ΠΕΡΙ ΟΜΑΔΩΝ ΕΠΑΦΗΣ ΣΕ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ

Post Reply
User avatar
sv2ipw stelios
Posts: 953
Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Contact:

ΠΕΡΙ ΟΜΑΔΩΝ ΕΠΑΦΗΣ ΣΕ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ

Post by sv2ipw stelios »

Όι Ομάδες Επαφής στην Ελλάδα πρώτο ήρθαν στις αρχές της δεκαετίας του 70 στα πλαίσια του τεράστιου εξοπλιστικού προγράμματος που είχε γίνει τότε. Εγώ θα αναφερθώ με λίγα στοιχεία στους φορείς (οχήματα) που έφεραν όλες αυτές τις εκδώσεις των Ομάδων Επαφής.
Αρχικά οι MRC-107 στον ΕΣ είχαν σαν φορέα το όχημα 1/4τον Μ151Α1 , το οποίο πιστοποιείται από την παρακάτω φωτογραφία από το Μουσείο ΔΒ στο Χαϊδάρι.
Image
Το όχημα αυτό όπως και τα επόμενα τα οποία έφεραν τις ομάδες Επαφής είχαν τροποποιημένο ηλεκτρικό σύστημα λόγω των απαιτήσεων σε ρεύμα όλων των Σ/Α . Συγκεκριμένα έφεραν Δυναμό 100Αm/28VAC με εξωτερικό ηλεκτρονικό αυτόματο. Επίσης έφεραν στο πίσω αριστερό φτερό τον καταστολέα υπερτάσεων MX-7777Α/VRC Suppressor καθώς και ένα Αμπερόμετρο με διακόπτη by-pass δίπλα από το ταμπλό οργάνων του οχήματος. Τέλος λόγω του μεγάλου βάρους που είχαν στις πίσω θέσεις, είχαν τοποθετηθεί διαφορετικά πίσω ελατήρια, όμοια με αυτά που έμπαιναν στα Π.Α.Ο φόρα Μ151A1C.
Ο κινητήρας με την έξτρα καλωδίωση του αυτομάτου 100Αm να φαίνεται αριστερά.
Image
Ο αυτόματος των 100Αmp
Image
Το Voltage Suppressor MX-7777A
Image

Στο πρώτο μισό της δεκαετίας του 70 , ο ΕΣ παρέλαβε τις νέες Ο.Ε MRC-107A και MRC-108, οι οποίες είχαν τοποθετηθεί στον νέο βελτιωμένο τότε όχημα 1/4τον Μ151Α2. Στην παρακάτω φωτογραφία βλέπουμε όχημα Μ151Α2 με Ο.Ε MRC-108 , Στον Έβρο το 1975 (Φώτο Γιάννης Μαυραγκάς)
Image

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφέρω ότι τα οχήματα Μ151 & Μ151Α1 είχαν πάρα πολλά ατυχήματα (Τουμπαρίσματα) στον Αμερικανικό Στρατό αλλά και σε άλλους χρήστες μηδέ εξαιρουμένου του ΕΣ.
Image
Ο λόγος αυτής της τάσης, ήταν ότι η γεωμετρία της πίσω ανάρτησης ήταν τέτοια που με λίγο παραπάνω ταχύτητα είχε την τάση να υπερ-στρέφει και ο οδηγός να χάνει τον έλεγχο. Όταν ο Αμερικανικός στρατός αποφάσισε να τα αποσύρει , τα περισσότερα τα έκοψε στη μέση πριν τα εκποιήσει. Αρχικά ως προσπάθεια να προστατέψουν το προσωπικό τους, ο US.Army έβγαλε τροποποιητική διαταγή για περιορισμό της ταχύτητας και για χρήση του οχήματος μόνο από εκπαιδευμένο προσωπικό. Σαν δεύτερη λύση ήταν να κατασκευαστεί το κίτ (ROLL BAR) το λεγόμενο ROPS (Roll Over Protection System) και να τοποθετηθεί στα οχήματα Μ151 & Μ151Α1….φυσικά με το συγκεκριμένο κίτ αυτό που ήθελαν να αποφύγουν, το τουμπάρισμα , ήταν τώρα ποιο σίγουρο ότι θα γινόταν μιας και είχε ψηλώσει το κέντρο βάρους του οχήματος.
ROPS M151A1
Image
Image
Ανάρτηση Μ151Α1:
Image
Πίσω αρνητική γωνία τροχών:
Image

Πίσω ανάρτηση Μ151Α2
Image



Επειδή η Αμερικανική Αμυντική Βιομηχανία δεν σταματά να αναπτύσσει νέα όπλα και κατασκευές ,δεν άργησε και μεσούσης της κρίσης του Βιετνάμ , περίπου στα τέλη του 1968 να παρουσιάσει το βελτιωμένο Μ151Α2 .
Οι βελτιώσεις ήταν φυσικά στο πίσω σύστημα ανάρτησης όπου διορθώθηκε η αρνητική γωνία αυτού αλλά και στο σκάφος του οχήματος . Μηχανικά παρέμεινε το ίδιο δοκιμασμένο μπλόκ κινητήρα (Continental HERCULES 2320cc/74hp)και το ίδιο κιβώτιο μετάδοσης κίνησης.
Δυναμικά μέρη του Μ151Α1 & Μ151Α2
Image

Αντικαταστάθηκε το αλεξήνεμο με νέο μονοκόμματο και με ηλεκτρικούς υαλοκαθαριστήρες, αντικαταστάθηκαν τα φώτα πολέμου και στροφών (FLASH) με πιο ευδιάκριτα , τοποθετήθηκε μηχανική αντλία καυσίμου σε αντιδιαστολή της ηλεκτρικής του Μ151Α1…και αφαιρέθηκε ο πρεσσοδιακόπτης ελαίου, ο οποίος έκοβε την παροχή της ηλεκτρικής αντλίας καυσίμου σε περίπτωση ατυχήματος.
Το νέο για την εποχή Μ151Α2 διακρίνεται από το σπάσιμο στα εμπρός φτερά και από τα φλάς νέου τύπου:
Image
Τέλος να αναφέρω ότι τα οχήματα Μ151Α1 & Μ151Α2 τα οποία παρελήφθησαν από τον ΕΣ , έφεραν και τρέιλερ για την μεταφορά της γεννήτριας , το τρέιλερ ήταν το Μ416 με τα τετραγωνισμένα φτερά , όμοιο με το Μ100 ενώ με την παραλαβή των Ο.Ε της Ισραηλινής Tadiran παρελήφθησαν και τα λιγοστά τρέιλερ κατασκευής της με μια ουσιώδη διαφορά , την ανοιγόμενη πίσω πόρτα και με τετραγωνισμένα φτερά σαν το Μ416
Στα τέλη της δεκαετίας του 90 όταν πλέον αρχισαν να αποσύρονται τα jeep M151 της σειρά Μ , λόγω ελλείψεως ανταλλακτικών , οι ομάδες επαφής MRC-108 τοποθετήθηκαν με τροποποίηση (πατέντα ) πάνω σε οχήματα MERCEDES 240GD εως ότου παραληφθούν οι νέες Ομάδες Επαφής των GRC-206(V)
GRC-206(V)
Image

Η γεννήτρια επί του τρέιλερ:
Image
Το παλαιότερο Μ100
Image
Το Μ416 με τα τετραγωνισμένα φτερά και το διαιρούμενο πλαίσιο:
Image
Image

Τεχνικά στοιχεία του Μ151Α2
Image
Image
Image
Image
Image
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW

JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
Post Reply

Return to “Ομάδα Συντήρησης - Τεχνικά Θέματα”