Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

User avatar
sv2ipw stelios
Posts: 953
Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Contact:

Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Post by sv2ipw stelios »

Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Από μικρό μου άρεσε να φτιάχνω μόνος μου τα παιχνίδια μου, αλλά και να παρατηρώ τους μεγάλους που <<μηχάνευαν>> στο συνεργείο τα αυτοκίνητα.
Ξεκινώντας , λοιπόν, από την παιδική μου ηλικία τον μοντελισμό( κατασκευή οχημάτων-αεροσκαφών υπό κλίμακα) είχα την τάση θα έλεγα του <<ψειρίζειν>> ώστε να έχω ένα ικανοποιητικό τελικό αποτέλεσμα που θα με ικανοποιεί αφού θα είναι όμοιο με το αυθεντικό του, το 1:1 ένα προς ένα.
Τα χρόνια περάσαν αλλά ο πόθος της ανακατασκευής δεν έσβησε, έτσι όταν απέκτησα την οικονομική ανεξαρτησία, και μου δόθηκε η δυνατότητα να αγοράσω ένα παλιό "συλλεκτικό" όχημα δεν δίστασα να το πράξω,αφού ένιωθα ότι μπορούσα να φέρω σε πέρας αυτό το Project, είχα τις τεχνικές γνώσεις αλλά και την τεxνική βοήθεια του πιo έμπειρου πατέρα μου.
Από τις αρχές του 2005 έψαχνα να βρώ τι τύπο οχήματος να πάρω, μου άρεσε φυσικά το willys MB το οποίο ο κάθε ένας μας που θέλει να λέγεται συλλέκτης του παλιού στρατιωτικού οχήματος θέλει να έχει στην κατοχή του, αλλά πλέον είναι πολύ δύσκολο να το βρείς στην Ελλάδα.
Έτσι κατέληξα στην επόμενη επιλογή μου το Μ151Α2 στο οποίο μου άρεσε η λιτή γραμμή του και η καλύτερη σε σχέση με άλλα οδηγική συμπεριφορά του.
Τον Νοέμβριο του 2005 μετά από πολύ έρευνα σε αγγελίες πωλήσεων αλλά και σε προκυρήξεις της ΔΕΣΥ (Διεύθυνσης Εκποιήσεως Στρατιωτικού Υλικού), βρήκα κάποιον έμπορο από το Λιτόχωρο Πιερίας στον οποίο κατοχυρώθηκε ο διαγωνισμός, μέσα στον οποίο υπήρχε και το μοναδικό Μ151Α2 των τελεταίων μηνών.
Σημειωτέον ότι εκείνη την περίοδο , δεν γνωρίζω το γιατί, δεν είχε πολλά Μ151 να εκποιούνται από τον Στρατό.
Φυσικά, όπως προείπα, δεν ήθελα να επέμβει στην ανακατασκευή του ο έμπορος , και για να μειώσω το κόστος αγοράς αλλά και για να το κάνω όπως το ήθελα. Μετά τα διαδικαστικά της αγοράς και μεταβίβασης τον Δεκέμβριο του 2005, έφερα το όχημα στον χώρο όπου θα το δούλευα.
Η εργασία θα γινόταν από αργία σε αργία και από Κυριακή σε Κυριακή αφού ο χώρος που θα το δουλεύαμε (ένας υπόγειος χώρος στάθμευσης ) ήταν αρκετά μακριά από την κατοικία μου.
Η κατάσταση που είχε τότε το όχημα όταν το περέλαβα από το Μεζούρλο της Λάρισας, ήταν η παρακάτω:
Image
Image

Το όχημα δεν είχε ουσιαστικές τροποποιήσεις από το αυθεντικό, πέρα απο τα καθίσματα που είχαν επενδυθεί με δερματίνη, το μηχανισμό των υαλοκαθαριστήρων που είχε τοποθετηθεί αλλότριο μοτέρ, τους καθρέπτες που είχαν ηλεκτροσυγκοληθεί πάνω στα φτερά, την κακή φανοποιεία του πίσω αριστερού φτερού και φυσικά όπως κάθε όχημα του ΕΣ τις αμέτρητες τρύπες.

ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ:
Εσωτερικά τα πατώματα ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, ενώ και ο χώρος των συσσωρευτών είχε προστατευτεί απο τα υγρά λόγω της επικάλυψης που είχε γίνει με πίσσα.
Image
Image
Τα πίσω φτερά είχαν αμέτρητες μικρές οπές από περτσίνια που συγκρατούσαν την τέντα....μια ακόμα Ελληνική Πατέντα!!!!!!

Image
Image
Image

Ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος ήταν το ΕΣ222144.

Image

Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:


Η εξωτερική του εμφάνιση του ήταν απογοητευτική:

Image
Image

Και το ΚΜΙ (Κιβώτιο Μετάδοσης Ισχύος):

Image



Τον Δεκέμβριο του 2005 και με την ευκαιρία των εορτών ξεκίνησα την λύση του αμαξώματος , τον κινητήρα τον άφησα για το τέλος..



Μέσα στις πρώτες μέρες του 2006 το είχαμε λύσει....
Αρχικά αφαιρέθηκε το συγκρότημα ισχύος του κινητήρα και του κιβωτίου μετάδοσης, αυτό γίνεται αρκετά εύκολα και γρήγορα αφού για δύο άτομα μας πήρε περίπου μισή ώρα .
Αφού βγεί η μάσκα του οχήματος αφαιρούνται οι ηλεκτρικές συνδέσεις και ξεσυνδέονται από το κιβώτιο μετάδοσης οι δύο άξονες , μετά ξεσυνδέεται η εξάτμιση από την πολλαπλή εξαγωγής , βγαίνει και ο λεβιές ταχυτήτων.
Με τέσσερις βίδες έχεις πάρει το πακέτο στο χέρι.

Image

Μετά αφαιρέθηκε το εμπρός και πίσω διαφορικό με τα ημιαξόνια.
Image

Ακολούθως αφαιρέθηκε το καπό του κινητήρα, το μπροστινό σύστημα αναρτήσεως αφού πρώτα λύθηκαν οι σύνδεσμοι διεύθυνσης –ακρόμπαρα.
Εδώ να σημειώσω ότι όλο το μπροστινό σύστημα στηρίζεται πάνω στο πλαίσιο με έξι βίδες.

Image
Image

Αφαιρέθηκαν ακόμη το τεπόζιτο καυσίμου και τα πίσω ψαλίδια, ενώ μας δυσκόλεψε ιδιαίτερα η αφαίρεση του καλοριφέρ από την θέση του συνοδηγού.

Image

Αφού αφαιρέθηκαν από πάνω απ’το όχημα τα μικρά και μεγάλα συγκροτήματα βγήκε και η ηλεκτρολογική πλεξούδα του οχήματος η οποία χωρίζεται σε εμπρός και πίσω, για την πίσω, καλό είναι να ξεκοληθούν τα φυσάκια αφού αυτή περνά μέσα από την δοκό του πλαισίου.
Έτσι μετά τα παραπάνω έμεινε μόνο το σκάφος το οποίο ήταν έτοιμα για αμμοβολή.
Το μόνο κομμάτι το οποίο δεν έγεινε αμμοβολή ήταν το τεπόζιτο καυσίμου και ένα κάνιστρο τα οποίο αποχρωματίστηκαν με χημικό τρόπο για λόγους ασφαλείας(Να μην κάνουν έκρηξη)

Image

Image
Image

Με την αμμοβολή θα αποκαλυπτόταν κάθε φθορά στο όχημα αφού θα έβγαιναν πιθανές οξιδώσεις του σκάφους, κάτω από πιθανά στοκαρίσματα.
Στην πίσω πλευρά του οχήματος υπήρχαν σκουριές , κάτι το συνήθες για Μ151.

Image

Το πίσω αριστερό φτερό αποκάλυψε την πρόχειρη φανοποιεία που είχε γίνει σε κάποια μονάδα του ΕΣ....με αντίτιμο μιά τιμητική άδεια!!!!!

Image

Υπήρχαν και κάποιες φθορές σε πλευρικές δοκούς του πλαισίου αλλά ήταν ασύμαντες και έγιναν λόγω της μη εφαρμογής της τεχνικής οδηγίας του Αμερικανικού Στρατού Περί αντισκοριακής προστασίας. TB 43-0213 RUSTPROOFING
Μετά την αμμοβολή ακολούθησε απ’ευθείας το αρχικό αστάρωμα του σκάφους αλλά και των υπόλοιπων κομματιών ώστε να μην προλάβει και υπάρξει η διάβρωση του γυμνού μετάλλου μέχρι να αρχίσει η φανοποιεία.
Image

Ακολούθησε η φανοποιεία :
Ο χώρος κάτω από το τεπόζιτο καυσίμου όπου αντικαταστάθηκε ένα κομμάτι λαμαρίνας.

