ΣΙΣΟ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ M-108 RECOVERY

User avatar
teroulas
Posts: 19
Joined: Wed Jun 17, 2009 18:23
Location: Δυστυχώς αθήνα
Contact:

Re: ΣΙΣΟ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ M-108 RECOVERY

Post by teroulas »

Κ α τ α π λ η κ τ ι κ ο ί ;)
Δαμιανός
heroicentaur
Posts: 162
Joined: Tue Sep 29, 2009 14:15

Re: ΣΙΣΟ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ M-108 RECOVERY

Post by heroicentaur »

Μπραβο σας παιδια μακαρι να ειχανε τετοιο μερακι και ο ιδιος ο στρατος γιατι με το ξαφνικο προβλημα τα στελνουνε ολα για παλιο σιδερα.

Μια ερωτηση ο στρατος απο οσο ξερω δουλευει με διαφορετικο πετρελαιο απο αυτο του εμποριου υπαρχει προβλημα αν βαλετε εσεις στα οχηματα αυτα πετρελαιο απο τα βενζιναδικα του ελλαδισταν?
Image ImageImage
User avatar
ikalimnos
Posts: 428
Joined: Wed Jun 17, 2009 09:18
Location: Καλοχώρι

Re: ΣΙΣΟ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ M-108 RECOVERY

Post by ikalimnos »

heroicentaur wrote:Μπραβο σας παιδια μακαρι να ειχανε τετοιο μερακι και ο ιδιος ο στρατος γιατι με το ξαφνικο προβλημα τα στελνουνε ολα για παλιο σιδερα.

Μια ερωτηση ο στρατος απο οσο ξερω δουλευει με διαφορετικο πετρελαιο απο αυτο του εμποριου υπαρχει προβλημα αν βαλετε εσεις στα οχηματα αυτα πετρελαιο απο τα βενζιναδικα του ελλαδισταν?

Μια και τυγχάνει να εργάζομαι στο χώρο των καυσίμων

Το μόνο που αλλάζει στα καύσιμα και δη στα πετρέλαια είναι ο χρωματισμός τους ανάλογα με την χρήση

Γενικά πάντως δεν πρέπει να λαμβάνεται ως δεδομένο ότι τα στρατιωτικά καύσιμα είναι ανώτερης ποιότητας από αυτά που θα βρούμε σε ένα πρατήριο καυσίμων μιας σοβαρής εταιρείας πετρελαιωειδών. Τα μόνα στρατιωτικά καύσιμα τα οποία είναι ανώτερης ποιότητας είναι όσα προορίζονται για τα ιπτάμενα μέσα αλλά αυτά δεν μας εφορούν έτσι και αλλιώς

Με φιλικούς χαιρετισμούς
Willys-Overland 1963 M38A1C ΕΣ27030
Willys-Overland 1953 M38 ΕΣ69148
Dodge 1953 Μ37 ΕΣ48617
Bantam 1951 Μ100
User avatar
sv2ipw stelios
Posts: 953
Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Contact:

Re: ΣΙΣΟ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ M-108 RECOVERY

Post by sv2ipw stelios »

Κανένα απολύτως πρόβλημα με το πετρέλαιο κίνησης που υπάρχει στα βενζινάδικα, εξάλλου το Μ35Α2 φέρει κινητήρα (Diesel multifuel) πολύκαυστο δηλαδή , για να μπορεί να καίει με πολύ μικρή τροποποίηση, από JP-8 (καθαρό πετρέλαιο αεροκινητήρων) έως και βενζίνα!!!!

Τα στρατιωτικά καύσιμα όταν φεύγουν από τα διυλιστήρια(πολιτικά) φέρουν τις ακριβείς προδιαγραφές καυσίμων....και φυσικά δεν υπάρχουν νοθείες πρατηριούχων....το πρόβλημα είναι, αν εκεί που αποθηκεύονται τηρούνται οι προδιαγραφές φύλαξης -δεξαμενών, αγωγών κλπ.
Υπάρχει ειδική υπηρεσία που ελέγχει την καθαρότητα των δεξαμενών σε όλες τις μονάδες και ειδικά στις κρίσιμες μονάδες που υποστηρίζουν πτητικά μέσα και ειδικά όπλα (άρματα κ.α) Η αρμοδιότητα αυτή ανήκει στο Σώμα εφοδιασμού Μεταφορών.
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW

JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
ΒΑΙΟΣ
Posts: 792
Joined: Fri Jun 19, 2009 12:20
Location: ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΛΑΜΙΑΣ

Re: ΣΙΣΟ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ M-108 RECOVERY

Post by ΒΑΙΟΣ »

