Θα εφαρμοστει και στα 4χ4???
Posted: Tue Feb 01, 2011 21:31
http://ethea.elpa.gr/?cat_id=130&page_id=1663
Οδηγίες χρονομέτρησης αγώνων ραλλύ Regularity
1. Βασικές αρχές
Η ορθή χρονομέτρηση των αγώνων αυτής της μορφής αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της αξιοπιστίας τους και, επαγωγικά, της ικανοποίησης των αγωνιζομένων. Για τον σκοπό αυτό οι βασικές αρχές στις οποίες πρέπει να στηρίζεται η χρονομέτρηση είναι οι ακόλουθες:
· Διαφάνεια στην έκδοση των αποτελεσμάτων.
· Συνέχεια και συνέπεια των μετρήσεων του μήκους των τμημάτων που χρονομετρούνται (από τα οποία εξαρτάται ο ιδανικός χρόνος), με απόλυτη έμφαση στο calibration.
· Ταχεία έκδοση των αποτελεσμάτων, με έμφαση στις πρώτες χρονομετρήσεις κάθε αγώνα, ώστε τα πληρώματα να μπορούν να κάνουν re-calibration, εφόσον χρειαστεί.
· Ενιαία μορφή παρουσίασης των αποτελεσμάτων όλων των αγώνων του πρωταθλήματος.
2. Εξασφάλιση διαφάνειας των αποτελεσμάτων
Για να αποφευχθεί στο μέλλον το φαινόμενο της αμφισβήτησης, μεταξύ των αγωνιζομένων, της ορθότητας των αποτελεσμάτων, ο αλυτάρχης θα έχει σε σφραγισμένους φακέλλους τις ακριβείς αποστάσεις των ειδικών διαδρομών και των ενδιάμεσων χρονομετρήσεων. Έναν από τους φακέλλους αυτούς κρατάει ο ίδιος και έναν παραδίδει στον αγωνοδίκη. Οι φάκελλοι αυτοί θα αποσφραγίζονται στο τέλος του αγώνα, παρουσία όσων αγωνιζομένων το επιθυμούν.
Επειδή παρατηρείται, πολλές φορές, το φαινόμενο οι κριτές να μετακινούν κατά λίγα μέτρα την αρχικά επιλεγμένη θέση χρονομέτρησης, ο αλυτάρχης, κατά την τελευταία του διαδρομή πριν τον αγώνα θα ελέγχει τις ακριβείς θέσεις των κριτών και, όπου αυτές διαφέρουν από τις αρχικές, θα το αναφέρει στην γραμματεία του αγώνα και θα ενημερώνει τον αγωνοδίκη. Στη συνέχεια, στο πρώτο σημείο ανασυγκρότησης του αγώνα, θα παραδίδει, σε άλλον σφραγισμένο φάκελλο, τις διορθώσεις των αποστάσεων, όπου και εφόσον υπάρχουν. Και οι φάκελλοι αυτοί θα ανοίγονται στον τερματισμό παρουσία αγωνιζομένων.
Παραλλήλως, οι χρόνοι των αγωνιζομένων σε κάθε σημείο χρονομέτρησης θα ενσωματώνονται στο σύστημα χρονομέτρησης αμέσως μόλις είναι δυνατή η επαφή χρονόμετρη και γραμματείας και, μετά, θα τίθενται οι ιδανικοί χρόνοι κάθε χρονομέτρησης. Στο τέλος του αγώνα, αφού ανοιχθούν οι σφραγισμένοι φάκελλοι, θα ελέγχεται αν οι αποστάσεις και, επαγωγικά, οι ιδανικοί χρόνοι, είναι σύμφωνοι με εκείνους που θα έχουν, εν τω μεταξύ, δοθεί στην γραμματεία για την έκδοση των προσωρινών αποτελεσμάτων.
3. Συνέχεια και συνέπεια μετρήσεων
Η μέτρηση των αποστάσεων των ειδικών διαδρομών και των ενδιάμεσων θέσεων χρονομέτρησης θα γίνεται με το ίδιο όχημα και τις ίδιες συνθήκες που θα έχει γίνει η μέτρηση για το calibration (ίδια όχημα και ίδιο όργανο με ίδια ελαστικά και ίδια πίεση αυτών και, περίπου, ίδια θερμοκρασία). Αν αυτό δεν είναι δυνατόν, για οποιονδήποτε λόγο (πχ. βλάβη του οχήματος με το οποίο δόθηκε το αρχικό calibration), θα δίνεται με bulletin νέο calibration, με τις πραγματικές συνθήκες αγώνα, στην αφετηρία. Η απόσταση κάθε διαδρομής και κάθε ενδιάμεσης απόστασης θα μετράται επιθυμητά με ακρίβεια ενός (1) μέτρου και, κατ’ ανώτατο όριο πέντε (5) μέτρων (και όχι δέκα (10) μέτρων, όπως συμβαίνει σε πολλούς αγώνες).