Image

Το πίσω πλαίσιο του οχήματος το οποίο παρουσίαζε φθορές-σκουριές , το οποίο και αντικαταστάθηκε.
Image

Το χείλος του δεξιού φτερού:

Image
Ο δεξιός μαρσπίες του οχήματος:

Image

Το κλείσιμο των οπών από τις κατά καιρούς εγκαταστάσεις σταθμών ασυρμάτου στο σκάφος και στα φτερά:

Image
Image
Image

Το αριστερό φτερό το οποίο ο πάτος του κατασκευάστηκε από την αρχή και κολλήθηκε πάνω στο όχημα.
Η κατασκευή του απαίτησε την σχεδίαση απ΄την αρχή όλων των αυλακώσεων σε σωστές διαστάσεις και την παραγγελία του σε μεγάλο εργοστάσιο μεταλικών κατασκευών στην Δυτική Θεσσαλονίκη (Καλοχώρι)
Σχέδιο φτερού:
Image
Image
Το αποτέλεσμα με άφησε απόλυτα ικανοποιημένο:

Image

Ακολούθησε η εφαρμογή αρμόστοκου και το δεύτερο αστάρωμα με γεμιστικό αστάρι δύο συστατικών:

Image

Εδώ να πώ ότι πρίν την εφαρμογή του δέυτερου ασταριού ανοίχτηκαν οι οπές για τις μελλοντικές στερεώσεις των βάσεων κεραιών και του σνόρκελ αλλά και τις αντιδιαβρωτικής προστασίας σύμφωνα με την
TB 43-0213 RUSTPROOFING *

Image
Image
Image
Image

Ακολούθως εφαρμόστηκε στο κάτω μέρος του σκάφους ελαστομερές υπόστρωμα ώστε να μην ξευτίζει από πέτρες και άλλα γδαρσίματα και να προστατεύεται από σκουριές , ενώ ενισχύθηκε δομικά το πάτωμα αλλά και οι βάσεις των πίσω φτερών με σιδερογωνιά 30Χ30mm

Image
Image
Image

Στο εσωτερικό του σκάφους –των πατωμάτων μέχρι το ύψος των φτερών εφαρμόστηκε υπόστρωμα της 3Μ ώστε να έχει αντοχή και αντιδιαβρωτική προστασία, δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στον χώρο των συσσωρευτών.

Image
Image
Image
Image

Ακολούθησε το τελικό αστάρι, το τρίψιμο και το τελικό φινίρισμα το οποίο θα γινόταν με εποξειδικό χρώμα της SIKKENS 2K, απόχρωσης RAL6022.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Και το τελικό αποτέλεσμα στο σκάφος είναι εμφανές.

Image
Image
Image

Παράλληλα μαζί με το σκάφος γινόταν εργασίες αποκατάστασης των μικρών κομματιών για να είναι έτοιμα για τοποθέτηση:

Image
Image

Όλα τα μικρά αυτά κομμάτια απαίτησαν πολλαπλάσιο χρόνο για τον αποχρωματισμό-αστάρωμα –επαναβαφή και τοποθέτηση:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Πρίν να αρχίσει η τοποθέτηση των συγκροτημάτων πάνω στο σκάφος έγινε ή συντήρηση και αντικατάσταση των κοχλιών με νέους όπου χρειαζόταν και με καθάρισμα-γαλβάνισμα των παλιών ώστε να προστατευτούν από οξιδώσεις.

