Αθήνα, 23 Σεπτεμβρίου 2010
Στον καινούριο προφυλακτήρα ARB τοποθετήθηκαν κεραίες για τα βραχέα και τις λίαν υψηλές συχνότητες. HF/VHF και UHF. Τοποθετήθηκε επίσης ένας πομποδέκτης ο οποίος εκπέμπει σε πληθώρα συχνοτήτων και στα βραχέα αλλά και στα VHF/UHF. Φυσικά, είμαι αδειούχος ραδιοερασιτέχνης για να κατέχω και να χρησιμοποιώ νόμιμα το τηλεπικοινωνιακό υλικό.
Η θεωρητικά ιδανική θέση των κεραιών από ηλεκτρομαγνητική άποψη είναι το κέντρο του ουρανού καθότι αυτή μας παρέχει καλύτερη "γη". Εν τούτοις, επειδή τα 4Χ4 συνήθως είναι μεγάλου όγκου και κυρίως ύψους οχήματα δεν προσφέρεται αυτή η θέση διότι δεν είναι στον άμεσο έλεγχο του οδηγού και πολύ συχνά καταλήγει κανείς με σπασμένες κεραίες. Μεγάλος αριθμός υπηρεσιών και οργανισμών τοποθετούν τις κεραίες στον μπροστινό προφυλακτήρα. Τα περισσότερα οχήματα του ΟΗΕ, ΟΑΣΕ, Πρεσβειών, Διεθνών Οργανισμών, Ερυθρού Σταυρού, Ερυθράς Ημισελήνου, Γιατρών Χωρίς Σύνορα κ.α. φιγουράρουν στις ειδήσεις έχοντας τα κεραιοσυστήματα τους μπροστά. Αυτή την τακτική ακολούθησα κι εγώ.
Από τα βραχέα και όταν υπήρχε καλή διάδοση και μόνο στην μπάντα των 40 μέτρων, 7 MHz (Δεν έβαλα ακόμα για όλο το φάσμα), οι επαφές ήταν εύκολες για τις Δυτικοευρωπαϊκές χώρες αλλά και για τις Ρωσία και Ουκρανία. Αντίστοιχα σε ένα πρόσφατο ταξίδι μου στα Βαλκάνια είχα πολύ καλές αναφορές από ελληνικούς σταθμούς όταν βρισκόμουν στο Βελιγράδι, στην Κροατία, στο Μαυροβούνιο (Montenegro), στα Τίρανα κ.α. Επειδή βέβαια από το μικρό πηνίο βάσης της κεραίας των βραχέων υπάρχουν μεγάλες απώλειες σκοπεύω να τοποθετήσω, όταν το επιτρέψουν τα οικονομικά μου, άλλη κεραία, ογκωδέστερη αλλά με σαφώς λιγότερες απώλειες.
Το μόνο πρόβλημα είναι ότι τώρα μοιάζει όλο και περισσότερο με αληθινό τανκς με αποτέλεσμα να συγκεντρώνονται τα βλέμματα, αν και δεν ήταν αυτός ο αρχικός σκοπός. Επίσης, το ταμπλώ αρχίζει και θυμίζει πλέον κάτι από F-16...
Εδώ φαίνεται η γείωση που υπάρχει στη κεραία των βραχέων. Αν και υπάρχει, φυσικά, ηλεκτρική συνέχεια μεταξύ σασί και προφυλακτήρα, εν τούτοις είναι καλύτερα μια γείωση απ’ ευθείας στο σασί.
Οχήματα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Βλέπουμε τη θέση της κεραίας. Η συγκεκριμένη, στα πρώτα δύο οχήματα έχει στη βάση της και τη μονάδα coupler – συντονισμού κεραίας - που του δίνει τη δυνατότητα να εκπέμπει σε μεγάλο φάσμα συχνοτήτων…
Patrol Telecommunications
Patrol Telecommunications
Στυλιανός Αργυράκης.
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch
Re: Patrol Telecommunications
φιλαρακι το εκανες διαστημοπλιο,θα σε φωναζω Σποκ.
βαλε τα οργανακια αριστερα,παρε το vhf και βαλτο κατω απο ραδιο-cd.
το gps στη θεση του χαζου πολυοργανου της nissan,πετα στα σκουπιδια το πολυοργανο
βαλε τα οργανακια αριστερα,παρε το vhf και βαλτο κατω απο ραδιο-cd.
