24 Ώρες 4Χ4 2009

User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by stavrosd »

Συμφωνώ με τους προλαλίσαντες :D
Ας αρχίσουμε με τα βασικά πράγματα που πιστεύει ο καθένας οτι αν τηρούνται, οι διωργανώσεις τόσο των θεσμών (Πρωταθληματα, κύπελλα, έπαθλα κλπ) όσο και οι αγώνες θα είναι αξιοπρεπείς.
Θα επάνέλθω το απόγευμα με 5-10 πραγματάκια που θεωρώ οτι θα πρέπει να γίνονται.
Δημητριάδης Σταύρος
User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by stavrosd »

Αρχικά θέλω να ξεκαθαρίσω ότι τα θέλω με τα μπορώ πολλές φορές δε συμβαδίζουν.
Αλλά αν ξέρουμε τι θέλουμε, κάποια στιγμή θα τα πετύχουμε κιόλας! ;)
Από τη συμμετοχή μου στους αγώνες έχω διαμορφώσει μία άποψη για κάποια πράγματα που αν τηρούνται προσωπικά περνάω καλά.
Αυτά τα χωρίζω σε θέματα που αφορούν τον ετήσιο προγραμματισμό μου και σε αυτά που έχουν να κάνουν με τη διεξαγωγή του εκάστοτε αγώνα.

Ο ετήσιος προγραμματισμός θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικός για τους εξής λόγους:
1. Ο αγωνιζόμενος μπορεί να κάνει το προγραμματισμό του, που σημαίνει να αποφασίσει σε ποιο τύπο αγώνων θα συμμετάσχει και σε ποιους κανονίζοντας τις υποχρεώσεις του ανάλογα ,προετοιμάζοντας … το “support team” και κάνοντας τα κουμάντα του για να μη πουλήσει στο τέλος το σπίτι του! :?
2. Ο αγωνιζόμενος μπορεί να προετοιμάσει το όχημά του κατάλληλα χωρίς περιττά έξοδα και μπερδέματα.
3. Η όλη επικοινωνία των διοργανώσεων αλλά και τον μεμονωμένων αγώνων μπορεί να γίνει από νωρίς ώστε και οι αγωνιζόμενοι να μπορούν σιγά σιγά να ψάξουν και για κανένα χορηγό. (Να μπορούν να καταθέσουν μια ολοκληρωμένη πρόταση που θα δείχνει και μία σοβαρότητα και δέσμευση)
Για να μπορούν να γίνουν τα παραπάνω θεωρώ ότι δε χρειάζονται πολλά.
Δύσκολα ίσως, αλλά όχι πολλά!
Χρειάζεται από την αρχή του έτους (max μέχρι μέσα Ιανουαρίου) να ανακοινωθούν:
1. Το πρόγραμμα των αγώνων (όχι απλές ημερομηνίες αλλά: τύπος , τόπος, διάρκεια, μέγεθος (+-20%), κόστος παράβολου (+-20%) και οργανωτής)
2. Ο γενικός και τεχνικός κανονισμός.
3. Καθορισμός και δέσμευση από τους οργανωτές για κάποια standards που θα πρέπει να παρέχουν οι αγώνες τους.(μεγαλύτερη ανάλυση στη συνέχεια)

Όσο αφορά τη διεξαγωγή του αγώνα θα πρέπει να διασφαλίζονται κάποια πράγματα, μιας και πληρώνουμε προκαταβολικά, ώστε να είμαστε κάπως καλυμμένοι ότι ο αγώνας θα είναι τουλάχιστον αξιοπρεπής. Κατά τη γνώμη μου (αφορά τους αγώνες του τύπου που είναι αυτή τη στιγμή στο πρωτάθλημα).
1. Καθαρογραμμένα road books (αυτονόητο το καρατσεκαρισμένα).
2. Ύπαρξη πλοηγού (πραγματικού όχι του τύπου «κάναμε τη διαδρομή τη προηγούμενη εβδομάδα και όλα ήταν καλά»).
3. Αν επιλεγεί ένα αντικειμενικά δύσκολο κομμάτι ως πρόκληση να είναι στη διαδρομή να έχουν ληφθεί και τα απαραίτητα μέτρα (ώστε να μη κάνουν κάποιοι συνέχεια τη οδική βοήθεια)
4. Χρονομέτρηση με αυτόματα μέσα και όχι με το μάτι όταν το κλάσμα έχει σημασία (στις ειδικές ) και με δυνατότητα τα πληρώματα να παίρνουν τους χρόνους τους επιτόπου .
5. Προβολή τουλάχιστον σε forum και περιοδικά του χώρου αρκετά νωρίτερα από τη τέλεση του αγώνα.
6. Εκκίνηση και τερματισμό σε μέρος που θα προάγει το event (όχι να περνάει incognito λες και κάνουμε κάτι κακό).
7. Ενημέρωση και προβολή στα μέρη από όπου ο αγώνας θα περάσει (και για λόγους ασφάλειας!)