Image
Image
Image
Image
Image

Kαι ήρθε επιτέλους η στιγμή της αρμολόγησης των εξαρτημάτων πάνω στο σκάφος ξεκινώντας αντίστροφα από την λύση.
Πρώτα μπήκε με την βοήθεια ατσαλίνας(ξέρουν οι ηλεκτρολόγοι εγκαταστάσεων τί είναι) η πίσω ηλεκτρολογική πλεξούδα.
Εδώ να σημειώσω ότι η ηλεκτρολογική πλεξούδα συντηρήθηκε όπου ήταν φθαρμένη στα φυσάκια και στα καλώδια με καινούργια αντίστοιχα και αφού καθαρίστηκε από χρώματα, περάστηκε με νέα αυτοβουλκανιζόμενη ταινία της 3Μ και όχι με μονωτική ταινία η οποία κολλάει. Το τελικό αποτέλεσμα είναι εμφανές.

Image
Image
Image

Τοποθετήθηκαν διακόπτες και όργανα αλλά και το τεπόζιτο καυσίμου,αντικαταστάθηκε το ελαστικό της βάσεως του αλεξινέμιου(Παρμπρίζ) με καινούργιο, επίσης κατασκευάστηκαν εξ αρχής τα σωληνάκια καυσίμου τα οποία δεν είναι και λίγα.:
Εδώ να τονίσω ότι θα πρέπει να εξασφαλιστεί η ύπαρξη σώματος-γείωσης, στον πίνακα οργάνων αλλά και στο τεπόζιτο ώστε να λειτουργούν σωστά οι ενδείκτες.

Image
Image
Image

Μπήκαν τα καλώδια των συσωρευτών και του εκκινητή-μίζα καθώς και του ρευματοδότη-ρευματολήπτη:

Image

Τοποθετήκαν τα φανάρια και το σέτ με τα πλευρικά φλάς το οποίο φορούσαν τα Μ-σειράς στο Ευρωπαϊκό θέατρο επιχειρήσεων.

Image

Και πάλι θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι τα φανάρια παίρνουν σώμα-γείωση από το πλάισιο, διαφορετικά θα υπάρχει πρόβλημα κατά την λειτουργία τους.

Image
Image

Τοποθετήθηκαν αφού πρώτα μπήκαν καινούργια συνεμπλόκ (silent block) το μπροστινό σύστημα και τα διαφορικά, καθώς και τα πίσω ψαλίδια:

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Τα πίσω διαφορικά καθήσαν πάνω σε βάσεις ερταλόν 4cm για να μειωθεί η γωνία λειτουργία των ημιαξονίων και να περιορισθεί ο παραγόμενος θόρυβος.

Image
Image
Image

Τοποθετήθηκαν ο ατέρμονας και το βολάν του τιμονιού και τα μουαγιέ των τροχών με τα νέα κυλινδράκια και τα ανακατασκευασμένα φερμουϊτ των σιαγόνων:
Το τιμόνι (λόγω των γνωστών φθορών από τις Σειρές των φαντάρων πού εξασκούσαν την αρχαία τέχνη της ιερογλυφικής, που έχει κάνει γνωστό τον ΕΣ, ανά τον πλανήτη) αποκαταστάθηκε με ακρυλικό σιδερόστοκο το οποίο αναμείχθηκε με ακρυλικό μαύρο χρώμα . Τέλος, για να μην αφήνει ίχνη στα χέρια του οδηγού περάστηκε με πολυεστέρα αναμεμειγμένο και πάλι με ακρυλικό χρώμα μάυρο.Το τελικό αποτέλεσμα είναι σαν το εργοστασιακό βολάν τομονιού.

Image
Image
Image

Μπήκαν πάνω τους και τα νέα μαρκούτσια και τα νέα ατσαλένια σωληνάκια φρένων κατασκευασμένα με ειδικό εκχειλωτή και κουρμπαδόρο στις διαστάσεις των αυθεντικών.(Τα σωληνάκια αντικαταστάθηκαν όλα, διότι κατά την υπηρεσία στον ΕΣ, είχαν αναμείξει υγρά φρένων DOT-5 που είχε το όχημα από κατασκευής του, με υγρά DOT-4 το οποία αντιδρούν και πήζουν μέσα στο κλειστό σύστημα πέδισης)

Image

Ακολούθησε η τοποθέτηση των ημιαξονίων και των συνδέσμων διεύθυνσης –ακρόμπαρα και έγινε με τον παραδοσιακό τρόπο του γνώμονα και του σπάγγου η ευθυγράμμιση :

Image

Επίσης έγινε η τοποθέτηση του πιο δύσκολου κομματιού πάνω στο όχημα , που δεν είναι αλλο από το καλοριφέρ.
Περιττό να αναφέρω, ότι, μας πήρε αρκετή ώρα για να πετύχουμε άριστη εφαρμογή.
Τοποθετόντας το καλοριφέρ θα πρέπει να εξασφαλιστεί η στεγανότητα ώστε να μην βάζει νερά από την θυρίδα εξαερισμού, αυτό μπορεί να γίνει με την μικρή επάλειψη με μπαπριζόκολλα και όχι με σιλικόνη η οποία με το χρόνο πολυμερίζεται.