Πάντως εμεις που βάζαμε καυσιμα στα υπηρεσιακά οχήματα(της αστυνομιας) απο ενα στρατόπεδο εδω στην Λαμία τα πηραμε στο χέρι όλα....................καπου η αποθηκη των καυσιμων έμπαζε νερά αλλά που να το πάρουν πρεφα και οι φαντάροι οπώτε μετα απο καμια εβδομαδα όλα χτυπηασαν καταλύτη και αισθητηρα 'λ!!!!!!! :? :? :? :? Τώρα αναγκαζονται και βάζουν απο ιδιωτικο πρατηριο με Σύμβαση!!!!! :roll: :roll: :roll:
FORD M151A2 1970
WILLYS M38

tel 6974780634
User avatar
ikalimnos
Posts: 428
Joined: Wed Jun 17, 2009 09:18
Location: Καλοχώρι

Re: ΣΙΣΟ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ M-108 RECOVERY

Post by ikalimnos »

Από το σημερινό (18/5/2011) Βήμα

Καταγγελίες για νοθεία στα καύσιμα του Στρατού

http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=401234

Βοήθειά μας...
Willys-Overland 1963 M38A1C ΕΣ27030
Willys-Overland 1953 M38 ΕΣ69148
Dodge 1953 Μ37 ΕΣ48617
Bantam 1951 Μ100
User avatar
sv2ipw stelios
Posts: 953
Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Contact:

Re: ΣΙΣΟ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ M-108 RECOVERY

Post by sv2ipw stelios »

Παιδιά μην πιστεύεται ότι γράφουν στις εφημερίδες και ότι λέγεται μέσα στην Βουλή ως δεδομένο....υπάρχουν τα συμφέροντα και οι πολιτικές κόντρες.

Οι ΕΔ όταν πάρουν το πετρέλαιο από τα διυλιστήρια το μετακινούν με δικά τους μέσα(κυρίως με αγωγούς) μέχρι τις αποθήκες-δεξαμενές καυσίμων....επίσης υπάρχουν κατά περιοχή χημεία του στρατού, όπου ελέγχουν την ποιότητα των ελαιολιπαντικών και των καυσίμων.

Το θεωρώ απίθανο να διοχετευτεί καύσιμο από τα διυλιστήρια στις μονάδες νοθευμένο με θειούχες προσμίξεις και άλλα, χωρίς να το πάρουν είδηση.
Για τα πτητικά μέσα κάθε φορά που υπάρχει ανεφοδιασμός των αεροσκαφών γίνεται έλεγχος επίσης για δείγμα υγρασίας κλπ.


Το πρόβλημα είναι μετά, στις δεξαμενές που αποθηκεύεται στις μονάδες...αν έχουν ελεγχθεί και πιστοποιηθεί για την σωστή αποθήκευση.

Περισσότερα δεν μπορώ να πω....
Αυτά για την ποιότητα!!! έχετε δει στρατιωτική βενζίνη σε πλαστικό κυπελλάκι νερού τι το κάνει???

Φεύγει ο πάτος του σε 10''

Μάλλον για την ποιότητα των πολιτικών καυσίμων πρέπει να ανησυχούμε περισσότερο.
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW

JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
User avatar
sv2ipw stelios
Posts: 953
Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Contact:

Re: ΣΙΣΟ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ M-108 RECOVERY

Post by sv2ipw stelios »

Μόλις βρήκα και την απάντηση του ΓΕΣ στα υπόψιν άρθρα εφημερίδων...

Απάντηση υπουργείου και ΓΕΣ για τα καύσιμα
18/05/2011 13:10 | Κατηγορίες: Featured,Άμυνα & Ασφάλεια Αποστολή με email |
Print PDF
Share

Με εκτεταμένες και στοιχειοθετημένες ανακοινώσεις, το Γενικό Επιτελείο Στρατού επιχειρεί να ενημερώσει την κοινή γνώμη για τα ισχύοντα στον τομέα της διαχείρισης καυσίμου, ενώ επισημαίνει ότι όλες οι καταγγελίες διερευνώνται ήδη εξονυχιστικά.

Τα σημερινά δημοσιεύματα αναφέρονται στις καταγγελίες που παρουσίασε ο πρώην αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Σούρλας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, για πιθανή νοθεία καυσίμων στο Στρατό. Στην πρώτη ανακοίνωση της Διεύθυνσης Ενημέρωσης του υπουργείου Εθνικής Άμυνας ανακοινώθηκαν τα κάτωθι:

«Στις 14.03.2011 ο κ. Γ. Σούρλας απέστειλε στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελο Βενιζέλο αντίγραφο του φακέλου που είχε ήδη καταθέσει στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας παρήγγειλε αυθημερόν την παραπομπή του φακέλου στον Εισαγγελέα του Στρατοδικείου και παράλληλα, την άμεση διερεύνηση σε βάθος του όλου θέματος από το ΓΕΕΘΑ και τα τρία Γενικά Επιτελεία των Κλάδων, την υποβολή διακλαδικών προτάσεων για πρόσθετες εγγυήσεις διαφάνειας ως προς τη διακίνηση των καυσίμων και την ταχύτατη ολοκλήρωση των διαδικασιών για την οργάνωση συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου της διακίνησης καυσίμων στις Ε.Δ, σύμφωνα με ρητή εντολή που είχε δώσει μόλις ανέλαβε τα καθήκοντά του, τον Οκτώβριο του 2009.