Προσωπικά δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις για να εκφέρω γνώμη για τους κανονισμούς (εκτός από κάτι χαζά του τύπου 4 σημείων ζώνες απλές είσαι normal ενώ αν έχεις homologation πας open :shock: !!?) θεωρώ όμως τουλάχιστον σε θέματα ασφάλειας θα πρέπει να υπάρχουν κανόνες μόνο για minimum απαιτήσεις.

Δε μπαίνω σε λογικές μηχανισμών που θα παράξουν τα παραπάνω γιατί δεν είναι υποχρέωσή μου και οι γνώσεις μου είναι περιορισμένες. Βεβαίως και αν μου ζητηθεί θα εκφέρω γνώμη και θα συνδράμω τα μέγιστα.

Θεωρώ αυτονόητα πράγματα την ύπαρξη μηχανισμών ασφάλειας για τους αγωνιζόμενους(επικοινωνίες, ΣΕΔ, ασθενοφόρα, κ.α.)

Αυτά κατά την ταπεινή μου γνώμη (με δεδομένο ότι όλοι οι διοργανωτές γνωρίζουν πώς να σχεδιάσουν το λιγότερο μία καλή διαδρομή) αν αυτά επιτευχθούν για το 2010 θα έχουμε αξιοπρεπή αποτελέσματα καλύτερα από τα φετινά τουλάχιστον :) .

Ας εμπλουτίσουμε, αφαιρέσουμε, μεταλλάξουμε, τα παραπάνω να καταλήξουμε όμως σε κάτι και μετά να δούμε πώς μπορούμε να τα απαιτήσουμε (στο βαθμό του εφικτού και ηθικού) και διασφαλίσουμε.
Δημητριάδης Σταύρος
Φωκίων

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by Φωκίων »

Θα συμπληρωνα...

ΚΑΘΑΡΟΥΣ τεχνικους ( οχι τυπου επιτρεπεται σε "αυτη" την παραγραφο αλλα στην πορεια "αναιρειται" πρακτικα απο αλλη.)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ βασικων τεχνικων κανονισμων, ωστε ενα αυτοκινητο να στηθει και να εχει "διαρκεια"
Εγκαιρα οι Τεχνικοι κανονισμοι οχι μονο για την επομενη χρονια αλλα και για την μεθεπόμενη ( οσο μπορει να προβλευθει αυτο ειδικά οταν θελουμε να φτασουμε "καπου" - πχ cage )
ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ( και στις λεπτομερειες) τεχνικών κανονισμών για πρακτικά ιδιους αγωνες ( trailride - enduro - Πρωταθλημα ) απο την στιγμή που και πρακτικά τα ιδια αυτοκινητα τρεχουν.

Και βεβαια οι οδηγοι να εχουν ΔΙΑΒΑΣΕΙ τους τεχνικους κανονισμους αρθρο - αρθρο προσεκτικά...
User avatar
dodo
Posts: 43
Joined: Wed Jun 17, 2009 09:10
Location: Παντού

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by dodo »

stavrosd wrote:4. Χρονομέτρηση με αυτόματα μέσα και όχι με το μάτι όταν το κλάσμα έχει σημασία (στις ειδικές ) και με δυνατότητα τα πληρώματα να παίρνουν τους χρόνους τους επιτόπου .
+1
Live free or die
User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by stavrosd »

Βλέποντας τι γίνεται και στο άλλο thread με τους κανονισμούς ασφαλείας μου θα ήθελα να παραθέσω μία ακόμη σκέψη σε συνέχεια των προηγουμένων.

Δε θεωρώ σκόπιμο εμείς οι αγωνιζόμενοι να έχουμε λόγο στη κατάρτιση των κανονισμών!

Δε θεωρώ οτι θα πρέπει να προσπαθούμε να αλλάξουμε και να φέρουμε στα μέτρα μας τους κανονισμούς!

