω στις οποίες θα πιάσουν οι αγωνιστικές. Στα περισσότερα αυτοκίνητα γίνεται, αλλά όχι σε όλα.
ΑΓΓΕΛΟΣ JIMNY Corfu
Posts: 72
Joined: Wed Jul 08, 2009 15:39

Re: ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Post by ΑΓΓΕΛΟΣ JIMNY Corfu »

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ...
ΑΓΓΕΛΟΣ ΧΕΙΡΔΑΡΗΣ, ΚΕΡΚΥΡΑ, ή μάλλον Λέσχη 4Χ4 Κέρκυρας...
Ταυτότητα θέλετε ??? λοιπόν : SUZUKI JIMNY K1 για την ώρα και βλέπουμε αργότερα...
να είμαστε όόόλοι καλά, τα αμάξια μας επίσης και φυσικά να έχουμε καλούς και ασφαλείς αγώνες...
Άγγελος Χειρδάρης
mbg
Posts: 188
Joined: Thu Jun 18, 2009 10:37

Re: ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Post by mbg »

Ας το παρουμε αλλοιως. Αν σε καποιον αγωνα που η οργανωση δεν θεωρει υποχρεωτικο το κλουβι συμβει καποιο ατυχημα με τραυματισμο οδηγου αναλαμβανει ο οργανωτης να καλυψει τα εξοδα νοσηλειας και το οποιοδηποτε διαφυγων εισοδημα του αγωνιζομενου? Αν ναι τοτε ορματε ολοι μαζι και ο θεος να βοηθησει τον οργανωτη. Αν οχι εξηγηστε μου το γιατι.
Pet4x4
Posts: 218
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:31

Re: ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Post by Pet4x4 »

ΑΓΓΕΛΟΣ JIMNY Corfu wrote:ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ...
ΑΓΓΕΛΟΣ ΧΕΙΡΔΑΡΗΣ, ΚΕΡΚΥΡΑ, ή μάλλον Λέσχη 4Χ4 Κέρκυρας...
Ταυτότητα θέλετε ??? λοιπόν : SUZUKI JIMNY K1 για την ώρα και βλέπουμε αργότερα...
να είμαστε όόόλοι καλά, τα αμάξια μας επίσης και φυσικά να έχουμε καλούς και ασφαλείς αγώνες...

Καλωσήλθες στην παρέα Άγγελε, αν και το θέμα που επέλεξες να συστηθείς είναι ίσως το πιο "καυτό" του forum αυτή τη στιγμή, οπώτε μήν στεναχωριθείς αν λάβεις λίγες χαιρετούρες :D , το μυαλό είναι αλλού...
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Post by Nicolas »

