ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΑ, ΔΙΑΚΟΠΤΗΣ ΦΑΝΩΝ M-ΣΕΙΡΑΣ
Posted: Sat Jul 04, 2009 21:42

Στα οχήματα Μ-σειράς από το Μ38 μέχρι και το HUMVEE o διακόπτης επιλογής φωτισμού παραμένει ο ίδιος ματά απο 50 και πλέον χρόνια.
Αυτό δεν είναι τυχαίο, ο US Army ότι είναι αξιόπιστο και ανθεκτικό στην κατασκευή του δεν το αλλάζει εύκολα, το θέμα όμως είναι και πρακτικό, σκεφτείτε αν σε κάθε όχημα υπήρχε και διαφορετικού τύπου διακόπτης, διαφορετικού τύπου φανοί κλπ πόσα ανταλλακτικά θα έπρεπε να έχει μία μονάδα για να υποστηρίξει τα οχήματα της.
Ετσι λοιπόν και απο λογιστικής πλευράς ,αλλά και από θέματα εκπαίδευσης αυτό είναι ένα προτέρημα.
Παρακάτω παραθέτω δύο πολύ επεξηγηματικές παραστάσεις του διακόπτη για να καταλάβουμε πως λειτουργεί.


Σε γενικές γραμμές θα πώ ότι, ο πάνω κεντρικός διακόπτης επιλέγει-ενεργοποιεί, αριστερά από το κέντρο, τους φανούς πολέμου (Φάλαγγας, πορείας-Τζόκεϊ)και στη δεξιά από το κέντρο τους φανούς,STOP, Θέσεως και πορείας( η επιλογή της σκάλας γίνεται πάντα με ποδοδιακόπτη).
Ο κάτω αριστερά διακόπτης επιλέγει την σκάλα(DIMER)φωτισμού του πίνακα οργάνων και την δυνατότητα PARK, όπου κλείνει τους κεντρικούς φανούς πορείας ώστε να σε διευκολύνει στο παρκάρισμα.
Ο κάτω δεξιός διακόπτης απλά έχει εσωτερικά ένα ελατήριο το οποίο θα πρέπει να πιεστεί για να μπορέσει να κινηθεί ο πάνω κεντρικός διακόπτης αριστερά και δεξιά.
Σημ. όταν ο πανω κεντρικός διακόπτης είναι στη μεσαία θέση , τότε όλα τα φώτα είναι στο OFF.
Για τα φλάς-ALARM, να πώ ότι λειτουργούν μόνο όταν ο πάνω κεντρικός διακόπτης είναι δεξιά από το κέντρο.
Τα τελευταία χρόνια έχει κυκλοφορίσει και ένας νέος διακόπτης ο οποίος ομοιάζει με τον κλασικό απλά,αντί για μοχλωτούς διακόπτες στις ίδιες θέσεις έχει φωτιζόμενα πλήκτρα με τις ίδιες αναγραφές πάνω , ενώ στο κέντρο υπάρχει το πλήκτρο επικύρωσης το γνωστό ENTER.
Αυτός ο δικόπτης δεν έχει ακόμα καθιερωθεί, και μάλλον είναι πιο ευπαθής.
