Ερωτηση περι βαθμολογιας..

Φωκίων

Ερωτηση περι βαθμολογιας..

Post by Φωκίων »

Επειδη προσπαθω να καταλαβω πως γινονται οι βαθμολογήσεις καθοτι κατι πρεπι να μην εχω καταλαβει, εχω μια πρωτη ερωτηση.

Ας πουμε λοιπον οτι ο ειδικός κανονισμό λεει οτι ο μεγιστος χρονος ποινης για να τεθεις εκτός αγωνα για μια ημερα αγωνα ( ειτε αυτος ειναι 2ημερος ειτε μονοημερος) ειναι ας πουμε το συνηθες 2 ωρες.

ο κανονισμός λεει οτι ο αλυταρχης - κατα την κριση του - μπορει να αυξησει αυτο το χρονο λογω συνθηκων.
ερωτησεις.

Υπαρχει οριο στο ποσο μπορει ο αλυταρχης να το αυξησει??? πχ απο 2 να το κανει......7 ας πουμε???!!!!!
Μπορει να αλλαξει πολλές φορες μεσα σε εναν αγωνα το οριο αυτο ή μπορει να το κανει συνεχεια ή μονο μια και τελος?????
Αν αλλαξει ο χρονος αυτος οι αγωνιζομενοι που ειναι ηδη στο βουνο πως πρεπει να ενημερωθουν?
Αν καποιος αγωνιζομενος εχει ξεπερασει το οριο σε καποιο σημειο της διαδρομης, ας πουμε πριν την τελευταια ειδικη, κι ο αφετης το ξερει - βλεπει απο το καρνε ή με οποιοδηποτε αλλο τροπο - οτι ειναι εκτός χρονου, πρεπει να τον αφησει να συνεχισει ή οχι???
Αν καποιος εχει υπερβει τον χρονο αλλα καλως ή κακως τερματιζει περνει τελικά βαθμους??? ( αν ειναι μεσα στους πες 7 να συμπληρωνει ) βαθμολογουμενους τερματισαντες?

Αυτα.......
(αν αυτα ειναι ηδη απαντημενα καπου παρακαλω πειτε μου το λινκ να μην σας πρηζω...)
User avatar
friar
Posts: 2512
Joined: Sun Jun 14, 2009 20:39
Location: Οικία Περιγιάλι Παροικία www.to4x4.gr
Contact:

Re: Ερωτηση περι βαθμολογιας..

Post by friar »

Φωκίων wrote:Επειδη προσπαθω να καταλαβω πως γινονται οι βαθμολογήσεις καθοτι κατι πρεπι να μην εχω καταλαβει, εχω μια πρωτη ερωτηση.

Ας πουμε λοιπον οτι ο ειδικός κανονισμό λεει οτι ο μεγιστος χρονος ποινης για να τεθεις εκτός αγωνα για μια ημερα αγωνα ( ειτε αυτος ειναι 2ημερος ειτε μονοημερος) ειναι ας πουμε το συνηθες 2 ωρες.

ο κανονισμός λεει οτι ο αλυταρχης - κατα την κριση του - μπορει να αυξησει αυτο το χρονο λογω συνθηκων.
ερωτησεις.

Υπαρχει οριο στο ποσο μπορει ο αλυταρχης να το αυξησει??? πχ απο 2 να το κανει......7 ας πουμε???!!!!!
οχι δεν υπάρχει όριο εκτός από την υπομονή μας
Μπορει να αλλαξει πολλές φορες μεσα σε εναν αγωνα το οριο αυτο ή μπορει να το κανει συνεχεια ή μονο μια και τελος?????
Ναι δεν υπάρχει όριο αλλά όπως και προηγούμενο
Αν αλλαξει ο χρονος αυτος οι αγωνιζομενοι που ειναι ηδη στο βουνο πως πρεπει να ενημερωθουν?
Με κάθε πρόσφορο τρόπο
Αν καποιος αγωνιζομενος εχει ξεπερασει το οριο σε καποιο σημειο της διαδρομης, ας πουμε πριν την τελευταια ειδικη, κι ο αφετης το ξερει - βλεπει απο το καρνε ή με οποιοδηποτε αλλο τροπο - οτι ειναι εκτός χρονου, πρεπει να τον αφησει να συνεχισει ή οχι???
Εννοείς ο αλυτάρχης αφού του αφέτη τελείωσε η δουλειά του.
Λοιπόν αφού έχει υπερβεί χρόνο δεν παίρνει χρόνο στο καρνέ του