Το μήκος επί του οποίου θα γίνεται το calibration δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 2 χιλιομέτρων. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ειδικά για το calibration, η απόσταση θα μετράται και θα δίνεται στους αγωνιζομένους υποχρεωτικά με ακρίβεια ενός (1) μέτρου αν το μήκος αναφοράς είναι 2 – 3 χιλιόμετρα και προαιρετικά με ακρίβεια ενός (1) μέτρου και υποχρωτικά πέντε (5) μέτρων, αν το μήκος αναφοράς είναι μεγαλύτερο των 3 χιλιομέτρων.
Επίσης, τα χρονόμετρα όλων των κριτών του αγώνα θα ελέγχονται από τον αλυτάρχη, στην τελευταία του διαδρομή πριν τον αγώνα ως προς την απόλυτη ακρίβεια αυτών (με απόκλιση δεκάτου του δευτερολέπτου, έστω και αν η χρονομέτρηση γίνεται σε δευτερόλεπτα και όχι σε δέκατα).
4. Ταχεία έκδοση αποτελεσμάτων
Η έγκαιρη έκδοση των προσωρινών αποτελεσμάτων, σε μικρό χρονικό διάστημα μετά το πέρας κάθε ειδικής διαδρομής και, κυρίως, των πρώτων (πριν από την πρώτη ανασυγκρότηση), είναι απαραίτητη για να ελέγξουν οι αγωνιζόμενοι την ορθότητα των ρυθμίσεων των οδομέτρων τους και, εφόσον κρίνουν αναγκαίο να τα επαναρυθμίσουν (re-calibration).
Προς τον σκοπό αυτό, θα πρέπει υποχρεωτικά, στην πρώτη ανασυγκρότηση κάθε αγώνα να διατίθενται στους αγωνιζομένους κατ’ ελάχιστο τρείς (3) χρονομετρήσεις και, σε ποσοσστό, όχι μικρότερο από το 40% εκείνων που έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Για παράδειγμα, αν μέχρι την ανασυγκρότηση έχουν γίνει 4 ειδικές με 12 χρονομετρήσεις θα πρέπει να δοθούν αποτελέσματα τουλάχιστον 5 χρονομετρήσεων (12 * 0.4 = 4.8 -> 5) ενώ αν έχουν γίνει 2 ειδικές με 5 χρονομετρήσεις θα ισχύσει το κατώτατο όριο των 3.
Επιθυμητή αλλά όχι υποχρεωτική είναι η ανάρτηση των αποτελεσμάτων κάθε χρονομέτρησης στο διαδίκτυο αμέσως μετά την ολοκλήρωση της (και όχι πριν τερματίσουν όλα τα αυτοκίνητα), σε διεύθυνση που θα δίνεται από τους οργανωτές στον ειδικό κανονισμό.
Η προσωρινή τελική κατάταξη του κάθε αγώνα θα πρέπει υποχρεωτικά να διατίθεται στους αγωνιζομένους το αργότερο δύο (2) ώρες μετά τον τερματισμό του τελευταίου αυτοκινήτου στον τελευταίο Σ.Ε.Χ. του αγώνα ενώ στον τερματισμό κάθε σκέλους η κατάταξη θα πρέπει να διατίθεται, το μέγιστο, τρείς (3) ώρες μετά τον τερματισμό του τελευταίου αυτοκινήτου στον τελευταίο Σ.Ε.Χ. του σκέλους.
5. Ενιαία μορφή παρουσίασης αποτελεσμάτων
Τα αποτελέσματα κάθε χρονομέτρησης θα πρέπει να παρουσιάζονται, επιθυμητά, με ακρίβεια δεκάτου του δευτερολέπτου ή, το πολύ, ενός δευτερολέπτου.
Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων κάθε χρονομέτρησης θα πρέπει υποχρεωτικά να γίνεται με σορτάρισμα αυτών με αύξουσα σειρά ποινών (πρώτος ο νικητής της χρονομέτρησης ακολουθούμενος από τους υπόλοιπους). Σε άλλη στήλη θα πρέπει να παρουσιάζεται η, μέχρι την χρονομέτρηση εκείνη, κατάταξη των αγωνιζομένων, επίσης υποχρεωτικά με σορτάρισμα αυτών με αύξουσα σειρά ποινών.