Image
Image
Image
Image
Πολλές φορές χρειάστηκε να συμβουλευτούμε το Manual (RFM)
Image

Ακόμα τοποθετήθηκαν οι πλευρικές βάσεις κεραιών και το σνόρκελ:
Image
Image
Image
Image

Kαι τέλος κάποια μικρά κομμάτια για να συμπληρωθεί το όχημα:

Image
Image
Image
Image
Image

Και ακολουθεί η ανακατασκευή του κινητήρα-κιβωτίου μετάδοσης:
Όπως ήταν κατά την αφαίρεση από το όχημα:

Image
Image

Η πολλαπλή εξαγωγής δεν ήταν στερεωμένη με την βίδα, στο μπλόκ του κινητήρα, με αποτέλεσμα λόγω των κραδασμών του κινητήρα να έχει κάνει ρωγμή στο λαιμό.

Image

Είναι εμφανής οι διαρροές λαδιού από το κάλυμα βαλβίδων και όχι μόνο:

Image

Γενικά όταν αγοράζεις ένα στρατιωτικό όχημα ποτέ δεν ξέρεις τί σε περιμένει όσον αφορά τον κινητήρα, υπάρχουν περιπτώσεις που πολλοί δεν τον άνοιξαν και σε λίγα χιλιόμετρα ο κινητήρας παρέδωσε το πνεύμα του είτε γιατί ήταν βουλωμένα τα υδροχιτώνια είτε γιατί είχε ρωγμή στο μπλόκ και μπέρδευε τα λάδια με το αντιπηκτικό είτε γιατί δεν είχε καλή συμπίεση.
Όταν ήταν να αγοράσω το όχημα μου αρχικά ζήτησα ένα test drive, στο οποίο ο κινητήρας συμπεριφερόταν καλά σε όλο την γκάμα στροφών αλλά και τα καυσαέρια δεν είχαν μπλέ ή άσπρο χρώμα ενώ ο θορυβός του ήταν στρωτός χωρίς σκαμπανεβάσματα στροφών.
Το μόνο πρόβλημα που παρατηρήθηκε ήταν ότι ο εκκινητής-μίζα αν και περιστρεφόταν , φαινόταν ότι δεν κομπλάριζε πάντα με το πρώτο πάτημα πάνω στο γρανάζι του βολάν , ένδειξη ότι , είτε η κεφαλή της μίζας , είτε το γρανάζι του βολάν ήταν φαγωμένα από τους σιδεροφάγους οδηγούς του ΕΣ.
Τελικά ήταν και τα δύο τα οποία και αντικαταστάθηκαν αργότερα με καινούργια.

Αυτό ήταν ένα καλό σημάδι αλλά προσωπικά δεν μου αρκούσε γι’αυτό και τον άνοιξα, εδώ να πώ πως αν δεν έχετε από πρίν το σετ με τις φλάντζες κεφαλής αλλά και όλου του μπλόκ να μην το επιχειρήσεται διότι χωρίς νέες φλάντζες θα έχετε διαρροές και ίσως να και πρόβλημα συμπίεσης.
Αρχικά ανοίχτηκε το κάλυμα βαλβίδων και λύθηκαν οι βαλβίδες:

Image
Image
Image

Αφαιρώντας το κεφαλάρι ,αρχικά είχε πολλές καπνιές στο χώρο των χιτωνίων-πιστονίων , αυτό που με εντυπωσίασε ήταν η διάμετρος των πιστονιών 10,5cm-ούτε τρακτέρ να ήταν!!!!!.

