αξονες απο j 20

Post Reply
zakjeep
Posts: 220
Joined: Fri Sep 18, 2009 17:46

αξονες απο j 20

Post by zakjeep »

τι γνωμη εχετε γι αυτουσ τουσ αξονες,dana 44 εμπρος κ dana 60 πισω!τι βημα εχουν ?μλοκε?πλατος?αντοχη?κ γενικα οτι αλλο γνωριζετε!!! :?: :?: :?:
User avatar
antonisxj
Posts: 4226
Joined: Wed Jun 17, 2009 10:18

Re: αξονες απο j 20

Post by antonisxj »

jeep dana 60 rear axle
Used in 1969-1983 Jeep J20 trucks

Ring gear diameter = 9.75"

Available ratios = 3.73, 4.10, 4.88 (1969-1973); 3.73, 4.10 (1974-1983)

Axle shaft diameter: 1969-1973 (medium truck) = 1 1/2"x35 spline semi-floating (5 on 5 1/2" lug pattern);

1969-1973 (heavy truck) and 1974-1983 = 1 5/16"x30 spline full-floating (8 on 6 1/2" lug pattern)

A Powr-Lok limited slip differential was offered till 1973; from 1974 and later a Trac-Lok limited slip differential was offered.
if it doesn't break, fix it until it does
User avatar
antonisxj
Posts: 4226
Joined: Wed Jun 17, 2009 10:18

Re: αξονες απο j 20

Post by antonisxj »

jeep dana44 front axle

Used in 1967 to 1991 FSJ (J10, J20 trucks, Wagoneer, Cherokee)

Ring gear diameter = 8.75"

Available ratios = 2.72 - 5.89

Width: Varying widths from 58" - 62"

Note: Beginning in 1980, the differential was on the driver's side of the vehicle Closed knuckle till 1969; 1970 and later are open knuckle From 1967-1969, all 44 fronts used the 5-74x u joint inside of a closed knuckle From 1970-1973, all 44 fronts used the smaller 5-260x axle shaft u-joint (same size as a Dana 30)

Axle shaft diameter = 1 5/16"x30 spline Inner; 1 1/4"x19 spline Outer (1974-present), 1 1/8"x10 spline Outer (1967-1973) Note: 1967-1969 trucks had 1 1/4"x19 spline Inner axles

No limited slip or locking differential was offered.
if it doesn't break, fix it until it does
User avatar
georgexj
Posts: 3757
Joined: Tue Oct 20, 2009 18:51
Location: ΑΡΓΟΣ

Re: αξονες απο j 20

Post by georgexj »

κ τι ειναι ολα αυτα???γιατι δεν λες κανουνε η δεν κανουνε???να τους παρει η να μην τους παρει?? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
antonisxj
Posts: 4226
Joined: Wed Jun 17, 2009 10:18

Re: αξονες απο j 20

Post by antonisxj »

georgexj wrote:κ τι ειναι ολα αυτα???γιατι δεν λες κανουνε η δεν κανουνε???να τους παρει η να μην τους παρει?? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
να τους πάρει και θα την βρούμε την άκρη.
(εσύ να πάς στην ΄"ανάσταση...." σου έχω κάτι εκεί.
if it doesn't break, fix it until it does
zakjeep
Posts: 220
Joined: Fri Sep 18, 2009 17:46

Re: αξονες απο j 20

Post by zakjeep »

μετα απο ενα ταξιδακι 520χλ!!!!!εχουμε τα εξης ,οι αξονες ειναι σε πολυ καλη κατασταση εσωτερικα εχουν 3.73 βημα κ κανενα μπλοκε :( !τςρα σε αυτο που μας ενδιαφερει το καρπουζι του 60αρι δειχνει αρκετα μικροτερο απο του gm 14 ,γνωριζει καποιοσ να μας πει αν οντως ισχυει κ αν θα εχουμε μεγαλυτερο υψος απο το εδαφος!!
User avatar
antonisxj
Posts: 4226
Joined: Wed Jun 17, 2009 10:18

Re: αξονες απο j 20

Post by antonisxj »

ο dana60 έχει μικρότερη κορώνα απο τον gm14 άρα και μικρότερο καβούκι. και αφού είναι μικρότερο καβούκι, θα καθαρίζεις μεγαλύτερο ύψος απο το έδαφος. μην φανταστείς τρελλά πράγματα, 2-3 εκατοστά διαφορά απο τον gm14.

ψάξου σε αμερικάνικα forum για το J20 και θα βρείς τα πάντα απο πληροφορίες.
if it doesn't break, fix it until it does
Post Reply

Return to “ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΓΚΟΥΡΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΙΚΑΓΚΟΥΡΩΝ”