Η κατάταξη δεν είναι υποχρεωτικό να περιλαμβάνει τις ποινές απλών διαδρομών ή άλλες ποινές, εκτός χρόνων ειδικών διαδρομών. Η προσθήκη των εν λόγω ποινών είναι υποχρεωτική μόνον στο τέλος κάθε σκέλους, στο χρονικό περιθώριο που έχει τεθεί για την δημοσίευση των προσωρινών αποτελεσμάτων του κάθε σκέλους.
6. Μεθόδευση τυποποίησης διαδικασίας έκδοσης και παρουσίασης αποτελεσμάτων
Οι απαιτήσεις των ανωτέρω εδαφίων 4 και 5 είναι υποχρεωτικές. Προς τον σκοπό αυτό, θα κληθούν, όλοι οι ενδιαφερόμενοι να αναλάβουν χρονομετρήσεις αγώνων πρωταθλήματος, να παρουσιάσουν το σύστημα που προτίθενται να χρησιμοποιήσουν και να κάνουν επίδειξη αυτού, σε πραγματικές συνθήκες αγώνα (dry run) με μέτρηση τουλάχιστον 5 αυτοκινήτων, τα οποία θα διατεθούν από την ΕΛΠΑ. Εφόσον το σύστημα χρονομέτρησης κριθεί επαρκές, θα λάβουν την απαραίτητη πιστοποίηση και θα δικαιούνται να χρονομετρούν όποιον αγώνα κληθούν να αναλάβουν. Σε κανέναν αγώνα πρωταθλήματος δεν θα δικαιούνται να χρονομετρούν μη πιστοποιημένοι χρονομέτρες.
Σε περίπτωση που, κατά την διάρκεια ενός αγώνα οι χρονομέτρες δεν εκπληρώσουν τις προβλεπόμενες από την πιστοποίηση υποχρεώσεις τους θα χάνουν, την πρώτη φορά που αυτό θα συμβεί, την πιστοποίηση για τρεις (3) μήνες ενώ αν υπάρξει πρόβλημα για δεύτερη φορά θα την χάνουν για ένα (1) έτος.
Οδηγίες χρονομέτρησης αγώνων ραλλύ Regularity
1. Βασικές αρχές
Η ορθή χρονομέτρηση των αγώνων αυτής της μορφής αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της αξιοπιστίας τους και, επαγωγικά, της ικανοποίησης των αγωνιζομένων. Για τον σκοπό αυτό οι βασικές αρχές στις οποίες πρέπει να στηρίζεται η χρονομέτρηση είναι οι ακόλουθες:
· Διαφάνεια στην έκδοση των αποτελεσμάτων.
· Συνέχεια και συνέπεια των μετρήσεων του μήκους των τμημάτων που χρονομετρούνται (από τα οποία εξαρτάται ο ιδανικός χρόνος), με απόλυτη έμφαση στο calibration.
· Ταχεία έκδοση των αποτελεσμάτων, με έμφαση στις πρώτες χρονομετρήσεις κάθε αγώνα, ώστε τα πληρώματα να μπορούν να κάνουν re-calibration, εφόσον χρειαστεί.
· Ενιαία μορφή παρουσίασης των αποτελεσμάτων όλων των αγώνων του πρωταθλήματος.
2. Εξασφάλιση διαφάνειας των αποτελεσμάτων
Για να αποφευχθεί στο μέλλον το φαινόμενο της αμφισβήτησης, μεταξύ των αγωνιζομένων, της ορθότητας των αποτελεσμάτων, ο αλυτάρχης θα έχει σε σφραγισμένους φακέλλους τις ακριβείς αποστάσεις των ειδικών διαδρομών και των ενδιάμεσων χρονομετρήσεων. Έναν από τους φακέλλους αυτούς κρατάει ο ίδιος και έναν παραδίδει στον αγωνοδίκη. Οι φάκελλοι αυτοί θα αποσφραγίζονται στο τέλος του αγώνα, παρουσία όσων αγωνιζομένων το επιθυμούν.