Σημειώνεται ότι παρόμοιες καταγγελίες του κ. Σούρλα είχαν τεθεί υπ’ όψιν του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, των συναρμοδίων υπουργείων και των εισαγγελικών αρχών και στο παρελθόν.



Πιο συγκεκριμένα, σχετικές ερωτήσεις προς τον τότε Υπουργό Εθνικής Άμυνας είχαν υποβληθεί από τον κ. Σούρλα στις 9.10.2006, 8.11.2006, 21.01.2007, 28.01.2007, 28.02.2007. Κατόπιν διαταγής του τότε Αρχηγού ΓΕΣ, σχετικές διοικητικές έρευνες διενεργήθηκαν το 2005 και το 2006, ενώ σχετικά στοιχεία ζητήθηκαν και απεστάλησαν από το ΓΕΣ στο παρελθόν στις εισαγγελικές αρχές και το ΣΔΟΕ.

Στο ίδιο πλαίσιο έρευνα είχε διεξαχθεί το 2007 και από τον Εισαγγελέα του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου.

Ενημερωτικό σημείωμα με τεχνικές πληροφορίες θα δοθεί στη δημοσιότητα από το ΓΕΣ.

Ακολουθεί το ενημερωτικό σημείωμα:

Με αφορμή αριθμό δημοσιευμάτων στον ημερήσιο Τύπο που αφορά στα καύσιμα που χρησιμοποιεί ο Στρατός Ξηράς, από το Γενικό Επιτελείο Στρατού ανακοινώνονται τα παρακάτω:

Ο Στρατός Ξηράς προμηθεύεται από τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) πετρέλαιο κίνησης οχημάτων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (10 mg/kg), με κωδικό αριθμό ΝΑΤΟ F-54, με βάση την τεχνική προδιαγραφή ΠΓΕΣ-ΠΚΟ-469-Έκδοση 4η, που έχει εκδώσει για το σκοπό αυτό. Οι προμηθευόμενες από τα ΕΛΠΕ ποσότητες παραλαμβάνονται είτε με χρήση του αγωγού καυσίμου των Ε.Δ. είτε με φόρτωση δεξαμενόπλοιων (για ανεφοδιασμό των νησιών και περιοχής Πρέβεζας). Η περαιτέρω διακίνηση του καυσίμου από τα ανεφοδιαστικά κέντρα στις λοιπές Μονάδες και Αρχές πραγματοποιείται με χρήση βυτιοφόρων οχημάτων του Στρατού.

Η συμφωνία της ποιοτικής κατάστασης του καυσίμου με τα καθοριζόμενα στην τεχνική προδιαγραφή, εξασφαλίζεται με ανάλογο έλεγχο που διεξάγεται από κατάλληλο εκπρόσωπο της χημικής υπηρεσίας του Γενικού Χημείου του Κράτους, που βρίσκεται εντός των εγκαταστάσεων των διυλιστηρίων τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη.

Ποσότητες του εν λόγω καυσίμου χορηγούνται τόσο σε άλλους κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων (Πολεμική Αεροπορία, Πολεμικό Ναυτικό), όσο και σε άλλες Αρχές (Ελληνική Αστυνομία, Πυροσβεστικό Σώμα).

Ο Στρατός Ξηράς έχει θεσπίσει και έχει εκδώσει οδηγίες για τις διαδικασίες χορήγησης καυσίμων σε άλλες Αρχές, με ταυτόχρονη παρουσία εκπροσώπου αυτών. Σύμφωνα με αυτές τις διαδικασίες, αρμόδια επιτροπή από κάθε Μονάδα διενεργεί ελέγχους του καυσίμου επί του πεδίου (νερό, χρώμα, πυκνότητα), παραδίδει στον εκπρόσωπο της άλλης Αρχής αντίγραφο δελτίου χημικής ανάλυσης του χορηγούμενου καυσίμου, το οποίο είναι σε ισχύ σύμφωνα με τη Συμφωνία Τυποποίησης του ΝΑΤΟ 3149, ασφαλίζει τις θυρίδες του Β/Φ οχήματος με μολυβοσφραγίδα και συμπληρώνει – υπογράφει το δελτίο ποιοτικού ελέγχου καυσίμου. Με την ολοκλήρωση των προαναφερθέντων και την προσυπογραφή του δελτίου ποιοτικού ελέγχου από τον εκπρόσωπο της άλλης Αρχής, περατώνεται η ευθύνη του Στρατού Ξηράς.



