ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗ PRESTOLITE
- sv2ipw stelios
- Posts: 953
- Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
- Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
- Contact:
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗ PRESTOLITE
Ως γνωστόν, σε αρκετά οχήματα Μ151 υπάρχει ηλεκτρονική ανάφλεξη και όχι πλατίνες.
Με κάποια τροποποίηση μπορεί να τοποθετηθεί και σε Μ38-Μ38Α1.(Το έχει κάνει ο ΚΤΜ, σχετικός σύνδεσμος: http://images.google.gr/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1)
Το όχημα με ηλεκτρονική ανάφλεξη έχει κάποια πλεονεκτήματα σε σχέση με αυτό που έχει πλατίνες, αλλά και μειονεκτήματα αντίστοιχα. Αν σου καεί η πλακέτα για κάποιο λόγο, έχεις μείνει στο δρόμο.....και το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να το ρυμουλκίσεις!!!!!
Έχοντας διαθέσιμη μία ηλεκτρονική για Μ151 (PRESTOLITE με τα δύο καλώδια που πάνε στον πολλαπλασιαστή) αποφάσισα να την ανοίξω ώστε να πειραματιστώ και να βρώ τα υλικά που την απαρτίζουν αλλά και σε περίπτωση που μου χαλάσει να μπορώ να την φτιάξω.
Για λόγους ψύξης του τρανζίστορ ισχύος, η πλακέτα εφαρμόζει μέσα σε ένα αλουμινένιο χυτό πλαίσιο και από πάνω για λόγους στεγανότητας έχει απο πάνω ένα υλικό σαν σιλικόνη.
Για να αφαιρεθεί αυτό το υλικό και να αναγνωρίσω τα ηλεκτρονικά υλικά παιδεύτηκα αρκετά, αφού δεν διαλύεται στα χημικά που δοκίμασα (βενζίνη,νίτρο,αλκοόλη).
Τελικά κατάφερα να αφαιρέσω την πλακέτα αφού ξεπερτσίνωσα το τρανζίστορ ισχύος.
Ακολούθως, άρχισε η τοπογραφική καταγραφή των υλικών (φωτογράφιση για να ξαναμπούν στην θέση τους,ηλεκτρονικό σχέδιο) πάνω στην πλακέτα αλλά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους, το σκανάρισμα της μεμωνομένης πλακέτας και η δημιουργία του ηλεκτρονικού σχεδίου σύμφωνα με τις πίστες.
Αυτό που διαπίστωσα ήταν ότι το μυστήριο υλικό ήταν το ΧΑ1330 8DIP οκτάπινο ολοκληρωμένο το οποίο με τα στοιχεία που αναγράφει δεν υπάρχει κάτι σχετικό σε βιβλιογραφία.
Τα άλλα δύο τρανζίστορ αναγνωρίστηκαν και είναι απλά στην αντικατάσταση τους.
Για το ΤR1 μπορεί να χρησιμοποιηθεί το 2Ν3904 και για το ισχύος τα ΤΙP 140 ή 2SD987.
Παραθέτω τα στοιχεία της έρευνας και παρακαλώ αν υπάρχει κανείς που να γνωρίζει ηλεκτρονικά, αν μπορεί να μας βοηθήσει στην ανέυρεση του ολοκληρωμένου (που κάνει μάλλον ταλάντωση).....
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΟΡΘΕΣ ΤΙΜΕΣ ΠΥΚΝΩΤΩΝ-ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
Με κάποια τροποποίηση μπορεί να τοποθετηθεί και σε Μ38-Μ38Α1.(Το έχει κάνει ο ΚΤΜ, σχετικός σύνδεσμος: http://images.google.gr/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1)
Το όχημα με ηλεκτρονική ανάφλεξη έχει κάποια πλεονεκτήματα σε σχέση με αυτό που έχει πλατίνες, αλλά και μειονεκτήματα αντίστοιχα. Αν σου καεί η πλακέτα για κάποιο λόγο, έχεις μείνει στο δρόμο.....και το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να το ρυμουλκίσεις!!!!!
Έχοντας διαθέσιμη μία ηλεκτρονική για Μ151 (PRESTOLITE με τα δύο καλώδια που πάνε στον πολλαπλασιαστή) αποφάσισα να την ανοίξω ώστε να πειραματιστώ και να βρώ τα υλικά που την απαρτίζουν αλλά και σε περίπτωση που μου χαλάσει να μπορώ να την φτιάξω.
