WILLYS MB KAI FORD GPW….ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ.

User avatar
sv2ipw stelios
Posts: 953
Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Contact:

WILLYS MB KAI FORD GPW….ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ.

Post by sv2ipw stelios »

Image


Όταν ομιλούμε για οχήματα του Β’ΠΠ στην σκέψη όλων μας έρχεται η εικόνα του Jeep…Είναι γνωστό με πολλά ονόματα , σαν Willys jeep, GI jeep ( GI …Συντόμευση του Αμερικάνικου Στρατού)Σαν WWII Jeep ή σαν Army Jeep. Στην πράξη όλα προήλθαν από έναν σχεδιαστικό διαγωνισμό του Αμερικάνικου Στρατού στον οποίο συμμετείχαν οι εταιρίες American Bantam, Willys-Overland, και η Ford. Η Willys ήταν αυτή που κέρδισε τον διαγωνισμό για την μαζική παραγωγή του σχεδίου της Willys MA . Όμως προτού ακόμη ολοκληρωθεί η παραγωγή του ΜΑ, υπήρχε είδη η βελτιωμένη έκδοσή Willys ΜΒ της Willys-Overland με κάποια καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά από τα ανταγωνιστικά Bantam BRC-40 και από τα Ford GP. ‘Όταν ο Αμερικανικός Στρατός ενεπλάκη στον Β’ΠΠ και συνειδητοποίησε ότι ήταν αναγκαία τα νέα οχήματα παντός εδάφους σε τεράστιους αριθμούς πράγμα που δεν μπορούσε μία μόνο εταιρία να παράγει, έδωσε ένα συμβόλαιο και στην FORD για την παραγωγή του Willys ΜΒ…η FORD ονόμασε το όχημα της ως GPW.

WILLYS OVERLAND
Image

AMERICAN BANTAM
Image





Τα οχήματα λοιπόν Willys ΜΒ και FORD GPW αν και ομοιάζουν καταπληκτικά αφού προήλθαν από το σχεδιαστικό γραφείο Willys-Overland έχουν κάποιες μικροδιαφορές παραγωγής που τα χαρακτηρίζουν… αυτές λοιπόν θα διερευνήσουμε παρακάτω. Η κύρια διαφορά μεταξύ Willys ΜΒ και FORD GPW είναι ότι στο πρώτο έχουμε στο πρόσθιο μέρους του σασί κάτω από το ψυγείο, ένα κυλινδρικό δοκό στήριξης από την μία τραβέρσα του πλαισίου στην άλλη , ενώ στο FORD GPW αυτή η δοκός έχει το σχήμα Π από στραντζαριστή-διαμορφωμένη λαμαρίνα.

ΚΥΛΙΝΔΡΙΚΟΣ ΔΟΚΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ WILLYS MB
Image

ΔΟΚΟΣ ΤΥΠΟΥ Π FORD GPW
Image


Ένα άλλο γνώρισμα των FORD GPW είναι και η ύπαρξη δύο οπών στον πρόσθιο προφυλακτήρα στα σημεία απ’ όπου ξεκινούν οι τραβέρσες του σασί-πλαισίου, και άλλων δύο οπών στο πίσω μέρος όπου εδράζονται οι πίσω προφυλακτήρες.
ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ:
Image

Image

Μία άλλη διαφορά από εταιρία σε εταιρία είναι η πλάκα έδρασης του πολυβόλου, ακριβώς πίσω από το κιβώτιο της βοηθητικής.

Image

Και τετράγωνη για FORD GPW
Image

Μία ακόμη διαφορά εντοπίζεται και στο σημείο όπου κλείνει το καπάκι από την υποδοχή εργαλείων στα πίσω φτερά …τα μεν Αμαξώματα FORD GPW έχουν το κουμπί ανοίγματος από την υποδοχή εργαλείων μέσα σε ένα πρεσσαριστό ορθογώνιο πλαίσιο , ενώ τα Willys ΜΒ μέσα σε στρόγγυλο.

Image
Image

Διαφοροποιείτε επίσης και το καπάκι της υποδοχής εργαλείων των πίσω φτερών… στα μεν FORD GPW έχουν ένα νεύρο περιφερειακά ενώ στα Willys ΜΒ είναι επίπεδο χωρίς νεύρο ενίσχυσης.

