Nissan Patrol Stabilizer
Posted: Sun Jul 05, 2009 20:43
Αθήνα, 05 Ιουλίου 2009
Ως γνωστόν, οι ευτυχείς κάτοχοι του Patrol, τουλάχιστον του Υ61, έχουν στο όχημά τους το χαρακτηριστικό του Stabilizer. Αυτό είναι ένα σύστημα που η “αντιστρεπτική ράβδος ή δοκός” έχει την δυνατότητα να απενεργοποιείται ηλεκτρικά για ακραία άρθρωση του τροχού, σε άγριο off road, για καλύτερη πρόσφυση και άνεση στα ανώμαλα εδάφη.

Η απενεργοποίηση επιτυγχάνεται πολύ απλά. Όταν πατήσουμε μέσα στο αυτοκίνητο το σχετικό κουμπάκι δίδεται εντολή σε ένα μοτεράκι να γυρίσει. Αυτό με τη σειρά του, αφού υποπολλαπλασιαστεί από μια σειρά γραναζάκια και γίνει δυνατό αλλά αργό, τραβάει μια ντίζα και εκείνη έναν πίρο ο οποίος απελευθερώνει την δοκό. Όλα τα σχετικά με αυτό το σύστημα βρίσκονται σε ένα κουτί το οποίο είναι στερεωμένο επάνω στο πλαίσιο από την πλευρά του οδηγού αλλά στο πίσω μέρος κοντά στο αμορτισεράκι της δοκού που απελευθερώνει.

Όλος ο μηχανισμός.

Το “αμορτισέρ” και ο πίρος που απελευθερώνει την αντιστρεπτική ράβδο.
Εν τούτοις, μετά από χρόνια χρήση παρατήρησα ότι άρχισε να μην δουλεύει σωστά και να μην υπακούει στις εντολές. Κατόπιν ελέγχου διαπιστώθηκε ότι η υγρασία είχε περάσει μέσα στα ηλεκτρικά του κουτιού και είχε κάνει την δουλειά της. Η στεγανοποίηση που είχε και η θέση του δεν ήταν ότι το καλύτερο. Το πέρασμα από τα ποτάμια, τα χιόνια και οι λάσπες που παραμένουν το διαβρώνουν σιγά σιγά.

Το κουτί (actuator) στερεωμένο πάνω στο πλαίσιο.
Το κόστος για το κουτί (actuator) που τραβάει την ντίζα ήταν πάνω από 1000 Ευρώ. Στην αντιπροσωπεία δεν μπορούν να αλλάξουν μόνον ένα εξάρτημα. Πρέπει να αγοραστεί όλο του κουτί. Αποφάσισα λοιπόν να δράσω.
Το άνοιξα προσεκτικά και άρχισα τον επί μέρους καθαρισμό. Έβαλα τάση στο μοτεράκι και Ω, του θαύματος λειτουργούσε κανονικά! Το ίδιο και τα γρανάζια! Όλα γύριζαν τέλεια! Με το πολύμετρο διαπίστωσα ότι το πρόβλημα ήταν τα δύο limit switches τα οποία πότε έπιαναν και πότε όχι. Για να γίνει σωστή μέτρηση πρέπει με το κολλητήρι να αποσυνδέσεις πρώτα τα διοδάκια που είναι κολλημένα στα ακροφύσιά τους. Οι διακόπτες αυτοί είναι αρκετά εύκολο να βρεθούν στα καταστήματα ηλεκτρονικών.


Έγινε αλλαγή των διακοπτών μόνο, καθαρισμός με W40, καλή στεγανοποίηση, και το κύκλωμα μπήκε στη θέση του. Το όλο κόστος δεν υπερέβη τα 5-10 Ευρώ…
Ως γνωστόν, οι ευτυχείς κάτοχοι του Patrol, τουλάχιστον του Υ61, έχουν στο όχημά τους το χαρακτηριστικό του Stabilizer. Αυτό είναι ένα σύστημα που η “αντιστρεπτική ράβδος ή δοκός” έχει την δυνατότητα να απενεργοποιείται ηλεκτρικά για ακραία άρθρωση του τροχού, σε άγριο off road, για καλύτερη πρόσφυση και άνεση στα ανώμαλα εδάφη.
Η απενεργοποίηση επιτυγχάνεται πολύ απλά. Όταν πατήσουμε μέσα στο αυτοκίνητο το σχετικό κουμπάκι δίδεται εντολή σε ένα μοτεράκι να γυρίσει. Αυτό με τη σειρά του, αφού υποπολλαπλασιαστεί από μια σειρά γραναζάκια και γίνει δυνατό αλλά αργό, τραβάει μια ντίζα και εκείνη έναν πίρο ο οποίος απελευθερώνει την δοκό. Όλα τα σχετικά με αυτό το σύστημα βρίσκονται σε ένα κουτί το οποίο είναι στερεωμένο επάνω στο πλαίσιο από την πλευρά του οδηγού αλλά στο πίσω μέρος κοντά στο αμορτισεράκι της δοκού που απελευθερώνει.
Όλος ο μηχανισμός.
Το “αμορτισέρ” και ο πίρος που απελευθερώνει την αντιστρεπτική ράβδο.
Εν τούτοις, μετά από χρόνια χρήση παρατήρησα ότι άρχισε να μην δουλεύει σωστά και να μην υπακούει στις εντολές. Κατόπιν ελέγχου διαπιστώθηκε ότι η υγρασία είχε περάσει μέσα στα ηλεκτρικά του κουτιού και είχε κάνει την δουλειά της. Η στεγανοποίηση που είχε και η θέση του δεν ήταν ότι το καλύτερο. Το πέρασμα από τα ποτάμια, τα χιόνια και οι λάσπες που παραμένουν το διαβρώνουν σιγά σιγά.
Το κουτί (actuator) στερεωμένο πάνω στο πλαίσιο.
Το κόστος για το κουτί (actuator) που τραβάει την ντίζα ήταν πάνω από 1000 Ευρώ. Στην αντιπροσωπεία δεν μπορούν να αλλάξουν μόνον ένα εξάρτημα. Πρέπει να αγοραστεί όλο του κουτί. Αποφάσισα λοιπόν να δράσω.
Το άνοιξα προσεκτικά και άρχισα τον επί μέρους καθαρισμό. Έβαλα τάση στο μοτεράκι και Ω, του θαύματος λειτουργούσε κανονικά! Το ίδιο και τα γρανάζια! Όλα γύριζαν τέλεια! Με το πολύμετρο διαπίστωσα ότι το πρόβλημα ήταν τα δύο limit switches τα οποία πότε έπιαναν και πότε όχι. Για να γίνει σωστή μέτρηση πρέπει με το κολλητήρι να αποσυνδέσεις πρώτα τα διοδάκια που είναι κολλημένα στα ακροφύσιά τους. Οι διακόπτες αυτοί είναι αρκετά εύκολο να βρεθούν στα καταστήματα ηλεκτρονικών.
Έγινε αλλαγή των διακοπτών μόνο, καθαρισμός με W40, καλή στεγανοποίηση, και το κύκλωμα μπήκε στη θέση του. Το όλο κόστος δεν υπερέβη τα 5-10 Ευρώ…