To LPG or not to LPG.... και άλλα διάφορα...

User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: To LPG or not to LPG.... και άλλα διάφορα...

Post by Nicolas »

Πέραν του ότι συμφωνώ με τον Σταύρο, πως αυτό δεν σχεδιάστηκε κατά τον σχεδιασμό και κατασκευή του αυτοκινήτου,
είναι διατεθειμένη η αντιπροσωπία, ως υπεύθυνη για την μετατροπή, να εγγυηθεί πως αυτή η κατασκευή μπορεί να αντέξει σε έναν αγώνα?

Διότι όπως και να έχει, άλλα τα στάνταρ κατασκευής του εργοστασίου και άλλα της αντιπροσωπίας, η οποία αντιπροσωπία κανείς δεν σου εγγυάται πως απέχει και πολύ από τον μαστρομήτσο (δεν αναφέρομαι στην subaru συγκεκριμένα).
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Φωκίων

Re: To LPG or not to LPG.... και άλλα διάφορα...

Post by Φωκίων »

πρεπει ομως νομιζω να παραδεχτουμε οτι "ανεβαινουμε" επιπεδο "δυσκολιας".....
Οπως και να το κανουμε γραφειιοκρατικά και μονο αν θες "ετσι" πουλιεται επισημα πλεον..

Και πχ. στην Ζ3 ας πουμε θα ερθει ο αλλος και θα σου πει ετσι το πηρα απο την αντιπροσωπεια..
Γιατι σε επεκταση αυτης της λογικης θα πρεπει να "κρινουμε" ΟΤΙ δεν μπαινει απο το εργοστασιο αυτο καθαυτο.
μην ξεχναμε οτι εφ' οσον ετσι πωληται επισημα και υπαρχει σε επισημο τιμοκαταλογο εταιρείας θεωρηται "μαμα"

δεν εχεις να κανεις με τον οποιο και οσο εκπαιδευμενο "μαστρο-Μητσο" αλλα με τον "εκπρώσοπο" της εταιρείας στην χωρα. δεν ειναι το ιδιο

( Φυσικά και δεν αμφισβητω οτι ο εκαστοτε μαστρομητσος μπορει να ειναι παρασαγκας καλυτερος τεχνιτης απο την αντιστοιχο μιας αντιπροσωπειας αλλα ο τελευταιος εχει και "αλλες" πλατες)
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: To LPG or not to LPG.... και άλλα διάφορα...

Post by Nicolas »

Απλά, δεν είναι εργοστασιακό.
Εξάλλου δεν είναι τίποτε περισσότερο από έτοιμο κιτ το οποίο όμως τοποθετεί η αντιπροσωπία.
Πού η διαφορά?

Χάνουμε την ουσία νομίζω.
Αναρωτιόμαστε ποιός μαστρομήτσος έχει μεγαλύτερες πλάτες.
Και μάλιστα αναρωτιόμαστε στου κασίδη (αγωνιζόμενου) το κεφάλι.



Και Bull bars βάζουν οι αντιπροσωπίες και όχι πάντα με έγκριση τύπου.
Νόμιμο? Δεν νομίζω...
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Γιάννης Αθανασίου

Re: To LPG or not to LPG.... και άλλα διάφορα...

Post by Γιάννης Αθανασίου »

Να θυμίσω πως το θέμα μας δεν είναι άλλο από τη "μπουκάλα" που μπορεί να φύγει απο τη θέση της, μιά και η περίπτωση έκρηξης έχει αποκλειστεί, απο το πείραμα του MIRA.

Και εκεί το ερώτημα είναι αν οι βάσεις ρεζέρβας μέσα στην καμπίνα είναι ομολογκέ κατά J, αν τα κουτιά με τα εργαλεία θα προκαλέσουν μικρότερη ζημιά κλπ.

Επειδή λοιπόν ούτε οι βάσεις ρεζέρβας, ούτε οι εργαλειοθήκες είναι ομολογκέ, γιατί οι βάσεις της μπουκάλας, που έχουν και έγκριση τύπου, αντίθετα με τις βάσεις ρεζέρβας και τις εργαλειοθήκες, δε μας καλύπτουν; Τί είναι αυτό που μας κάνει να μη θέλουμε μείωση του κόστους των αγώνων κατά περίπου 100 ευρώ/αγώνα/αγωνιζόμενο;
mitsos
Posts: 311
Joined: Wed Jun 24, 2009 00:13

Re: To LPG or not to LPG.... και άλλα διάφορα...

Post by mitsos »

Γιάννης Αθανασίου wrote:Να θυμίσω πως το θέμα μας δεν είναι άλλο από τη "μπουκάλα" που μπορεί να φύγει απο τη θέση της, μιά και η περίπτωση έκρηξης έχει αποκλειστεί, απο το πείραμα του MIRA.