Image

Image


Διαφορά εντοπίζεται και πίσω από τον πίνακα οργάνων στο σημείο έδρασης του αμαξώματος επί του πλαισίου μέσα στο χώρο του κινητήρα …εκεί εντοπίζουμε μία τριγωνική ενίσχυση εκατέρωθεν των δύο πλευρών του πλαισίου, στα μεν FORD GPW η τριγωνική λαμαρίνα διαθέτει γυρισμένες άκρες και τρείς μεγάλες οπές ενώ στα Willys ΜΒ είναι επίπεδα τριγωνικά και με πέντε οπές το κάθε ένα.
Τέλος διαφορές εντοπίζονται και στο σημείο όπου είναι <<χτυπημένος>> ο αριθμός σειράς –πλαισίου, στα μεν FORD GPW είναι στο σημείο πίσω από το πλαίσιο τύπου Π που είπαμε στην αριστερή τραβέρσα του πλαισίου, ενώ στα Willys ΜΒ είναι και πάλι στην αριστερή τραβέρσα αλλά εμπρός από το κυλινδρικό δοκό στήριξης και ακριβώς πίσω από τον προφυλακτήρα.

Image

Image

Όσον αφορά τον αριθμό σειράς αμαξώματος τα FORD GPW δεν διέθεταν αριθμό μέχρι του σημείου που ανέλαβε την κατασκευή των αμαξωμάτων η American Central Body και τοποθετούσε έναν αριθμό της μορφής 123456 στο τριγωνικό πλαίσιο εμπρός από τον οδηγό και μέσα στο χώρο του κινητήρα. Η Willys τοποθετούσε από την αρχή αυτόν τον αριθμό αλλά όπως και η FORD αυτός δεν αντιστοιχεί με τον αριθμό πλαισίου και με τον αριθμό κινητήρα αλλά μόνο με τον αύξοντα αριθμό κατασκευής αμαξώματος του κατασκευαστή.

Image

Στο αρχικό συμβόλαιο της Willys για την παραγωγή του Willys ΜΒ και για περίπου 28.000 κομμάτια από αυτά, η μάσκα του οχήματος ήταν από συγκολλημένες μεταλλικές λάμες και στο πίσω μέρος του οχήματος δίπλα από την ρεζέρβα είχαν την στάμπα <<willys>>. Όταν και η FORD ξεκίνησε την αρχική παραγωγή του GPW είχε και αυτή στο πίσω μέρος του οχήματός της το λογότυπο <<FORD>>.Τον Ιανουάριο του 1942 η FORD χρησιμοποίησε για πρώτη φορά την γνώριμη στις μέρες μας πρεσσαριστή μάσκα των 9 κάθετων οπών η οποία βοηθούσε την μαζική της παραγωγή και είχε μικρότερο κόστος.

Image
Image

Image

Ο Στρατός θέλοντας να υπάρχει εναλλαξιμότητα στα κομμάτια του οχήματος των δύο κατασκευαστών του jeep , δούλεψε προς αυτή την κατεύθυνση και με τους δύο, έτσι μιας και το σχέδιο της μάσκας της FORD ήταν ποιο πρακτικό καθιερώθηκε και από τον Απρίλιο του 1942 και η Willys έβαλε στα οχήματα παραγωγής της την πρεσσαριστή. Επίσης σύστησε και στους δύο κατασκευαστές να σταματήσουν την πρακτική του λογότυπου της εταιρίας στο πίσω μέρος του οχήματος.

Image

Image

Μέχρι και το 1942 όλοι οι κινητήρες κατασκευάζονταν από την Willys ,τότε ξεκίνησε και η FORD την κατασκευή κινητήρων στα σχέδια της Willys.
Στους μεν κινητήρες της WILLYS υπάρχει πινακίδα με την αναγραφή του αριθμού σειράς SERIAL NUMBER με την μορφή MB123456 στους δε κινητήρες FORD υπάρχει αναγραφή με την μορφή GPW123456. Η πινακίδα αναγραφής του αριθμού σειράς είναι στο σημείο:Image