και ανάλογα με πόσα ΣΕΧ μπορεί να "χάσει" συνεχίζει για να τερματίσει και να βαθμολογηθεί ανάλογα
Αν καποιος εχει υπερβει τον χρονο αλλα καλως ή κακως τερματιζει περνει τελικά βαθμους??? ( αν ειναι μεσα στους πες 7 να συμπληρωνει ) βαθμολογουμενους τερματισαντες?
Δες το προηγούμενο

Αυτα.......
(αν αυτα ειναι ηδη απαντημενα καπου παρακαλω πειτε μου το λινκ να μην σας πρηζω...)
Αστα αυτά γαι τους συνοδηγούς και εσύ πιάσε τα Τεχνικά, έχουμε φιλτρόκουτα να δούμε
Last edited by friar on Wed Oct 14, 2009 21:06, edited 1 time in total.
"C'est en voyant un moustique se poser sur ses testicules qu'on réalise qu' on ne peut pas régler tous les problèmes par la violence"...
Φωκίων

Re: Ερωτηση περι βαθμολογιας..

Post by Φωκίων »

Αν καποιος αγωνιζομενος εχει ξεπερασει το οριο σε καποιο σημειο της διαδρομης, ας πουμε πριν την τελευταια ειδικη, κι ο αφετης το ξερει - βλεπει απο το καρνε ή με οποιοδηποτε αλλο τροπο - οτι ειναι εκτός χρονου, πρεπει να τον αφησει να συνεχισει ή οχι???
Εννοείς ο αλυτάρχης αφού του αφέτη τελείωσε η δουλειά του.
Λοιπόν αφού έχει υπερβεί χρόνο δεν παίρνει χρόνο στο καρνέ του
και ανάλογα με πόσα ΣΕΧ μπορεί να "χάσει" συνεχίζει για να τερματίσει και να βαθμολογηθεί ανάλογα

Μα ειναι ΗΔΗ εκτος υποτιθεται χρονου - τι νοημα εχει να παρει απλώς κι αλλη ποινη???? και βαθμολογηται οντας εκτός χρονου?? :o :o :o :o :o
Last edited by Φωκίων on Wed Oct 14, 2009 21:07, edited 1 time in total.
Φωκίων

Re: Ερωτηση περι βαθμολογιας..

Post by Φωκίων »

Αστα αυτά και πιάσε τα Τεχνικά, έχουμε φιλτρόκουτα να δούμε

Απλά θελω να μαθω οα πιο πολλά μπορω για το αντικοιμενο... ασχετα αν τα τεχνικά μ' αρεσουν πιο πολυ..

Οσο για τα φιλτροκουτα..... 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
User avatar
friar
Posts: 2512
Joined: Sun Jun 14, 2009 20:39
Location: Οικία Περιγιάλι Παροικία www.to4x4.gr
Contact:

Re: Ερωτηση περι βαθμολογιας..

Post by friar »

Ανάλογα τον ειδικό κανονισμό αν επιτρέπει να χάσεις ΣΕΧ και πόσα και ανάλογα πόσοι παραμένουν στον αγώνα, δεν σε νοιάζουν πια τα εκατομμύρια ποινών αλλά το να τερματίσεις στην δεκάδα
"C'est en voyant un moustique se poser sur ses testicules qu'on réalise qu' on ne peut pas régler tous les problèmes par la violence"...
Φωκίων

Re: Ερωτηση περι βαθμολογιας..

