Περί εναλλάκτη (δυναμό)

morths21
Δημοσιεύσεις: 51
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 17, 2009 00:08

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό morths21 » Δευτ Ιαν 28, 2013 22:43

Πολυ καλη αναλυση !!Να προσθεσω οτι η γειωση που δειχνεις στη φωτο διαβρωνεται αμα πεσει παραφλου και ξεκινανε γενικα ηλεκτρικα προβληματα.Προσωπικα εχω προσθεσει μια εξτρα γειωση στο κινητηρα μου απ ευθειας απο την μπαταρια για να ειμαι οκ.
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Σάβ Φεβ 09, 2013 13:04

Καλημέρα, σε ευχαριστώ για τις επιπλέον πληροφορίες και τα θετικά σχόλια!
Συμφωνώ ότι το "παραφλού" είναι η αιτία για πολλά δεινά στο Niva, ιδιαίτερα αν είναι χειρίστης ποιότητας.....
O αγωγός από το σώμα του alternator προς τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας αποτελεί μια πολύ καλή λύση,
στην ουσία κλείνει απευθείας το κύκλωμα από την μεριά του "σώματος" προς την μπαταρία!
Όμως αν δεν υπάρχει αγωγός διαθέσιμος, σε αυτό το μήκος, μπορεί να χρησιμοποιηθεί κοντύτερος όπως στην φωτογραφία,
αρκεί να διασφαλιστεί ότι τα σημεία που συνδέεται είναι καθαρά από οξείδώσεις, άλατα κτλ και φυσικά να μην υπάρχει περίπτωση να έρθουν σε επαφή με "παραφλού"
τόσο ο αγωγός όσο και τα σημεία αυτά....
Τα σημεία που χρησιμοποίησα για να συνδέσω το αγωγό γειώσεως τόσο στην πολλαπλή εισαγωγής όσο στο alternator με απλή διαρροή δεν υπάρχει περίπτωση να έρθουν σε επαφή
με το "παραφλού".
Αφ'ενός μεν το σημείο που χρησιμοποίησα στην πολλαπλή είναι πολύ ψηλά, μακριά από σωληνώσεις, και το σημείο στο alternator που επέλεξα είναι το ποιο ψηλό συγκριτικά με την βίδα στη βάση του η οποία το στερεώνει και ευρίσκεται πολύ χαμηλά και πολλές φορές έρχεται σε επαφή και με νερά......

Για όσους παρακολουθούν την συζήτηση,
μια σίγουρη μέθοδος για να διαπιστωθεί αν πραγματικά κάνει σωστό "σώμα" το alternator με τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας, η εν γένη με το
μπλοκ του κινητήρα η το σασί του αυτοκινήτου, είναι να βάλουμε σε λειτουργία όλα τα ηλεκτρικά φορτία του αυτοκινήτου με την μηχανή σε λειτουργία
και να μετρηθεί η πτώση τάσεως από το σώμα του alternator προς τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας, αυτή θεωρητικά πρέπει να ισούται με το μηδέν!!!!
Δηλ να μην μας "τρώει" καθόλου τάση η σύνδεση αυτή!!!!

Επίσης καλό είναι μια οπτική επιθεώρηση που και που στο χώρο της μηχανής , για χαλαρούς "κολιέδες", μικροδιαρροές, φισάκια μισοξεκούμπωτα, λαστιχένια κολάρα και σωλήνες που έχουν αρχίσει να παρουσιάζουν ρωγμές, μπουζοκαλώδια και γενικά καλοδιώσεις για φθορές, σταθμη υγρών "συμπλέκτη" και "φρενων", στάθμη ελαίου κινητήρα, κατασταση συνεμπλοκ στα ψαλίδια, (που φαίνονται στο Νιβα από την μηχανή), πόλοι της μπαταρίας αν έχουν οξείδωση, σημεία που "γειώνεται" ο κινητήρας με το σασί του αμαξιού και αντίστροφα για οξειδώσεις χαλάρωση συνδέσεων κτλ
θα να μας βγάλει από πολλούς "μπελάδες".... όπως επίσης καλό είναι να είναι καθαρός ο κινητήρας ώστε να εντοπιστεί αμέσως
οπτικά κάποια διαρροή η άλλο πρόβλημα!!
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Σάβ Φεβ 09, 2013 13:42

