Στην ιστοσελίδα http://www.lada.co.uk/forum/viewtopic.php?t=9987 του αντίστοιχου Lada -Niva φόρουμ της Μ. Βρετανίας έχει ένα πολύ χρήσιμο άρθρο σχετικά με το πως μπορείς να διαπιστώσεις την σωστή λειτουργία του αισθητήρα θερμοκρασίας κινητήρα (θερμιστορ) του ECU του Νιβα.
Η διαδικασία ελέγχου
και ο πίνακας μετρήσεων
Από εκεί και πέρα μπορείς να κάνεις πολλά παιχνίδια.....
Μπορείς χρησιμοποιόντας ένα τελεστικό ενισχυτή όπως το 741 σε συνδεσμολογία συγκριτή να φτιάξεις ένα (aural warning) συναγερμό θερμοκρασίας αν υπερθερμανθεί ο κινητήρας για τον "΄αλφα"η "βήτα" λόγο να σε ειδοποιήσει ηχητηκά,
μπορείς να αντικαταστήσεις τον θερμοστάτη στο Νιβα που είναι εξωτερικά του κινητήρα, με ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα (Proportional Flow Control Valve) ώστε να διατηρείς αυστηρα την θερμοκρασία του κινητήρα στους 95 C, (διότι στους 96 ξεκινούν τα fan του ψυγείου), ώστε να έχεις μικρότερη κατανάλωση βενζίνας και "δυνατό" καλοριφέρ το χειμώνα και για το καλοκαίρι μπορείς με ένα by-pass διακόπτη να την έχεις full open σε δύσκολες συνθήκες...
(επίσης θα υπάρχει μια χειροκίνητη βαλβίδα νερού συνδεδεμένη παράλληλα σε περίπτωση που πάθει βλάβη η ηλεκτρική βαλβίδα)
Μπορείς επίσης αν αστοχήσει το κύριο ηλεκτρικό σύστημα ψύψης του ψυγείου στο Νιβα, παράλληλα με το που θα ξεκινήσει να κτυπά το aural warning να τροφοδοτούνται τα fan από εντελώς εφεδρικό ηλεκτρικό σύστημα....
Πάντως σχετικά με τον ηλεκτρικά ελεγχόμενο θερμοστάτη κάπου διάβασα ότι το έχει πραγματοποιήσει η VW για τους ίδιους λόγους σε ένα από τα μοντέλα της.
Αυτά το ολίγα
Volkswagen ηλεκτρονικός θερμοστάτης
Γιατί ηλεκτρονικός θερμοστάτης ;
Για την βέλτιστη δυνατή αύξηση ιπποδυνάμεως και ροπής σε όλο το εύρος στροφών ενός κινητήρα σε συνδυασμό με τη διατήρηση πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων, ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος θερμοστάτης ο οποίος θα ρύθμιζε τη θερμοκρασία του ψυκτικού μέσου του κινητήρα, άρα κατ’ επέκταση και το συντελεστή απόδοσης αυτού, θα ήταν μια τέλεια εφαρμογή σε ένα κλειστό κύκλωμα ψύξης ενός κινητήρα.
Τεχνική ανάλυση
Από μια ματιά στο διάγραμμα διαπιστώνει κανείς, ότι όσο αυξάνεται η θερμοκρασία λειτουργίας ενός κινητήρα τόσο μεγαλώνει ο συντελεστής απόδοσης => ιπποδύναμη και αντίθετα μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου, αφού η καύση γίνεται καλύτερα λόγω αυξημένης θερμοκρασίας.
Η σωστή επιλογή της θερμοκρασίας λειτουργίας ενός κινητήρα έχει άμεσο αντίκτυπο όχι μόνο για την καλύτερη απόδοση και την κατανάλωση αυτού, αλλά και για τις μειωμένες εκπομπές ρύπων των καυσαερίων
Περισσότερα εδώ:
http://www.sciroccoclub.gr/wprr/2009/03 ... %b7%cf%82/
και εδώ
http://www.ibizamania.gr/showthread.php?t=16965&page=1
Και το άρθρο τελειώνει ως εξής:
" Η συνεχόμενη ανάγκη για μείωση των ρυπογόνων στοιχείων στα καυσαέρια των κινητήρων, καθιστά απαραίτητη την εφαρμογή αυτού του συστήματος χαρτογραφημένης ψύξης σε ολοένα και περισσότερα μοντέλα κινητήρων. Είναι γεγονός ότι ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος θερμοστάτης βοηθά αποτελεσματικά στην συνύπαρξη δύο στοιχείων αντιθέτων μεταξύ τους:
Τη χαμηλή εκπομπή ρύπων και την διάθεση αρκετά μεγάλης ιπποδύναμης και ροπής σε διάφορα πεδία στροφών και φορτίου του κινητήρα."