Για λόγους ψύξης του τρανζίστορ ισχύος, η πλακέτα εφαρμόζει μέσα σε ένα αλουμινένιο χυτό πλαίσιο και από πάνω για λόγους στεγανότητας έχει απο πάνω ένα υλικό σαν σιλικόνη.
Για να αφαιρεθεί αυτό το υλικό και να αναγνωρίσω τα ηλεκτρονικά υλικά παιδεύτηκα αρκετά, αφού δεν διαλύεται στα χημικά που δοκίμασα (βενζίνη,νίτρο,αλκοόλη).
Τελικά κατάφερα να αφαιρέσω την πλακέτα αφού ξεπερτσίνωσα το τρανζίστορ ισχύος.
Ακολούθως, άρχισε η τοπογραφική καταγραφή των υλικών (φωτογράφιση για να ξαναμπούν στην θέση τους,ηλεκτρονικό σχέδιο) πάνω στην πλακέτα αλλά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους, το σκανάρισμα της μεμωνομένης πλακέτας και η δημιουργία του ηλεκτρονικού σχεδίου σύμφωνα με τις πίστες.
Αυτό που διαπίστωσα ήταν ότι το μυστήριο υλικό ήταν το ΧΑ1330 8DIP οκτάπινο ολοκληρωμένο το οποίο με τα στοιχεία που αναγράφει δεν υπάρχει κάτι σχετικό σε βιβλιογραφία.
Τα άλλα δύο τρανζίστορ αναγνωρίστηκαν και είναι απλά στην αντικατάσταση τους.
Για το ΤR1 μπορεί να χρησιμοποιηθεί το 2Ν3904 και για το ισχύος τα ΤΙP 140 ή 2SD987.
Παραθέτω τα στοιχεία της έρευνας και παρακαλώ αν υπάρχει κανείς που να γνωρίζει ηλεκτρονικά, αν μπορεί να μας βοηθήσει στην ανέυρεση του ολοκληρωμένου (που κάνει μάλλον ταλάντωση).....
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΟΡΘΕΣ ΤΙΜΕΣ ΠΥΚΝΩΤΩΝ-ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
Last edited by sv2ipw stelios on Tue Mar 16, 2010 21:49, edited 19 times in total.
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW
JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
Re: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗ PRESTOLITE
α ναι ευκολο να σου πώ εγώ Στέλιος εεε....... ναι........ και μετα .......... αυτό ........
αλλα.....ισως .....................εεεεεεεεε αυτάααααααααααααα
αλλα.....ισως .....................εεεεεεεεε αυτάααααααααααααα
FORD M151A2 1970
WILLYS M38
tel 6974780634
WILLYS M38
tel 6974780634
Re: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗ PRESTOLITE
Συμφωνω με τον βαιο..Σε λιγο καιρο θα δειξω και γω το δικο μου MUTT, και να γνωριστουμε. Ειμαι ο βασιλης απο Συκουριο Λαρισης. Εχω 2 ηλεκτρονικες PRESTOLITE και 1 νεου τυπου. Η μια απο τις παλιες δουλεψε 15 χρονια και σε μια βδομαδα μετα την ανακατασκευη σταματησαν η μια μετα την αλλη, και τωρα την βγαζω με πλατινες. Φοβαμαι μηπως εκανα καποιο λαθος στις συνδεσεις. υπαρχει τροπος να τις εξετασω αν ειναι καμενες?
- sv2ipw stelios
- Posts: 953
- Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
- Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
- Contact:
Re: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗ PRESTOLITE
Το ψάχνω το θέμα Βασίλη........
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW
JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
Re: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗ PRESTOLITE
Βασιλη,εαν καταλαβα καλα θες να δεις εαν η ηλεκτρονικη σου ειναι καμμενη και οχι γιατι καηκε σωστα?
Πολυ απλα εαν την βαλεις σε ενα ντιστριμπιτερ με εναν καλο πολλαπλασιαστη και δεν δινει ρευμα τοτε ειναι καμμενη
Τωρα εαν ρωτας γιατι καηκαν μεγαλο θεμα.............................
Στελιο τι γινετε με το ολοκληρωμενο???Εκανες και τιποτα με αυτην που σου εδωσα?
