Τετραπλή Ανάφλεξη

Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Πέμ Απρ 07, 2011 23:58

Συμπληρωματικές πληροφορίες για την κατασκευή...
Εικόνα
Αυτό είναι το ηλεκτρικό κύκλωμα του πολ/στή του Νιβα που έχω.
Εικόνα
Από το τσιπάκι L497D1 ουσιαστικά χρησιμοποιεί το ποδαράκι 9 που καθορίζει
το μεγιστο χρόνο που θα άγει το ΒU941F, και όπως λέει ο κατασκευαστής το κάνει
για λόγους προστασίας του τρανζίστορ χωρίς να χρησιμοποιεί τα ποδαράκια 10 και 11
που ελέγχουν την γωνία duel, το γεγονός αυτό μου "έλυσε" τα χέρια και προχώρησα
στην τετραπλή ανάφλεξη...
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

Εικόνα
Το BU941Ζ είναι ειδικό τρανζίστορ Darlington σχεδιασμένο για να "οδηγεί" πολ/στες (επαγωγικά φορτία)
με εσωτερική δίοδο προστασίας υπέρτασης (λόγω φαινομένου Λίνζ)
σε ηλεκτρονικές αναφλέξεις...

Εικόνα
Οπως ακριβώς και το BU931R και BU932R που είναι εναλλακτό με το προηγούμενο
για αυτή τη δουλειά...
Λοιπόν καλή συνέχεια για όποιον θέλει να ασχοληθεί με αυτό το "project"η με κάτι αντίστοιχο...
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Σάβ Απρ 09, 2011 11:53

Εικόνα
Και εδώ είναι η φωτογραφία της πλακέτας που είναι ενσωματωμένη μέσα
στον διπλό πολ/στη του Νιβα...

Εικόνα
Εδώ μια άλλη πλακέτα από νεότερη παρτίδα πολ/στες για το ίδιο Νιβα
με μερικές βελτιώσεις στο κύκλωμα...
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Παρ Απρ 15, 2011 17:45

Εικόνα
Και εδώ είναι το ηλεκτρικό σχέδιο της τετραπλης ανάφλεξης που είπα επιτέλους να το σχεδιάσω στο "χαρτί"...
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Παρ Απρ 15, 2011 20:41

Εικόνα

Uploaded with ImageShack.us
Και εδώ είναι το ηλεκτρικό σχέδιο της τετραπλης ανάφλεξης που είπα επιτέλους να το σχεδιάσω στο "χαρτί"...
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Δευτ Απρ 18, 2011 14:06

Εικόνα
Εδώ είναι το ηλεκτρικό διάγραμμα του Νιβα με το ECU "εγκεφάλο" και τα περιφεριακά... μεταξύ αυτών είναι και ο πολ/στής "Νο3"

Και εδώ σε μεγέθυνση το ίδιο σχέδιο...
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Κυρ Απρ 24, 2011 18:24

Οι πυκνωτές από 0,22μF έγιναν 0,44μF/1Kv, (2Χ 0,22μF/1Κv παράλληλα), νέα μέτρηση διαδρομή Γλυφάδα-Νεα Φώκαια και επιστροφή οικονομική οδήγηση, μεγίστη ταχύτητα 80Km/h με 5η ταχύτητα 2500RPM συνολικά 69,8 Χιλιόμετρα κατανάλωση 4,86 λίτρα βενζίνη δηλαδή 6,96 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ούτε Τσικουενσέτο να ήταν....
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

Εικόνα
Εικόνα
Οπως είπα και πριν, ο πυκνωτής 440nF η 0,44μF που αποτελείται από δύο πυκνωτές 220nF/1KV συνδεδεμένους παράλληλα, τη στιγμή που είναι συνδεδεμένος με το πρωτεύον τυλιγμα του πολ/στή δημιουργεί ένα κυμαινόμενο κύκλωμα σειράς που τη στιγμή που διεγείρεται με τον παλμό από την ηλεκτρονική ξεκινάει ταλαντώσεις στην ιδιοσυχνοτητα του οι οποίες είναι αποσβενήμενες και επιμηκύνουν την διάρκεια του σπινθήρα.
Εχουμε, η αυτεπαγωγή του πρωτεύοντος του πολ/στή είναι 5,22 mHenry όταν είναι ανοικτό το δευτερεύον και γίνεται εξ επαγωγής 5,46 mHenry όταν βραχυκυκλωνει το δευτερεύον δηλ. όταν σκάει ο σπινθήρας και για όσο χρόνο διαρκεί..
Εικόνα
Εικόνα

Αν δεν λάβουμε υπόψιν μας τις παρασιτικές χωρητηκότητες και την ομική αντίσταση του πρωτεύοντος που είναι μικρή περίπου 0,6 Ωμ
Εικόνα
Μπορούμε να υπολογίσουμε την συχνότητα συντονισμού του κυκλώματος που είναι 3,3226ΚΗz και όταν "σκάσει ο σπινθήρας στο μπουζί ξεκινάνε αποσβενύμενες ταλαντώσεις με συχνότητα 3,3226 ΚΗz και διαρκούνε όσο διαρκεί ο σπινθήρας, αυτό φαίνεται στη κυματομορφή στον παλμογράφο από την επαγωγική δειγματολειψία της υψηλής τάσης σε ένα από τα μπουζί του Νιβα.
Εικόνα
Για όσους θέλουν να δουν πως υπολογίζονται όλες αυτές οι τιμές, η ακόμα να κάνει ποιό μεγλαή ανάλυση με ανώτερα μαθηματικά (ολοκληρώματα κτλ) μπορεί να επισκευθεί την ιστοσελίδα http://en.wikipedia.org/wiki/RLC_circuit
Εικόνα
Figure 7
A series resistor with the inductor in a parallel LC circuit as shown in figure 7 is a topology commonly encountered where there is a need to take into account the resistance of the coil winding. Parallel LC circuits are frequently used for bandpass filtering and the Q is largely governed by this resistance. The resonant frequency of this circuit is,[17]

