Καλησπέρα και καλό καλοκαίρι,
θα απαντήσω στις ερωτήσεις σου, Η αντοχή του στις λάσπες και στα νερά είναι η ίδια αντοχή που έχουν τα υλικά αυτά όταν χρησιμοποιούνταν στα Οπελ Βεκτρα Αστρα Καντετ "Ε" κτλ
τώρα για το αν είναι πατέντα, όχι δεν είναι, χρησιμοποιείται το ίδιο σύστημα και σε άλλους μοντέρνους και μερικούς παλαιότερους κινητήρες (4Χ4-ICON, Εξωλέμβιες μηχανές, αυτοκίνητα που έχουν τον πολ/στή μεσα στην πίπα του κάθε μπουζί), απλά την ανάφλεξη wasted spark την προτιμούσαν παλιότερα διότι τους στοιχίζει λιγότερα χρήματα σε υλικά τα εργοστάσια. Η συνδεσμολογία με τον πυκνωτή προϋπήρχε από τον καιρό που χρησιμοποιούσαν πλατίνες, ένας πυκνωτής 0,22μF ήταν συνδεδεμένος παράλληλα με τις πλατίνες για να δημιουργεί κυμαινόμενο κύκλωμα συντονισμού με την αυτεπαγωγή του πολ/στή ώστε να ξεκινάει αποσβενύμενες ταλαντώσεις όσο διαρκούσε ο σπινθήρας και το αποτέλεσμα ήταν γερός σπινθήρας στα μπουζί, αρα όλα προϋπήρχαν απλά έχουν ξεχαστεί από τον πολύ κόσμο.... Επίσης αν βάλεις κυμαινόμενο κύκλωμα παράλληλης συνδεσμολογίας σε σειρά με την υψηλή τάση του πολ/στή έχεις βελτίωση του σπινθήρα αλλά πρακτικά δεν είναι εύκολο να φτιαχτεί διότι αναπτύσονται υψηλές τάσεις Q φορες την υψηλή ταση του πολ/στή όπου : είναι ο συντελεστής ποιότητας του κυκλωματος. Εκανα σχετικά πειράματα κάτι σαν πηνίο Τεσλα, πέτυχα λαμπερό δυνατό και μεγάλης διάρκειας σπινθηρισμό, αλλά το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο ήταν τόσο έντονο που άρχισαν να τρελαίνονται τα display του τροφοδοτικού στο εργαστήριο και στο τέλος καιτο ignition module αν και είχε εσωτερική προστασία, παρέδωσε το πνεύμα.....
Σήμερα πήγαμε Χαλκίδα και είχα την ευκαιρία να μετρήσω κατανάλωση με τα Ρώσικα λάστιχα (185Χ75Χ16), 11,12 λιτρα στα 121 χιλμ που μεταφράζεται στα 9,19 λιτρα/100 χιλμ, και του τα είχα "χώσει", 120Χιλμ/ωρα στην Εθνική, τρία άτομα και ανοικτά παράθυρα. Στην Μαλακάσα στην επιστροφή μου σήκωσε λίγο θερμοκρασία 114 C max την οποία παρακολουθούσα με το Scangauge, η δε βελόνα στο όργανο στο ταμπλό είχε μπει μια γραμμή στην κόκκινη περιοχή, αλλά χάρις στο παραφλου της Οπελ που βράζει στους 175C δεν είχα κανένα πρόβλημα...
Βέβαια για καλό και για κακό άνοιξα το καλοριφέρ στο φουλ και αμέσως η θερμοκρασία έπεσε στους 105 C Τώρα στους πόσους βαθμούς καίγεται η φλάτζα η παθαίνει ρίγμα το καπάκι εύχομαι να είναι πάνω από τους 200 C, υπόψιν ότι έχω καινούργιο θερμοστάτη, συνεπως πολύ πιθανόν να θέλει καθάρισμα το ψυγείο...