Πολυ απλα εαν την βαλεις σε ενα ντιστριμπιτερ με εναν καλο πολλαπλασιαστη και δεν δινει ρευμα τοτε ειναι καμμενη
Τωρα εαν ρωτας γιατι καηκαν μεγαλο θεμα.............................
Στελιο τι γινετε με το ολοκληρωμενο???Εκανες και τιποτα με αυτην που σου εδωσα?
- sv2ipw stelios
- Posts: 953
- Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
- Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
- Contact:
Re: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗ PRESTOLITE
Συνεχίζω να ψάχνω για αντίστοιχο ολοκληρωμένο του XA1330 , επίσης μου έχει δώσει και ο Βασίλης την δική του καμμένη ηλεκτρονική, την οποία αναλύω για να δώ τα κοινά με την παραπάνω.
Φαίνεται ότι του Βασίλη είναι μεταγενέστερη από την δική μου....περισσότερα σε φώτο που θα ανεβάσω.
Όσο για την δική σου, δεν έκανα τίποτα γιατί ως γνωστό, είμαι Λάρισα και δεν ανέβηκα Θεσσαλονίκη για να ψάξω αν έχω άλλη prestolite.
Φαίνεται ότι του Βασίλη είναι μεταγενέστερη από την δική μου....περισσότερα σε φώτο που θα ανεβάσω.
Όσο για την δική σου, δεν έκανα τίποτα γιατί ως γνωστό, είμαι Λάρισα και δεν ανέβηκα Θεσσαλονίκη για να ψάξω αν έχω άλλη prestolite.
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW
JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
- sv2ipw stelios
- Posts: 953
- Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
- Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
- Contact:
Re: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗ PRESTOLITE
Λοιπόν επανέρχομαι στο θέμα με νέα στοιχεία.
Ο φίλος Βασίλης από το Σικούριο Λαρίσης μου έδωσε μία καμμένη <<ηλεκτρονική>> την οποία και ανέλυσα όπως την πρώτη (δική μου). Αρχικά αυτό που διαπίστωσα ήταν ότι του Βασίλη ώς κατασκευή είναι μεταγενέστερη , το γράφει και πάνω στην πλακέτα 05-1983, ενώ αντί για το τρανζίστορ ισχύως που είχε η πρώτη, αυτή είχε το NEC D987 (2SD987). Ακόμα υπάρχουν και κάποιες μικροαλλαγές στα υλικά (πυκνωτές-αντιστάσεις) αλλά και στις πίστες.
Το ολοκληρωμένο XA1330 παραμένει το ίδιο....πράγμα που με κάνει να ψάχνω και για άλλη καμμένη ηλεκτρονική, μήπως και χρησιμοποιεί άλλο ολοκληρωμένο (και καταφέρω να βρώ αντίστοιχο, αλλά και τί δουλειά κάνει).
Φωτογραφίες απο την δεύτερη έκδοση ηλεκτρονικής της PRESTOLITE
Σημ..εξωτερικά δεν διαφέρουν...
ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΚΑΤΕΣΤΡΩΣΑ...
Τώρα για το ερώτημα πώς μπορούμε να ελέγξουμε αν λειτουργεί η <<ηλεκτρονική>> μας, είναι σχετικά απλό....χρειάζεται ένα τροφοδοτικό συνεχούς DC24Volt, και ένα μετασχηματιστή με πρωτεύον 24Volt (To δευτερεύον δεν μας ενδειαφέρει τι τιμή θα έχει) αφού κάνουμε τις συνδέσεις όπως στη φώτο παρακάτω τότε σκανδαλίζουμε τον αισθητήρα με ένα μεταλλικό αντικείμενο και βλέπουμε στο τροφοδοτικό να τραβάει το μέγιστο ρεύμα....αν δεν συμβαίνει αυτό τότε είναι καμμένη...απλά......
ΠΡΟΣΟΧΗ....Αναζητώ καμμένες ηλεκτρονικές....
Ο φίλος Βασίλης από το Σικούριο Λαρίσης μου έδωσε μία καμμένη <<ηλεκτρονική>> την οποία και ανέλυσα όπως την πρώτη (δική μου). Αρχικά αυτό που διαπίστωσα ήταν ότι του Βασίλη ώς κατασκευή είναι μεταγενέστερη , το γράφει και πάνω στην πλακέτα 05-1983, ενώ αντί για το τρανζίστορ ισχύως που είχε η πρώτη, αυτή είχε το NEC D987 (2SD987). Ακόμα υπάρχουν και κάποιες μικροαλλαγές στα υλικά (πυκνωτές-αντιστάσεις) αλλά και στις πίστες.