Η Midland Steel Corp ξεκίνησε και αυτή την παραγωγή πλαισίων σύμφωνα με τα σχέδια της Willys τα οποία χρησιμοποιήθηκαν και από της δύο εταιρίες Willys ΜΒ και FORD GPW, άρα λοιπόν από εκείνο το σημείο και για λόγους μαζικής παραγωγής μπορεί να δούμε σασί-πλαίσιο στα σχέδια τις willys να το φορά FORD GPW.
Η FORD όμως σε κάποια φάση της παραγωγής σύναψε νέο συμβόλαιο με μια άλλη εταιρία την Murray Corp. η οποία κατασκεύαζε τα πλαίσια πλέον για τα GPW.
Από το 1941 έως το 1943 η κάθε μία εταιρία κατασκεύαζε το δικό της αμάξωμα με τις όποιες μικροδιαφορές, στις αρχές του 1944 και οι δύο εταιρείες δώσανε την παραγωγή του αμαξώματος σε έναν υπο-κατασκευαστή την American Central Body στο Connersville των ΗΠΑ και έτσι ονομάστηκε μετέπειτα σαν συνδυασμένο αμάξωμα ή "composite body" το οποίο και χρησιμοποιήθηκε και από τις δύο εταιρίες.
Αν λοιπόν το αμάξωμά σας διαθέτει κυκλικό πλαίσιο στο κουμπί της εργαλειοθήκης στα πίσω φτερά όπως τα Willys ΜΒ και τριγωνικό πλαίσιο με τρείς τρύπες στο χώρο του κινητήρα όπως τα FORD GPW και φυσικά δεν διαθέτουν το λογότυπο των κατασκευαστών δίπλα από την ρεζέρβα τότε διαθέτετε αμάξωμα "composite body" μετέπειτα παραγωγής.

Κατά την διάρκεια του Β’ΠΠ η Ford κατασκεύασε 277,896 GPW jeep, και η Willys κατασκεύασε 335,531 μονάδες επίσης και οι δύο κατασκευαστές κατασκεύασαν πληθώρα ανταλλακτικών και κομματιών σε σημείο που να λέγεται πώς για κάθε ένα αυτοκίνητο υπάρχουν ανταλλακτικά για άλλα τρία, έτσι άφησαν μία παρακαταθήκη για μελλοντικές γενεές που θα χρησιμοποιούν ακόμη την σχεδίαση τους. Η παραγωγή του περίφημου JEEP τερματίστηκε το καλοκαίρι του 1945 μιας και τότε τελείωσε πρακτικά ή ποιο φονική μάχη που είχε δει η ανθρωπότητα. Το τελευταίο FORD GPW κατασκευάστηκε στις 30 Ιουλίου του 1945 και το τελευταίο WILLYS MB άφησε την γραμμή παραγωγής στο Toledo του Οχάϊο στις 20 Αυγούστου 1945.

Image

Για εμάς τους συλλέκτες οχήματα ¼ jeep είτε κατασκευής WILLYS είτε FORD έχουν μεγάλη αξία…αυτή όμως πολλαπλασιάζεται αν έχουμε στην κατοχή μας ένα όχημα αρχικής παραγωγής με κάθετες λάμες στην μάσκα ή με το λογότυπο της εταιρίας κατασκευής στο πίσω μέρος του αμαξώματος … λίγο δύσκολο έως αδύνατο να τα βρούμε στην Ελλάδα.
Τα ΜΒ ή GPW είναι από τα ποιο εύκολα οχήματα στην ανεύρεση ανταλλακτικών και στην ανακατασκευή τους μιας και κατασκευάστηκαν ανταλλακτικά σε τεράστιους αριθμούς, αλλά και τώρα στις μέρες μας υπάρχουν ακόμη κατασκευαστές-βιοτεχνίες στο εξωτερικό που φτιάχνουν κομμάτια για αυτά τα οχήματα ως reproduction.
Και κάτι για αυτούς με τα Μ38Α1 που ισχυρίζονται ότι τα Μ151 δεν είναι jeep…όπως θα διαβάσατε παραπάνω και ελπίζω να το διακριβώσετε και αλλού …η μάσκα των εννέα κάθετων γραμμών η οποία και καθιερώθηκε στα μετέπειτα οχήματα, ήταν σχεδίαση FORD και όχι Willys…όταν επείγει η μαζική παραγωγή οχημάτων δεν κοιτούν το Trade Mark(Ονομασία προέλευσης Ελληνιστί) οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι. Γι’ αυτό μην ακούσω από κανέναν ότι το Μ151 είναι δημιούργημα της FORD…και δεν είναι καθαρόαιμο jeep, θα τον δαγκώσω. Τα πράγματα δεν είναι τόσο απόλυτα όσο νομίζουμε.

Image
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW

JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
ΒΑΙΟΣ
Posts: 792
Joined: Fri Jun 19, 2009 12:20
Location: ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΛΑΜΙΑΣ

Re: WILLYS MB KAI FORD GPW….ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ.

