Μ38 & Μ38Α1: - Σύστημα Εξαερισμού Κινητήρα Υπό του Ύδατος

Post Reply
User avatar
ikalimnos
Posts: 428
Joined: Wed Jun 17, 2009 09:18
Location: Καλοχώρι

Μ38 & Μ38Α1: - Σύστημα Εξαερισμού Κινητήρα Υπό του Ύδατος

Post by ikalimnos »

Ένα από τα συστήματα του Μ38Α1 με το οποίο αξίζει να ασχοληθεί και να ρίξει μια ματιά κανείς είναι το "Under Water Ventilation System"

Το παραπάνω σύστημα επιτρέπει την λειτουργία του κινητήρα για περιορισμένα χρονικά υπό το ύδωρ.

Το σύστημα αυτό κάνει σε βασικές γραμμές τα παρακάτω:

1. "Φουσκώνει" τον κινητήρα ανακόπτωντας τις βασικές γραμμές εξαερισμού δημιουργώντας θετική εσωτερική πίεση αποτρέποντας την είσοδο νερού στο μπλοκ του κινητήρα
2. Μεταφέρει την παραπάνω εσωτερική πίεση στον χώρο του συμπλέκτη και του κιβωτίου ταχυτήτων δημμιουργώντας τις αντίστοιχες συνθήκες.
3. Επιτρέπει τον εξαερισμό των παρακάτω συγκροτημάτων: Εξαεροτήρας, Διανομέας, ΚΑΦ, Δεξαμενή Καυσίμου διαμέσου των αντίστοιχων σωληνώσεων.

Η πλήρης περιγραφή του παραπάνω συστήματος υπάρχει με λεπτομέρεια στο ΤΜ9-8015-1 κεφάλαιο 6.

Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η τελειοποίηση του παραπάνω συστήματος επιτεύχθηκε στις τελευταίες σειρές παραγωγής του Μ38. Στην συνέχεια με την μετάβαση στο Μ38Α1 η παραγωγή των "ready to ford jeeps" συνεχίστηκε. Οστόσο ανάγκες απλοποίησης της παραγωγής και μείωσης του κόστους οδήγησαν στην σταδιακή κατάργηση απαρτιών του Fording System μέχρι την οριστική κατάργηση αυτής στο τέλος του '52. Οχήματα τα όποια έχρηχαν αυτής της δυνατότητας μετατρέπονταν σε επίπεδο μονάδας με την χορήγηση των σχετικών μερών.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να διαβάσετε μια αναλυτική παρουσίαση για το Fording Ventilation System του Μ38 το οποίο σε πολύ μεγάλο ποσοστό είναι όμοιο με του Μ38Α1

http://www.cj3a.info/sibling/m38vent/vent.htm

Το δικό μου Μ38Α1 δεν είχε το παραπάνω σύστημα από κατασκευής, ωστόσο αποφάσισα να το εγκαταστήσω σταδιακά και να αποκαταστήσω την ικανότητα του οχήματος για διέλευση βαθέως υδάτινου κολυμματος. Αυτή την στιγμή έχουν αποκατασταθεί οι γραμμές του συγκροτήματος ισχύος ενώ υπολοίπονται αυτές της ΚΑΦ και της δεξαμενής καυσίμων.

Το σχέδιο για το Μ38

Image

Image

Image

Image
Last edited by ikalimnos on Thu Jun 16, 2011 21:19, edited 1 time in total.
Willys-Overland 1963 M38A1C ΕΣ27030
Willys-Overland 1953 M38 ΕΣ69148
Dodge 1953 Μ37 ΕΣ48617
Bantam 1951 Μ100
User avatar
XAΡΙΔΗΜΟΣ
Posts: 638
Joined: Mon Jan 18, 2010 17:58

Re: Μ38 / Μ38Α1 - Σύστημα Εξαερισμού Κινητήρα Υπό του Ύδατος

Post by XAΡΙΔΗΜΟΣ »

ikalimnos wrote:Το δικό μου Μ38Α1 δεν είχε το παραπάνω σύστημα από κατασκευής, ωστόσο αποφάσισα να το εγκαταστήσω σταδιακά και να αποκαταστήσω την ικανότητα του οχήματος για διέλευση βαθέως υδάτινου κολυμματος.
Γιάννη πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία μας έφερες, τα οποία νομίζω ακόμα και νυν κάτοχοι Μ38Α1 δεν θα γνώριζαν καλά καλά..

Ξέρουμε εάν τα οχήματα που είχε ο Ελληνικός Στρατός είχαν το παραπάνω σύστημα;
Ή τουλάχιστον, εάν είχαμε προμηθευθεί τα απάρτιά του;
Imagewww.sdio.gr_ _ _ _

1943 Chevrolet C8A (50% complete)
1940 ΒSA M20 (70% complete)
User avatar
sv2ipw stelios
Posts: 953
Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Contact:

Re: Μ38 / Μ38Α1 - Σύστημα Εξαερισμού Κινητήρα Υπό του Ύδατος

Post by sv2ipw stelios »

Αν, ήταν, των Αμερικάνων Πεζοναυτών είχαν....
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW

JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
Post Reply

Return to “Ομάδα Συντήρησης - Τεχνικά Θέματα”