Το ολοκληρωμένο XA1330 παραμένει το ίδιο....πράγμα που με κάνει να ψάχνω και για άλλη καμμένη ηλεκτρονική, μήπως και χρησιμοποιεί άλλο ολοκληρωμένο (και καταφέρω να βρώ αντίστοιχο, αλλά και τί δουλειά κάνει).
Φωτογραφίες απο την δεύτερη έκδοση ηλεκτρονικής της PRESTOLITE
Σημ..εξωτερικά δεν διαφέρουν...
ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΚΑΤΕΣΤΡΩΣΑ...
Τώρα για το ερώτημα πώς μπορούμε να ελέγξουμε αν λειτουργεί η <<ηλεκτρονική>> μας, είναι σχετικά απλό....χρειάζεται ένα τροφοδοτικό συνεχούς DC24Volt, και ένα μετασχηματιστή με πρωτεύον 24Volt (To δευτερεύον δεν μας ενδειαφέρει τι τιμή θα έχει) αφού κάνουμε τις συνδέσεις όπως στη φώτο παρακάτω τότε σκανδαλίζουμε τον αισθητήρα με ένα μεταλλικό αντικείμενο και βλέπουμε στο τροφοδοτικό να τραβάει το μέγιστο ρεύμα....αν δεν συμβαίνει αυτό τότε είναι καμμένη...απλά......
ΠΡΟΣΟΧΗ....Αναζητώ καμμένες ηλεκτρονικές....
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW
JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
Re: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗ PRESTOLITE
εισαι σκανδαλιαρης ανθρωπος.Καλα το ειχα καταλαβει.
Την εβδομαδα που περασε δοκιμασα και τοποθετησα 3 κιτακια ηλεκτρονικων.Το πρωτο ειναι η ηλεκτρονικη απο Μ151 με 3 καλωδια που μπαινει με πατεντα στι Μ38 και Μ38Α1 αλλα δουλευει αψογα.Και τα αλλα 2 ειναι της PERTRONIX.Για οσους δεν την ξερουν ειναι μια αμερικανικη εταρια που βγαζει κιτ για σχεδον οτι εχει πλατινες.Πολυ καλης ποιοτητας.Η αντιστοιχια στα στρατιωτικσ ντιστριμπιτερ ειναι το MV-161 για τα εξακυλινδρα και το MV-141 για τα τετρακυλινδρα.Η εγκατασταση ειναι ευκολοτερη απο τις στρατιωτικες ηλεκτρονικες και γυριζει σε πλατινες πολυ ευκολα αφου κρατας τον πλατινοφορο και δεν αλλαζεις τιοποτα αλλο.Η τιμη τους ειναι απο 110 εως 130 δολλαρια αναλογα απο που θα τις βρειτε.
Την εβδομαδα που περασε δοκιμασα και τοποθετησα 3 κιτακια ηλεκτρονικων.Το πρωτο ειναι η ηλεκτρονικη απο Μ151 με 3 καλωδια που μπαινει με πατεντα στι Μ38 και Μ38Α1 αλλα δουλευει αψογα.Και τα αλλα 2 ειναι της PERTRONIX.Για οσους δεν την ξερουν ειναι μια αμερικανικη εταρια που βγαζει κιτ για σχεδον οτι εχει πλατινες.Πολυ καλης ποιοτητας.Η αντιστοιχια στα στρατιωτικσ ντιστριμπιτερ ειναι το MV-161 για τα εξακυλινδρα και το MV-141 για τα τετρακυλινδρα.Η εγκατασταση ειναι ευκολοτερη απο τις στρατιωτικες ηλεκτρονικες και γυριζει σε πλατινες πολυ ευκολα αφου κρατας τον πλατινοφορο και δεν αλλαζεις τιοποτα αλλο.Η τιμη τους ειναι απο 110 εως 130 δολλαρια αναλογα απο που θα τις βρειτε.
- sv2ipw stelios
- Posts: 953
- Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
- Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
- Contact:
Re: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗ PRESTOLITE
Γιώργο βάλε καμιά φώτο να τις δούμε!!!!
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW
JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
Re: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗ PRESTOLITE
σε 2-3 μερες να μου ερθει ενα ντιστριμπιτερ στα χαρια μου να βγαλω μερικες