Μ38 & Μ38Α1: - Σύστημα Εξαερισμού Κινητήρα Υπό του Ύδατος
Posted: Thu Jun 16, 2011 21:04
Ένα από τα συστήματα του Μ38Α1 με το οποίο αξίζει να ασχοληθεί και να ρίξει μια ματιά κανείς είναι το "Under Water Ventilation System"
Το παραπάνω σύστημα επιτρέπει την λειτουργία του κινητήρα για περιορισμένα χρονικά υπό το ύδωρ.
Το σύστημα αυτό κάνει σε βασικές γραμμές τα παρακάτω:
1. "Φουσκώνει" τον κινητήρα ανακόπτωντας τις βασικές γραμμές εξαερισμού δημιουργώντας θετική εσωτερική πίεση αποτρέποντας την είσοδο νερού στο μπλοκ του κινητήρα
2. Μεταφέρει την παραπάνω εσωτερική πίεση στον χώρο του συμπλέκτη και του κιβωτίου ταχυτήτων δημμιουργώντας τις αντίστοιχες συνθήκες.
3. Επιτρέπει τον εξαερισμό των παρακάτω συγκροτημάτων: Εξαεροτήρας, Διανομέας, ΚΑΦ, Δεξαμενή Καυσίμου διαμέσου των αντίστοιχων σωληνώσεων.
Η πλήρης περιγραφή του παραπάνω συστήματος υπάρχει με λεπτομέρεια στο ΤΜ9-8015-1 κεφάλαιο 6.
Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η τελειοποίηση του παραπάνω συστήματος επιτεύχθηκε στις τελευταίες σειρές παραγωγής του Μ38. Στην συνέχεια με την μετάβαση στο Μ38Α1 η παραγωγή των "ready to ford jeeps" συνεχίστηκε. Οστόσο ανάγκες απλοποίησης της παραγωγής και μείωσης του κόστους οδήγησαν στην σταδιακή κατάργηση απαρτιών του Fording System μέχρι την οριστική κατάργηση αυτής στο τέλος του '52. Οχήματα τα όποια έχρηχαν αυτής της δυνατότητας μετατρέπονταν σε επίπεδο μονάδας με την χορήγηση των σχετικών μερών.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να διαβάσετε μια αναλυτική παρουσίαση για το Fording Ventilation System του Μ38 το οποίο σε πολύ μεγάλο ποσοστό είναι όμοιο με του Μ38Α1
http://www.cj3a.info/sibling/m38vent/vent.htm
Το δικό μου Μ38Α1 δεν είχε το παραπάνω σύστημα από κατασκευής, ωστόσο αποφάσισα να το εγκαταστήσω σταδιακά και να αποκαταστήσω την ικανότητα του οχήματος για διέλευση βαθέως υδάτινου κολυμματος. Αυτή την στιγμή έχουν αποκατασταθεί οι γραμμές του συγκροτήματος ισχύος ενώ υπολοίπονται αυτές της ΚΑΦ και της δεξαμενής καυσίμων.
Το σχέδιο για το Μ38




Το παραπάνω σύστημα επιτρέπει την λειτουργία του κινητήρα για περιορισμένα χρονικά υπό το ύδωρ.
Το σύστημα αυτό κάνει σε βασικές γραμμές τα παρακάτω:
1. "Φουσκώνει" τον κινητήρα ανακόπτωντας τις βασικές γραμμές εξαερισμού δημιουργώντας θετική εσωτερική πίεση αποτρέποντας την είσοδο νερού στο μπλοκ του κινητήρα
2. Μεταφέρει την παραπάνω εσωτερική πίεση στον χώρο του συμπλέκτη και του κιβωτίου ταχυτήτων δημμιουργώντας τις αντίστοιχες συνθήκες.
3. Επιτρέπει τον εξαερισμό των παρακάτω συγκροτημάτων: Εξαεροτήρας, Διανομέας, ΚΑΦ, Δεξαμενή Καυσίμου διαμέσου των αντίστοιχων σωληνώσεων.
Η πλήρης περιγραφή του παραπάνω συστήματος υπάρχει με λεπτομέρεια στο ΤΜ9-8015-1 κεφάλαιο 6.
Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η τελειοποίηση του παραπάνω συστήματος επιτεύχθηκε στις τελευταίες σειρές παραγωγής του Μ38. Στην συνέχεια με την μετάβαση στο Μ38Α1 η παραγωγή των "ready to ford jeeps" συνεχίστηκε. Οστόσο ανάγκες απλοποίησης της παραγωγής και μείωσης του κόστους οδήγησαν στην σταδιακή κατάργηση απαρτιών του Fording System μέχρι την οριστική κατάργηση αυτής στο τέλος του '52. Οχήματα τα όποια έχρηχαν αυτής της δυνατότητας μετατρέπονταν σε επίπεδο μονάδας με την χορήγηση των σχετικών μερών.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να διαβάσετε μια αναλυτική παρουσίαση για το Fording Ventilation System του Μ38 το οποίο σε πολύ μεγάλο ποσοστό είναι όμοιο με του Μ38Α1
http://www.cj3a.info/sibling/m38vent/vent.htm
Το δικό μου Μ38Α1 δεν είχε το παραπάνω σύστημα από κατασκευής, ωστόσο αποφάσισα να το εγκαταστήσω σταδιακά και να αποκαταστήσω την ικανότητα του οχήματος για διέλευση βαθέως υδάτινου κολυμματος. Αυτή την στιγμή έχουν αποκατασταθεί οι γραμμές του συγκροτήματος ισχύος ενώ υπολοίπονται αυτές της ΚΑΦ και της δεξαμενής καυσίμων.
Το σχέδιο για το Μ38