Pet4x4 wrote: Νικόλα, όλα τα αυτοκίνητα έχουν από τον κατασκευαστή θέσεις μελετημένες για να δένουν οι ζώνες. Εκεί ο κατασκευαστής έχει ήδη βιδώσει τις ζώνες 3 σημείων για κάθε επιβάτη. Σε αυτές τις θέσεις λοιπόν βιδώνουμε και εμείς τις 3 (motorsport) ή 4 (racing) σημείων . Οι βίδες που συνοδεύουν τις ζώνες αυτές (αυτές με τον κρίκο στο κεφάλι), έχουν ακριβός το ίδιο σπείρωμα με τις εργοστασιακές. Μπορούμε μάλιστα εύκολα να κρατήσουμε και τις εργοστασιακές αλλά και τις αγωνιστικές παράλληλα, απλά αντικαθιστώντας τις εργοστασιακές βίδες με αυτές τις συσκευασίας πάνω στις οποίες θα πιάσουν οι αγωνιστικές. Στα περισσότερα αυτοκίνητα γίνεται, αλλά όχι σε όλα.
Παιδιά μην με παρεξηγείτε. Δεν εκφράζω άποψη αλλά προβληματισμό.
Σίγουρα οι ζώνες που απαιτεί ένα bucket μπορούν να μπούν στις εργοστασιακές θέσεις, ας μην ξεχνάμε όμως ότι οι εργοστασιακές θέσεις δεν φτιάχτηκαν για αυτές τις ζώνες. Το σπείρωμα δεν εξασφαλίζει την συμβατότητα.
Επιπλέον, όσα χρόνια είμαι τεχνικός έφορος, έχουν δει άπειρα τα μάτια μου.
Έχω δει να βάζουν ζώνες τεσσάρων σημείων σε τρία και να τις στηρίζουν σε έναν κρίκο, έχω δει επίσης να βάζουν ζώνες και να τις στηρίζουν σε αυτοσχέδιες βάσεις, έχω δει να στηρίζουν ζώνες μισές στα μπροστά σημεία στήριξης και μισές στα πίσω κοκ.
Επιπλέον, όταν είσαι δεμένος σφιχτά στο κάθισμα με μία ζώνη 4 σημείων, η παραμικρή μετατόπιση των σημείων στήριξης της ζώνης μπορεί να αποβεί μοιραία. Γι' αυτό τον λόγο πιστεύω οτι οι μη εργοστασιακές ζώνες πρέπει να είναι στηριγμένες πάνω στον κλωβό.
Ο Γιάννης ανέφερε ατύχημα όπου το μπάκετ και οι καλές ζώνες τον έσωσαν.
Εγώ πάλι κάποια στιγμή, έκοψα ένα αυτοκίνητο στα δύο πέφτοντας με το πλάι στην γωνία προστατευτικής μπαριέρας. Φορούσα ζώνη και την γλύτωσα με σπασμένη μύτη και επιγονατίδα.
Τί θα πάθαινα όμως αν η ζώνη μου ήταν στηριγμένη η μισή στο μπροστά μέρος του αυτοκινήτου και η άλλη μισή στο πίσω?

Βάσει κανονισμών, η ζώνη 4 σημείων πρέπει να έχει συγκεκριμένη γωνία με την πλάτη του καθίσματος πράγμα το οποίο σημαίνει οτι δεν μπορείς να την στηρίξεις χρησιμοποιόντας μόνο τα σημεία στήριξης του συγκεκριμένου επιβάτη αλλά και τα πίσω.
Σε ένα αμάξωμα τώρα το οποίο παραμορφώνεται σε σύγκρουση, όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση μεταξύ των σημείων στήριξης της ζώνης τόσο μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχει ο οδηγός αφού τα σημεία στήριξης μπορεί να απομακρυνθούν επικίνδυνα το ένα από το άλλο.
Σε έναν κλωβό όμως, όπου ο σχεδιασμός του έχει γίνει συνυπολογίζοντας στην ελεγχόμενη παραμόρφωσή του σε περίπτωση ατυχήματος, είναι πολύ πιο δύσκολο να εγκλωβιστείς στο κάθισμα.

Σκεφτείτε το. Σε τελική ανάλυση όλοι ξέρουμε οτι οταν φτιάχνουμε το αυτοκίνητό μας φροντίζουμε εμείς για το ποιός θα είναι ο πιο αδύναμος κρίκος.
Φροντίζουμε για παράδειγμα το πρώτο ζόρι να το φάνε τα ημιαξόνια και να σπάσουν, πριν σπάσει το διαφορικό, ο κεντρικός ή το κιβώτιο.
Ας αναλογιστούμε λοιπόν στην περίπτωση χρήσης ζώνης 4 σημείων και μπάκετ πού είναι ο πιο αδύναμος κρίκος και ας πράξουμε ανάλογα.
Η δική μου άποψη είναι οτι ο πιο αδύναμος κρίκος είναι πλέον τα σημεία στήριξης που σκορπίζονται σε όλο το αμάξωμα.
Αν δε, το αμάξωμα είναι και αυτοφερόμενο, ακόμα χειρότερα.