το gps στη θεση του χαζου πολυοργανου της nissan,πετα στα σκουπιδια το πολυοργανο
Πιτσα - Μπαλα και Καρατε
Re: Patrol Telecommunications
Στελλάκο, που είσαι ρε παλληκάρι
Διάβασα και τα δύο θέματα που άνοιξες. Το όχημα όντως έγινε καταδρομικό
Είσαι μου φαίνεται και εσύ μεγάλη μούρλα
Διάβασα και τα δύο θέματα που άνοιξες. Το όχημα όντως έγινε καταδρομικό
Είσαι μου φαίνεται και εσύ μεγάλη μούρλα
- Dimitris_TL
- Posts: 174
- Joined: Thu Nov 26, 2009 19:28
Re: Patrol Telecommunications
Μπράβο Στέλιο πάρα πολύ καλή εγκατάσταση!!!!
SV1OI de SV1ANW
SV1OI de SV1ANW
Re: Patrol Telecommunications
Αθήνα, 28 Απριλίου 2011
Με την μικρή κεραιούλα των βραχέων κυμάτων που είχα βάλει από πέρυσι στο αυτοκίνητο η απόδοση ήταν ιδιαίτερα χαμηλή. Η κεραία αυτή είχε απόδοση 0,3%. Δηλαδή, έβαζες 100 watts και έβγαιναν έξω μόλις 300 milliwatts! Όχι πως δεν μιλούσα στην Ευρώπη ή στα Βαλκάνια αλλά, να, πώς να το κάνουμε, δεν ήταν αξιοπρεπές το σήμα για μια αξιόπιστη συνομιλία.
Το βάρος λοιπόν πέφτει στην κεραία. Αυτό είναι το κύριο στοιχείο που αναλαμβάνει να πάρει τις ηλεκτρικές ταλαντώσεις που παράγει ο πομπός και να τις μετατρέψει σε ηλεκτρομαγνητικό πεδίο.
Έτσι, μετά από ενδελεχή έλεγχο για το τι κυκλοφορεί στις αγορές αποφάσισα να πάρω μια HiQantenna. Συγκεκριμένα την Hi-Q-5/160 RT MC-3H (http://www.hiqantennas.com).
Δεν είναι μια κεραία “plug and play”. Χρειάζεται να ασχοληθείς και να αφιερώσεις χρόνο, χρήμα και αρκετή, μα αρκετή μελέτη. Οι συχνότητες που καλύπτει είναι όλο το φάσμα των βραχέων δηλ. από 1,7 MHz έως 30 MHz και αντέχει ισχύ αρκετών εκατοντάδων watts. Περιττό να αναφέρω ότι η κεραία, όπως και τα μηχανήματα, αφορούν σε αδειούχους ραδιοερασιτέχνες.
Για να συντονιστεί είναι εντελώς απαραίτητη η ύπαρξη ενός antenna analyzer γιατί η σύνθετη αντίσταση δεν είναι 50 Ohms και έτσι δεν συντονίζει εκεί που έχει τα λιγότερα στάσιμα…
Πάντως κάποια στιγμή, μετά από μερικές αποτυχημένες απόπειρες κατάφερα να την δαμάσω. Μιλάω με Ευρώπη, Ρωσία και Αφρική με ελάχιστη προσπάθεια. Σίγουρα στα μακρινά ταξίδια είναι αξιόπιστος σύντροφος και αρωγός.
Παραθέτω παρακάτω αρκετές φωτογραφίες της κεραίας μαζί με την ατσάλινη βάση της, που έφτιαξα εγώ, και νομίζω ότι παρά το μεγάλο της μέγεθος, τελικά, έχει ταιριάξει με το αυτοκίνητο.
Η θέση που μπήκε η βάση ήταν αυτή της ρεζέρβας. Η θέση αυτή είχε μείνει κενή από τότε που πήρα την ρεζέρβα από την πόρτα και την στήριξα πάνω στον προφυλακτήρα ο οποίος στηρίζεται στο πλαίσιο.
Η βάση από INOX μπαίνει στη θέση της αφού όμως έχει περαστεί μια παχιά λωρίδα χαλκού που θα γειώσει το όλο σύστημα πάνω στο πλαίσιο.
