Τεύχος 52, Μάρτης 2010

User avatar
PanosXJ
Posts: 1065
Joined: Thu Jun 18, 2009 13:47

Re: Τεύχος 52, Μάρτης 2010

Post by PanosXJ »

....χτές είδα και το DVD απο το 4Χ4 με την συνάντηση των LRs....καλό αποτέλεσμα με φυσικό ήχο και ευτυχώς χωρίς μουσικές....λοιπόν ήταν καμμιά 30αριά οχήματα όλων των γνωστών τύπων, πολυ καλές διαδρομές και μερικά αρκετά δύσκολα τεχνικά σημεία αλλά αυτό που παρατήρησα -με έκπληξη μπορώ να πώ- είναι ότι πολλά κολλάγανε σχεδόν σε όλα τα περάσματα που είχαν ένα κλίκ δυσκολίας περισσότερο απο τα απλά....ειδικά σε περάσματα ποταμιών που ήταν και σχετικά ρηχά....και όσα πέρναγαν το έκαναν με δυσκολία....2-3 ήταν τα καλά προετοιμασμένα και πολυ πολυ μάχιμα...τα υπόλοιπα και ειδικά τα στόκ....(παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του μοντέρ να "κόψει" πολλά απο τα κολλήματα...σκεφτείτε ότι πολλά κολλάγανε και σε απλά νεροφαγώματα των 30-40 εκ.!)

...τα παραπάνω προκύπτουν απο το περιορισμένο βέβαια υλικό που έχει το DVD (συνεχίζεται στο επόμενο τεύχος) και αποτελούν δικά μου συμπεράσματα!
Επίσης πρέπει να πώ ότι όλα αυτά δεν τα γράφω με χαιρεκακία ή άλλο αρνητικό συναίσθημα αλλά επειδή ακριβώς ένιωσα έκπληξη με τις τόσο περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες των οχημάτων αυτών και ειδικά των στόκ....

Βέβαια κάτι CAMEL TROPHY που είχα δεί στο παρελθόν θυμάμαι ότι τα Landies ήταν ιδιαίτερα σκληρά οχήματα αλλά οι δυνατότητές τους και τότε υποστηρίζονταν πάντοτε και παντού απο εργάτες για να ισχύουν....οι συνθήκες σαφώς ήταν υπέρπολλαπλασια πιο δύσκολες (- έως τραγικά δύσκολες -) απο αυτές της εν λόγω συνάντησης....
It's an XJ thing, you wouldn't understand!
XJ RULZZZZZZ!!!
User avatar
PanosXJ
Posts: 1065
Joined: Thu Jun 18, 2009 13:47

Re: Τεύχος 52, Μάρτης 2010

Post by PanosXJ »

...πάντως απο πολλούς αγώνες που έχω δεί σε DVD στο Rain forest, στην Αυστραλία και σε άλλα μέρη του κόσμου τα Pajero και τα LR ήταν μετρημένα στα δάκτυλα και κανένα Mercedes....αντίθετα μεγάλος αριθμός απο τα παλαιά Land Cruiser, πολλά Samurai και πολλά Jeep! Στις Βαλκανικές διοργανώσεις υπήρχαν μερικά Patrol, ελάχιστα Mercedes, κάποια LR και αρκετά Samurai και Jeep!
Μου έκανε εντύπωση ότι στην Αυστραλία που θα έπρεπε να κυριαρχούν τα LRs αυτά ήταν η μειοψηφία....και η πλειοψηφία ήταν τα Toyota Land cruiser απο τα παλαιότερα έως κάποια τελευταία, πολλά Pajero kai Patrol (και απο αυτά τα περισσότερα παλαιά μοντέλα) και πολλά Jeep!
It's an XJ thing, you wouldn't understand!
XJ RULZZZZZZ!!!
Γιάννης Αθανασίου

Re: Τεύχος 52, Μάρτης 2010

Post by Γιάννης Αθανασίου »

Στις Αραβικές χώρες κυριαρχούν τα Toyota Land Cruiser.

