Λοιπόν έχουμε φτιάξει το τζιπάκι μας, το έχουμε επαναφέρει σε μια επιθυμητή κατάσταση και έρχεται η ώρα να το εφοδιάσουμε με τα απαραίτητα εργαλεία, οπότε σχηματίζεται η εύλογη απορία... τι θα πρέπει να βάλω στο τζιπ μου για να είμαι ιστορικά ακριβής;
Λοιπόν υπάρχουν δύο είδων περιπτώσεις και ακολουθούμε όποια μας βολεύει, η πρώτη είναι η "factory option" όπου το όχημά μας φέρει τα παρελκόμενα που είχε το τζιπ εξερχόμενο της γραμμής παραγωγής και αυτά έιναι τα παρακάτω:
1. εφεδρικός τροχός
2. Γρύλλος μηχανικός
3. κλειδί για τα περικόχλια των τροχών (γωνιακό 3/4")
και τίποτα άλλο!
Η δεύτερη επιλογή είναι το "motor pool option" και αφορά την περίπτωση που το όχημα υπηρετούσε σε μια μονάδα. Όταν το όχημα παραδιδόνταν στην μονάδα τότε χορηγούνταν και τα υπόλοιπα υλικά τα οποία προβλέπονταν στον σχετικό κανονισμό, τα υλικά περιελάμβαναν (συγνώμη για τα αγγλικά αλλά υπάρχει πολύ πληροφορία για να χαθεί στην μετάφραση):
Bag, tool, empty, 20 1/4 x 18 1/4 in to top of flap, open
Pliers, slip joint, straight nose, combination w/cutter, 8 in length
Screwdriver, flat tip, metal w/wood inserts handle, flared tip, 3/8 in wide, 6 in long blade
Jack, screw, hand geared, upright, 1 1/2 ton cap, 7 5/16 closed height, 15 13/16 in extended height w/extn cap. Folding handle.
Wrench, wheel stud nut, single head, offset socket, hex, 3/4 in opening, 9 1/4 in length
Wrench, open end, adjustable, single end, 15/16 in jaw opening, 8 in long
Wrench, plug, straight bar, square 1/2 in plug, 2 1/2 in long
Chain assembly, tire, single 7.00-16 and 7.50-15, type P. (see SB9-99 for basis of issue)
Cover top, with rear curtain (M-3
Cover top with rear curtain (M-38A1)
Lube order (lub 9-8014)
TM 9-8014 (M-38A1)
Lube order (lub 9-8012)
TM-9-8012 (M-3
Shovel, hand, round point, commercial size #2, blade 11 1/2 to 12 1/2 in long, 9 1/2 to 10 1/4 in wide, open back, wood grip
Ax, single bit, 4 3/4 in cutting edge, 4 lb weight of head, 36 in long handle
Spare tire and fuel can are also authorized.
Αυτά...
Σε σύγκριση με τα MB και GPW τα μεταπολεμικά τζίπ είχαν πολύ λιγότερα εργαλεία, χαρακτηριστικά παραθέτω μια φωτογραφία από την συλλογή εργαλείων του MB:
Και η αντίστοιχη συλλογή ανταλλακτικών από ΜΒ
Πηγή : http://www.g503.com/tools/
M38A1: ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ.
M38A1: ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ.
Willys-Overland 1963 M38A1C ΕΣ27030
Willys-Overland 1953 M38 ΕΣ69148
Dodge 1953 Μ37 ΕΣ48617
Bantam 1951 Μ100
Willys-Overland 1953 M38 ΕΣ69148
Dodge 1953 Μ37 ΕΣ48617
Bantam 1951 Μ100
Re: M38A1 Συλλογή Εργαλείων
Γιάννη τα εχεις όλα αυτά?????
FORD M151A2 1970
WILLYS M38
tel 6974780634
WILLYS M38
tel 6974780634
Re: M38A1 Συλλογή Εργαλείων
Περίμενε Βάϊε αυτά ήταν τα προβλεπόμενα εργαλεία των Willys MB κατά την περίοδο του WWII.ΒΑΙΟΣ wrote: Γιάννη τα εχεις όλα αυτά?????
