Πρακτικά 10μελούς: κανονισμός αντοχής 2009, τελική μορφή

Post Reply
Γιάννης Αθανασίου

Πρακτικά 10μελούς: κανονισμός αντοχής 2009, τελική μορφή

Post by Γιάννης Αθανασίου »

1. Τεχνικός Κανονισμός
1.6. Ζ3 Open
1.6.1. Περιγραφή: εξελιγμένα αυτοκίνητα παραγωγής με τουλάχιστον δύο θέσεις. Διαγωνίζονται σε ειδικές τύπου reqularite και τις ειδικές τύπου enduro.
1.6.2. Βάρος. To βάρος πρέπει να είναι αυτό του αυτοκινήτου τουλάχιστον παραγωγής, πολλαπλασιασμένο επί 0,9. Αυτό είναι το βάρος του αυτοκινήτου με όλο τον εξοπλισμό ασφαλείας, αλλά χωρίς πλήρωμα, εργαλεία, γρύλο, ανταλλακτικά κλπ. και πρέπει να διατηρείται σε όλο τον αγώνα.
1.6.3. Ελευθερίες - Περιορισμοί
1.6.3.1. Ελαστικά:
1.6.3.1.1. Το πλάτος και η διάμετρος των ελαστικών είναι ελεύθερα, με την προϋπόθεση ότι θα καλύπτονται πλήρως από το αμάξωμα ή τα πρόσθετα φτερά.
1.6.3.1.2. Απαγορεύεται η χρήση ελαστικών τύπου V, με δείκτη ταχύτητας μικρότερο από τα 100 χλμ./ώρα.
1.6.3.1.3. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν στο αυτοκίνητο περισσότερες από δύο ρεζέρβες.
1.6.3.1.4. Επιτρέπεται η αλλαγή της ρεζέρβας ανάγκης με μία κανονικών διαστάσεων.
1.6.3.2. Αμάξωμα - Σασί:
1.6.3.2.1. Επιτρέπεται η αφαίρεση υλικού, η πρόσθεση υλικού και η διαμόρφωση των φτερών για να χωρέσουν μεγαλύτερα ελαστικά. Σε καμία περίπτωση το πλάτος του αυτοκινήτου, χωρίς τους καθρέφτες, δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο από τα δύο (2) μέτρα, εκτός αν το μοντέλο παραγωγής είναι πιο πλατύ.
1.6.3.2.2. Επιτρέπεται η τοποθέτηση προστατευτικών ποδιών στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, ο μόνος σκοπός των οποίων πρέπει να είναι η προστασία του αμαξώματος και των μηχανικών μερών από χτυπήματα. Σε καμία περίπτωση δε πρέπει να εξέχουν της περιμέτρου του οχήματος. Δεν επιτρέπεται η χρήση ανθρακονημάτων.
1.6.3.2.3. Επιτρέπεται η ενίσχυση των σημείων στήριξης της ανάρτησης στο αμάξωμα, με την προσθήκη υλικού ή/και γέφυρες που ενώνουν τα σημεία.
1.6.3.2.4. Επιτρέπεται η αύξηση της απόστασης ανάμεσα στο σασί και το αμάξωμα – body lift – με όποιον τρόπο και αν γίνεται αυτό. Δεν επιτρέπεται η αύξηση ή η μείωση του αριθμού των σημείων στήριξης και η αλλαγή της θέσης τους πάνω στο σασί.
1.6.3.2.5. Τα πλαϊνά προστατευτικά – φτεράκια, πλαϊνά, μαρσπίεδες, σκαλοπάτια – μπορούν να αφαιρεθούν, με την προϋπόθεση όταν δεν αφήνουν απροστάτευτα μηχανικά μέρη ή λαμαρίνες με οξείες γωνίες. Επιτρέπεται η αντικατάσταση τους με κατασκευές με ελάχιστη καμπυλότητα 10 εκατοστά. πρέπει να καλύπτει τουλάχιστον κατά 60 μοίρες τους τροχούς..
1.6.3.2.6. Επιτρέπεται η αφαίρεση της ρεζέρβας και της βάσης της από την πίσω πόρτα, αν είναι τοποθετημένη εκεί. Αν έχει αφαιρεθεί η ρεζέρβα, πρέπει να αφαιρεθεί υποχρεωτικά και η βάση της.
1.6.3.2.7. Επιτρέπεται η τοποθέτηση «εργάτη» - βίντσι. Τα ράουλα δεν επιτρέπεται να εξέχουν της περιμέτρου του αυτοκινήτου. Προτείνεται η χρήση γλίστρας.
1.6.3.2.8. Προφυλακτήρες
1.6.3.2.8.1. Οι εργοστασιακοί προφυλακτήρες μπορούν να αλλαχθούν με άλλους.
1.6.3.2.8.2. Οι καινούριοι προφυλακτήρες δεν πρέπει να αφήνουν ακάλυπτα μηχανικά μέρη, ούτε σε περίμετρο, ούτε καθ΄ ύψος και να είναι σε όλο το πλάτος.
1.6.3.2.8.3. Οι καινούριοι προφυλακτήρες δεν πρέπει να μεταβάλουν το μήκος του αυτοκινήτου περισσότερο από 10 εκατοστά σε σύνολο.
1.6.3.2.8.4. Το υλικό των προφυλακτήρων είναι ελεύθερο. Δεν επιτρέπεται η χρήση ανθρακονημάτων.
1.6.3.2.8.5. Δεν επιτρέπεται οι προφυλακτήρες να έχουν οξείες άκρες και τελειώματα. Η ελάχιστη καμπυλότητα στις άκρες πρέπει να είναι 10 εκατοστά (προς τα πίσω).
1.6.3.2.8.6. Η τοποθέτηση των προφυλακτήρων πρέπει να είναι σταθερή και μόνιμη. Πρέπει να διατηρηθούν τουλάχιστον οι αρχικές τους στηρίξεις στο σασί ή το αμάξωμα.
1.6.3.2.8.7. Επιτρέπεται η τοποθέτηση προστατευτικής σκάρας στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, αν η κατασκευή της είναι από σωλήνες και στηρίζεται σταθερά και μόνιμα στους προφυλακτήρες. Η λειτουργικότητά της πρέπει να είναι μόνο η προστασία του αυτοκινήτου και η στήριξη πρόσθετων προβολέων. Δεν πρέπει να εξέχει της περιμέτρου του αυτοκινήτου, όπως αυτή ορίζεται από τους προφυλακτήρες.
1.6.3.2.9. Φώτα. Τα φώτα είναι ελεύθερα. Αν αλλαχθούν αυτά του κατασκευαστή, πρέπει να υπάρχουν υποχρεωτικά:
1.6.3.2.9.1. Φώτα πορείας εμπρός (2) και πίσω (2), ελάχιστης επιφάνειας 50 τετραγωνικών εκατοστών το καθένα.
1.6.3.2.9.2. Φώτα stop πίσω (2), κόκκινου χρώματος, που ενεργοποιούνται με το πεντάλ του φρένου, ελάχιστης επιφάνειας 50 τετραγωνικών εκατοστών το καθένα.
1.6.3.2.9.3. Δείκτες πορείας εμπρός (2) και πίσω (2), ελάχιστης επιφάνειας 25 τετραγωνικών εκατοστών, κίτρινου χρώματος.
1.6.3.2.9.4. Φως οπισθοπορείας πίσω (1), λευκού χρώματος, με ελάχιστη επιφάνεια 25 τετραγωνικά εκατοστά, που πρέπει να λειτουργεί μόνο με στην όπισθεν.
1.6.3.2.9.5. Φως ομίχλης πίσω (1), κόκκινου χρώματος, με ελάχιστη επιφάνεια 50 τετραγωνικά εκατοστά.
1.6.3.2.9.6. Σε περίπτωση νυχτερινού αγώνα επιτρέπεται η τοποθέτηση μέχρι 6 (έξη) πρόσθετων προβολέων. Οι βάσεις και ο τρόπος στήριξης δεν πρέπει να εγκυμονούν κινδύνους και να μην εξέχουν πάνω από δέκα εκατοστά της περιμέτρου του οχήματος.
1.6.3.2.9.7. Η τοποθέτηση των φώτων πρέπει να είναι μόνιμη, στιβαρή και να εξασφαλίζει την ορατότητά τους από εμπρός ή πίσω, ανάλογα με το που είναι τοποθετημένα.
1.6.3.2.10. Λασπωτήρες
1.6.3.2.10.1. Είναι υποχρεωτικοί και στους 4 τροχούς.
1.6.3.2.10.2. Πρέπει να καλύπτουν όλο το πλάτος του τροχού.
1.6.3.2.10.3. Το κατώτερο σημείο τους δεν πρέπει να απέχει περισσότερο από 25 εκατοστά από το έδαφος, με το αυτοκίνητο σε στάση, χωρίς το πλήρωμα.


1.6.3.3. Εσωτερικό
1.6.3.3.1. Οι τροποποιήσεις σε χώρο των επιβατών δεν πρέπει να δημιουργούν κινδύνους για το πλήρωμα, ειδικά σε περίπτωση σύγκρουσης.
1.6.3.3.2. Επιτρέπεται η μετατροπή ή η αφαίρεση μερών του ταμπλό, των πλαϊνών προστατευτικών στις πόρτες ή τον ουρανό, με τη προϋπόθεση ότι αντικαθίστανται από μία ενιαία επιφάνεια, που δεν αφήνει έκθετα μηχανικά μέρη. Δεν πρέπει να παρουσιάζει γωνίες που προεξέχουν.
1.6.3.3.3. Τα υλικά επένδυσης μπορούν να αφαιρεθούν.
1.6.3.3.4. Επιτρέπεται η αφαίρεση ή/και η απενεργοποίηση του συστήματος αερόσακων.
1.6.3.3.5. Επιτρέπεται η αλλαγή των εμπρός καθισμάτων με άλλα,με την προϋπόθεση ότι τα καινούρια θα είναι τοποθετημένα πάνω στις αρχικές βάσεις ή σε πιστοποιημένες από τον κατασκευαστή τους βάσεις. Αν αλλαχθούν τα καθίσματα πρέπει να αλλαχθούν με κάποια που έχουν έγκριση ΔΟΕ, έστω και αν έχει παρέλθει η ημερομηνία ισχύος.
1.6.3.3.6. Επιτρέπεται η αλλαγή των ζωνών ασφαλείας με άλλες 4 σημείων. Τα σημεία πρόσδεσης πρέπει να παραμείνουν. Τα σημεία πρόσδεσης των ιμάντων ώμου πρέπει να είναι αυτά των πίσω ζωνών ασφαλείας. Προτείνεται η αλλαγή των ζωνών να συνοδεύεται από αλλαγή καθισμάτων με άλλα τα οποία είναι σχεδιασμένα για ζώνες 4 σημείων.
1.6.3.3.7. Επιτρέπεται η αφαίρεση της δεύτερης και της τρίτης – αν υπάρχει – σειράς καθισμάτων. Επιτρέπεται αυτά να είναι διπλωμένα.
1.6.3.3.8. Το αρχικό σύστημα θέρμανσης μπορεί να αφαιρεθεί.
1.6.3.3.9. Το σύστημα κλιματισμού μπορεί να αφαιρεθεί.
1.6.3.3.10. Μπορεί να τοποθετηθεί στην οροφή θυρίδα εξαερισμού του αυτοκινήτου με μέγιστες διαστάσεις 10 εκατοστά σε ύψος και 50 εκατοστά σε πλάτος.
1.6.3.3.11. Το χειρόφρενο και ο επιλογέας του συστήματος ταχυτήτων είναι ελεύθερα.
1.6.3.3.12. Επιτρέπεται η απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών συστημάτων ABS, ESP κλπ.
1.6.3.3.13. Επιτρέπεται η τοποθέτηση roll cage. Αν υπάρχει πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες του άρθρου ασφαλείας 283. Το roll cage είναι υποχρεωτικό για τα ανοιχτά αυτοκίνητα.
1.6.3.4. Κινητήρας – κιβώτιο – βοηθητικό: είναι ελεύθερα.
1.6.3.4.1. Η αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα, σε σχέση με τη μέγιστη ονομαστική του αυτοκινήτου παραγωγής, δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 30%.
1.6.3.4.2. Η υπερτροφοδότηση, turbo ή supercharger, επιτρέπεται μόνο στους κινητήρες diesel. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις όπου η υπερτροφοδότηση παρέχεται από τον κατασκευαστή στο στάνταρ μοντέλο του αυτοκινήτου. Εφαρμογή από το 2010
1.6.3.4.3. Η εξάτμιση είναι ελεύθερη, με τον όρο ότι η στάθμη θορύβου είναι η νόμιμη από τον Κ.Ο.Κ. Η εξαγωγή της πρέπει να είναι μέσα στη περίμετρο του αυτοκινήτου.
1.6.3.4.4. Αν αλλαχθεί το κιβώτιο ταχυτήτων, δεν επιτρέπεται αυτό να έχει περισσότερες από πέντε (5) σχέσεις.
1.6.3.4.5. Τα μπλοκέ διαφορικά, κάθε τύπου, είναι ελεύθερα.
1.6.3.5. Ανάρτηση:
1.6.3.5.1. Tα στοιχεία της ανάρτησης είναι ελεύθερα.
1.6.3.5.2. Ο αριθμός των ελατηρίων – σουστών και των αποσβεστήρων καθώς και ο τρόπος λειτουργίας τους είναι ελεύθερα.
1.6.3.5.3. Επιτρέπεται η αλλαγή από σούστες σε ελατήρια ή αντίστροφα.
1.6.3.5.4. Επιτρέπεται η αλλαγή από ξεχωριστά ελατήρια – αμορτισέρ σε γόνατα (coil over).
1.6.3.5.5. Επιτρέπεται η χρήση ελατηρίων αέρος.
1.6.3.6. Φρένα
1.6.3.6.1. Είναι ελεύθερα, με την προϋπόθεση ότι υπάρχουν και στους τέσσερις τροχούς και ενεργοποιούνται από το πεντάλ φρένων ταυτόχρονα.
1.6.3.6.2. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη ενός φρένου παρκαρίσματος που θα ακινητοποιεί τουλάχιστον δύο τροχούς. Επιτρέπονται τα φρένα παρκαρίσματος στο κιβώτιο ταχυτήτων.
1.7. Ζ2 Normal
1.7.1. Περιγραφή: αυτοκίνητα παραγωγής με τις απαραίτητες αλλαγές για να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός αγώνα. Διαγωνίζονται σε ειδικές τύπου reqularite και στις ειδικές των enduro.
1.7.2. Ελευθερίες - Περιορισμοί
1.7.2.1. Ελαστικά:
1.7.2.1.1. Ανάλογα με το αυτοκίνητο πρέπει να έχουν τη μέγιστη διάμετρο, όπως αυτή περιγράφεται στον πίνακα που επισυνάπτεται.
1.7.2.1.2. Απαγορεύεται η χρήση ελαστικών τύπου V, με δείκτη ταχύτητας μικρότερο από τα 100 χλμ./ώρα.
1.7.2.1.3. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν στο αυτοκίνητο περισσότερες από δύο ρεζέρβες.
1.7.2.1.4. Επιτρέπεται η αλλαγή της ρεζέρβας ανάγκης με μία κανονικών διαστάσεων.
1.7.2.2. Αμάξωμα - Σασί:
1.7.2.2.1. Δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η αφαίρεση υλικού από την εξωτερική επιφάνεια του αυτοκινήτου με στόχο να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για τα ελαστικά.
1.7.2.2.2. Επιτρέπεται η τοποθέτηση προστατευτικών ποδιών στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, ο μόνος σκοπός των οποίων πρέπει να είναι η προστασία του αμαξώματος και των μηχανικών μερών από χτυπήματα. Σε καμία περίπτωση δε πρέπει να εξέχουν της περιμέτρου του οχήματος. Δεν επιτρέπεται η χρήση ανθρακονημάτων.
1.7.2.2.3. Επιτρέπεται η ενίσχυση των σημείων στήριξης της ανάρτησης στο αμάξωμα, με την προσθήκη υλικού ή/και γέφυρες που ενώνουν τα σημεία. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει οι ενισχύσεις αυτές να αλλάξουν τη θέση των σημείων στήριξης της ανάρτησης.
1.7.2.2.4. Είναι απαραίτητο να διατηρούνται οι προφυλακτήρες του κατασκευαστή και εμπρός και πίσω. Επιτρέπεται η τοποθέτηση μεταλλικού προφυλακτήρα πίσω στα pick ups (φορτηγάκια), με την προϋπόθεση ότι η ελάχιστη καμπυλότητα θα είναι 10 εκατοστά προς τα εμπρός.
1.7.2.2.5. Τα πλαϊνά προστατευτικά – φτεράκια, πλαϊνά, μαρσπίεδες, σκαλοπάτια – μπορούν να αφαιρεθούν, με την προϋπόθεση όταν δεν αφήνουν απροστάτευτα μηχανικά μέρη ή λαμαρίνες με οξείες γωνίες. Δεν επιτρέπεται η αντικατάσταση τους όμως αν αφαιρεθούν.
1.7.2.2.6. Επιτρέπεται η αφαίρεση της ρεζέρβας και της βάσης της από την πίσω πόρτα, αν είναι τοποθετημένη εκεί. Αν έχει αφαιρεθεί η ρεζέρβα, πρέπει να αφαιρεθεί υποχρεωτικά και η βάση της.
1.7.2.2.7. Δεν επιτρέπεται καμία αλλαγή στα φώτα και τους δείκτες πορείας. Επιτρέπεται μόνο η αφαίρεση των προβολέων ομίχλης, αν είναι ξεχωριστοί από τα κύρια φώτα εμπρός.
1.7.2.2.8. Επιτρέπεται η τοποθέτηση «εργάτη» - βίντσι – με την προϋπόθεση ότι δεν απαιτεί αλλαγή του προφυλακτήρα. Τα ράουλα δεν επιτρέπεται να εξέχουν της περιμέτρου του αυτοκινήτου. Προτείνεται η χρήση γλίστρας.
1.7.2.2.9. Λασπωτήρες
1.7.2.2.9.1. Είναι υποχρεωτικοί και στους 4 τροχούς.
1.7.2.2.9.2. Πρέπει να καλύπτουν όλο το πλάτος του τροχού.
1.7.2.2.9.3. Το κατώτερο σημείο τους δεν πρέπει να απέχει περισσότερο από 25 εκατοστά από το έδαφος, με το αυτοκίνητο σε στάση, χωρίς το πλήρωμα.

1.7.2.3. Εσωτερικό
1.7.2.3.1. Δεν επιτρέπεται η μετατροπή ή η αφαίρεση μερών του ταμπλό, των πλαϊνών προστατευτικών στις πόρτες ή τον ουρανό, παρά μόνο αν επιβάλλεται για την τοποθέτηση roll cage.
1.7.2.3.2. Επιτρέπεται η αφαίρεση ή/και η απενεργοποίηση του συστήματος αερόσακων.
1.7.2.3.3. Επιτρέπεται η αλλαγή των εμπρός καθισμάτων με άλλα,με την προϋπόθεση ότι τα καινούρια θα είναι τοποθετημένα πάνω στις αρχικές βάσεις ή σε πιστοποιημένες από τον κατασκευαστή τους βάσεις. Εφαρμογή από το 2010.
1.7.2.3.4. Επιτρέπεται η αλλαγή των ζωνών ασφαλείας με άλλες 4 σημείων. Τα σημεία πρόσδεσης πρέπει να παραμείνουν. Τα σημεία πρόσδεσης των ιμάντων ώμου πρέπει να είναι αυτά των πίσω ζωνών ασφαλείας. Προτείνεται η αλλαγή των ζωνών να συνοδεύεται από αλλαγή καθισμάτων με άλλα τα οποία είναι σχεδιασμένα για ζώνες 4 σημείων. Εφαρμογή από το 2010.
1.7.2.3.5. Δεν επιτρέπεται η αφαίρεση της δεύτερης και της τρίτης – αν υπάρχει – σειράς καθισμάτων. Επιτρέπεται αυτά να είναι διπλωμένα.
1.7.2.3.6. Επιτρέπεται η τοποθέτηση roll cage. Αν υπάρχει πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες του άρθρου ασφαλείας 283.
1.7.2.4. Κινητήρας – κιβώτιο – βοηθητικό:
1.7.2.4.1. Ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και το βοηθητικό κιβώτιο – όταν υπάρχει, πρέπει να είναι απαραίτητα αυτά του κατασκευαστή του αυτοκινήτου.
1.7.2.4.2. Επιτρέπεται η αλλαγή μόνο με άλλα τα οποία προβλέπονται για το ίδιο αυτοκίνητο. Σε αυτή την περίπτωση ο αγωνιζόμενος πρέπει να διαθέτει επίσημα πειστήρια – χαρτιά – από την εταιρία κατασκευής ότι το μοντέλο αυτό πωλείται ή πωλείτο με αυτές τις προδιαγραφές.
1.7.2.4.3. Τα μπλοκέ διαφορικά, κάθε τύπου, είναι ελεύθερα.
1.7.2.5. Ανάρτηση:
1.7.2.5.1. Tα στοιχεία της ανάρτησης είναι ελεύθερα. Απαγορεύεται όμως να αλλάξουν τα σημεία στήριξης πάνω στο αμάξωμα ή το σασί.
1.7.2.5.2. Πρέπει επίσης να διατηρηθεί ο αριθμός των ελατηρίων – σουστών και των αποσβεστήρων καθώς και ο τρόπος λειτουργίας τους.
1.7.2.5.3. Δεν επιτρέπεται η αλλαγή από σούστες σε ελατήρια ή αντίστροφα.
1.7.2.5.4. Δεν επιτρέπεται η αλλαγή από ξεχωριστά ελατήρια – αμορτισέρ σε γόνατα (coil over).
1.7.2.5.5. Δεν επιτρέπεται η χρήση ελατηρίων αέρος, αν αυτό δεν προβλέπεται από τον κατασκευαστή.
1.7.2.5.6. Απαγορεύεται η αύξηση της απόστασης ανάμεσα στο σασί και το αμάξωμα – body lift – με όποιον τρόπο και αν γίνεται αυτό. Απαγορεύεται επίσης η αύξηση της απόστασης ανάμεσα στις γέφυρες και το αμάξωμα.
1.7.2.6. Φρένα
1.7.2.6.1. Δεν επιτρέπονται αλλαγές στα εργοστασιακά φρένα του αυτοκινήτου,
1.7.2.6.2. Τα υλικά τριβής είναι ελεύθερα.
1.7.2.6.3. Η απενεργοποίηση του ABS επιτρέπεται.

Πίνακας διαστάσεων ελαστικών
Κυβισμός Μέγιστη Διάμετρος
Μέχρι 1300 κ.εκ. 720 χιλιοστά
1300 – 2000 κ.εκ. 770 χιλιοστά
Πάνω από 2000 κ.εκ. 830 χιλιοστά
Post Reply

Return to “Κανονισμοί. Απορίες-διευκρινήσεις”