Ψηλωμα...
Posted: Wed Jun 17, 2009 19:45
Πως ψηλώνουμε ένα KIA sportage!!!!
Κατ αρχήν να πω ότι το όλο σύστημα δεν αποτελεί δική μου μελέτη και εξέλιξη αλλά του playboy. Εγώ απλά το γράφω.
Λίγο θεωρία.
Για το ΚΙΑ ξέρετε ότι δεν υπάρχει –σχεδόν-τίποτα. Έτσι λοιπόν με πειραματισμούς και πατέντες και trial and error φτάσαμε στα εξής:
Α. Πάνω από 8 πόντους ( με οποιοδήποτε τρόπο ) θεωρώ ότι η κινηματική των νορμάλ αναρτήσεων «τερματίζει». Πρακτικά δεν θα μπαίνει το μπροστινό γόνατο ξανά στη θέση του παρά μόνο αν αρχίσουν να λύνονται ψαλίδια κ.λ.π., σχεδόν όλο το μπροστινό σύστημα.
Β. Άξονες – ημιαξόνιο κ.λ.π. αρχίζουν να παίρνουν σημαντικές γωνίες, και χωρίς drop-kit τα πράγματα είναι επικίνδυνα για την ζωή των συνδέσμων
Αυτό που κάναμε – γιατί το ίδιο έχει γίνει σε 3 μέχρι στιγμής αυτοκίνητα, είναι συνδυασμός αποστατών 4 εκατοστών και ελατήρια πάλι 4 εκατοστών.
Υλικά
4 τεφλόν αποστάτες – φτιάχτηκαν στην Εύβοια
4 ελατήρια από κατασκευαστή στην Αθήνα
2 μπροστινά πάνω πιατέλα από την KIA
2 αποστάτες αμορτισέρ για πίσω
Σημείωση – εγώ έχω ίδιου ύψους αποστάτες μπρος πίσω στα 4cm, ενω ο Δημήτρης έχει βάλει 2cm μπροστά.
Βίδες – παξιμάδια
Για μπροστά χρησιμοποιούνται τα ίδια παξιμάδια, αν έχετε βρει ίδιες βίδες αλλά μακρύτερες που τις έχετε τοποθετήσει και «τσιμπήσει» στα νέα πιατέλα. ( σπείρωμα)
Αν δεν βάλετε αποστάτη 4cm μπροστά αλλά κοντύτερο ή είναι μακριά η βίδα που θα βάλετε, ίσως χρειάζεται (προληπτικά) 12 ροδέλες Φ8 (ανοξείδωτες) που θα μπουν από την επάνω μεριά του θόλου και κάτω από το παξιμάδι που δένει το γόνατο. Αυτές χρειάζονται προληπτικά ώστε το παξιμάδι να τερματίσει στο θόλο και όχι στο σπείρωμα επειδή είναι μακριά η βίδα
Για τον αποστάτη του πίσω αμορτισέρ χρειάζονται 2 βίδες Μ12Χ40 με εξάγωνο κεφάλι, 2 ροδέλες γκρόβερ Φ12 και 4 παξιμάδια Μ12. Κατά προτίμηση όλα ανοξείδωτα (AISI 304).
Τα πιατέλα τα χρειάζεσαι για να κολλήσεις επάνω τις καινούργιες μακρύτερες βίδες χωρίς να έχεις ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο πρώτα, αλλά μπορείς να μεταποιήσεις και τα υπάρχοντα.
Πιστεύω ότι η δουλεία πρέπει να γίνει από μηχανικό διότι εμπεριέχει ένα πολύ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΟ σημείο, την αφαίρεση και επανατοποθέτηση των νέων ελατηρίων στο γόνατο, καθότι θεωρώ επικίνδυνο να χρησιμοποιηθεί συμπιεστής ελατήριων χειρός.
Η ακριβής διαδικασία και με photo υπάρχει εδώ μόνο που στην κορυφή του γόνατου μπαίνουν οι αποστάτες απλά και μόνο
http://www.4wheelnoffroad.com
ένα καλούτσικο site με 3-4 ενδιαφέροντα άρθρα για ΚΙΑ και ειδικά αυτό που πραγματεύεται το body lift
Κατ αρχήν να πω ότι το όλο σύστημα δεν αποτελεί δική μου μελέτη και εξέλιξη αλλά του playboy. Εγώ απλά το γράφω.