Και εκεί το ερώτημα είναι αν οι βάσεις ρεζέρβας μέσα στην καμπίνα είναι ομολογκέ κατά J, αν τα κουτιά με τα εργαλεία θα προκαλέσουν μικρότερη ζημιά κλπ.

Επειδή λοιπόν ούτε οι βάσεις ρεζέρβας, ούτε οι εργαλειοθήκες είναι ομολογκέ, γιατί οι βάσεις της μπουκάλας, που έχουν και έγκριση τύπου, αντίθετα με τις βάσεις ρεζέρβας και τις εργαλειοθήκες, δε μας καλύπτουν; Τί είναι αυτό που μας κάνει να μη θέλουμε μείωση του κόστους των αγώνων κατά περίπου 100 ευρώ/αγώνα/αγωνιζόμενο;
O φετινος κανονισμος μεταξυ αλλων λεει οτι "αν οι εφεδρικοι τροχοι μεταφερονται στο θαλαμο επιβατων πρεπει να ειναι σταθερα ασφαλισμενοι με βασεις που αντεχουνε επιβραδυνσεις 5g". (παρ.3.7)
Λογικα πρεπει το οποιοδηποτε "αντικειμενο" ειναι μεσα στο θαλαμο να στερεωνεται αντιστοιχα (αρα κ η δεξαμενη του lpg)
Δεν νομιζω οτι οι βασεις που βαζουνε στα εκαστοτε συνεργεια τοποθετησης να ειναι τετοιων προδιαγραφων.......

Υ.Γ. Μην μπλεξουμε στην λογικη "ποιος στερεωνει την ρεζερβα ετσι" αλλα στο πως θα επρεπε να ειναι, γιατι μην ξεχνατε οτι μιλαμε για δεξαμενη καυσιμου.
Φωκίων

Re: To LPG or not to LPG.... και άλλα διάφορα...

Post by Φωκίων »

Δικηγόρος του Διαβολου mode on.

Φυσικά και οι βασεις με τις ζαντες μαζι πρεπει να αντεχουν 5 g - φυσικά και τα καθισματα πρεπει να αντεχουν Χ Νιουτον..

Μαλιστα......
Μετρηστε τα σε καθε αυτοκινητο.... αυτα τα 5g και τα Χ Νιουτον. Μπορειτε?

Δικηγόρος του διαβολου mode off

Γι αυτο λοιπον και ακολουθουμε ως "μπουσουλα" μην πως ως Ευαγγελιο "Οτι λεει η FIA" & "οτι ειναι ΜΑΜΑ " ( που το υποστιριζει ΚΑΙ η FIA) και κατα μια ερμηνία οτι λεει και η Αγγλικη και Γαλλικη Λεσχη, που ΕΧΟΥΝ την δυνατοτητα να κανουν δοκιμες πραγματικές κι οχι.... με υπογραφη του Μηχανολογου της "παραγκας" εξω απο την εκαστοτε Νομαρχια...

κι εκει ειναι το προβλημα.
ΚΑΝΕΙΣ μας δεν μπορει να ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΩΣ τον ισχυρισμό του επι του συγκεκριμενου πρακτεου..
Αν βγει ενας Μηχανολογος και πει επωνυμως υπευθυνως και ενυπογραφως οτι η Χ στιρηξη "αντεχει" για χρηση που θελουμε ( δεν το λεω αγωνα ουτε βολτα ουτε βεβαια "συνηθη" βλεπε ασφαλτινη χρηση ) τοτε βουρ.

Κανεις????????

Γιατι το ολο προβλημα και παλι ειναι ποιος θα "πληρωσει το μαρμαρο" σε περιπτωση στραβης, και πως ο καθης - και δικαιως - θα εχει διαφυλαξει τον "ποπο" του....
και η "πισινη" των ΤΕ ειναι το J ( ή "ισαξιο" του)...

Γι αυτο και επιμενω οτι το BTCC υποθετω οτι ειναι ενα καλο παραδειγμα για "ξεκινημα" επι κατι συγκεκριμενου...
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: To LPG or not to LPG.... και άλλα διάφορα...

Post by Nicolas »

mitsos wrote: O φετινος κανονισμος μεταξυ αλλων λεει οτι "αν οι εφεδρικοι τροχοι μεταφερονται στο θαλαμο επιβατων πρεπει να ειναι σταθερα ασφαλισμενοι με βασεις που αντεχουνε επιβραδυνσεις 5g". (παρ.3.7)
Λογικα πρεπει το οποιοδηποτε "αντικειμενο" ειναι μεσα στο θαλαμο να στερεωνεται αντιστοιχα (αρα κ η δεξαμενη του lpg)
Δεν νομιζω οτι οι βασεις που βαζουνε στα εκαστοτε συνεργεια τοποθετησης να ειναι τετοιων προδιαγραφων.......