Καλώς τον Άγγελο :D
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Φωκίων

Re: ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Post by Φωκίων »

Φιλε MBG
Δεν αποφασιζειο οργανωτης ποιος φοραει κλουβι και ποιος οχι
το αποφασιζει ο ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ απο την ΕΘΕΑ κανονισμόςτου καθε ειδους αγωνα
οπου η ΕΘΕΑ εχει συναψει ασφαλιστηριο συμβολαιο καλυψης τριτων
επεισεις εχεις συνηθως υπογραψει με την δηλοση συμετοχης σου οτι εσυ εισαι υπευθυνος για την σωματικη σου ακαιρεωτητα κ.λ.π. κ.λ.π. και η ΕΘΕΑ και οι ανθρωποι της δεν εχουν καμια κ.λ.π. κ.λ.π.

Αν πραγματικα σε ενδιαφερει να σου βρω τα κειμενα, αν εχεις την καλοσυνη κοιτα στο site της ΕΘΕΑ ολα εκει ειναι....
Pet4x4
Posts: 218
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:31

Re: ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Post by Pet4x4 »

Nicolas...... τί να πώ? Έχουν μία λογική αυτά που γράφεις. Πάω πάσο... :roll:


Σκέψου όμως πώς εκτός απο την (αμφισβιτούμενη?) παθητική ασφάλεια που σου παρέχουν οι ζώνες αυτές, σου παρέχουν επίσης και ενεργητική ασφάλεια αφού ότι και να γίνει σε κρατούν "βιδωμένο" στο κάθησμα δινωντάς σου την δυνατότητα να αντιδράσεις και να προλάβεις το κακό την στιγμή που ξεκινάει. Αν έχεις δοκιμάσει να πάς ποτέ γρήγορα με τις εργοστασιακές ζώνες στο χώμα, σίγουρα θα ξέρεις τι εννοώ! ;)
User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Post by stavrosd »

Πράγματι με προβλημάτισες και μένα ...

Δηλαδή θεωρείς τις τεσσάρων σημείων που πιάνουν στις βάσεις των ζωνών των πίσω καθισμάτων χειρότερες απο τις μαμά τριών?! :shock:

Πολύ ενδιαφέρουσα άποψη και με λογική...
Μάλλον θα πρέπει να κάνω αλλαγές στο Jimny, ετσι και αλλιώς το σκεφτόμουν το cage τώρα έχω ένα λόγω παραπάνω.
Δημητριάδης Σταύρος
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Post by Nicolas »

Pet4x4 wrote:Nicolas...... τί να πώ? Έχουν μία λογική αυτά που γράφεις. Πάω πάσο... :roll:


Σκέψου όμως πώς εκτός απο την (αμφισβιτούμενη?) παθητική ασφάλεια που σου παρέχουν οι ζώνες αυτές, σου παρέχουν επίσης και ενεργητική ασφάλεια αφού ότι και να γίνει σε κρατούν "βιδωμένο" στο κάθησμα δινωντάς σου την δυνατότητα να αντιδράσεις και να προλάβεις το κακό την στιγμή που ξεκινάει. Αν έχεις δοκιμάσει να πάς ποτέ γρήγορα με τις εργοστασιακές ζώνες στο χώμα, σίγουρα θα ξέρεις τι εννοώ! ;)
Ξέρω, ξέρω :D . Συμφωνώ και επαυξάνω, για αυτό τον λόγο θα πρέπει το θέμα να διευθετηθεί το συντομότερο δυνατόν, χωρίς φυσικά να μπούμε σε αφορισμούς του τύπου είναι επικίνδυνο αν γίνει αυτό ή είναι ασφαλέστερο αν γίνει το άλλο.

Να κάνω και μία παρακινδυνευμένη πρόταση?
Όσοι δεν απαιτείται από τον κανονισμό να φοράνε κλουβί, αλλά θέλουν να έχουν bucket και τις αντίστοιχες ζώνες, να υποχρεώνονται να έχουν και ειδικές βάσεις για τις ζώνες αυτές βάσει προδιαγραφών που θα οριστούν από τους επικεφαλής τεχνικούς εφόρους της ΕΘ.Ε.Α.
Και φυσικά, ο εξοπλισμός τους αυτός να μην αλλάζει την κατηγορία του αυτοκινήτου.
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Post Reply

Return to “Αγώνες 4Χ4”