Επειδή παρατηρείται, πολλές φορές, το φαινόμενο οι κριτές να μετακινούν κατά λίγα μέτρα την αρχικά επιλεγμένη θέση χρονομέτρησης, ο αλυτάρχης, κατά την τελευταία του διαδρομή πριν τον αγώνα θα ελέγχει τις ακριβείς θέσεις των κριτών και, όπου αυτές διαφέρουν από τις αρχικές, θα το αναφέρει στην γραμματεία του αγώνα και θα ενημερώνει τον αγωνοδίκη. Στη συνέχεια, στο πρώτο σημείο ανασυγκρότησης του αγώνα, θα παραδίδει, σε άλλον σφραγισμένο φάκελλο, τις διορθώσεις των αποστάσεων, όπου και εφόσον υπάρχουν. Και οι φάκελλοι αυτοί θα ανοίγονται στον τερματισμό παρουσία αγωνιζομένων.
Παραλλήλως, οι χρόνοι των αγωνιζομένων σε κάθε σημείο χρονομέτρησης θα ενσωματώνονται στο σύστημα χρονομέτρησης αμέσως μόλις είναι δυνατή η επαφή χρονόμετρη και γραμματείας και, μετά, θα τίθενται οι ιδανικοί χρόνοι κάθε χρονομέτρησης. Στο τέλος του αγώνα, αφού ανοιχθούν οι σφραγισμένοι φάκελλοι, θα ελέγχεται αν οι αποστάσεις και, επαγωγικά, οι ιδανικοί χρόνοι, είναι σύμφωνοι με εκείνους που θα έχουν, εν τω μεταξύ, δοθεί στην γραμματεία για την έκδοση των προσωρινών αποτελεσμάτων.
3. Συνέχεια και συνέπεια μετρήσεων
Η μέτρηση των αποστάσεων των ειδικών διαδρομών και των ενδιάμεσων θέσεων χρονομέτρησης θα γίνεται με το ίδιο όχημα και τις ίδιες συνθήκες που θα έχει γίνει η μέτρηση για το calibration (ίδια όχημα και ίδιο όργανο με ίδια ελαστικά και ίδια πίεση αυτών και, περίπου, ίδια θερμοκρασία). Αν αυτό δεν είναι δυνατόν, για οποιονδήποτε λόγο (πχ. βλάβη του οχήματος με το οποίο δόθηκε το αρχικό calibration), θα δίνεται με bulletin νέο calibration, με τις πραγματικές συνθήκες αγώνα, στην αφετηρία. Η απόσταση κάθε διαδρομής και κάθε ενδιάμεσης απόστασης θα μετράται επιθυμητά με ακρίβεια ενός (1) μέτρου και, κατ’ ανώτατο όριο πέντε (5) μέτρων (και όχι δέκα (10) μέτρων, όπως συμβαίνει σε πολλούς αγώνες).
Το μήκος επί του οποίου θα γίνεται το calibration δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 2 χιλιομέτρων. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ειδικά για το calibration, η απόσταση θα μετράται και θα δίνεται στους αγωνιζομένους υποχρεωτικά με ακρίβεια ενός (1) μέτρου αν το μήκος αναφοράς είναι 2 – 3 χιλιόμετρα και προαιρετικά με ακρίβεια ενός (1) μέτρου και υποχρωτικά πέντε (5) μέτρων, αν το μήκος αναφοράς είναι μεγαλύτερο των 3 χιλιομέτρων.
Επίσης, τα χρονόμετρα όλων των κριτών του αγώνα θα ελέγχονται από τον αλυτάρχη, στην τελευταία του διαδρομή πριν τον αγώνα ως προς την απόλυτη ακρίβεια αυτών (με απόκλιση δεκάτου του δευτερολέπτου, έστω και αν η χρονομέτρηση γίνεται σε δευτερόλεπτα και όχι σε δέκατα).
4. Ταχεία έκδοση αποτελεσμάτων
Η έγκαιρη έκδοση των προσωρινών αποτελεσμάτων, σε μικρό χρονικό διάστημα μετά το πέρας κάθε ειδικής διαδρομής και, κυρίως, των πρώτων (πριν από την πρώτη ανασυγκρότηση), είναι απαραίτητη για να ελέγξουν οι αγωνιζόμενοι την ορθότητα των ρυθμίσεων των οδομέτρων τους και, εφόσον κρίνουν αναγκαίο να τα επαναρυθμίσουν (re-calibration).