Post by Φωκίων »

Αρα ο χρονος θεσης εκτός αγωνα εχει μια καπως..... θεωρητική αξια αυτος καθαυτος.... τελικα.

ή τελος παντων
εισαι εκτός αγωνα αν εχουμε πολλους εντος χρονου τερματισαντες αλλα αν εχουμε λιγους μπαινουν και οι.... λιγοτερο εκτος.... κι ενδεχομαινως παιρνουν και βαθμους....
ωραιο... ( αν το καταλαβα καλα....)
User avatar
Dista
Posts: 296
Joined: Wed Jun 17, 2009 16:30
Location: Στα βουνά και τις θάλασσες.
Contact:

Re: Ερωτηση περι βαθμολογιας..

Post by Dista »

Σωστός ο Friar (πολλά χρόνια στο ...κουρμπέτι) ;)

Αλλά ας το αναλύσω λίγο παραπάνω μιάς και (ελπίζω) θα το διαβάσουν και αρκετοί αγωνιζόμενοι ώστε να μαθαίνουν κάτι παραπάνω.

Όλα εξαρτώνται από το Γενικό Κανονισμό του κάθε αγώνα.
Εκεί (πρέπει να) αναφέρονται όλα αυτά. Υπεύθυνος για να τα εφαρμόσει, ερμηνεύσει αλλά και να αποφασίσει είναι ο Αλυτάρχης του αγώνα (γι' αυτό και είναι σημαντικό να είναι γνώστης του "αντικειμένου").
Για περιπτώσεις που δεν καλύπτονται από τον κανονισμό έχουμε: "16.4 Κάθε περίπτωση που δεν προβλέπεται από τον κανονισμό αυτό θα εξετάζεται από τον Αλυτάρχη και τους Αγωνοδίκες από κοινού και οι οποίοι είναι οι μόνοι που έχουν το δικαίωμα να αποφασίζουν (άρθρο 141 EAK)".

Ας πάμε σε ένα παράδειγμα. Ας πάρουμε τον κανονισμό των Enduro.
Από τον Γενικό Κανονισμό έχουμε:
Στο άρθρο 3
― Σκέλος (ΣΚ): Κάθε τμήμα της διαδρομής που χωρίζεται από περίοδο ανάπαυσης τουλάχιστον 8 ωρών. Μεταξύ του τέλους της τελευταίας διαδρομής του σκέλους και της εισόδου σε καταυλισμό (Bivouac), καθώς και μεταξύ της εκκίνησης από τον καταυλισμό και της αφετηρίας της 1ης διαδρομής του επόμενου σκέλους υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχουν σταθμοί ελέγχου χρόνου.
― Τμήμα Διαδρομής (ΤΔ): Τμήμα της διαδρομής ενός σκέλους διανυόμενο σε ιδανικό χρόνο μεταξύ δύο διαδοχικών σταθμών ελέγχου χρόνου (ΣΕΧ).
― Μέγιστος Επιτρεπτός Χρόνος Καθυστέρησης: Χρόνος μεγαλύτερος από τον ιδανικό που έχει καθοριστεί για κάθε Σκέλος ή Τμήμα Διαδρομής του αγώνα. Σε κάθε πλήρωμα που θα υπερβεί αυτόν τον χρόνο θα επιβληθεί ποινή. Τη στιγμή που ξεπερνιέται ο μέγιστος επιτρεπτός χρόνος καθυστέρησης ο σταθμός θεωρείται κλειστός για τον συγκεκριμένο αγωνιζόμενο.

