GadgetBoy's how to test your CTS.

Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

GadgetBoy's how to test your CTS.

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Παρ Μαρ 11, 2011 18:23

Στην ιστοσελίδα http://www.lada.co.uk/forum/viewtopic.php?t=9987 του αντίστοιχου Lada -Niva φόρουμ της Μ. Βρετανίας έχει ένα πολύ χρήσιμο άρθρο σχετικά με το πως μπορείς να διαπιστώσεις την σωστή λειτουργία του αισθητήρα θερμοκρασίας κινητήρα (θερμιστορ) του ECU του Νιβα.

Εικόνα
Η διαδικασία ελέγχου

Εικόνα
και ο πίνακας μετρήσεων

Από εκεί και πέρα μπορείς να κάνεις πολλά παιχνίδια.....
Μπορείς χρησιμοποιόντας ένα τελεστικό ενισχυτή όπως το 741 σε συνδεσμολογία συγκριτή να φτιάξεις ένα (aural warning) συναγερμό θερμοκρασίας αν υπερθερμανθεί ο κινητήρας για τον "΄αλφα"η "βήτα" λόγο να σε ειδοποιήσει ηχητηκά,
μπορείς να αντικαταστήσεις τον θερμοστάτη στο Νιβα που είναι εξωτερικά του κινητήρα, με ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα (Proportional Flow Control Valve) ώστε να διατηρείς αυστηρα την θερμοκρασία του κινητήρα στους 95 C, (διότι στους 96 ξεκινούν τα fan του ψυγείου), ώστε να έχεις μικρότερη κατανάλωση βενζίνας και "δυνατό" καλοριφέρ το χειμώνα και για το καλοκαίρι μπορείς με ένα by-pass διακόπτη να την έχεις full open σε δύσκολες συνθήκες...
(επίσης θα υπάρχει μια χειροκίνητη βαλβίδα νερού συνδεδεμένη παράλληλα σε περίπτωση που πάθει βλάβη η ηλεκτρική βαλβίδα)
Μπορείς επίσης αν αστοχήσει το κύριο ηλεκτρικό σύστημα ψύψης του ψυγείου στο Νιβα, παράλληλα με το που θα ξεκινήσει να κτυπά το aural warning να τροφοδοτούνται τα fan από εντελώς εφεδρικό ηλεκτρικό σύστημα....
Πάντως σχετικά με τον ηλεκτρικά ελεγχόμενο θερμοστάτη κάπου διάβασα ότι το έχει πραγματοποιήσει η VW για τους ίδιους λόγους σε ένα από τα μοντέλα της.
Αυτά το ολίγα
Volkswagen ηλεκτρονικός θερμοστάτης

Γιατί ηλεκτρονικός θερμοστάτης ;

Για την βέλτιστη δυνατή αύξηση ιπποδυνάμεως και ροπής σε όλο το εύρος στροφών ενός κινητήρα σε συνδυασμό με τη διατήρηση πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων, ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος θερμοστάτης ο οποίος θα ρύθμιζε τη θερμοκρασία του ψυκτικού μέσου του κινητήρα, άρα κατ’ επέκταση και το συντελεστή απόδοσης αυτού, θα ήταν μια τέλεια εφαρμογή σε ένα κλειστό κύκλωμα ψύξης ενός κινητήρα.

Τεχνική ανάλυση

Εικόνα

Από μια ματιά στο διάγραμμα διαπιστώνει κανείς, ότι όσο αυξάνεται η θερμοκρασία λειτουργίας ενός κινητήρα τόσο μεγαλώνει ο συντελεστής απόδοσης => ιπποδύναμη και αντίθετα μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου, αφού η καύση γίνεται καλύτερα λόγω αυξημένης θερμοκρασίας.

