ΜΕΤΡΗΣΗ CASTER-CAMPER
Re: ΜΕΤΡΗΣΗ CASTER-CAMPER
Αγγελε θα σου κάνω ένα σχεδιάκι μόλις μπορέσω, για να εξηγήσουμε το όλο θέμα πλέον τριγωνωμετρικώς
μετά απο ενδελεχή έρευνα, μετά απο μπυροκατάνιξη, μετά απο σούρωμα, έβγαλα τα συμπεράσματά μου.
έκατσα και το σκέφτηκα και βρήκα τη λύση στο πρόβλημάμου και βρήκα τις ακριβείς μοίρες της κάστερ που πρέπει να έχω με συγκεκριμμένες διαμμέτρους ελαστικών (γιατί και το ελαστικό παίζει μεγάλο ρόλο)
...
θα υπάρξει συνέχεια με ανάλογα σχέδια...
μετά απο ενδελεχή έρευνα, μετά απο μπυροκατάνιξη, μετά απο σούρωμα, έβγαλα τα συμπεράσματά μου.
έκατσα και το σκέφτηκα και βρήκα τη λύση στο πρόβλημάμου και βρήκα τις ακριβείς μοίρες της κάστερ που πρέπει να έχω με συγκεκριμμένες διαμμέτρους ελαστικών (γιατί και το ελαστικό παίζει μεγάλο ρόλο)
...
θα υπάρξει συνέχεια με ανάλογα σχέδια...
if it doesn't break, fix it until it does
Re: ΜΕΤΡΗΣΗ CASTER-CAMPER
Άγγελε μέχρι ο πολυχρονεμένος μας να συνέλθει από την κατάνυξη
ξεκίνα να διαβάζεις από εδώ
http://en.wikipedia.org/wiki/Camber_angle http://en.wikipedia.org/wiki/Caster_angle
ξεκίνα να διαβάζεις από εδώ
http://en.wikipedia.org/wiki/Camber_angle http://en.wikipedia.org/wiki/Caster_angle
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Re: ΜΕΤΡΗΣΗ CASTER-CAMPER
καγκουρίδηNicolas wrote:Άγγελε μέχρι ο πολυχρονεμένος μας να συνέλθει από την κατάνυξη
ξεκίνα να διαβάζεις από εδώ
αυτά τα ξέρουμε.
εγω θα σας μιλήσω με πραγματικά σχέδια και πραγματικές γωνίες. επι σχεδίου.
με ακριβείς μεγέθη ελαστκών.
έρχονται λέμε...
if it doesn't break, fix it until it does
Re: ΜΕΤΡΗΣΗ CASTER-CAMPER
Δώσε τα φώτα σου, γιατί σε λίγο με βλέπω να ψάχνω ρυθμιζόμενα μπαράκια
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
Re: ΜΕΤΡΗΣΗ CASTER-CAMPER
λοιπόν...
να πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή.
επιβεβαιώσαμε ότι το cherokee βάσει service manual έχει ώς προτιμόμενη ρύθμιση τις 7 μοίρες κάστερ.
πάμε να δούμε τι μεγέθη λαστίχων χρησιμοποιούν απο εργοστάσιο σε συνδιασμό με τις 7 μοιρες.
μιλώντας λοιπόν με απόλυτα νούμερα και θεωρώντας ότι το ελαστικό είναι σκληρό και δεν παραμορφώνεται (για χάρη μελέτης) έχουμε τα κάτωθι σχέδια.
βλέπουμε τους τρείς τύπους λάστιχου που χρησιμοποιεί απο εργοστάσιο.
βλέπουμε και το πάτημα του τροχού σε επίπεδο έδαφος. η διαφορές στα ελαστικά αλλάζουν το πάτημα κατά μέσο όρο μερικά χιλιοστά.
να πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή.
επιβεβαιώσαμε ότι το cherokee βάσει service manual έχει ώς προτιμόμενη ρύθμιση τις 7 μοίρες κάστερ.
πάμε να δούμε τι μεγέθη λαστίχων χρησιμοποιούν απο εργοστάσιο σε συνδιασμό με τις 7 μοιρες.
μιλώντας λοιπόν με απόλυτα νούμερα και θεωρώντας ότι το ελαστικό είναι σκληρό και δεν παραμορφώνεται (για χάρη μελέτης) έχουμε τα κάτωθι σχέδια.
βλέπουμε τους τρείς τύπους λάστιχου που χρησιμοποιεί απο εργοστάσιο.
βλέπουμε και το πάτημα του τροχού σε επίπεδο έδαφος. η διαφορές στα ελαστικά αλλάζουν το πάτημα κατά μέσο όρο μερικά χιλιοστά.