Οι φερρίτες που είχα στην αρχή. Αποδείχτηκαν πολύ μικροί και δεν έφερναν στα 80 και στα 160 μέτρα την κατάλληλη αντίσταση με αποτέλεσμα ο πομποδέκτης να τρελαίνεται και να κάνει τα «δικά του»…
Το χάλκινο κάθετο κομμάτι είναι ένα “quick disconnect” για να μπορείς να βγάζεις την κεραία και να την παίρνεις τη νύχτα στο σπίτι. Οι μαύρες ροδέλες είναι μονωτικό από Delrin.
Όπως φαίνεται από πίσω με κλειστές τις ρεζέρβες.
Με ανοιχτή τη μία ρεζέρβα
Οι νέοι φερρίτες. Πιο μεγάλοι σε μέγεθος και κυρίως από mix31. Οποιοδήποτε άλλο υλικό είναι άχρηστο για τα HF.
Η κεραία πάνω στη βάση της. Το κόκκινο που φαίνεται είναι ένα λαστιχάκι που πρόσθεσα για να μην μου φεύγουν οι ακροδέκτες της όταν την βιδώνω.
Δίπλα στο Θωρηκτό «Αβέρωφ»
Δίπλα στην αρχαία ελληνική τριήρη.
Η λωρίδα χαλκού από τη βάση της κεραίας έρχεται και πιάνει πάνω σε αυτές τις βίδες που διαπερνούν το πλαίσιο το αυτοκινήτου.
Το capacity hat στα δύο πόδια (66cm) πάνω από το πηνίο.
Οι Αμερικανοί όταν αναφέρονται σε αυτού του τύπου το capacity hat το ονομάζουν egg beater!
Οι διαστάσεις της κεραίας είναι οι εξής: Από την βάση ξεκινά ατσάλινη ανοδιωμένη σωλήνα πάχους 2,5 ιντσών και ύψους 65cm. Ακολουθεί το πηνίο, πάχους 5 ιντσών, περίπου 12,5 cm. Μετά άλλα 65 cm μέχρι το capacity hat και τέλος άλλα 90cm το μαστίγιο. Με το μήκος του μαστιγίου μπορεί να παίξει κανείς ή και να μην το βάλει καθόλου. Θα μπορούσε βέβαια να μην χρησιμοποιηθεί το capacity hat και να τοποθετηθεί ένα μεγάλο μαστίγιο αλλά τότε ξεφεύγουμε πολύ σε ύψος…
Με την μικρή κεραιούλα των βραχέων κυμάτων που είχα βάλει από πέρυσι στο αυτοκίνητο η απόδοση ήταν ιδιαίτερα χαμηλή. Η κεραία αυτή είχε απόδοση 0,3%. Δηλαδή, έβαζες 100 watts και έβγαιναν έξω μόλις 300 milliwatts! Όχι πως δεν μιλούσα στην Ευρώπη ή στα Βαλκάνια αλλά, να, πώς να το κάνουμε, δεν ήταν αξιοπρεπές το σήμα για μια αξιόπιστη συνομιλία.
Το βάρος λοιπόν πέφτει στην κεραία. Αυτό είναι το κύριο στοιχείο που αναλαμβάνει να πάρει τις ηλεκτρικές ταλαντώσεις που παράγει ο πομπός και να τις μετατρέψει σε ηλεκτρομαγνητικό πεδίο.
Έτσι, μετά από ενδελεχή έλεγχο για το τι κυκλοφορεί στις αγορές αποφάσισα να πάρω μια HiQantenna. Συγκεκριμένα την Hi-Q-5/160 RT MC-3H (http://www.hiqantennas.com).
Δεν είναι μια κεραία “plug and play”. Χρειάζεται να ασχοληθείς και να αφιερώσεις χρόνο, χρήμα και αρκετή, μα αρκετή μελέτη. Οι συχνότητες που καλύπτει είναι όλο το φάσμα των βραχέων δηλ. από 1,7 MHz έως 30 MHz και αντέχει ισχύ αρκετών εκατοντάδων watts. Περιττό να αναφέρω ότι η κεραία, όπως και τα μηχανήματα, αφορούν σε αδειούχους ραδιοερασιτέχνες.