morths21 έγραψε:Πολυ καλη αναλυση !!Να προσθεσω οτι η γειωση που δειχνεις στη φωτο διαβρωνεται αμα πεσει παραφλου
Τα σημεία που χρησιμοποιώ δεν υπάρχει περίπτωση να έρθουν σε απαφή με παραφλού με απλή διαρροή!
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Σάβ Φεβ 09, 2013 14:03

morths21 έγραψε:Προσωπικα εχω προσθεσει μια εξτρα γειωση στο κινητηρα μου απ ευθειας απο την μπαταρια για να ειμαι οκ.
Εχεις εξασφαλίσει πολύ καλή αγωγιμότητα μεταξύ αρνητικού πόλου της μπαταρίας με το σώμα του κινητήρα, αλλά δεν έχεις βελτιώσει καθόλου την αγωγιμότητα από το σώμα του κινητήρα με το σώμα του alternator (δυναμό)!! Το πρόβλημα κυρίως παρουσιάζεται επειδή δεν παρουσιάζει καλή αγωγιμότητα το σώμα του "δυναμό" με το σώμα του κινητήρα, διότι μεσολαβεί η βάση του δυναμό, που συνδέεται στο μπλοκ και το μπλοκ στη συνέχεια συνδέεται με την κεφαλή, που συνδέεται ο αγωγός από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας στο δεξί μπουζόνι του Νο1 αυλού της πολλαπλής εισαγωγής του κινητήρα. Δηλαδή μεσολαβούν από το σώμα του δυναμό μέχρι τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας ένα σωρό συνδέσεις. Αυτές τις συνδέσεις θέλεις να αποφύγεις με την χρήση του αγωγού από το σώμα του "δυναμό" με τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας η εν γένη εκεί που συνδέεται ο αγωγός από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.
Το "δυναμό" στο Νιβα είναι χαμηλά, οι βίδες που το στηρίζουν με τη βάση βρέχονται, όπως και η βάση, δημιουργούνται οξειδώσεις με τον καιρό και στα σημεία των οξειδώσεων δημιουργείται πτώση τάσης. Ξεκίνα τον κινητήρα και "αναψε" όλα τα ηλεκτρικά φορτία, μετρα την πτώση τασης μεταξύ σώματος δυναμό και αρνητικού πόλου, αν δεν είναι ελάχιστη, έχεις προβλημα, η ΠΧ μέτρα την ταση στην μπαταρία με αυτες τις συνθήκες και έστω την μετράς 13.0V, όπως είσαι σύνδεσε ένα χοντρό καλώδιο από το σώμα του δυναμό (την 13ρα βιδα στο κόντρα) με τον αρνητικό πολο της μπαταρίας η με το καλώδιο που χρησιμοποιείς για επιπλέον σωμα, θα δεις η ταση στην μπαταρία θα ανέβει αμέσως στα 13,9 με 14V
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Σάβ Φεβ 09, 2013 14:03

morths21 έγραψε:Προσωπικα εχω προσθεσει μια εξτρα γειωση στο κινητηρα μου απ ευθειας απο την μπαταρια για να ειμαι οκ.
Εχεις εξασφαλίσει πολύ καλή αγωγιμότητα μεταξύ αρνητικού πόλου της μπαταρίας με το σώμα του κινητήρα, αλλά δεν έχεις βελτιώσει καθόλου την αγωγιμότητα από το σώμα του κινητήρα με το σώμα του alternator (δυναμό)!! Το πρόβλημα κυρίως παρουσιάζεται επειδή δεν παρουσιάζει καλή αγωγιμότητα το σώμα του "δυναμό" με το σώμα του κινητήρα, διότι μεσολαβεί η βάση του δυναμό, που συνδέεται στο μπλοκ και το μπλοκ στη συνέχεια συνδέεται με την κεφαλή, που συνδέεται ο αγωγός από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας στο δεξί μπουζόνι του Νο1 αυλού της πολλαπλής εισαγωγής του κινητήρα. Δηλαδή μεσολαβούν από το σώμα του δυναμό μέχρι τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας ένα σωρό συνδέσεις. Ολες αυτές τις συνδέσεις θέλεις να αποφύγεις με την χρήση του αγωγού από το σώμα του "δυναμό" με τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας η εν γένη εκεί που συνδέεται ο αγωγός από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.
Το "δυναμό" στο Νιβα είναι χαμηλά, οι βίδες που το στηρίζουν με τη βάση βρέχονται, όπως και η βάση, δημιουργούνται οξειδώσεις με τον καιρό και στα σημεία των οξειδώσεων δημιουργείται πτώση τάσης. Ξεκίνα τον κινητήρα και "αναψε" όλα τα ηλεκτρικά φορτία, μετρα την πτώση τασης μεταξύ σώματος δυναμό και αρνητικού πόλου, αν δεν είναι ελάχιστη της τάξης μερικών mV, έχεις προβλημα!
ΠΧ μέτρα την ταση στην μπαταρία με αυτες τις συνθήκες και έστω την μετράς με όλα τα φορτία και με τον κινητήρα σε λειτουργία 12,8V με 13.0V, όπως είσαι σύνδεσε ένα χοντρό καλώδιο από το σώμα του δυναμό (την βιδα στο κόντρα) με τον αρνητικό πολο της μπαταρίας η με το καλώδιο που χρησιμοποιείς για επιπλέον σωμα, θα δεις η ταση στην μπαταρία θα ανέβει αμέσως στα 13,9 με 14V
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Σάβ Φεβ 09, 2013 15:28