Στο άρθρο 11.5
.....Ο χρόνος θέσης εκτός αγώνος ή μία ή περισσότερες μέγιστες επιτρεπτές καθυστερήσεις που καθορίζονται στον Συμπληρωματικό Κανονισμό, μπορεί να τροποποιηθούν οποιαδήποτε στιγμή του αγώνα, από τον Αλυτάρχη. Οι ενδιαφερόμενοι αγωνιζόμενοι θα πληροφορηθούν αυτήν την απόφαση το δυνατόν συντομότερα. Ο αποκλεισμός ενός αγωνιζομένου ή η επιβολή της “καθορισμένης ποινής” για υπέρβαση της μέγιστης επιτρεπτής καθυστέρησης ανακοινώνεται μόνο στο τέλος ενός Σκέλους.
Στο άρθρο 13
13.1.3 Μη εκκίνηση Απλής Διαδρομής: Ποινή η ΜΕΠ.
13.2.5 Παράκαμψη της Ειδικής: 45 λεπτά.
13.3.2 Μέγιστος χρόνος καθυστέρησης για κάθε απλή (ΣΕΧ): Στο Συμπληρωματικό Κανονισμό, με ποινή ΜΕΠ.
13.3.3 Μέγιστος χρόνος καθυστέρησης για κάθε σκέλος: Στο Συμπληρωματικό Κανονισμό, με ποινή ΜΕΠ
13.3.4 Μέγιστος χρόνος καθυστέρησης για τον αγώνα (περισσότερα σκέλη): Στο Συμπληρωματικό Κανονισμό, με ποινή ΜΕΠ.
13.3.14 Εάν πλήρωμα που θέλει να παρακάμψει μια Ειδική, δεν εμφανιστεί στον αρμόδιο κριτή να το δηλώσει, για να χρεωθεί τις ανάλογες ποινές, μέχρι τη λήξη της ειδικής: αποκλεισμός


Άρα με απλά λόγια, σε έναν αγώνα Enduro μπορούν να τερματίσουν όλοι, αρκεί να φτάσουν στο τερματισμό του κάθε Σκέλους, περνώντας όμως από όλα τα ΣΕΧ εκκίνησης των Ειδικών δηλώνοντας παράκαμψη. Φυσικά και θα χρεωθούν τις αντίστοιχες ποινές.

Ο κριτής στα ΣΕΧ δεν είναι αρμόδιος να ξέρει ή να ελέγχει αν κάποιος είναι εκτός χρόνου. Αυτό είναι δουλειά του Συνοδηγού. Εκτός αυτού οι χρόνοι θέσεις εκτός αγώνα μπορεί να αλλάξουν από τον Αλυτάρχη μετά το τερματισμό ενός αγωνιζόμενου μιας διαδρομής. Ο κριτής θα κρατήσει το καρνέ και θα ενημερώσει το πλήρωμα όταν έχει ειδοποιηθεί από τον Αλυτάρχη σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.

Σε άλλους αγώνες οι ποινές για υπέρβαση του Μέγιστου Χρόνου είναι ο αποκλεισμός από τον αγώνα. Οπότε ο αγωνιζόμενος ενημερώνεται το συντομότερο δυνατόν (σε κάποιο ΣΕΧ) ή ο αργότερο στο τερματισμό του Σκέλους.

Τώρα όσον αναφορά τις αλλαγές των Μέγιστων χρόνων, είναι καθαρά στη κρίση του Αλυτάρχη. Αν οι συνθήκες του αγώνα το επιβάλουν μπορεί (και πρέπει) να τους αλλάξει, όσες φορές αυτό χρειαστεί και για όσο χρόνο θεωρεί ότι χρειάζεται.

Για το θέμα του αν θα βαθμολογηθεί ένας αγωνιζόμενος εξαρτάται και καλύπτεται από τον Ειδικό κανονισμό που (πρέπει να) προβλέπει πόσες Απλές και πόσες Ειδικές πρέπει να έχει τερματίσει ένας αγωνιζόμενος για να θεωρηθεί ότι Κατατάσσεται. Διαφορετικά είναι DNQ. (πχ. στα Trial ο κανονισμός προβλέπει ότι πρέπει να εκκινήσει 2 στα 3, 2 στα 4, 3 στα 5 εμπόδια για να καταταγεί).