Υ.Γ. Μην μπλεξουμε στην λογικη "ποιος στερεωνει την ρεζερβα ετσι" αλλα στο πως θα επρεπε να ειναι, γιατι μην ξεχνατε οτι μιλαμε για δεξαμενη καυσιμου.
Αναλυτικότερα από την εφαρμοσμένη μηχανική γνωρίζουμε πως F=m*g δηλαδή η δύναμη που θα ασκηθεί είναι ίση με την επιτάχυνση της βαρύτητας (g= 9.81 m/sec2) πολλαπλασιασμένη με την μάζα του εν λόγω αντικειμένου.
Άρα η δύναμη που θα πρέπει να συγκρατήσει η κατασκευή είναι ανάλογη με τη μάζα της ρεζέρβας ή της δεξαμενής.
Γιάννης Αθανασίου wrote: Επειδή λοιπόν ούτε οι βάσεις ρεζέρβας, ούτε οι εργαλειοθήκες είναι ομολογκέ, γιατί οι βάσεις της μπουκάλας, που έχουν και έγκριση τύπου, αντίθετα με τις βάσεις ρεζέρβας και τις εργαλειοθήκες, δε μας καλύπτουν;
Για μία ρεζέρβα που ζυγίζει 30 κιλά η δύναμη που θα ασκηθεί σε επιτάχυνση 5g είναι
30*5*9.81 = 1471,5 Ν ή αλλιώς περίπου 150 κιλά

Αν η μάζα που πρέπει να συγκρατηθεί είναι 50 κιλά όπως η χωρητικότητα μίας μεσαίας δεξαμενής καυσίμων χωρίς να συνυπολογήσω το βάρος της ίδιας της δεξαμενής η δύναμη γίνεται
50*5*9,81 = 2452,5 Ν ή αλλιώς περίπου 250 κιλά και είμαι φειδωλός στο βάρος του θερμοσίφωνα.

Άλλο λοιπόν 150 κιλά και άλλο 250+.
Άλλο ρεζέρβα και άλλο δεξαμενή καυσίμων.

Και εδώ πρέπει να αναρωτηθούμε...
Αντέχει το αμάξωμα του αυτοκινήτου μας τέτοια πίεση εφαρμοσμένη σε λίγες βίδες?
Και για πόσες επαναλήψεις?
Πως θα διασφαλιστεί οτι το αμάξωμα δεν έχει πλέον κουραστεί?
Και αν κουραστεί τί γίνεται?


Γιάννης Αθανασίου wrote: Τί είναι αυτό που μας κάνει να μη θέλουμε μείωση του κόστους των αγώνων κατά περίπου 100 ευρώ/αγώνα/αγωνιζόμενο;
Λόγοι ασφαλείας και μόνο, ενώ σε κάθε αντίθετη περίπτωση πρέπει να βάζουμε στην εξίσωση
τις πελατειακές σχέσεις και το έμμεσο ή άμεσο κέρδος.



Όσο για τις δοκιμές Φωκίωνα, είναι πολύ εύκολο για κάθε μηχανολόγο μηχανικό να σχεδιάσει σε cad την βάση, να εισάγει τα υλικά και να δεί τις αντοχές σε κρουστικά ή όχι φορτία. Και πρωτοετείς μηχανικοί του πολυτεχνείου μπορούν να το κάνουν.
Η πραγματική δοκιμή έρχεται μετά από την εικονική και είμαι της άποψης πως αυτό δεν περνάει καν την εικονική.

Ωστόσο αυτό το τεστ είτε εικονικό είτε πραγματικό δεν διασφαλίζει το πως κουράζεται ένα υλικό
και το να υπολογίσεις την κούραση του υλικού είναι λίγο πιο δύσκολο.
Κανονικά θα έπρεπε αφού γίνουν όλες οι δοκιμές πραγματικές και μη, να γίνει και μία μακράς διαρκείας βάσει φυσικά των προδιαγραφών ενός σοβαρού οργανισμού όπως για παράδειγμα το TuV.
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Φωκίων

Re: To LPG or not to LPG.... και άλλα διάφορα...

Post by Φωκίων »

ok το εχω.