Last edited by antonisxj on Tue Jul 19, 2011 14:20, edited 1 time in total.
if it doesn't break, fix it until it does
Re: ΜΕΤΡΗΣΗ CASTER-CAMPER
πάμε να δούμε τι γίνεται τώρα με τα ελαστικ'α που επιλέγω εγώ να φορέσω στον υποπόταμο.
36 ίντσες
35 ίντσες
και για πλάκα 33 ίντσες (δεν πρόκειται να βάλω ποτέ)
36 ίντσες
35 ίντσες
και για πλάκα 33 ίντσες (δεν πρόκειται να βάλω ποτέ)
if it doesn't break, fix it until it does
Re: ΜΕΤΡΗΣΗ CASTER-CAMPER
ας πούμε ότι θέλουμε να έχουμε ακριβώς το ίδιο πάτημα, με το εργοστασιακό πάτημα του cherokee.
εδώ φάινεται πόσες μοίρες κάστερ θα χρειαζόμασταν
5.5 μοίρες περίπου.
και εδώ κρύβεται το μεγάλο λάθος!!!!!!!!!!!!
ΔΕΝ πρέπει να έχουμε το ίδιο πάτημα με το εργοστασιάκο.
Αφού μεγαλώνει η διάμετρος του τροχού, πρέπει να μεγαλώνει και το πάτημα. ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ Η ΚΑΣΤΕΡ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΗ!!!!!!!!!!!!!!!!
εδώ φάινεται πόσες μοίρες κάστερ θα χρειαζόμασταν
5.5 μοίρες περίπου.
και εδώ κρύβεται το μεγάλο λάθος!!!!!!!!!!!!
ΔΕΝ πρέπει να έχουμε το ίδιο πάτημα με το εργοστασιάκο.
Αφού μεγαλώνει η διάμετρος του τροχού, πρέπει να μεγαλώνει και το πάτημα. ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ Η ΚΑΣΤΕΡ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΗ!!!!!!!!!!!!!!!!
if it doesn't break, fix it until it does
Re: ΜΕΤΡΗΣΗ CASTER-CAMPER
βάση γεωμετρίας λοιπόν, όλα πρέπει να έχουν τις απαιτούμενες γωνίες.
όλα έχουν ελάχιστα και μέγιστα όρια.
η κάστερ δεν επιτρέπεται να είναι αρνητική, σε αρνητική κάστερ οι τροχοί παίζουν. δεν μαζεύονται. στρίβουν σπρώχνοντας το αμάξωμα. δεν έχουν επαναφορά και η αίσθηση του τιμονιού είναι πάρα πολύ βαριά και με πολλές διορθώσεις συνέχεια.
κάτι αναλογο συμβαίνει και με την υπερβολική κάστερ.
η κάμπερ τώρα, πρέπει να είναι μέσα στα ανεκτά όρια αρνητική. αυτό βοηθάει στην σταθερότητα κατα την στροφή.
υπερβολική αρνητική γωνία κάμπερ στους μπροστινούς τροχούς έχει ώς συνέπεια το αυτοκίνητο να αρνείται παραδηγματικά να στρίψει, το φάφωμα στα λάστιχα είναι τραγικό και μονόπλευρο αλλά το αμάξι έχει φοβερή σταθερότητα στην ευθεία
Η θετική κάμπερ.... προκαλεί τούμπες
ακόμα και η σύγκλιση και απόκλιση τροχών έχει ανεκτά νούμερα. το ιδανικό είναι να υπάρχει σύγκλιση κατά 0.25μοίρες.
σε αυτήν την περίπτωση, όσο μεγαλώνουμε όμως τον τροχό, πρέπει να μειώνουμε τη σύγκλιση, όχι να την αυξάνουμε ούτε να παραμένει η ίδια.
αυτά...
ελπίζω να σας κούρασα
όλα έχουν ελάχιστα και μέγιστα όρια.
η κάστερ δεν επιτρέπεται να είναι αρνητική, σε αρνητική κάστερ οι τροχοί παίζουν. δεν μαζεύονται. στρίβουν σπρώχνοντας το αμάξωμα. δεν έχουν επαναφορά και η αίσθηση του τιμονιού είναι πάρα πολύ βαριά και με πολλές διορθώσεις συνέχεια.
κάτι αναλογο συμβαίνει και με την υπερβολική κάστερ.
η κάμπερ τώρα, πρέπει να είναι μέσα στα ανεκτά όρια αρνητική. αυτό βοηθάει στην σταθερότητα κατα την στροφή.