Για να συντονιστεί είναι εντελώς απαραίτητη η ύπαρξη ενός antenna analyzer γιατί η σύνθετη αντίσταση δεν είναι 50 Ohms και έτσι δεν συντονίζει εκεί που έχει τα λιγότερα στάσιμα…
Πάντως κάποια στιγμή, μετά από μερικές αποτυχημένες απόπειρες κατάφερα να την δαμάσω. Μιλάω με Ευρώπη, Ρωσία και Αφρική με ελάχιστη προσπάθεια. Σίγουρα στα μακρινά ταξίδια είναι αξιόπιστος σύντροφος και αρωγός.
Παραθέτω παρακάτω αρκετές φωτογραφίες της κεραίας μαζί με την ατσάλινη βάση της, που έφτιαξα εγώ, και νομίζω ότι παρά το μεγάλο της μέγεθος, τελικά, έχει ταιριάξει με το αυτοκίνητο.
Η θέση που μπήκε η βάση ήταν αυτή της ρεζέρβας. Η θέση αυτή είχε μείνει κενή από τότε που πήρα την ρεζέρβα από την πόρτα και την στήριξα πάνω στον προφυλακτήρα ο οποίος στηρίζεται στο πλαίσιο.
Η βάση από INOX μπαίνει στη θέση της αφού όμως έχει περαστεί μια παχιά λωρίδα χαλκού που θα γειώσει το όλο σύστημα πάνω στο πλαίσιο.
Οι φερρίτες που είχα στην αρχή. Αποδείχτηκαν πολύ μικροί και δεν έφερναν στα 80 και στα 160 μέτρα την κατάλληλη αντίσταση με αποτέλεσμα ο πομποδέκτης να τρελαίνεται και να κάνει τα «δικά του»…
Το χάλκινο κάθετο κομμάτι είναι ένα “quick disconnect” για να μπορείς να βγάζεις την κεραία και να την παίρνεις τη νύχτα στο σπίτι. Οι μαύρες ροδέλες είναι μονωτικό από Delrin.
Όπως φαίνεται από πίσω με κλειστές τις ρεζέρβες.
Με ανοιχτή τη μία ρεζέρβα
Οι νέοι φερρίτες. Πιο μεγάλοι σε μέγεθος και κυρίως από mix31. Οποιοδήποτε άλλο υλικό είναι άχρηστο για τα HF.
Η κεραία πάνω στη βάση της. Το κόκκινο που φαίνεται είναι ένα λαστιχάκι που πρόσθεσα για να μην μου φεύγουν οι ακροδέκτες της όταν την βιδώνω.
Δίπλα στο Θωρηκτό «Αβέρωφ»
Δίπλα στην αρχαία ελληνική τριήρη.
Η λωρίδα χαλκού από τη βάση της κεραίας έρχεται και πιάνει πάνω σε αυτές τις βίδες που διαπερνούν το πλαίσιο το αυτοκινήτου.
Το capacity hat στα δύο πόδια (66cm) πάνω από το πηνίο.
Οι Αμερικανοί όταν αναφέρονται σε αυτού του τύπου το capacity hat το ονομάζουν egg beater!
Οι διαστάσεις της κεραίας είναι οι εξής: Από την βάση ξεκινά ατσάλινη ανοδιωμένη σωλήνα πάχους 2,5 ιντσών και ύψους 65cm. Ακολουθεί το πηνίο, πάχους 5 ιντσών, περίπου 12,5 cm. Μετά άλλα 65 cm μέχρι το capacity hat και τέλος άλλα 90cm το μαστίγιο. Με το μήκος του μαστιγίου μπορεί να παίξει κανείς ή και να μην το βάλει καθόλου. Θα μπορούσε βέβαια να μην χρησιμοποιηθεί το capacity hat και να τοποθετηθεί ένα μεγάλο μαστίγιο αλλά τότε ξεφεύγουμε πολύ σε ύψος…
Στυλιανός Αργυράκης.
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch
Re: Patrol Telecommunications
Στέλιο εντυπωσιακό το αποτέλεσμα
καλά QSO
καλά QSO
ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΑΣΦΑΛΤΟ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΜΑΣ !
Οι Γόρδιοι Δεσμοί δεν λύνονται, κόβονται!
Οι Γόρδιοι Δεσμοί δεν λύνονται, κόβονται!
