Page 2 of 5

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Posted: Sat Jan 29, 2011 22:13
by Dimitris_TL
Οχι κανένα πρόβλημα, τη στιγμή που τα μπουζί αυτά από την Bosh είναι σχεδιασμένα για το συγκεκριμένο κινητήρα (του Νιβα). Απλώς θα βγάλουν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα επειδή έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια ηλεκτροδίου από τα "απλά" μπουζί της ίδιας εταιρείας για το Νιβα. Επίσης το διάκενο των ηλεκτροδίων και των μεν και των δε, είναι ακριβώς το ίδιο (0.8mm) το οποίον το διακρίβωσα με φίλερ.
Οι ζημιές στα έμβολα γίνονται συνηθως από τις προαναφλέξεις που προκαλούν υπερθέρμανση στην ¨κορώνα" του εμβόλου οι οποίες πιθανόν να προέρχονται και από λανθασμένη επιλογή μπουζί, η από νοθευμένη βενζίνη, η από μεγάλη προπορεία "αβανς", το οποίον δεν συμβαίνει στο κινητήρα μου.

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Posted: Sat Jan 29, 2011 22:35
by lker
Δημήτρη καταπληκτικό άρθρο/μελέτη!
Ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας :D

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Posted: Sat Jan 29, 2011 22:41
by Dimitris_TL
Ευχαριστώ πολύ παιδιά, όποιος έχει χρόνο και διάθεση μπορεί να ασχοληθεί, η αρχή είναι η ίδια για όλους τους βενζινοκινητήρες και μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα αυτοκίνητα ειδικά τώρα που το καύσιμο αρχίζει να..."τσούζει".....
Αυτό που αξίζει το κόπο να δοκιμάσει κάποιος είναι να τοποθετήσει και ένα δεύτερο μπουζί ανά κύλινδρο αν του το επιτρέπει η κεφαλή του κινητήρα του.
Θα πω το εξης, κατά την διάρκεια ενός run up σε ένα Τσέσνα που φορούσε ενα Λαϊκόμινκ εξακύλινδρο Boxer όταν έβαζε magneto 1 η magneto 2 (μανιατό 1 η 2) ο κινητήρας έπιανε με full thrust (μανετα τερμα στο φουλ) γύρω στις 2.000 στροφες ανά λεπτό και όταν έβαζε συγχρόνως και τα δύο μανιατό χωρίς να πειράξει τίποτα άλλο ο κινητήρας πήγαινε στις 2.500 στροφες ανά λεπτό με το ίδιο φορτίο (η έλικα "φτερωμένη") Από τα αυτοκίνητα από ότι ξέρω μόνο η Αλφα Ρομεο το εφάρμοσε, τυχαίο? δεν νομίζω.....

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Posted: Sun Jan 30, 2011 10:47
by Dimitris_TL
Image
Εδώ είναι της BOSCH / Aυστραλίας "2010 Spark Plug Catalogue (3348 KB)" http://www.bosch.com.au/content/languag ... ia_Web.pdf
αρχική πηγή http://www.bosch.com.au/content/language1/html/5673.htm
όπως και εδώ πάλι άλλος ένας κατάλογος της Bosch με χρήσιμες πληροφορίες αλλά παλαιότερος... http://images.okibudhipriambodo.multipl ... =157814995

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Posted: Sun Jan 30, 2011 22:58
by morths21
Xρησιμα link!!!Ευχαριστουμε Δημητρη!!

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Posted: Mon Jan 31, 2011 21:16
by Dimitris_TL
Παιδιά σας ευχαριστώ πολύ,
πριν από λίγο "ζαχάρωνα" το "Jeep" ICON στη σχετική δημοσίευση του φόρουμ στα στρατιωτικά οχήματα και κατέβασα την "μπροσούρα" από την διεύθυνση http://icon4x4.com/sites/icon4x4.com/fi ... ochure.pdf, ε λοιπόν, παιδιά κοιτάξτε στην σελίδα 42 που φαίνεται η μια πλευρά του V8 που φοράει το θηρίο, ο Αμερικάνος έχει φτιάξει το ίδιο σύστημα ανάφλεξης που έβαλα στο Νίβα! Τυχαίο? δεν νομίζω.....
Image

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Posted: Wed Feb 02, 2011 08:36
by Φωκίων
Καλημερα Δημητρη.

Μπορεις να αναλυσεις λιγο αυτο
Φίλε η φιλοσοφία του συστήματος είναι απλή, 4 ανεξάρτητες αναφλέξεις με 4 ανεξάρτητους πολλαπλασιαστές και επιπλέον 4 χωρητικότητες αναλογες με τον πολλαπλασιαστή που θα επιλέξει ο καθένας.... Η οδήγηση γίνεται από το ΕCU του αυτοκινήτου, Αποτέλεσμα ισχυρότερος και μεγαλύτερης διάρκειας σπινθήρας που μεταφράζεται σε καλύτερη καύση του μίγματος του κινητήρα που σημαίνει καλύτερη απόδοση αυτού!
Πως δηλ πηρες το σημα απο την ECU και το "ξεχωρησες" σε καθε ενα πολλαπλασιαστή?

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Posted: Thu Feb 03, 2011 16:48
by Dimitris_TL
Γειάσου Φωκίων,
αυτό ακριβώς έκανα που περιγράφεις, το πως το έκανα θα μου επιτρέψεις να το κρατήσω για μενα. Εξάλλου το κάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό και θέλει την δικιά του αντιμετώπιση, από εκεί και πέρα υπάρχουν πάρα πολλοί άξιοι τεχνικοί να ασχοληθούν και ακόμα να βελτιώσουν το σύστημα αυτό, εννοείται βέβαια με δικιά τους ευθύνη!!! Συνεπώς μην περιμένεις από μένα να πω τίποτα περισσότερο πέρα από την αρχή λειτουργίας του συστήματος, για αυτό ας ασχοληθούν οι επαγγελματίες, να βάλουν κάτω τα σχέδια από το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου, να δουν πως το ECU τροφοδοτεί την ανάφλεξη που χρησιμοποιεί ο κινητήρας του, να δουν τι διαθέσιμα υλικά και υπομονάδες έχουν στην αγορά, να σχεδιάσουν, να εφαρμόσουν και να αναλάβουν την ευθύνη έργου τους.....
Πάντως κάτι δύσκολο δεν είναι αφού ήδη εφαρμόζεται, στα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν τις "πιπες" στα μπουζί, να είναι πλήρες ignition module και πολ/στής μαζί, επίσης εφαρμόζεται στον κινητήρα του "ICON" που φαίνεται στην προηγούμενη φώτο, όπως επίσης και στις εξωλέμβιες μηχανές στα ταχύπλοα σκάφη...

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Posted: Thu Feb 03, 2011 17:21
by Dimitris_TL
Φωκίων θα σου πρότεινα να το συζητήσεις το θέμα με τον Μιχάλη τον "Αμοργιανό" να σου πει την γνώμη του, ο οποίος είναι από τους καλύτερους τεχνικούς που έχω γνωρίσει μέχρι στιγμής και η ποιότητα δουλειάς του είναι ίδια με αυτή που συναντά κανεις στην αεροπορία!!!!

Re: Τετραπλή Ανάφλεξη

Posted: Sun Feb 06, 2011 21:30
by Dimitris_TL
Image

Image

Image

Image

Image

Εδώ είναι η ανάφλεξη του Νίβα σε δοκιμή πολλών ωρών λειτουργίας στον πάγκο και οι σχετικές μετρήσεις και φωτογραφίες του πολλαπλού σπινθήρα που τελικά δημιουργείται...