Για όλα αυτά, η επιλογή του Αλυτάρχη είναι σοβαρή και κρίσιμη σε κάθε αγώνα. Χρειάζεται εμπειρία και γνώση των ιδιαιτεροτήτων του συγκεκριμένου αγώνα. Είναι αυτός που μπορεί να "σώσει" ή να "καταστρέψει" έναν αγώνα. Γι' αυτό και λέγετε Άρχοντας Του Αγώνα.

Επίσης πολύ σοβαρό θέμα είναι και η συμπλήρωση του Ειδικού ή Συμπληρωματικού Κανονισμού του αγώνα από τον οργανωτή, ώστε να καλύπτει και να ορίζει όλες αυτές και αρκετές ακόμα περιπτώσεις καθώς και ο έλεγχος του από τον Αλυτάρχη πριν την εκκίνηση, ώστε αν χρειαστεί να εκδώσει Ενημερωτικό Σημείωμα που θα καλύπτει την παράληψη ή την αλλαγή.
User avatar
friar
Posts: 2512
Joined: Sun Jun 14, 2009 20:39
Location: Οικία Περιγιάλι Παροικία www.to4x4.gr
Contact:

Re: Ερωτηση περι βαθμολογιας..

Post by friar »

Εμ τόσες κούπες τόσο δα μικρούλες (της παρηγοριάς) πως νομίζεις τις πήρα. :lol:
"C'est en voyant un moustique se poser sur ses testicules qu'on réalise qu' on ne peut pas régler tous les problèmes par la violence"...
Φωκίων

Re: Ερωτηση περι βαθμολογιας..

Post by Φωκίων »

Κατι δεν μου κολλάει και δεν μπορω να το καταλαβω
Θα μελετισω λιγο και θα επανελθω
Σας ευχαριστω πολυ

( ΥΓ. ο ειδικός κανονισμός του αγωνα εκτός απο το "οριο θεσης εκτός αγωνα" που ειναι...... ευλυγιστο :D μπορει να αλλαξει με ενημερωτικό σημειωμα οπως ειπατε, μεχρι ποτε??? μεχρι την εκινηση του αγωνα? εως τον τερματισμό? εως και μετα τον τερματισμό?)
User avatar
Dista
Posts: 296
Joined: Wed Jun 17, 2009 16:30
Location: Στα βουνά και τις θάλασσες.
Contact:

Re: Ερωτηση περι βαθμολογιας..

Post by Dista »

Φωκίων wrote:Κατι δεν μου κολλάει και δεν μπορω να το καταλαβω
Θα μελετισω λιγο και θα επανελθω
Πές μας τι δεν κολλάει μπας και το ....ξεκολλήσουμε 8-)
Φωκίων wrote:( ΥΓ. ο ειδικός κανονισμός του αγωνα εκτός απο το "οριο θεσης εκτός αγωνα" που ειναι...... ευλυγιστο :D μπορει να αλλαξει με ενημερωτικό σημειωμα οπως ειπατε, μεχρι ποτε??? μεχρι την εκινηση του αγωνα? εως τον τερματισμό? εως και μετα τον τερματισμό?)
Ευλύγιστο δεν είναι τίποτα. Σε έναν αγώνα τα πάντα (πρέπει να) είναι προκαθορισμένα και ξεκάθαρα.
Από τον ΕΑΚ προβλέπετε ότι ο Ειδικός Κανονισμός μπορεί να αλλάξει ή συμπληρωθεί μόνο με απόφαση των Αγωνοδικών για λόγους ασφαλείας ή ανωτέρας βίας (άρθρο 141). Αυτό μπορεί να γίνει όποτε το αποφασίσουν οι Αγωνοδίκες και σίγουρα πριν τη λήξη του αγώνα.
Post Reply

Return to “Κανονισμοί. Απορίες-διευκρινήσεις”