δικηγόρος του διαβολου mode on ξανα

αρα με την ιδια λογική και κατα το ποσο και βαθμό που αναλλογει στο φορτιο, πρεπει να τσεκαρουμε και τα πατωματα στα Jimny που βιδωνουν τις ρεζερβες πχ. για την αντιστοιχη κόπωση αλλα και οτιδηποτε αλλο καταπονηται και απτεται αμεσα της ασφαλειας.. ( καθιματα πχ??? )

Δικηγόρος του διαβολου mode off

δεν υπαρχει περιπτωση να μην υπαρχει τροπος να μην μπορει η δεξαμενη να "κατσει με ασφαλεια στην θεση της"
θες χλαπατσες Χ τετραγωνικών εκατοστων Χ παχους σε μορφη σαντουιτς με την λαμαρινα??? οπως τα cage που κι αυτα πρεπει να κρατησουν ισως και πολλάπλάσια "δυναμη"???

θες με 4 αντι 2 και διπλού παχους τσερκια????

Το θεμα ειναι
να δουμε πως λυθηκε αλλου το προβλημα ( 1ον)
και
πως αντιδρουμε σε κατασταση τυπου σουμπαρου (2ον ) με ενδεχόμενη εγκριση τυπου ( που αμφιβαλω να ειμαι ειλικρινης - πιο πολυ πιστευω οτι θα ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ με την ιδια διαδικασία του μαστρομητσου )

(χιουμορ)
κι οπως ειπα ας γρεμισουμε ενα αμαξι με ενα θερμοσιφωνα απο ενα γκρεμό να δουμε τι θα γινει :D :D
Φωκίων

Re: To LPG or not to LPG.... και άλλα διάφορα...

Post by Φωκίων »

μια προταση που εχω κανει γενικώς και δεν εχω δει "αντιδραση" ειτε αρνητικη ειτε θετικη κατ' αρχην, ειναι οτι για 5 φορες το χρονο ας βγαινει ο θερμοσιφωνας με την προβλεψη οτι ολη η υπολοιπη εγκατασταση που θα απομενει δεν θα θεωρηται ως βελτιωση του κινητηρα ή οτιδηποτε αλλο κι εχει θεμα ο οδηγός.

ή εστω ας ειναι ΕΝΤΕΛΟΣ αδεια αλλα εκει πλεον η στιρηξη εξακολουθει να ειναι ενα θεμα....
"ελαφρυτερο" μεν αλλα θεμα δε..
Γιάννης Αθανασίου

Re: To LPG or not to LPG.... και άλλα διάφορα...

Post by Γιάννης Αθανασίου »

Nicolas wrote:Και εδώ πρέπει να αναρωτηθούμε...
Αντέχει το αμάξωμα του αυτοκινήτου μας τέτοια πίεση εφαρμοσμένη σε λίγες βίδες?
Και για πόσες επαναλήψεις?
Πως θα διασφαλιστεί οτι το αμάξωμα δεν έχει πλέον κουραστεί?
Και αν κουραστεί τί γίνεται?
Ξεχνάτε το συντελεστή ασφάλειας, που στη συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να είναι κάτι πάνω από 6, δηλαδή μιλάμε για 1.500 κιλά!

Και το αμάξωμα κουράζεται το ίδιο, είτε πρόκειται για δεξαμενή, είτε για ρεζέρβα, είτε για roll cage. Οπότε το πρόβλημά μας παραμένει το ίδιο, η αποδοχή ότι το αμάξωμα ΜΠΟΡΕΙ να αντέξει κάτι τέτοιο. Και η πρακτική που έχει δείξει ότι τα καταφέρνει.

Ξεχνά κανείς ότι το αμάξωμα αντέχει οδηγό+κάθισμα+εξοπλισμό(κράνη, φόρμα, παπούτσια κλπ.), κάτι που σε πολλές ξεπερνά τα 150 κιλά! Οπότε τα 50 κιλά της δεξαμενής είναι μάλλον λίγα. Και μάλιστα εφαρμοσμένα στο σημείο - περίπου - που ακούνται οι δυναμεις απο το πίσω κάθισμα - σχεδόν τα ίδια κιλά - ή τη ρεζέρβα! Αν δηλαδή το αμάξωμα αντέχει, αντέχει...

Φωκίωνα

Το θέμα είναι η οικονομία στους αγώνες. Αν τον βγάλει, δεν παίζει το "100 ευρώ το αυτοκίνητο, τον αγώνα". Δεν είναι υπόθεση αν και κατά πόσο, αλλά η οικονομία για τον αγωνιζόμενο. Το "βάλε-βγάλε" αντίθετα θα του αυξήσει το κόστος. Αν είναι έτσι, να μην το βάλουμε... Δεν έχει ουσία.
Post Reply

Return to “Αγώνες 4Χ4”