\omega_0 = \sqrt {\frac{1}{LC} - \left ( \frac{R}{L} \right )^2}

This is the resonant frequency of the circuit defined as the frequency at which the admittance has zero imaginary part. The frequency that appears in the generalised form of the characteristic equation (which is the same for this circuit as previously)

s^2 + 2 \alpha s + {\omega'_0}^2 = 0

is not the same frequency. In this case it is the undamped resonant frequency[18]

\omega'_0 = \sqrt \frac {1}{LC}

In the same vein, a resistor in parallel with the capacitor in a series LC circuit can be used to represent a capacitor with a lossy dielectric. This configuration is shown in figure 8. The resonant frequency in this case is given by [19]

\omega_0 = \sqrt {\frac{1}{LC}-\frac{1}{(RC)^2}}

Το συμπέρασμα είναι ότι εκμεταλευόμενοι τον συνδυασμό της αυτεπαγωγής του πολ/στή με την χωρητικότητα του πυκνωτή που χρησιμοποιούμε, επιμηκύνουμε την διάρκεια του σπινθήρα μέχρι και σχεδόν 2msec πράγμα που σημαίνει καλύτερη καύση, ποιό καθαρά καυσαέρια, οικονομία, ροπή στον κινητήρα και μακροβιότητα στον καταλύτη, όποιος έχει κέφι μπορεί να εφαρμόσει αυτό στο αυτοκινητο του η, αρχή είναι ίδια, η ηλεκτρονική απλά παίζει το ρόλο του διακόπτη, δηλ της πλατίνας που είχαν τα παλιά αυτοκίνητα, όλα τα άλλα είναι ιδια...
Καλή σας συνέχεια....
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Τρί Απρ 26, 2011 17:01

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Παρ Μάιος 06, 2011 17:49

Εδώ είναι δυο βιντεο-κλιπ από τις δοκιμές στο εργαστήριο
Με 24V Τροφοδοσία!!! http://youtu.be/xIiE1cXpYSw
και με 13,5V περίπου τροφοδοσία http://youtu.be/Y4CUjPaJVQo....
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Παρ Μάιος 06, 2011 18:23

Εδώ είναι δυο βιντεο-κλιπ από τις δοκιμές στο εργαστήριο
Με 24V Τροφοδοσία!!! http://youtu.be/xIiE1cXpYSw
και με 13,5V περίπου τροφοδοσία http://youtu.be/Y4CUjPaJVQo....
( εκείνη τη στιγμή είχα ανεβάσει την τροφοδοσία από 13,4V στα 15V και μετά στα 24V που δούλευε χωρίς κανένα πρόβλημα η υπερβολική θερμοκρασία, αρα παίζει το σενάριο χρήσης ενός DC to DC covnverter/booster για μεγαλύτερο διάκενο στα μπουζί...)
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Παρ Μάιος 06, 2011 21:06

Το Νιβα/2002 όπως και πολλά άλλα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν "Wasted Spark Ignition" στις επόμενες γραμμές μπορείτε να διαβάσεται ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποιά τα μειονεκτήματα αυτής της ανάφλεξης...

Πηγή: http://www.crypton.co.za/Tto%20know/Ign ... %20sp.html

Wasted Spark Ignition Systems

In a Wasted Spark ignition systems there are two spark plugs connected to the ends of one coil ( for 2 cylinder engine )( for 4 cylinder engine two coils are used, each driving two spark plugs ). Both spark plugs will therefore fire simultaneously. The one spark plug will be fired in the compression stroke of the first (A) cylinder - (power), and the other in the exhaust stroke of the opposed cylinder (B)- ( wasted ). When the time comes for cylinder “B” to fire in compression the “A” cylinder will fire in the exhaust stroke. Since both spark plugs are fired at the same time from the ends of only one coil they have opposed current flow. That is the spark “flows” from the center to the outside electrode in the one spark plug and from the outside electrode to the center in the second spark plugs. This can be seen with oscilloscope very clear as the “exhaust sparks” have much lower voltage flowing as there is no need for high energy to bridge the spark plug gap. i.e. no compression. As we said before they also are of opposite (negative) direction to the “power sparks” (positive).
Εικόνα

The advantage of such system is that no distributor is needed, so there is no mechanical parts, wear or voltage drops. As a result the coil need less energy so can be made smaller. Usually in a 4 cylinder engine we’ll have two coils in one body – coil pack.

The disadvantage is that there is firing in the exhaust strokes which implies that no fuel mixture may enter at that time because of valve overlap or any other reason. Otherwise the fuel mixture will explode in the cylinder when is it at exhaust stroke and coarse damage to the engine. As result it is not always possible to get an optimum ignition timing. The other disadvantage is that those systems are more difficult to diagnose than the other ignition systems.

Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 1 και 0 επισκέπτες