Εννοήτε οτι και άποψη έχουμε και να τη πούμε πρέπει, αλλά ως εκεί.
Γιατί αυτό που βλέπουμε και ξέρουμε είναι ένα μικρό κομμάτι του όλου.
Ας αφήσουμε αυτούς που ξέρουν να τους καταρτίσουν.
Δικιά μας υποχρέωση είναι να τους τηρούμε έστω και αν κάποια πράγματα τα θεωρούμε λάθος (μπορεί και να είναι αλλά...).
Εγώ τουλάχιστον έχω εισπράξει απο όλους τη πρόθεση να θεσπίσουν το καλύτερο.
Δυστυχώς δε δείχνουν τη πυγμή να κάνουν αυτά που ξέρουν και (το πιστεύω) θέλουν και σ'αυτό έχουμε ευθύνη και εμείς.

Μια σκέψη κάνω...
Δημητριάδης Σταύρος
Pet4x4
Posts: 218
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:31

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by Pet4x4 »

stavrosd wrote:Βλέποντας τι γίνεται και στο άλλο thread με τους κανονισμούς ασφαλείας μου θα ήθελα να παραθέσω μία ακόμη σκέψη σε συνέχεια των προηγουμένων.

Δε θεωρώ σκόπιμο εμείς οι αγωνιζόμενοι να έχουμε λόγο στη κατάρτιση των κανονισμών!

Δε θεωρώ οτι θα πρέπει να προσπαθούμε να αλλάξουμε και να φέρουμε στα μέτρα μας τους κανονισμούς!

Εννοήτε οτι και άποψη έχουμε και να τη πούμε πρέπει, αλλά ως εκεί.
Άρα πρέπει να έχουμε λόγο..... απλά δέν θα είμαστε εμείς αυτοί που θα πάρουν τις αποφάσεις! Δέν χρειαζόμαστε δικηγόρο για να εκπροσοπίσει τις απόψεις μας, αρκεί να τις κάνουμε γνωστές ακόμα και απο εδώ μέσα, σε αυτούς που θα πάρουν τις αποφάσεις! Αυτοί θα τις ακούσουν, θα τις αξιολογίσουν, θα τις εμπλουτίσουν και με την εμπειρία που έχουν θα υοθετήσουν τις πιο σωστές απο αυτές τις οποίες και θα είμαστε υποχρεομένοι να τις αποδεχτούμε!

Όχι όμως πώς δεν πρέπει να έχουμε και λόγο στους κανονισμούς.... στο κάτω - κάτω εμείς είμαστε οι τελικοί αποδέκτες του όποιου αποτελέσματος! Δέν πιστέυεις πως πρέπει να σκύψουν κάποια αυτιά απο πάνω μας και να ακούσουν τι θέλουμε πρίν αποφασίσουν για εμάς?
User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by stavrosd »

Το ίδιο εννοούμε απλά μάλλον το διατύπωσα λάθος :P
Συμφωνώ οτι θα πρέπει να λέμε την άποψη μας.

Συγκεκριμένα εγώ θεωρώ οτι απο θέμα εξοπλισμού ασφάλειας των αγωνιζομένων θα πρέπει να θέτονται μόνο κατώτατα όρια και όχι ανώτερα.

Επίσης θεωρώ οτι θα πρέπει να υπάρχει entry για μαμά αυτοκίνητα αλλά να μην μετράνε στο πρωτάθλημα και γενικά να ακολουθούν πιο χαλαρά τις υπόλοιπες κατηγορίες.

Νομίζω οτι ο τρόπος που κατηγοριοποιούνται τα αυτοκίνητα στα Trai Ride (βάση κυβικών και με ελεύθερο τον υπόλοιπο εξοπλισμό) είναι καλύτερος μιας και αφήνει τον εκάστοτε αγωνιζόμενο να κάνει ότι καλύτερο μπορεί τόσο σε θέμα επιδόσεων όσο και σε εξοπλισμό (το θέμα επιδόσεων όπως πολλές φορές έχεις αποδείξει και εσύ δεν έχει τόση σημασία ;).

Η χρήση Roll Bar τουλάχιστον, στις κατηγορίες που θα προσμετράν θεωρώ οτι είναι επιτακτική (τα χώνουμε αλλού και αλλού εδώ μας πείραξε). Ναι θα δυσκολέψει πολλούς αλλά δε χρειάζεται πολύ για να γίνει το κακό.

Το θέμα κράνος με μπερδεύει λίγο. Θεωρώ οτι προσθέτει μεγάλη ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος και γι'αυτό πάντα φοράω. Στον περσυνό 24ωρο όμως όταν τελικά εγκατέλειψα (κατα τις 4 το πρω'ι) και το έβγαλα τότε κατάλαβα πόσο με ταλαιπωρούσε και πραγματικά αμφέβαλα αν πρόσθετε ή αφαιρούσε απο την ασφάλεια μου!