Ο Γιάννης έχει άλλα να μας δείξει:
ikalimnos wrote:Σε σύγκριση με τα MB και GPW τα μεταπολεμικά τζίπ είχαν πολύ λιγότερα εργαλεία, χαρακτηριστικά παραθέτω μια φωτογραφία από την συλλογή εργαλείων του MB:
- sv2ipw stelios
- Posts: 953
- Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
- Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
- Contact:
Re: M38A1 Συλλογή Εργαλείων
Όλα τα παραπάνω ήταν άχρηστα και περιττό βάρος για τον Έλληνα στρατιώτη!!!
Γι'αυτό και τα αντικατέστησε με ένα Γαλλικό, λίγο σύρμα και μία σφύρα!!!
Γι'αυτό και τα αντικατέστησε με ένα Γαλλικό, λίγο σύρμα και μία σφύρα!!!
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW
JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
Re: M38A1 Συλλογή Εργαλείων
Άντε να συνοψίσουμε
Στο Μ38Α1 πρέπει να υπάρχουν τα εξής εργαλεία στα εξής σημεία:
1. Φτυάρι (κάτω από το καπό)
2. Τσεκούρι (λίγο πιο κοντό από του ΜΒ) (εντός του πηγμάτος πάνω στο πίσω δεξύ φτερό)
3. Γρύλλος μηχανικός με χειρολαβή σπαστή (εντός μπαγκαζιέρας)
4. θήκη κανάβινη εργαλείων (με τα εργαλεία εντός μπαγκαζιέρας)
5. πένσα (εντός κανάβινης θήκης)
6. κατσαβίδι μακρύ ίσιο (εντός κανάβινης θήκης)
7. γωνιακό κλειδί για περικόχλια τροχών (εντός κανάβινης θήκης)
8. κάβουρας (εντός κανάβινης θήκης)
9. σωληνοτό 1/2" (εντός κανάβινης θήκης)
10. αλυσίδες για τους τροχούς (εντός μπαγκαζιέρας)
11. διαταγή λιπάνσεως (εντός glove compartment)
12. ΤΜ-8014 (εντός glove compartment)
13. εφεδρικός τροχός
14. δοχείο εφεδρικού καυσίμου
15. Τάπα για την οπή της χελώνας του συμπλέκτη (εντός φακέλου εντός glove compartment)
Στο Μ38Α1 πρέπει να υπάρχουν τα εξής εργαλεία στα εξής σημεία:
1. Φτυάρι (κάτω από το καπό)
2. Τσεκούρι (λίγο πιο κοντό από του ΜΒ) (εντός του πηγμάτος πάνω στο πίσω δεξύ φτερό)
3. Γρύλλος μηχανικός με χειρολαβή σπαστή (εντός μπαγκαζιέρας)
4. θήκη κανάβινη εργαλείων (με τα εργαλεία εντός μπαγκαζιέρας)
5. πένσα (εντός κανάβινης θήκης)
6. κατσαβίδι μακρύ ίσιο (εντός κανάβινης θήκης)
7. γωνιακό κλειδί για περικόχλια τροχών (εντός κανάβινης θήκης)
8. κάβουρας (εντός κανάβινης θήκης)
9. σωληνοτό 1/2" (εντός κανάβινης θήκης)
10. αλυσίδες για τους τροχούς (εντός μπαγκαζιέρας)
11. διαταγή λιπάνσεως (εντός glove compartment)
12. ΤΜ-8014 (εντός glove compartment)
13. εφεδρικός τροχός
14. δοχείο εφεδρικού καυσίμου
15. Τάπα για την οπή της χελώνας του συμπλέκτη (εντός φακέλου εντός glove compartment)
Willys-Overland 1963 M38A1C ΕΣ27030
Willys-Overland 1953 M38 ΕΣ69148
Dodge 1953 Μ37 ΕΣ48617
Bantam 1951 Μ100
Willys-Overland 1953 M38 ΕΣ69148
Dodge 1953 Μ37 ΕΣ48617
Bantam 1951 Μ100
Re: M38A1 Συλλογή Εργαλείων
και μερικές ωραίες φωτό από συλλογή εργαλείων από Ford GPW
Willys-Overland 1963 M38A1C ΕΣ27030
Willys-Overland 1953 M38 ΕΣ69148
Dodge 1953 Μ37 ΕΣ48617
Bantam 1951 Μ100
Willys-Overland 1953 M38 ΕΣ69148
Dodge 1953 Μ37 ΕΣ48617
Bantam 1951 Μ100