Post by ΒΑΙΟΣ »

Ωραίος και άψογος όπως πάντα ο Στέλιος!!!! Πότε με το καλό το ΜΒ?????? ;) ;)
FORD M151A2 1970
WILLYS M38

tel 6974780634
ktm25089
Posts: 397
Joined: Wed Jul 01, 2009 02:34

Re: WILLYS MB KAI FORD GPW….ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ.

Post by ktm25089 »

Αντε ξανα :mrgreen: :mrgreen:
Αυτοι που εχουν Μ38Α1 παιρνουν ενα Μ151 για να γελανε και να την λενε στους κατοχους Μ151. Αφου βλεπουν ολα αυτα τα μειονεκτηματα απο πρωτο χερι!!

Αυτοι που εχουν Μ151 παιρνουν αργοτερα ενα Μ38Α1 η ενα ΜΒ γιατι καταλαβαν το λαθος τους και θελουν ενα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ JEEP.

Δεν πιστευω να παρεξηγηθεις??? Μπηκες στο club με τα σωστα jeep!!!
exm38a1er
Posts: 76
Joined: Sat Jul 11, 2009 00:51

Re: WILLYS MB KAI FORD GPW….ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ.

Post by exm38a1er »

Μπραβο!!! (πραγματικα).

Και μια πλακιτσα...
...Και αφου η FORD συνεβαλε τα μεγιστα την αναπτυξη του Jeep με τον σχεδιασμο της μασκας
και εχοντας παρει φορα ειπε να αναπτυξει και αυτη ενα 4κινητο GP με οριζοντιες γρυλλιες αυτη
τη φορα... ;) :D
who dares wins
User avatar
Cruiserhead
Posts: 360
Joined: Tue Feb 02, 2010 03:30

Re: WILLYS MB KAI FORD GPW….ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ.

Post by Cruiserhead »

Kαλο! :D
ktm25089
Posts: 397
Joined: Wed Jul 01, 2009 02:34

Re: WILLYS MB KAI FORD GPW….ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ.

Post by ktm25089 »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Ναι αλλα κατι εγινε λαθος στην αντιγραφη!!!Κατι δεν πετυχε!!
Τι λες Στελιο και Βαιε?? ;)
User avatar
sv2ipw stelios
Posts: 953
Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Contact:

Re: WILLYS MB KAI FORD GPW….ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ.

Post by sv2ipw stelios »

Επί των παραπάνω επιχειρημάτων κουβέντα έτσι?????
ότι και να πείτε, το Μ38Α1 μόνο jeep δεν μοιάζει....κανένα UAZ ίσως!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ειδικά το πομπέ καπό είναι ίδιο με τον Μόσκοβο!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW

JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
User avatar
ikalimnos
Posts: 428
Joined: Wed Jun 17, 2009 09:18
Location: Καλοχώρι

Re: WILLYS MB KAI FORD GPW….ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ.

Post by ikalimnos »

Ενδιαφέρον....

Δήλαδη το ICON του Jeep κατά διεθνή ομολογία ( βλέπε Museum of Modern Arts N.Y.) δεν μοιάζει με Jeep...

http://www.moma.org/collection/browse_r ... plate_id=1

Καινοφανής και Προτότυπες απόψεις στο Forum μας!

Κατά τα άλλα πολύ ωραία η παρουσίαση και με τις σωστές φωτογραφίες!
Willys-Overland 1963 M38A1C ΕΣ27030
Willys-Overland 1953 M38 ΕΣ69148
Dodge 1953 Μ37 ΕΣ48617
Bantam 1951 Μ100
User avatar
sv2ipw stelios
Posts: 953
Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Contact:

Re: WILLYS MB KAI FORD GPW….ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ.

Post by sv2ipw stelios »

Φυσικά και δεν μοιάζει με αυτό που γνωρίζουμε απ'το ΜΒ.
Άσε τι λένε τώρα στο μουσείο την Ν.Υ.
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW

JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
ΒΑΙΟΣ
Posts: 792
Joined: Fri Jun 19, 2009 12:20
Location: ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΛΑΜΙΑΣ

Re: WILLYS MB KAI FORD GPW….ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ.

Post by ΒΑΙΟΣ »

Πάντως αν όντως το Μ38Α1 ειχε καπως ποιο flat καπο δεν θα ηταν και ασχημο!!!!!!!
Αλλα όντως αυτο το πομπέ και εμενα δεν πολυ μου αρεσει!!!!! :?
FORD M151A2 1970
WILLYS M38

tel 6974780634
Post Reply

Return to “Ομάδα Συντήρησης - Τεχνικά Θέματα”