Στην Αφρική, λόγω αγγλικής κατοχής, παίζει πολύ το Land Rover.

Στην Ινδοκίνα και την Ινδονησία Land Cruiser και Patrol.

Στην Αυστραλία Patrol, κυρίαρχο, Land Cruiser και Jeep, ιδίως παλαιότερα.

Στη Νότια Αμερική Land Cruiser, Patrol και Jeep.

Tα Mercedes, Pajero κλπ. είναι πολύ καινούρια - μετά το '80 - και δεν έχουν κερδίσει ακόμη την εμπιστοσύνη των... λαών!

Jeep (Wrangler), Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser και Nissan Patrol, κυκλοφορούν από το 1947-48, είναι βασισμένα πάνω στο κλασικό τζιπ και φτιάχτηκαν για να καλύψουν τις πολιτικές ανάγκες αμέσως μετά τον πόλεμο, βασιμένα πανω σε ότι υπήρχε διαθέσιμο, δηλαδή τα τζιπ που είχε αφήσει πίσω του ο στρατός.
User avatar
PanosXJ
Posts: 1065
Joined: Thu Jun 18, 2009 13:47

Re: Τεύχος 52, Μάρτης 2010

Post by PanosXJ »

...πάντως νομίζω ότι τα τελευταία μοντέλα Grand Cherokee, Cherokee (Liberty), Patriot, Land Cruiser, Pajero,τα διάφορα της Mercedes και τα διάφορα πολυτελή LR μάλλον έχουν περιορισμένες δυνατότητες εκτός δρόμου....μπορεί να είναι ακραία άνετα και να ταξειδεύουν εξαιρετικά σε δασικούς και γενικά σε κακοτράχαλους δρόμους αλλά για διαδρομές αυξημένης τεχνικής δυσκολίας ή διαδρομές απόλυτα εκτός χάραξης δεν τα βλέπω και πολυ "σόϊ" (μα έως και καθόλου!)....και το φαινόμενο αυτό πιστεύω είναι αποτέλεσμα της γενικώτερης SUVοποίησης του μυαλού των καταναλωτών και στη συνέχεια των οχημάτων ή τούμπαλιν....(εκτός του KJ, του Defender και του τεράγωνου της Mercedes ίσως).....
Last edited by PanosXJ on Fri Mar 05, 2010 08:49, edited 1 time in total.
It's an XJ thing, you wouldn't understand!
XJ RULZZZZZZ!!!
Γιάννης Αθανασίου

Re: Τεύχος 52, Μάρτης 2010

Post by Γιάννης Αθανασίου »

ξεχνάς το Patrol!!!
User avatar
PanosXJ
Posts: 1065
Joined: Thu Jun 18, 2009 13:47

Re: Τεύχος 52, Μάρτης 2010

Post by PanosXJ »

...ναι είναι αλήθεια αλλά συμβαίνει γιατί δεν είμαι σίγουρος άν παράγεται ακόμη με τις παλαιές ικανότητες-δυνατότητες ή έχει SUVοποιηθεί και αυτό!
It's an XJ thing, you wouldn't understand!
XJ RULZZZZZZ!!!
Γιάννης Αθανασίου

Re: Τεύχος 52, Μάρτης 2010

Post by Γιάννης Αθανασίου »

Παράγεται και θα συνεχίσει να παράγεται...
User avatar
Nicolas
Site Admin
Posts: 2983
Joined: Tue Jun 16, 2009 09:10
Contact:

Re: Τεύχος 52, Μάρτης 2010

Post by Nicolas »

Γιάννης Αθανασίου wrote:Παράγεται και θα συνεχίσει να παράγεται...
Μωρέ φύλα εσύ το δικό σου καλού κακού και αν στο μέλλον συνεχίσει να παράγεται πάρε και το καινούριο. Χλωμό το βλέπω όμως...
Κάλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε.