Η σωστή επιλογή της θερμοκρασίας λειτουργίας ενός κινητήρα έχει άμεσο αντίκτυπο όχι μόνο για την καλύτερη απόδοση και την κατανάλωση αυτού, αλλά και για τις μειωμένες εκπομπές ρύπων των καυσαερίων

Περισσότερα εδώ:
http://www.sciroccoclub.gr/wprr/2009/03 ... %b7%cf%82/
και εδώ
http://www.ibizamania.gr/showthread.php?t=16965&page=1

Και το άρθρο τελειώνει ως εξής:
" Η συνεχόμενη ανάγκη για μείωση των ρυπογόνων στοιχείων στα καυσαέρια των κινητήρων, καθιστά απαραίτητη την εφαρμογή αυτού του συστήματος χαρτογραφημένης ψύξης σε ολοένα και περισσότερα μοντέλα κινητήρων. Είναι γεγονός ότι ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος θερμοστάτης βοηθά αποτελεσματικά στην συνύπαρξη δύο στοιχείων αντιθέτων μεταξύ τους:

Τη χαμηλή εκπομπή ρύπων και την διάθεση αρκετά μεγάλης ιπποδύναμης και ροπής σε διάφορα πεδία στροφών και φορτίου του κινητήρα."
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: GadgetBoy's how to test your CTS.

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Παρ Μαρ 11, 2011 20:22

LM741
Εικόνα Εικόνα

Εικόνα
How to make a comparator using Op-Amp http://www.circuitstoday.com/op-amp-comparator

Εικόνα
Thermistor input with LED output http://www.techitoutuk.com/knowledge/el ... index.html

Circuit Diagram Temperature Sensor Thermistor Comparator http://youtu.be/bsBEM_n2K-s

Εικόνα

Craig’s thermostat circuits http://www.craig.copperleife.com/tech/thermo/
Άβαταρ μέλους
stellar
Δημοσιεύσεις: 79
Εγγραφή: Τετ Ιουν 24, 2009 18:15
Τοποθεσία: Seoul, Korea

Re: GadgetBoy's how to test your CTS.

Δημοσίευσηαπό stellar » Δευτ Μαρ 28, 2011 18:58

Αθήνα, 28 Μαρτίου 2011

Αχ βρε Δημήτρη μου!

Πάντα πρωτοπόρος! Το 741 σε πρώτη μούρη βλέπω... Πολύ καλό αρθράκι. Με γαργαλάς κι ας μην έχω Niva...

Άσχετο... Σύντομα θα δεις αρθράκι στο Patrol για ένα χτήνος κεραιοσύστημα που αγόρασα από τις Κολλημένες Πολιτείες για Mobile use.
Θα φρίξεις...

Φιλιά!
Στυλιανός Αργυράκης.
Nissan Patrol GR Y61 Safari Snorkel,OME Nitro
OME Steering Stabiliser, OME Springs 2"
ARB Dual Batt. system, 2XOptima 75Ah
Defi Turbo Gauge Defi Exhaust pyrometer
Tires: BF Goodrich Mud terrain KM-2
ARB Bull Bar WARN Winch
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: GadgetBoy's how to test your CTS.

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Σάβ Απρ 02, 2011 22:44

Στέλιο σε ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια, το συγκεκριμένο σύστημα με έχει σώσει δύο φορές στο παρελθόν!!
Κατι άλλο που πιθανόν να σε ενδιαφέρει εδώ σχετικά με παραφλού....http://www.google.gr/url?sa=t&source=we ... bA&cad=rja
Άβαταρ μέλους
Dimitris_TL
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 26, 2009 19:28

Re: GadgetBoy's how to test your CTS.

Δημοσίευσηαπό Dimitris_TL » Δευτ Απρ 04, 2011 15:57

Στέλιο περιμένω με μεγάλο ενδιαφέρον το άρθρο σου σχετικά με τα κεραιοσυστήματα.....διάβασε το αρχείο "pdf" που υπάρχει στο παραπάνω λινκ και πρόσεξε τα "specifications" στη σελίδα 5

Boilling point: 175C
Solidification temperature: -37C
Flash point: 115C
:) :) :)

Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 1 και 0 επισκέπτες