Λίγο θεωρία.
Για το ΚΙΑ ξέρετε ότι δεν υπάρχει –σχεδόν-τίποτα. Έτσι λοιπόν με πειραματισμούς και πατέντες και trial and error φτάσαμε στα εξής:
Α. Πάνω από 8 πόντους ( με οποιοδήποτε τρόπο ) θεωρώ ότι η κινηματική των νορμάλ αναρτήσεων «τερματίζει». Πρακτικά δεν θα μπαίνει το μπροστινό γόνατο ξανά στη θέση του παρά μόνο αν αρχίσουν να λύνονται ψαλίδια κ.λ.π., σχεδόν όλο το μπροστινό σύστημα.
Β. Άξονες – ημιαξόνιο κ.λ.π. αρχίζουν να παίρνουν σημαντικές γωνίες, και χωρίς drop-kit τα πράγματα είναι επικίνδυνα για την ζωή των συνδέσμων
Αυτό που κάναμε – γιατί το ίδιο έχει γίνει σε 3 μέχρι στιγμής αυτοκίνητα, είναι συνδυασμός αποστατών 4 εκατοστών και ελατήρια πάλι 4 εκατοστών.
Υλικά
4 τεφλόν αποστάτες – φτιάχτηκαν στην Εύβοια
4 ελατήρια από κατασκευαστή στην Αθήνα
2 μπροστινά πάνω πιατέλα από την KIA
2 αποστάτες αμορτισέρ για πίσω
Σημείωση – εγώ έχω ίδιου ύψους αποστάτες μπρος πίσω στα 4cm, ενω ο Δημήτρης έχει βάλει 2cm μπροστά.
Βίδες – παξιμάδια
Για μπροστά χρησιμοποιούνται τα ίδια παξιμάδια, αν έχετε βρει ίδιες βίδες αλλά μακρύτερες που τις έχετε τοποθετήσει και «τσιμπήσει» στα νέα πιατέλα. ( σπείρωμα)
Αν δεν βάλετε αποστάτη 4cm μπροστά αλλά κοντύτερο ή είναι μακριά η βίδα που θα βάλετε, ίσως χρειάζεται (προληπτικά) 12 ροδέλες Φ8 (ανοξείδωτες) που θα μπουν από την επάνω μεριά του θόλου και κάτω από το παξιμάδι που δένει το γόνατο. Αυτές χρειάζονται προληπτικά ώστε το παξιμάδι να τερματίσει στο θόλο και όχι στο σπείρωμα επειδή είναι μακριά η βίδα
Για τον αποστάτη του πίσω αμορτισέρ χρειάζονται 2 βίδες Μ12Χ40 με εξάγωνο κεφάλι, 2 ροδέλες γκρόβερ Φ12 και 4 παξιμάδια Μ12. Κατά προτίμηση όλα ανοξείδωτα (AISI 304).
Τα πιατέλα τα χρειάζεσαι για να κολλήσεις επάνω τις καινούργιες μακρύτερες βίδες χωρίς να έχεις ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο πρώτα, αλλά μπορείς να μεταποιήσεις και τα υπάρχοντα.
Πιστεύω ότι η δουλεία πρέπει να γίνει από μηχανικό διότι εμπεριέχει ένα πολύ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΟ σημείο, την αφαίρεση και επανατοποθέτηση των νέων ελατηρίων στο γόνατο, καθότι θεωρώ επικίνδυνο να χρησιμοποιηθεί συμπιεστής ελατήριων χειρός.
Η ακριβής διαδικασία και με photo υπάρχει εδώ μόνο που στην κορυφή του γόνατου μπαίνουν οι αποστάτες απλά και μόνο
http://www.4wheelnoffroad.com
ένα καλούτσικο site με 3-4 ενδιαφέροντα άρθρα για ΚΙΑ και ειδικά αυτό που πραγματεύεται το body lift