Θα προσπαθήσω να περιγράψω την πορεία του ρεύματος από το "δυναμό" μέχρι την μπαταρία ώστε να δείτε τι μεσολαβεί.

Θα αρχίσω από το εύκολο μέρος τον θετικό πόλο.
Αφού λοιπόν ανορθωθεί το ρεύμα από το τριφασικό τύλιγμα του στάτη του "δυναμό" φεύγει από τον χοντρή βίδα που είναι στο πίσω μέρος του "δυναμό" που ανήκει
στην πλακέτα με τους ανορθωτές, και πηγαίνει απευθείας στο θετικό πόλο της μπαταρίας!
αυτός είναι ο εύκολος δρόμος που δεν έχει απώλειες.


Ο δύσκολος δρόμος είναι αυτός από την μεριά του αρνητικού πόλου, και αυτός είναι που δεν φαίνεται και μας δημιουργεί προβλήματα, και συνεχίζω....
Αφού λοιπόν ανορθωθεί το ρεύμα από το τριφασικό τύλιγμα του στάτη στο δυναμό από τους ανορθωτές στην πλακέτα, "φεύγει" από εκεί που εφάπτεται και στηρίζεται η ανορθωτική πλακέτα
με το οπίσθιο μέρος του "δυναμό" με την βοήθεια των βιδών που την στηρίζουν, (1η σύνδεση), στην συνέχεια πηγαίνει στο εμπρόσθιο μέρος του δυναμό από τις (4) βίδες που σφίγγουν τα δυο μερη, (2η σύνδεση). Μετά περνάει στην βάση του "δυναμό", (3η σύνδεση), στην συνέχεια πηγαίνει από την βάση του "δυναμό" στο σώμα του κινητήρα, (4η σύνδεση). Από το σώμα του κινητήρα στο δικό μου Νιβα 1.7, πηγαίνει στην κεφαλή του κινητήρα, (5η σύνδεση) και από την κεφαλή του κινητήρα πηγαίνει από το δεξιό μπουζόνι που στηρίζει τον Νο1 αυλό της πολλαπλής εισαγωγής στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας, (6η σύνδεση)


Δηλαδή έχουμε να κάνουμε με έξι συνδέσεις μέχρι να φτάσει το "αρνητικό" ρεύμα για να το πω με απλά λόγια, μέχρι τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας!!!
Αν σε μια η ακόμα σε μερικές συνδέσεις υπάρχει κακή αγωγιμότητα, εμποδίζεται τα φτάσει το ρεύμα στην μπαταρία και να την φορτίσει σωστά!
Για αυτό λοιπόν, συνδέουμε ένα χοντρό καλώδιο από το σώμα του "δυναμό" μέχρι τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας, η για να μην χρησιμοποιήσουμε μακρύ καλώδιο επειδή κοστίζει περισσότερο, το συνδέουμε εκεί ακριβώς που συνδέεται το καλώδιο που έρχεται από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας στο σώμα του κινητήρα η της πολλαπλής εισαγωγής!

Ελπίζω να έγινα κατανοητός

ΥΓ: Αυτό ισχύει γενικώς για όλα τα αυτοκίνητα για αυτό καλό είναι να εφαρμόζεται αυτή η βελτίωση

Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 2 και 0 επισκέπτες