Προς τον σκοπό αυτό, θα πρέπει υποχρεωτικά, στην πρώτη ανασυγκρότηση κάθε αγώνα να διατίθενται στους αγωνιζομένους κατ’ ελάχιστο τρείς (3) χρονομετρήσεις και, σε ποσοσστό, όχι μικρότερο από το 40% εκείνων που έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Για παράδειγμα, αν μέχρι την ανασυγκρότηση έχουν γίνει 4 ειδικές με 12 χρονομετρήσεις θα πρέπει να δοθούν αποτελέσματα τουλάχιστον 5 χρονομετρήσεων (12 * 0.4 = 4.8 -> 5) ενώ αν έχουν γίνει 2 ειδικές με 5 χρονομετρήσεις θα ισχύσει το κατώτατο όριο των 3.
Επιθυμητή αλλά όχι υποχρεωτική είναι η ανάρτηση των αποτελεσμάτων κάθε χρονομέτρησης στο διαδίκτυο αμέσως μετά την ολοκλήρωση της (και όχι πριν τερματίσουν όλα τα αυτοκίνητα), σε διεύθυνση που θα δίνεται από τους οργανωτές στον ειδικό κανονισμό.
Η προσωρινή τελική κατάταξη του κάθε αγώνα θα πρέπει υποχρεωτικά να διατίθεται στους αγωνιζομένους το αργότερο δύο (2) ώρες μετά τον τερματισμό του τελευταίου αυτοκινήτου στον τελευταίο Σ.Ε.Χ. του αγώνα ενώ στον τερματισμό κάθε σκέλους η κατάταξη θα πρέπει να διατίθεται, το μέγιστο, τρείς (3) ώρες μετά τον τερματισμό του τελευταίου αυτοκινήτου στον τελευταίο Σ.Ε.Χ. του σκέλους.
5. Ενιαία μορφή παρουσίασης αποτελεσμάτων
Τα αποτελέσματα κάθε χρονομέτρησης θα πρέπει να παρουσιάζονται, επιθυμητά, με ακρίβεια δεκάτου του δευτερολέπτου ή, το πολύ, ενός δευτερολέπτου.
Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων κάθε χρονομέτρησης θα πρέπει υποχρεωτικά να γίνεται με σορτάρισμα αυτών με αύξουσα σειρά ποινών (πρώτος ο νικητής της χρονομέτρησης ακολουθούμενος από τους υπόλοιπους). Σε άλλη στήλη θα πρέπει να παρουσιάζεται η, μέχρι την χρονομέτρηση εκείνη, κατάταξη των αγωνιζομένων, επίσης υποχρεωτικά με σορτάρισμα αυτών με αύξουσα σειρά ποινών.
Η κατάταξη δεν είναι υποχρεωτικό να περιλαμβάνει τις ποινές απλών διαδρομών ή άλλες ποινές, εκτός χρόνων ειδικών διαδρομών. Η προσθήκη των εν λόγω ποινών είναι υποχρεωτική μόνον στο τέλος κάθε σκέλους, στο χρονικό περιθώριο που έχει τεθεί για την δημοσίευση των προσωρινών αποτελεσμάτων του κάθε σκέλους.
6. Μεθόδευση τυποποίησης διαδικασίας έκδοσης και παρουσίασης αποτελεσμάτων
Οι απαιτήσεις των ανωτέρω εδαφίων 4 και 5 είναι υποχρεωτικές. Προς τον σκοπό αυτό, θα κληθούν, όλοι οι ενδιαφερόμενοι να αναλάβουν χρονομετρήσεις αγώνων πρωταθλήματος, να παρουσιάσουν το σύστημα που προτίθενται να χρησιμοποιήσουν και να κάνουν επίδειξη αυτού, σε πραγματικές συνθήκες αγώνα (dry run) με μέτρηση τουλάχιστον 5 αυτοκινήτων, τα οποία θα διατεθούν από την ΕΛΠΑ. Εφόσον το σύστημα χρονομέτρησης κριθεί επαρκές, θα λάβουν την απαραίτητη πιστοποίηση και θα δικαιούνται να χρονομετρούν όποιον αγώνα κληθούν να αναλάβουν. Σε κανέναν αγώνα πρωταθλήματος δεν θα δικαιούνται να χρονομετρούν μη πιστοποιημένοι χρονομέτρες.
Σε περίπτωση που, κατά την διάρκεια ενός αγώνα οι χρονομέτρες δεν εκπληρώσουν τις προβλεπόμενες από την πιστοποίηση υποχρεώσεις τους θα χάνουν, την πρώτη φορά που αυτό θα συμβεί, την πιστοποίηση για τρεις (3) μήνες ενώ αν υπάρξει πρόβλημα για δεύτερη φορά θα την χάνουν για ένα (1) έτος.