Το Sportage 1 απο την μερια του ιδιοκτήτη...

Post Reply
Φωκίων

Το Sportage 1 απο την μερια του ιδιοκτήτη...

Post by Φωκίων »

To KIA SPORTAGE 1 από την μεριά του ιδιοκτήτη

1.Γενικά

Είναι ένα καλό αν και παρεξηγημένο αυτοκίνητο τίμιο και value for money. Οι «χρήσεις» του είναι πολλές. Ταξίδι ( μέχρι 120 γιατί μετά καίει αρκετά), φόρτωμα, τράβηγμα ( κοντά γαρ ) και βέβαια off-road.

Στην νορμάλ του μορφή δεν είναι λιγότερο καλό από ένα αντίστοιχο normal vitara π.χ., αλλά από εδώ και πέρα αρχίζουν τα μειονεκτήματα του.

Ο κινητήρας του είναι Mazda FE 3 και είναι 90% ίδιος με αυτόν που φοράει το 626 του ΄92 περίπου, διαφέρει πίσω που κουμπώνει η χελώνα. Αξιόπιστος και βγάζει πολλά χιλιόμετρα πριν ζητήσει κάτι σημαντικό.

Υλικό για τον κινητήρα μπορείτε να βρείτε εδώ.
http://www.mx6.com/forums/showthread.ph ... adid=58099

Το κιβώτιο είναι της Gertrag και αυτό λέει πολλά για την αντοχή του.

Οι αναρτήσεις του είναι με ψαλίδια μπροστά και άκαμπτο άξονα πίσω, ελατήρια γύρω-γύρω. Λέγεται ότι την τελική επιμέλεια είχε η Porsche……


2.Πλεονεκτήματα
a.Understatement που για κάποιους μετράει. Έχει πλάκα να κάνεις πράγματα που ο άλλος δεν πιστεύει ότι μπορεί να γίνουν από ένα ταπεινό ΚΙΑ.
b.Μεγάλοι χώροι – το 5d έως αχανείς για το μακρύ, και παρ’ όλα αυτά «μαζεμένο» σε διαστάσεις
c.Δεν έχει σημαντικά μηχανολογικά κουσούρια ( όπως πχ τα καβούκια του vitara ή τις φλάντζες του freelander, και αυτά που έχει είναι εύκολα και φτηνά «διορθώσιμα» μια και καλή.
d.Δεν σπάει δεν χαλάει εύκολα

3.Μειονεκτήματα
a.Μεταπολιτική άξια ( σχετικά )
b.Βελτιώσεις Απλά δεν υπάρχει (σχεδόν) τίποτα. Έτσι απλά. Αν σας κάνει στην κανονική του μορφή έχει καλώς. Τα μόνα «βελτιωτικά» εξαρτήματα και υπάρχουν πολλά, για 4Χ4 χρήση, είναι στην Κορέα και δεν έχει βρεθεί τρόπος «επικοινωνίας» για να έρθουν. Αν επιμένετε, αρχίζουν οι ιδιοκατασκευές.
c.Οριακή απόδοση κινητήρα


4.Προβλήματα ( κουσούρια ) και λύσεις αν υπάρχουν.
a.Πλήμνες. Ότι και να έχει, είτε αυτόματες μηχανικές είτε με υποπίεση αργά ή γρήγορα θα χαλάσουν. Δεδομένο και αποδεδειγμένο. Βάλτε χειροκίνητες και θα λύσετε το θέμα μια και καλή με μόνη «αβαρία» να κατεβαίνετε να τις κλειδώνετε. Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ:
http://www.4x4wire.com/forums/showflat. ... 14&fpart=1

b.Μηχανικό βαντιλατέρ. Τα παίζει σχετικά εύκολα είναι πανάκριβο σαν ανταλλακτικό και θα ξανα-χαλάσει μετά από 2-3 χρόνια. ΑΛΛΑ αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί, είναι επιρρεπείς στο πετσικάρισμα της κεφαλής και μετά αρχίζουν αλλά προβλήματα. Η λύση?? Αυτή!!!!
Ηλεκτρικό βαντιλατέρ και ξενοιάσατε!!! Και τροχόσπιτο άντεξε και δεν τραβάει ισχύ από τον κινητήρα όσο το μηχανικό.

c.Αν το αγοράζετε μεταχειρισμένο, κοιτάξτε την κατάσταση του συνδέσμου του πάνω ψαλιδιού, ακριβό σαν ανταλλακτικό γιατί πουλιέται μαζί με το ψαλίδι, αλλά δεν θέλει και αμέσως άλλαγμα.


d.Τα φις του μετρητή αέρα ( MAF ), αισθητήρα ανοίγματος πεταλούδας γκαζιού ( TPS ), αλλά ειδικά του ρυθμιστή ρελαντί ( IAC ) που σε κάποια είναι σαν ένα βαρελάκι μπροστά πάνω από τον ιμάντα χρονισμού και στα υπόλοιπα μια πλακέτα βιδωμένη πάνω στην αλουμινένια σωλήνα που τρέχει πάνω από το καπάκι των βαλβίδων, είναι της πλάκας, πιάνουν βρώμα, και όσο και να τους καθαρίσεις πάλι τα ίδια. Ευθύνονται ( ειδικά του ρελαντί) κατά τον μέγιστο βαθμό σε αρρυθμίες του ρελαντί. Η λύση είναι κόψιμο του φις και κόλλημα του καλωδίου κατευθείαν πάνω στα πινάκια. Αυτό πρέπει να γίνει από κάποιον έμπειρο στο κόλλημα, καθότι μπορεί να καταστραφεί από θερμότητα ο αισθητήρας. Το έκανα, και εδώ και 2 χρόνια το ρελαντί μου είναι βράχος χειμώνα - καλοκαίρι


5.Βελτιώσεις

a.Κι’ όμως ψηλώνει από αναρτήσεις μέχρι τα 8cm κατά την γνώμη μου, αλλά και body-lift.

6.Διάφορα
a.Αλλαγή Μπουζί
http://www.4x4wire.com/forums/showflat. ... 14&fpart=1

b.Και έτσι για το τι θα μπορούσε να γίνει
Διαφορικά
http://trackfinder.co.kr/index_1.php?Pa ... &ParmNo=00

Body lift, αναρτήσεις, μετατροπές στο αμάξωμα και αλλά....
http://www.tankermotors.co.kr/english/t ... ortage.asp
Post Reply

Return to “KIA Club”