Σημαντικό αν όχι το σημαντικότερο είναι η οργάνωση του αγώνα να ξέρει πάντα που βρίσκεσαι και να μπορεί σε λογικό χρόνο να βοηθήσει. Ο τρόπος? Έχουν ακουστεί πολύ καλές ιδέες. Ας επιλέξουν τη πιό συμφέρουσα (όχι τη φθηνότερη!) και ας την επιβάλλουν ανεβάζοντας και το παράβολο αν χρειάζεται.

Όλοι θα πρέπει να λέμε την άποψή μας όχι για να την επιβάλλουμε ούτε για να λέμε "εγώ σας το έλεγα". Πρέπει να τη λέμε για να βοηθήσουμε αυτούς που θα καλεστούν να αποφασίσουν αλλά και για να τις επεξεργαστούμε και συνειδητοποιήσουμε. ;)
Δημητριάδης Σταύρος
Pet4x4
Posts: 218
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:31

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by Pet4x4 »

+ 10000!!!! ;) ...ειδηκά στίς ελάχιστες απαιτήσεις των θεμάτων ασφαλείας. Το μόνο που ίσως να χωράει συζήτηση είναι το θέμα των κατηγοριών.

Εntry: Σίγουρα χρειάζεται, δέν πιστεύω να διαφωνεί κανείς με αυτό.

Rally: Θα δώσουν άλλο χρώμα στους αγώνες μας, πιο αγωνιστικούς :) , και θα ξαναγυρίσουν αυτοκίνητα και πληρώματα Rally, στούς αγώνες που πραγματικά έπρεπε να έτρεχαν χρόνια τώρα γιατί πραγματικά τους ταιριάζουν περισσότερο απο ενα Rally - Sprint.

Normal - Open: Mέχρι τώρα τις χωρίζουν οι κανονισμοί ασφαλείας. Αν λοιπόν αυτό αλλάξει και υποχρεωθούμε όλοι να έχουμε τουλάχιστον Roll Bar (...λέμε τώρα, άν...) χωρίς να μας απαγορευεται ακόμα και το Cage, και με δεδομένη την πολύ σωστή διαπιστωση σου οτι οι επιδόσεις στους αγώνες αντοχής δέν έχουν και πολύ μεγάλη σημασία, τότε αλήθεια.... ποιός ο λόγος διαχωρισμού και με τί κριτήρια πλέον???
User avatar
stavrosd
Posts: 690
Joined: Thu Jun 18, 2009 11:47

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by stavrosd »

Pet4x4 wrote: Normal - Open: Mέχρι τώρα τις χωρίζουν οι κανονισμοί ασφαλείας. Αν λοιπόν αυτό αλλάξει και υποχρεωθούμε όλοι να έχουμε τουλάχιστον Roll Bar (...λέμε τώρα, άν...) χωρίς να μας απαγορευεται ακόμα και το Cage, και με δεδομένη την πολύ σωστή διαπιστωση σου οτι οι επιδόσεις στους αγώνες αντοχής δέν έχουν και πολύ μεγάλη σημασία, τότε αλήθεια.... ποιός ο λόγος διαχωρισμού και με τί κριτήρια πλέον???
Καλή η απορία σου απλά ένας υποτυπώδης διαχωρισμός σε κυβικά (πχ στ 2000 όπως στα Trail Ride) θα διασφάλιζε μία σχετική ομοιογένεια σε τύπους αυτοκινήτων (βάρος, όγκο και ιπποδύναμη). Στο κομμάτι επιδόσεων που ανέφερα πρίν εννουσα κατα κύριο λόγο βελτιώσεις αναρτήσεων και γενικά αντοχής των αυτοκινήτων (ενισχυμένα άκρα, ραψήματα κ.α) μιάς και οι βελτιώσεις, πειράγματα των μοτέρ αν είναι σε βαθμό που κάνουν διαφορά συνήθως γυρνάν μπούμερανγκ ;) .
Δε θα ήταν παράλογο να μην υπάρχει κιόλας (όπως βαθμολογείτε το πρωτάθλημα)!
Δημητριάδης Σταύρος
Pet4x4
Posts: 218
Joined: Tue Jun 16, 2009 23:31

Re: 24 Ώρες 4Χ4 2009

Post by Pet4x4 »

Ακριβός τα ίδια πιστεύω και εγώ... σηκώνει συζήτηση το θέμα πάντος! :D Κάτσε πρώτα να δούμε όμως άν υπάρχει διάθεση να γίνει κάτι με την επιτροπή, και άν όλα πάνε κατ'ευχήν τους το παραθέτουμε σαν προβληματισμό.
Post Reply

Return to “Κανονισμοί. Απορίες-διευκρινήσεις”