Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Τετ Δεκ 05, 2012 17:01

Θα σας αναφέρω κάτι που μου συνέβη πρόσφατα, ώστε να μην σας συμβεί και εσάς.
Αν έχετε προσέξει το alternator (δυναμό) του Νiva δυστυχώς είναι τοποθετημένο χαμηλά του κινητήρα και ακριβώς από κάτω από τις σωληνώσεις του κινητήρα
που έχουν σχέση με το κύκλωμα ψύξης. Τα κολάρα όταν στάζουν στις συνδέσεις τους, στάζουν αφού κρυώσει ο κινητήρας, έτσι αν κάποιο κολάρο αρχίσει να στάζει,
θα γίνει όταν το Νιβα είναι παρκαρισμένο και αν τύχει και είναι από τις συνδέσεις προς τον θερμοστάτη η προς την αντλία νερού με τον θερμοστάτη, το παραφλού θα στάξει
και θα πέσει ακριβώς εκεί που είναι το alternator, και μάλιστα ακριβώς εκεί που είναι η πλακέτα με τις ανορθωτικές διόδους.
Αποτέλεσμα? κάποια στιγμή μια δίοδος θα βραχυκυκλώσει, και δεν φτάνει ότι δεν θα φορτίζει το alternator, αλλά θα ξεφορτιστεί εντελώς και η μπαταρία μέσα από αυτή!
Έτσι το πρωϊ που θα πάτε να ξεκινήσετε το Νιβα, θα διαπιστώσετε ότι η μπαταρία θα είναι νεκρή!
Αν περάσει από το μυαλό σας ότι φταίει το alternator και όχι η μπαταρία, τότε περιορίσατε τα έξοδα στο μισό, αλλοιώς και μπαταρία θα αγοράσετε, και αφού διαπιστώσετε ότι η βλαβη
είναι στο alternator, θα πληρώσετε ηλεκτρολόγο να το επισκευάσει!
Και όλα αυτά επειδή έσταζε λίγο παραφλού ένα από τα κολάρα πάνω από το alternator!
Λύση: Κόβετε ένα κομμάτι από λαστιχένιο πατάκι ώστε να καλύψει κατά 180 μοίρες το πάνω μέρος του alternator και το στερεώνεται με ένα χοντρό δεματικό!

Για όσους έχουν alternator ISKRA:
1) εδώ είναι η σελίδα της εταιρίας ISRA http://www.iskra-ae.com/eng/alternators.php
2) εδώ είναι ο κατάλογος με τα ανταλλακτικά ISKRA WEB Catalogue http://www.iskra-ae.com/alba_cat/php/katalog.php

Για το Νiva 1.7 (από τον web catalogue)

Εικόνα

Εικόνα Εικόνα

Technical Data
Product Alternator
Aftermarket P/N IA0498
Voltage 14 V
Current 80 A
OEM P/N 11.201.498
Description AAK5105

Fixing L/d/R 56/8.2/86
Angle of fixing flange (α) R10°
Over belt diameter (DM) 65 mm

Belt width (b) 9.7
Pulley overhang (Z) 25.6 mm


Εικόνα

Spare parts 11.201.498 AAK5105 14V 80A

Pos. Spare Part P/N Description

2) 16.906.349 Drive end bracket
3) 16.906.345 Bearing είναι το "6303" η "Β17-102"
4) 16.350.068 Stator
5) 15.300.696 Through fixing bolt
6) 16.361.303 Rotor
7) 16.906.351 Pulley
9) 16.906.347 Bearing είναι το "6003"
10) 16.903.314 Rectifier σε Mobiletron είναι το RK-01
11) 16.908.839 Rear end bracket
13) 15.420.838 Protecting cover
15) 16.915.221 Regulator σε Mobiletron είναι το VR-IK02


Αυτά, αχρείαστα να είναι.....
Άβαταρ μέλους
heroicentaur
Δημοσιεύσεις: 162
Εγγραφή: Τρί Σεπ 29, 2009 14:15

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό heroicentaur » Πέμ Δεκ 06, 2012 01:46

Η αλλιως snorkel οπως εχουνε και τα G-wagen του στρατου.

Εικόνα
Εικόνα ΕικόναΕικόνα
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Πέμ Δεκ 06, 2012 11:33

Ωραίο σύστημα!!!
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Πέμ Δεκ 06, 2012 17:08

Εικόνα
Εικόνα

Ετσι ήταν το alternator στα πρώτα Niva, καθαρόαιμο χωμάτινο.....
τις φωτογραφίες αυτές τις βρήκα ΕΔΩ,
το μόνο "αρνητικό" είναι ότι είναι μόνο 55Α/14V,
ενώ τα Niva 1.7 φοράνε 80Α /14V
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Δευτ Δεκ 10, 2012 21:11

Αλλη λύση στο πρόβλημα αυτό, είναι, να αγοράσουμε το Ειδικό Μονωτικό Βερνίκι για τους μετασχηματιστές και με ένα πινελάκι να επικαλύψουμε όλα τα ανορθωτικά διόδια και το κύκλωμα στην πλακέτα εκτός από εκεί που συνδέονται οι ακροδέκτες...
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Τρί Δεκ 18, 2012 15:27