Κατά τα άλλα, παντού υπάρχει ένα jeep :mrgreen:
"Η σιωπή μας, μόνο με τον κατήγορό μας γίνεται σύμμαχος".
Από την άλλη όμως, "Όσο πιο αθόρυβος είσαι, τόσα περισσότερα ακούς".
User avatar
cuspid
Posts: 13
Joined: Sun Jun 21, 2009 12:08

Re: Τεύχος 52, Μάρτης 2010

Post by cuspid »

Πάντως έχοντας παρευρεθεί σε 3 RFC και ένα Transilvania, έχω να πω ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να συγκρίνετε τα αγωνιστικά τετρακίνητα με τα στάνταρ μοντέλα της κάθε φίρμας.
Απλά δεν έχουν σχέση...

Τα LR, Patrol, Jeep κ.τ.λ. στο RFC είναι συνήθως μόνο στο σχήμα στάνταρ, οπότε οι αρχικές δυνατότητες του αυτοκινήτου λίγη σημασία έχουν, περισσότερο ρόλο στις επιλογές των πληρωμάτων παίζει η διαθεσιμότητα ανταλακτικών και τεχνογνωσίας, οι χορηγοί και τα προσωπικά... γούστα.
Το ίδιο αρχίζει να ισχύει τα τελευταία χρόνια και στο πιο σκληρό trophy επί ευρωπαικού εδάφους το Transilvania.
Ειδικά στο RFC (υπ όψιν, μπροστά του, το Transilvania είναι σαν..... βόλτα στο πάρκο να παίξω με τους φίλους μου :lol: ) οι “γνωρίζοντες” δίνουν περισσότερο σημασία στην “ποσότητα” παρά στην “ποιότητα” των τετρακίνητων που ετοιμάζουν, δηλαδή γερά πλαίσια, πολλή ιπποδύναμη με τούρμπο, νίτρο κ.τ.λ., τεράστιους τροχούς, μεγάλη απόσταση από το έδαφος (portal άξονες) και δυνατοί και γρήγοροι εργάτες, εντάξει αν .... “μπηστάει” και λίγο η ανάρτηση δεν τρέχει και τίποτα, έτσι κι αλλιώς ο τρόπος οδήγησης τους είναι “με την ταυτότητα στο στόμα”, οι σούστες επισκευάζονται και πιο εύκολα στην ζούγλα από τα coil over τελευταίας γενιάς. :mrgreen:

Στα στάνταρ μοντέλα η LR παραδοσιακά δείνει σημασία στην άρθρωση της ανάρτησης και την συνεχή επαφή των τροχών με το έδαφος, έχοντας πολλές επιλογές βελτίωσης από διάφορους βελτιωτές. Οι αμερικάνοι από την άλλη βασίζονται στους γερούς άξονες με τα μπλοκέ διαφορικά και βέβαια (σήμα κατατεθέν) στους τεράστιους after market τροχούς, χωρίς τις αντίστοιχες διαδρομές αναρτήσεων. Διαφορετική φιλοσοφία, παραπλήσιο αποτέλεσμα.
Κλασικό παράδειγμα οι αναρτήσεις (ιδίως πίσω) των νέων Defender και Wrangler.
Σε εντελώς “μαμά” κατάσταση πάντως η άνεση των LR είναι μακράν....
Γιάννης Αθανασίου

Re: Τεύχος 52, Μάρτης 2010

Post by Γιάννης Αθανασίου »

Γιώργο

δε μιλάμε για trophy. Μιλάμε για αγώνες όπως τα trail ride, rally raid κλπ. Εκεί μέχρι σήμερα ακόμη και πολύ δυνατά αυτοκίνητα δεν έχουν καταφέρει να κάνουν τη διαφορά. Αυτό λέμε...
Post Reply

Return to “4ΚΙΝΗΣΗ ΜAG”