Re: Patrol Telecommunications
Αθήνα, 28 Απριλίου 2011
Απ' ότι βλέπω στις διαστάσεις ξέχασα να γράψω ότι το μήκος του πηνίου είναι 35 cm ενώ το συνολικό μήκος της κεραίας, ως έχει, είναι 2,55 μέτρα. Το μαστίγιο μπορεί να αφαιρεθεί και τότε το συνολικό μήκος είναι 1,65 μέτρα.
Επίσης, η κεραία ΔΕΝ αλλάζει μέγεθος με την αλλαγή της μπάντας/συχνότητας. Υπάρχει ΜΕΣΑ στον σωλήνα πανίσχυρο μοτέρ, αεροπορικού τύπου, το οποίο με ένα controller μέσα από το αυτοκίνητο μπορείς και μετακινείς ένα βραχυκυκλωτήρα ο οποίος βραχυκυκλώνει και θέτει εντός ή εκτός όσο πηνίο απαιτείται για τη συχνότητα που βρισκόμαστε. Επιπροσθέτως, υπάρχουν reed switches τα οποία δίνουν ψηφιακή απεικόνηση στον controller ούτως ώστε να γνωρίζεις στις πόσες σπείρες βρίσκεσαι.
Πάντως, να επαναλάβω ότι απαιτείται αναλυτής κεραίας για την εύρεση του σημείου συντονισμού, όπως πχ ο MFJ 259B.
Απ' ότι βλέπω στις διαστάσεις ξέχασα να γράψω ότι το μήκος του πηνίου είναι 35 cm ενώ το συνολικό μήκος της κεραίας, ως έχει, είναι 2,55 μέτρα. Το μαστίγιο μπορεί να αφαιρεθεί και τότε το συνολικό μήκος είναι 1,65 μέτρα.
Επίσης, η κεραία ΔΕΝ αλλάζει μέγεθος με την αλλαγή της μπάντας/συχνότητας. Υπάρχει ΜΕΣΑ στον σωλήνα πανίσχυρο μοτέρ, αεροπορικού τύπου, το οποίο με ένα controller μέσα από το αυτοκίνητο μπορείς και μετακινείς ένα βραχυκυκλωτήρα ο οποίος βραχυκυκλώνει και θέτει εντός ή εκτός όσο πηνίο απαιτείται για τη συχνότητα που βρισκόμαστε. Επιπροσθέτως, υπάρχουν reed switches τα οποία δίνουν ψηφιακή απεικόνηση στον controller ούτως ώστε να γνωρίζεις στις πόσες σπείρες βρίσκεσαι.
Πάντως, να επαναλάβω ότι απαιτείται αναλυτής κεραίας για την εύρεση του σημείου συντονισμού, όπως πχ ο MFJ 259B.
Στυλιανός Αργυράκης.
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch
Re: Patrol Telecommunications
Ερώτηση!! Όλα καλά και βρήκες την άκρη να έχεις την επικοινωνία που θέλεις!! Εκτός δρόμου όμως και σε πυκνή βλάστηση δεν θα έχεις πρόβλημα με αυτό το πλέγμα;;
Re: Patrol Telecommunications
Dr.Format wrote:Στέλιο εντυπωσιακό το αποτέλεσμα
καλά QSO
Καλημέρα! Ευχαριστώ πολύ! Είσαι ραδιοερασιτέχνης και μιλάς με την σχετική ορολογία ή είσαι γνώστης και "συμπαθών";
Στυλιανός Αργυράκης.
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch
Re: Patrol Telecommunications
Αθήνα, 04 Μαΐου 2011aggas wrote: Εκτός δρόμου όμως και σε πυκνή βλάστηση δεν θα έχεις πρόβλημα με αυτό το πλέγμα;;
Άγγελε Καλημέρα!
Εννοείται ότι σε πυκνή βλάστηση τη βγάζεις. Μπορείς μάλιστα να την αφαιρείς και τμηματικά. Μπορείς να εκπέμπεις και μόνο με το πηνίο, ειδικά σε συχνότητες πάνω από τους 14 Mhz. Υπάρχει φυσικά στη βάση το quick disconnect όπου αφαιρείς όλη την κεραία και την παίρνεις μέσα. Εξ' άλλου είμαι overland trips oriented αλλά "άμα λάχει" είμαστε μάχιμοι και για άλλα terrains.
Ελπίζω να σε διαφώτισα.
Στυλιανός Αργυράκης.
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch