Ενδιαφεροντα συμπερασματα - Σεμιναριο Τεχνικών εφορων 2010

Post Reply
Φωκίων

Ενδιαφεροντα συμπερασματα - Σεμιναριο Τεχνικών εφορων 2010

Post by Φωκίων »

(Το ελάχιστο που θα μπορούσα να βοηθήσω είναι το ακόλουθο κείμενο.)



Σεμινάριο Τεχνικών εφόρων

Το Σάββατο .....πραγματοποιήθηκε σεμινάριο τεχνικών εφόρων στα γραφεία της ΕΛΠΑ με συμμετοχή στελεχών από όλα τα είδη αγώνων.
Κύριος ομιλητής ήταν ο Κος Αλέξης Μαρατζίδης, επικεφαλής της Τεχνικής Επιτροπής της ΕΘΕΑ.

Μετά την λήξη του “γενικού” σεμιναρίου όπου αναλύθηκαν θέματα ασφαλείας που αφορούσαν το σύνολο του μηχανοκίνητου σπορ, οι 14 παριστάμενοι ΤΕ και δόκιμοι ΤΕ με «ειδίκευση» στο 4Χ4 παραμείναμε και συζητήσαμε συγκεκριμένα θέματα που αφορούν το είδος των αγώνων αυτών.

Στο πάνελ εκ μέρους της Τεχνικής Επιτροπής ΕΘΕΑ, ήταν παρόν ο Κος Μαρατζίδης, εκ μέρους της Επιτροπής 4χ4 ο Κος Σταθάκος και εκ μέρους του ΣΟΑΑ ο Κος Κοσμόπουλος

Θέματα που συζητήθηκαν.

Α. Γενικά θέματα.

Α1 Αναφέρθηκε ότι μεχρι εκείνη της στιγμή δεν υπήρχαν ακόμα δημοσιευμένοι οι τεχνικοί κανονισμοί, και ότι αγώνες είχαν πραγματοποιηθεί με κανονισμούς που δεν είχαν δημοσιοποιηθεί στους αγωνιζόμενους, εκτός του γνωστού «Πλαισίου». Αυτό το γεγονός προκάλεσε έκπληξη στο πανελ ( πλην του Κου Σταθάκου βεβαίως)

Α2. Αποφασίστηκε ότι ενεργός οργανωτής ΔΕΝ μπορεί να εκτελεί χρέη Τεχνικού εφόρου σε άλλους αγώνες.

Α3. Η Σύνταξη την κανονισμών θα γίνεται πλέον από επιτροπή έμπειρων Τεχνικών εφόρων, σε καμιά περίπτωση πάντως δεν θα αναμιγνύονται οργανωτές.


ΔΤΤ.
Έγινε εκτενής συζήτηση όσον άφορα το θέμα αυτό.
Καταρχήν αναλύθηκε ο σκοπός της Ταυτότητας που είναι να συμμαζευτεί σε θέματα ασφάλειας το είδος των αγώνων αυτών με ΣΩΣΤΟ τρόπο. Όμως επίσης αναφέρθηκε προς το πάνελ ότι σε μια δύσκολη περίοδο όπως αυτή υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο έλλειψης συμμέτοχων, καθότι για το είδος και την άξια των αυτοκίνητων τα «ζητούμενα» αποτελούν ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΑΛΜΑ, μια και δεν μιλάμε για αυτοκίνητα αγωνιστικά και εξελιγμένα, άλλα για πρακτικά εκδρομικά αυτοκίνητα που θέλουμε να γίνουν αγωνιστικά σε θέματα ασφαλείας «εν μια νυκτί» και βεβαίως ότι ουσιαστικά καθίστανται “άχρηστα” πέραν των αγώνων.


Τονίστηκε επίσης το γεγονός ότι καθότι δεν υπάρχουν σαφείς τεχνικοί κανονισμοί ( μέχρι εκείνη την στιγμή ) πέραν του Πλαισίου το οποίο έθεσε κάποιες γενικές αρχές, είναι πρακτικά και οικονομικά αδύνατον για την πλειονότητα των εν δυνάμει συμμετεχόντων, να είναι τα αυτοκίνητα 100% σύννομα σε όλες τις λεπτομέρειες τους πρώτους αγώνες.

Η επιλογή που τέθηκε, να μην γίνει το πρωτάθλημα φέτος απορρίφθηκε και επιλέχθηκε η ακόλουθη λύση.
Έκδοση ΔΤΤ ΟΠΟΥ εκεί επισημαίνονται όλες οι δευτερεύουσες έλλειψης και οι οποίες εφ όσον δεν συνιστούν άμεσο κίνδυνο, να δοθεί χρόνος και «ανοχή» ώστε να διορθωθούν σταδιακά, με απώτερο σκοπό το 2011 ( όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε ) να είναι όλα τα οχήματα 100% σύννομα.

Ζητήθηκε από το πάνελ από τον Κο Μανιάτη, να πρωτοστατήσει στην συγκέντρωση λίστας με αυτοκίνητα προς έλεγχο από όλη την Ελλάδα ώστε να γίνει ο κατάλληλος συντονισμός και να οργανωθούν ειδικές μέρες έλεγχου εκτός διαδικασιών κάποιου αγώνα ανά περιοχές ώστε και να περιοριστεί το κόστος


ΤΕ 4Χ4

Τέθηκε το θέμα ότι κανένας παρόν ΤΕ δεν έχει ακόμα την κάρτα ΤΕ ούτε και είναι κανένας γραμμένος στους επίσημους κατάλογους ΤΕ.
Πολύ περισσότερο δε, δεν υπάρχει κανένας «εξειδικευμένος» ΤΕ κατηγορίας Α πέραν του Κου Κατσιμαλή όπου όμως υπάρχει ένα θέμα ως αναφέρθηκε παραπάνω στην Α2 παράγραφο.

Προτάθηκε, και θα μελετηθεί από τον Κο Μαρατζίδη, να γίνει ένας διαχωρισμός των «εξειδικευμένων» στο 4Χ4 Τεχνικών εφόρων και με ανεξάρτητη κατηγοριοποίηση από τους άλλους αγώνες.
ΠΧ για αγώνες 4Χ4 κάποιος να έχει κατηγορία Α αλλά για Rally ή αναβάσεις κ.λ.π. να έχει Γ.

Ο Κος Σταθάκος δεσμεύτηκε να προχωρήσει άμεσα το θέμα αυτό ( και ειδικά για τον ορισμό ΤΕ κατηγορίας Α), σε συνεργασία με τον Κο Μαρατζίδη, καθότι έγινε κοινά αποδεκτό ότι τα 4Χ4 είναι «ιδιότροπα» και ένας Τεχνικός έφορος από άλλο είδος δεν είναι εύκολο να εκτιμήσει όλες τις παραμέτρους. Όμως προτάθηκε και έγινε δεκτό ΤΕ από τα άλλα είδη αγώνων να παρίστανται σε αγώνες 4Χ4 για απόκτηση εμπειρίας και άποψης, αρχής γενομένης από το Ναύπλιο στο οποίο θα παραστεί ο κος Παπακώστας “κατ' εντολήν” του Κου Μαρατζιδη, δήλωσε ενδιαφέρον και ο Κος Κοσμόπουλος από τον ΣΟΑΑ για τον ίδιο λόγο.


ΣΟΑΑ

Ένα από τα θέματα που συζητήθηκε στο πλαίσιο των αυξημένων κοστολογίων των αγώνων φέτος με την ετησία license, την παράλληλη κατάργηση της ημερήσιας, και στην συνδρομή στον ΣΟΑΑ, αναφέρθηκαν τα ακόλουθα.

Ο Κος Κοσμόπουλος μας ΜΕΤΕΦΕΡΕ ( ως ο μονός παρόν από την Διοίκηση της ΕΘΕΑ ) τους λογούς που η ημερησία καταργήθηκε, κι αυτό ήταν η σχεδόν συστηματική μη απόδοση από οργανωτές στην ΕΘΕΑ των αντίστοιχων παραβόλων με την αιτιολογία ότι εκδόθηκαν λιγότερες ημερήσιες άδειες από ότι πραγματικά έπρεπε.

Όπως χαρακτηριστικά είπε « εκδίδονταν 20 ημερήσιες άδειες και ταυτόχρονα μας έστελναν αποτελέσματα με 50 συμμετέχοντες»

Για το θέμα της συνδρομής στον ΣΟΑΑ ανέφερε ότι θα είναι κέρδος η συμμετοχή σε ένα δυνατό σύνδεσμο, και μάλιστα είπε, ότι αν υπάρξει από μέρους των οδηγών 4Χ4 η ανάλογη «κρίσιμη μάζα» να δημιουργηθεί μια ομάδα εντός του ΣΟΑΑ όπου μαζί με το προεδρείο αυτού να διεκδικεί και συνδιαλέγεται τις απαιτήσεις-προτάσεις των οδηγών.


Εξωτερικά Cage για Τριάλ

Τέθηκε το θέμα, και αναφέρθηκε ότι επί του συγκεκριμένου θέματος οι κανονισμοί είναι ιδιαίτερα ασαφείς στις τεχνικές λεπτομέρειες που θα δείχνουν μια σωστή εγκατάσταση. Εξηγήθηκε επίσης ότι για τα συγκεκριμένα είδη αγώνων trophy – wild terrain – και Τριάλ και για την πλειονότητα των αυτοκίνητων που υπάρχουν το εξωτερικό cage είναι αναπόφευκτο, καθότι εσωτερικά δεν υπάρχει ο απαραίτητος χώρος, αλλά και ούτε επαρκώς μπορεί να προστατευτεί το αυτοκίνητο.
Ο Κος Μαρατζίδης δεσμεύτηκε ότι θα το εξετάσει άμεσα σε συνεργασία με τον Κο Σταθάκο.
Post Reply

Return to “Κανονισμοί. Απορίες-διευκρινήσεις”