υπερβολική αρνητική γωνία κάμπερ στους μπροστινούς τροχούς έχει ώς συνέπεια το αυτοκίνητο να αρνείται παραδηγματικά να στρίψει, το φάφωμα στα λάστιχα είναι τραγικό και μονόπλευρο αλλά το αμάξι έχει φοβερή σταθερότητα στην ευθεία
Η θετική κάμπερ.... προκαλεί τούμπες
ακόμα και η σύγκλιση και απόκλιση τροχών έχει ανεκτά νούμερα. το ιδανικό είναι να υπάρχει σύγκλιση κατά 0.25μοίρες.
σε αυτήν την περίπτωση, όσο μεγαλώνουμε όμως τον τροχό, πρέπει να μειώνουμε τη σύγκλιση, όχι να την αυξάνουμε ούτε να παραμένει η ίδια.
αυτά...
ελπίζω να σας κούρασα
if it doesn't break, fix it until it does
Re: ΜΕΤΡΗΣΗ CASTER-CAMPER
μόλις με πήρε κάποιος και μου είπε "ΜΑ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ? ...Η ΔΟΜΗ?"
καλό αστείο, αλλά ας με ξαναπάρει να μου πεί και ποιός κερατάς είναι.
καλό αστείο, αλλά ας με ξαναπάρει να μου πεί και ποιός κερατάς είναι.
if it doesn't break, fix it until it does
Re: ΜΕΤΡΗΣΗ CASTER-CAMPER
ΜΑΤΙ ΠΑΠΑΡΑΣ ΕΙΣΑΙ.
ΜΑ ΜΕ ΤΙ ΚΑΘΕΣΑΙ Κ ΣΠΑΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΟΥ???
ΜΑ ΜΕ ΤΟΣΗ ΖΕΣΤΗ ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΤΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ??
ΜΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ???
ΕΝΑΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΚΑΓΚΟΥΡΑΣ ΝΑ ΚΑΘΕΤΑΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟΣΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ.
ΚΑΤΣΕ ΞΕΠΡΕΣΑΡΙΣΕ ΤΑ ΧΟΝΙΑ,ΜΟΛΙΣ ΕΡΘΕΙ Ο ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΤΣΕ ΜΟΝΤΑΡΙΣΕΤΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΥΘΕΙΑ ΤΑ ΕΛΑΤΗΡΙΑ Κ ΤΑ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ Κ ΒΟΥΡ ΓΙΑ ΚΟΛΛΗΜΑ.ΒΑΛΕ Κ ΤΑ ΑΚΡΑ ΟΠΩΣ ΕΣΕΝΑ ΣΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ Κ ΤΕΛΟΣ.ΣΕ ΜΙΣΗ ΜΕΡΑ ΕΤΟΙΜΟΣ Ο ΑΞΟΝΑΣ!!!
ΤΙ ΚΑΣΤΕΡ ΜΑΣΤΕΡ ΜΠΑΣΤΕΡ Κ ΜΠΑΣΤΑΡΔΑ ΛΕΣ ΕΣΥ ΤΩΡΑ!!ΤΙ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΝΤΡΑΞΤΕΡ Κ ΔΕΝ ΘΕΣ ΝΑ ΣΟΥ ΣΠΗΝΙΑΡΗ???
ΜΑ ΜΕ ΤΙ ΚΑΘΕΣΑΙ Κ ΣΠΑΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΟΥ???
ΜΑ ΜΕ ΤΟΣΗ ΖΕΣΤΗ ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΤΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ??
ΜΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ???
ΕΝΑΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΚΑΓΚΟΥΡΑΣ ΝΑ ΚΑΘΕΤΑΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟΣΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ.
ΚΑΤΣΕ ΞΕΠΡΕΣΑΡΙΣΕ ΤΑ ΧΟΝΙΑ,ΜΟΛΙΣ ΕΡΘΕΙ Ο ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΤΣΕ ΜΟΝΤΑΡΙΣΕΤΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΥΘΕΙΑ ΤΑ ΕΛΑΤΗΡΙΑ Κ ΤΑ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ Κ ΒΟΥΡ ΓΙΑ ΚΟΛΛΗΜΑ.ΒΑΛΕ Κ ΤΑ ΑΚΡΑ ΟΠΩΣ ΕΣΕΝΑ ΣΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ Κ ΤΕΛΟΣ.ΣΕ ΜΙΣΗ ΜΕΡΑ ΕΤΟΙΜΟΣ Ο ΑΞΟΝΑΣ!!!
ΤΙ ΚΑΣΤΕΡ ΜΑΣΤΕΡ ΜΠΑΣΤΕΡ Κ ΜΠΑΣΤΑΡΔΑ ΛΕΣ ΕΣΥ ΤΩΡΑ!!ΤΙ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΝΤΡΑΞΤΕΡ Κ ΔΕΝ ΘΕΣ ΝΑ ΣΟΥ ΣΠΗΝΙΑΡΗ???