Image
Image
Image

Αφαιρέθηκαν ακόμα ο στροφαλοφόρος και εκεντροφόρος αλλά και η αντλία λαδιού:

Image

Εδώ να πώ ότι έγινε λεπτομερής επιθεώρηση των εδράνων του εκκεντροφόρου και στροφαλοφόρου αλλά και των κουζινέτων του στροφαλοφόρου για πιθανές φθορές πράγμα που δεν είχε, η ίδια επιθεώρηση έγινε και στα ωστήρια των βαλβίδων και τα ελατήρια των πιστονιών, γενικά μετά το καθάρισμα με βενζίνη εσωτερικά ο κινητήρας έδεινε την εντύπωση ότι είχε δουλέψει λίγο αφού τα χιτώνια και οι μπιέλες δεν είχαν την παραμικρή φθορά , αυτό μπορεί να οφείλεται αφενός στα ιδιαίτερα ισχυρά κράματα του μπλόκ αλλά και στο γεγονός ότι αυτοί οι κινητήρες είναι αργόστροφοι με αποτέλεσμα να μην έχουν πολλές τριβές όπως στα νέα Ι.Χ που η παραγωγή ισχύος –άλλογα είναι αποτέλεσμα των πολλών στροφών.
Ακολούθησε το καθάρισμα της κεφαλής(Με ψιλή συρματόβουρτσα στο δράπανο) και των εδράνων των βαλβίδων με ψιλή σμύριδα και τριβή , μετά το καθάρισμα τοποθετήθηκε πάλι η πιανόλα και δοκιμάστηκε η στεγανότητα των εδράνων των βαλβίδων ρίχνοντας βενζίνη.
Image

Συνέχισα την διάλυση σε μικρότερα κομμάτια και μετά στο καθάρισμα του κινητήρα, εσωτερικά και εξωτερικά. Και η προετοιμασία για το εξωτερικό βάψιμο:

Image
Image
Image
Image
Image

Ακολούθησε το μασκάρισμα του κινητήρα και των παρελκομένων του και η βαφή του με ένα τόνο πιο ανοικτό από το σκάφος, το SIKKENS RAL 6014.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Αφού τελείωσε και αυτό άρχισε η αρμολόγηση του κινητήρα :και η τοποθέτηση των εξωτερικών παρελκομένων , εδώ να πώ ότι η αρμολόγηση πρέπει να γίνει με την βοήθεια του MANUAL γιατί μέσα δίνονται οι σωστές ροπές για το σφίξιμο των κοχλιών του, κάτι πολύ σημαντικό για την καλή λειτουργία του και φυσικά βοηθάει αφάνταστα στο να μην γίνει κάποιο λάθος, όπως αυτο που έκανα εγώ με την αντλία λαδιού η οποία παίρνει κίνηση από τον εκκεντροφόρο και την μεταφέρει με ένα αξονάκι στον διανομέα –ντιστριμπιτερ.
To σέτ με τις φλάντζες για την πολλαπλή εισαγωγής:

Image

Επειδή δεν πρόσεξα ΧΧΧ RFM ΧΧΧ(Read The F@cking Manual) κατά την λύση της αντλίας ότι είχε μία ένδειξη πάνω στο γρανάζι της για το πώς τοποθετείται πάνω στον εκκεντροφόρο με αποτέλεσμα όταν προσπάθησα να βάλω μπρός τη μηχανή να μην είναι χρονισμένη η έναυση με τον στροφαλοφόρο.....ακόμα θα παιδευόμουν αν δεν είχα την έμπειρη συμβουλή-γνώμη ενός φίλου, παλιού Τεχνίτη Τροχοφόρων Οχημάτων !!!!!! Άμα δεν πάθεις δεν μαθαίνεις.
Για την λύση του παραπάνω προβλήματος ,αντί να ξανακατεβάσω τον κινητήρα ,πολύ απλά βρήκα ένα νέο αξονάκι ντιστριμπιτέρ και του άλλαξα την γωνία λειτουργίας με την αντλία.
Στην επόμενη ανακατασκευή του κινητήρα θα διορθωθεί το λάθος.....