Πάντως όταν δουλεύει ο κινητήρας σε θερμοκρασίες πάνω από 92 C είχα διαπιστώσει τεράστια διαφορά στην ποιότητα των καυσαερίων ( μηδενίζονται σχεδόν οι υδρογονάνθρακες στα καυσαέρια ) που σημαίνει καλύτερη καύση και λιγότερη κατανάλωση βενζίνας.
Το δικό μου Νιβα εργάζεται σε θερμοκρασίες κινητήρα από 90 C με 102 C σε φυσιολογικές συνθήκες χωρίς να το "ζορίζω" Οι ανεμηστήρες ξεκινούν να εργάζονται στους 96 C και κλείνουν οταν μειώνεται η θερμοκρασία στους 94 C
Την επιπλέον φτερωτή με τα αξεσουάρ της που είχα βάλει στην αντλία νερού από Νιβα το 1600 την κατάργησα διότι μου ανέβαινε σημαντικά η κατανάλωση, ειδικά το χειμώνα που δεν άφηνε τον κινητήρα να ξεπεράσει τους 87 C και φυσικά ζοριζόταν περισσότερο ο καταλύτης να οξειδώσει το επιπλέον μονοξείδιο του άνθρακα και να κάψει τους περισσότερους υδρογονάνθρακες στα καυσαέρια...
Αυτά τα τελευταία εντελώς πληροφοριακά ειδικά για Νιβάκηδες
Τώρα μπορείς αντί να μεγαλώσεις την διάρκεια του σπινθήρα με τον πυκνωτή που την ίδια αρχή χρησιμοποιούν οι αναφλέξεις CDI, μπορείς να χρησιμοποιήσεις πολλαπλούς σπινθήρες συνολικής διάρκειας τον χρόνο που θέλεις, δηλ αντί για ένα σπινθήρα καθε φορά να δημιουργείς πακετα σπινθήρων, γίνεται εύκολα ειδικά στην εποχή μας χρησιμοποιόντας ένα κεντρικό ταλαντωτή μερικούς μονοσταθείς πολυδονητές και μερικές πύλες "ΑND" αλλά το πρόβλημα είναι η μαγνητική υστέρηση που έχουν οι συνηθισμένοι πολ/στές οπότε χρειάζεσαι ειδικής κατασκευής πολ/στες για να λειτουργήσουν στην συχνότητα των πολλαπλών σπινθήρων.... Για τον Στέλιο τώρα λέω, ότι Στέλιο μεχρι με RF εχω σκεφθεί να τροφοδοτώ κάθε μπουζί, μέσω coupler και να ρυθμίζω την διάρκεια του φαινομένου κωρόνα στις ακίδες του όσο θέλω.... αλλά πάει μακρυά το καπέλο, σίγουρα οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα γνωρίζουν αυτά απλά δεν τις συμφέρει, ανεβάζει υπερβολικά το κόστος, για χομπίστες όπως εμείς καλά είναι αλλά και πάλι έχουμε περιορισμούς στο να βρούμε όλα τα υλικά, επίσης αν κάποιος να ασχοληθεί επαγγελματικά το σύστημα δεν συμφέρει, διότι θα χαλάσει σε υλικά πχ 200 ευρώ, βάλε το μηχανουργείο κολήματα βαψίματα, πλεξούδα πες άλλα 200, δηλαδή ήδη στοιχίζει με τις εργατώρες 400, για να κερδίσει κάτι δεν θα το πουλήσει με την τοποθέτηση 600 +ΦΠΑ? Ποιός λοιπόν θα δώσει 600 +ΦΠΑ ευρώ για να βάλει μια πολλαπλή ανάφλεξη τη στιγμή που πχ με 100 ευρώ αγοράζει κομπλέ τον διπλό πολ/στή από την αντιπροσωπία και κάνει την δουλειά του! Για αυτό αυτά τα συστήματα είναι για χομπίστες που κάνουν το κεφι τους και βάζουν το κόστος σε δεύτερη μοίρα....