Εικόνα

Όταν επισκεύασα το alternator του Niva που ήταν ISKRA έβαλα στον πάγκο και το "μαμά" Ρώσικο και διαπίστωσα τις εξείς
διαφορές που βλέπεται στην εικόνα.
Από τον στάτορα του ISKRA έρχονται έξι αγωγοί που ανά δύο είναι το κάθε τριφασικό τύλιγμα
τα οποία τα συνδέει σε διάταξη αστέρα στην πλακέτα που είναι τα ανορθωτικά. Οι έξι αγωγοί είναι κολλητοί στην πλακέτα και χρειάζεται
κολλητήρι 100 με 150 Watt, ενώ στο Ρώσικο, είναι συνδεδεμένα σε αστέρα τα τυλίγματα πάνω στον στάτορα και έρχονται τρεις αγωγοί
οι οποίοι είναι με ακροδέκτες και δεν χρειάζονται κόλλημα πάνω στην πλακέτα.... Οι δε τρεις αγωγοί είναι από το κάθε τριφασικό τύλιγμα,
ενώ η κοινή τους σύνδεση σε αστέρα δεν χρησιμοποιείται, για αυτό τον λόγο δεν υπάρχουν οι ανορθωτές και το κύκλωμα που φαίνεται
"γαλάζιο" στην φωτογραφία.
Τέλος σε μερικά δυναμό ISKRA υπάρχει και μια τρίτη έξοδος "W" η οποία έρχεται κατευθείαν από το ένα τύλιγμα του στάτορα που έχει εναλασόμενη
τάση με συχνότητα ευθέως ανάλογη των στροφών που περιστρέφεται ο ρότορ και χρησιμοποιείται για έξοδος προς στροφόμετρο ( στο Νίβα 1.7 δεν χρησιμοποιείται )
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Παρ Δεκ 21, 2012 15:16

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Σήμερα πέρασα την πλακέτα με τα ανορθωτικά με το ειδικό μονωτικό
βερνίκι (ELECTROTEK 428) που σας έλεγα ποιο πάνω, χρειάζεται περίπου 3 ώρες μέχρι
να στεγνώσει και πιθανόν να περάσω δυο η τρία χέρια συνολικά,
ώστε να πραγματοποιηθεί πλήρης αδιαβροχοποίηση του κυκλώματος.
Το βερνίκι "δουλεύεται" εύκολα με ένα πινελάκι και χρειάζεται διαλυτικό
Νίτρου για να ξεπλύνετε το πινέλο.
Δεν χρειάζεται αραίωση πριν την χρήση!
Και μπορείτε να το αγοράσετε από καταστήματα που πουλάνε υλικά
για περιελίξεις και μετασχηματιστές...

Περισσότερα για το βερνίκι εδώ: http://www.hydroton.gr/el/ABD55E62/
Υψηλής ποιότητας ηλεκτρομονωτικό βερνίκι.

Προτεινόμενη χρήση
Είναι κατάλληλο για τον « εν ψυχρώ » εμποτισμό πηνίων ηλεκτροκινητήρων, γεννητριών, ηλεκτρομαγνητών καθώς και ηλεκτρονικών στοιχείων Πληροί τις απαιτήσεις των διεθνών προδιαγραφών I.E.C. 93, 243 και 250.Είναι απόλυτα ανθεκτικό σε νερό και υγρασία, σε λάδια και γράσα καθώς και σε ψυκτικά υγρά. Έτσι ενδείκνυται η χρήση του για τον εμποτισμό κινητήρων ψυκτικών μηχανημάτων.

Ηλεκτρικές Ιδιότητες
Ειδική αντίσταση ρ > 6,44 x 10 –12 OHM/M
Διηλεκτρική σταθερά 50 Hz 5,58 100 KHz 4,99
Εφαπτόμενη απωλειών 0,0004

Συσκευασία
1 Lt
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Παρ Δεκ 21, 2012 22:30

Εικόνα

Αν κάποιος αποφασίσει να κάνει αντικατάσταση των ανορθωτών και επισκευή στην πλακέτα (είναι κολλημένοι στους ακροδέκτες τους με ασημοκόλληση !!!)
μπορεί να τους βρει εδώ σε SEMICRON Fig 1 (http://www.datasheetarchive.com/files/s ... ial_t.html#)
και καλό είναι να βάλει τους ανορθωτές με τα πολλά αμπερ όπως πχ από τον πίνακα τους BYP60A05 και BYP60A06 που είναι στα 60 Αμπέρ ο καθένας

Εικόνα ΕικόναΕικόναΕικόνα
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Δευτ Δεκ 24, 2012 19:51

Εικόνα

Επίσης καλό είναι να υπάρχει ένας αγωγός γείωσης, "ground strap", όπως αυτό στην εικόνα που να συνδέεται από την βίδα που σφίγγει το "κόντρα" του
alternator με την πολλαπλή όπου εκεί συνδέεται ο αγωγός από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας, διότι η βάση του alternator δεν
διασφαλίζει ικανοποιητική αγωγιμότητα, με αποτέλεσμα να έχουμε πλημμελή φόρτιση της μπαταρίας, ειδικά όταν οι απαιτήσεις σε ρεύμα είναι μεγάλες....
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: Περί εναλλάκτη (δυναμό)

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Τετ Δεκ 26, 2012 14:53

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Αυτό είναι το "Body strap" που τοποθέτησα στο alternator του Niva 1.7
και

Εικόνα

αυτό είναι το κομμάτι από το λαστιχένιο "πατάκι" που στερέωσα
με "tight-wrap" στο πάνω μέρος του alternator ώστε την
επόμενη φορά που θα στάξει αντιψυκτικό να μην εισέλθει
στο alternator...

Σημ. Τα αντιψυκτικά έχουν "πεχά" PH περίπου sto "8", δηλ. έχουν
αλκαλική αντίδραση, επομένως αν πέσουν στους ανορθωτές του
alternator, άγουν ηλεκτρικά και δημιουργούν βραχυκυκλώματα
με αποτέλεσμα την καταστροφή του alternator και πιθανόν και
της μπαταρίας του αυτοκινήτου....

Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 1 και 0 επισκέπτες