Image
Image
Image
Image

Και η τοποθέτηση επί του οχήματος:

Για την τοποθέτηση, κατασκευάστηκε η παρακάτω βάση, για την ανύψωση του κινητήρα:
Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Η τοποθέτηση της εξάτμησης και η στεγανοποίηση της με κεραμική πάστα για να μπορεί το όχημα να περνά από υδάτινα κωλύματα:

Image

Και οι τελικές ρυθμίσεις πρίν τη βόλτα:

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Επιτέλους έτοιμο για βόλτα μετά από ενάμιση χρόνο σκληρής δουλειάς:

Image

Όταν το έβγαλα για βόλτα το όχημα με πατημένο τέρμα το γκάζι δεν έλεγε να πάει πάνω από 40 μίλια ένδειξη ότι η ρύθμιση του αβάνς που είχε γίνει by the manual στις 6 μοίρες προπορεία ,δεν ανταποκρίνεται με την πραγματικότητα μιάς και είναι για βενζίνη απλή και οχι LRP.όταν το έβγαλα στην εθνική και ρύθμιζα το αβάνς με ένδειξη τον θόρυβο και τις στροφές του κινητήρα , το αυτοκίνητο έφτασε να περνά τα 60 μίλια με άνεση ενώ σε μέτρηση της κατανάλωσης αυτή ήταν στα 11,5lit /100km.( η προπορεία τώρα είναι περίπου στις 18ο μοίρες )

Image
Image

Και η πρώτη δοκιμή εκτός δρόμου στο Χωρτιάτη τον Μάϊο του 2007

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Ο <<γέρος>> ήταν πλέον έτοιμος για άλλα τόσα μίλια απ’ οσα είχε στην καμπούρα του...

Ολόκληρη την τεχνική οδηγία του Αμερικανικού Στρατού καθώς και άλλα Τεχνικά Εγχειρίδια μπορείτε να τα κατεβάσετε από την παρακάτω διεύθυνση:
http://www.pedros.cz/mutt.php

και μην ξεχάσετε, χωρίς το ευαγγέλιο, ΤΜ 9-2320-218-34-1 μην ξεκινήσετε τέτοια ανακατασκευή.........


TB 43-0213 RUST PROOFING *

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ-ΕΔΡΑΝΩΝ ΣΤΡΟΦΑΛΟΦΟΡΟΥ

Image
ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ: ΣΤΡΟΦΑΛΟΦΟΡΟΥ-ΕΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΥ
Image
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ –ΡΟΠΕΣ ΚΕΦΑΛΑΡΙ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
Image
ΑΡΧΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΒΑΛΒΙΔΩΝ:
Image

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΝΤΛΙΑΣ ΛΑΔΙΟΥ
Image
ΤΕΛΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΒΑΛΒΙΔΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ-ΕΞΑΓΩΓΗΣ
Image

Image

ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΡΜΠΙΡΑΤΕΡ

Image


Το παραπάνω κείμενο μου πήρε καιρό για να το επεξεργαστώ να το γράψω και να συλλέξω τις κατάλληλες φωτογραφίες που είχα στο αρχείο μου. Δεν ξέρω κατά πόσο σας ικανοποιεί; Σκοπός μου είναι να βοηθήσω όσους στο μέλλον θα κάνουν ανακατασκευή ενός ιστορικού οχήματος, με την συγκέντρωση όσο το δυνατών περισσότερων τεχνικών στοιχείων –φωτογραφιών-ρυθμίσεων.
Στη διαθεσή σας .....λοιπόν,και στην κρίση σας. :D
Last edited by sv2ipw stelios on Mon Feb 08, 2010 21:33, edited 2 times in total.
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW

JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
SAV
Posts: 17
Joined: Wed Jun 17, 2009 22:18
Location: Αθήνα

Re: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Post by SAV »

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!
Για τη δουλειά,
για το μεράκι,
για την παρουσίαση!!
Σπύρος
LC 90, V6, 3.400cc, manual, 3d,
lker
Posts: 1274
Joined: Wed Jun 17, 2009 16:13
Contact:

Re: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Post by lker »

Εχω παθει πλακα! Συγχαρητηρια και απο μενα και σε ευχαριστουμε που το μοιραστηκες μαζι μας!
Είμαι και εγώ από το Τζιτζικόνι ...
B.R.A.T. ... the original ...
Always groovin 4WD moving

http://www.youtube.com/watch?v=TpqueuIiWZk
PANAG_XIOS
Posts: 14
Joined: Wed Dec 30, 2009 12:18

Re: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Post by PANAG_XIOS »

φιλε εισαι πολυ μερακλης!
ευχομαι να σαι καλα να το χαρεις!!!!
ΒΑΙΟΣ
Posts: 792
Joined: Fri Jun 19, 2009 12:20
Location: ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΛΑΜΙΑΣ

Re: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Post by ΒΑΙΟΣ »

:o :| :| :o :o :o Εντάξει τί να πούμε για τον Στέλιο!!!!!!Μηλάμε για ¨ψείρας" με όλη την σημασία της λέξεως!!!!!!!!Εχω την τύχη να είμαι φίλος του Στέλιου απο τότε που πήρα και εγω ...μα φυσικα τι άλλο ενα Μ151Α2!!!!!!!!Εχω δει απο κοντά την δουλειά του και εχω να πω ότι το όχημα μόλις βγηκε απο την γραμμή παραγωγής εργοστασίου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ολα πάνω του τέλεια όυτε ενα ψεγάδι!!!!!!!!! Απαιχτη ανακατασκευη!!!!!! :o :o :o :o :o Λέμε για εναν άνθρωπο με μεράκι και αγάπη πραγματικα για το στρατιωτικό αυτοκίνητο!!!!!!!! Ειναι όπως λέω Stelios the Greekmuttguru :lol: :lol: :lol:
FORD M151A2 1970
WILLYS M38

tel 6974780634
ktm25089
Posts: 397
Joined: Wed Jul 01, 2009 02:34

Re: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Post by ktm25089 »

Καλουτσικος εισαι!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Εχει βεβαια μερικα κουσουρακια αλλα για ερασιτεχνης εισαι καλος!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Αντε και με ενα αυθεντικο τζιπ τωρα :D :D :D :D :D :D

Πλακα-πλακα την γνωμη μου την ξερεις για το οχημα σου.Οποτε σηκωνει και λιγο πλακα! ;)
User avatar
Cruiserhead
Posts: 360
Joined: Tue Feb 02, 2010 03:30

Re: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Post by Cruiserhead »

Συγχαρητηρια Στελιο! :)
Θα επαναλαβω και γω:νασαι καλα και να το χαρεις! :D
H δουλεια σου δειχνει οτι μπορει να γινει και στην Ελλαδα μια σωστη ανακατασκευη.
Eμαθα πολλα ενδιαφεροντα πραγματα,μεταξυ αλλων και ελληνικους τεχνικους ορους
των εργασιων της ανακατασκευης(την δικια μου την εκανα στο εξωτερικο).

Μητς
----------
TOYOTακιας (LC) και γω οπως ο Σπυρος ο SAV(γεια σου Σπυρε!), αλλα πιο κοντα στα δικα σας οχηματα:
BJ42 (ετος κατασκευης 1984), 3.4 litres diesel, 24V, χρωμα beige, frame-off restauration,και βεβαιως as original as possible!
malonitis
Posts: 127
Joined: Wed Jul 15, 2009 19:40
Location: Ροδος

Re: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Post by malonitis »

απλα ΤΕΛΕΙΟ!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
User avatar
xristost
Posts: 51
Joined: Sun Jun 21, 2009 09:34
Location: Ζεφύρι
Contact:

Re: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Post by xristost »

Κύριε Στέλιο! Μάλλον όμως Οδυσσέα θα έπρεπε να σε αποκαλούν διότι αυτή η `οδύσσεια` που αναφέρεις είναι τόσο γλυκιά όσο η οδύσσεια της επιστροφής του ηρώα της μυθολογίας μας.
Η προσμονή για το αποτέλεσμα, μόνο με την προσμονή του γυρισμού στην γενέτειρα μπορεί να συγκριθεί.
Απλά υποκλίνομαι στον τέλειο τρόπο και την μεθοδικότητα να αναγεννάς τα άψυχα αντικείμενα σε έργα τέχνης.
Σε ευχαριστώ για τα πράγματα που έμαθα απόψε!! :roll: :roll: :) :)
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ!!!
NIBA И СУХОЙ ХЛЕБ !
User avatar
giannhs_m38
Posts: 193
Joined: Wed Jun 17, 2009 21:45
Location: ΜΕΓΑΡΑ

Re: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Post by giannhs_m38 »

Φίλε Στέλιο πολύ ωραία δουλεία… ;) ;)
MILITARY JEEP
Post Reply

Return to “Ομάδα Συντήρησης - Τεχνικά Θέματα”