Το υπόψη πετρέλαιο χρησιμοποιείται από το Στρατό Ξηράς, για επιχειρησιακούς λόγους (ενιαίος τύπος καυσίμου, ενιαίες εγκαταστάσεις αποθήκευσης, ενιαία μέσα μεταφοράς και χορήγησης), τόσο για κάλυψη των αναγκών του για κίνηση οχημάτων όσο και για θέρμανση.

Για τη σύνταξη της προαναφερθείσας προδιαγραφής έχουν ληφθεί υπόψη τα παρακάτω Εθνικά, Ευρωπαϊκά και Νατοϊκά θεσμικά κείμενα:

1. Η δημοσιευμένη στο ΦΕΚ 1490/Τεύχος Β’/09 Οκτ 2006, υπ’ αριθ. 514/2004 απόφαση του Ανωτάτου Χημικού Συμβουλίου, η οποία ελήφθη κατά τη συνεδρία της 7/10/2004, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθ. 28/2005 απόφαση του Ανωτάτου Χημικού Συμβουλίου, η οποία ελήφθη κατά τη συνεδρία της 3/2/2005.

2. Η Συμφωνία Τυποποίησης του ΝΑΤΟ με αριθμό 7090, που αποτελεί την οδηγό προδιαγραφή του ΝΑΤΟ για χερσαία καύσιμα.

3. Η Συμφωνία Τυποποίησης του ΝΑΤΟ με αριθμό 3390, που αφορά σε πρότυπα προσδιορισμού των βελτιωτικών λίπανσης των πετρελαιοειδών.

4. Η μέθοδος ASTM D-4057 περί δειγματοληψίας, καθώς και οι μέθοδοι ελέγχου των φυσικοχημικών χαρακτηριστικών του καυσίμου, όπως αναγράφονται στην τεχνική προδιαγραφή του.

5. Το πρότυπο ΕΝ 590:2004 (Automotive fuels-Diesel-Requirements and test methods).

Στην ισχύουσα τεχνική προδιαγραφή του Στρατού Ξηράς για το πετρέλαιο κίνησης οχημάτων, προβλέπονται τα εξής :

1. Το πετρέλαιο κίνησης θα φέρεται στην κατανάλωση με το φυσικό του χρώμα, χωρίς την προσθήκη χρωστικών ουσιών ή ιχνηθέτη.

2. Η μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο να είναι 10 mg/kg (μέθοδοι ελέγχου EN ISO 20846, EN ISO 20847, EN ISO 20884).

3. Η μέγιστη περιεκτικότητα σε νερό να είναι 200 mg/kg (μέθοδος ελέγχου EN ISO 12937).

Στον πολιτικό τομέα χρησιμοποιείται ως πετρέλαιο κίνησης το πετρέλαιο προδιαγραφής ΕΝ 590, το οποίο διαφέρει από το πετρέλαιο κίνησης οχημάτων του Στρατού Ξηράς στις ιδιότητες ροής σε χαμηλές θερμοκρασίες (σημείο απόφραξης ψυχρού φίλτρου), στην περιεκτικότητα μεθυλεστέρων λιπαρών οξέων καθώς και στο γεγονός ότι δεν περιέχει πρόσθετο αύξησης της λιπαντικότητας του καυσίμου.

Η διαφοροποίηση του πετρελαίου κίνησης οχημάτων του Στρατού Ξηράς από το αντίστοιχο του πολιτικού τομέα οφείλεται στην ανάγκη χρησιμοποίησης του καυσίμου σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες και συγκεκριμένα σε θερμοκρασίες χαμηλότερες των -5ο C και μέχρι -17ο C, σε προβλήματα στην ποιοτική κατάσταση του καυσίμου, που προέρχονται από την παρουσία μεθυλεστέρων λιπαρών οξέων και λόγω της απαίτησης τήρησης αποθεμάτων για μακρό χρόνο καθώς και στην απαίτηση για χρησιμοποίηση προσθέτου αύξησης της λιπαντικότητας του καυσίμου, λόγω της μη ύπαρξης μεθυλεστέρων λιπαρών οξέων.

Από τα παραπάνω καθώς και από έρευνες που έχουν διεξαχθεί τα προηγούμενα χρόνια με αφορμή παρόμοιες καταγγελίες προκύπτουν τα εξής:

1. Από τους περιοδικούς και έκτακτους ελέγχους, που πραγματοποιούνται στα τηρούμενα καύσιμα του Στρατού Ξηράς, δεν έχει διαπιστωθεί κάποια εκτροπή που να δεικνύει ότι υπάρχει νοθεία καυσίμων.

2. Ο Στρατός Ξηράς δε χρησιμοποιεί ως πετρέλαιο θέρμανσης αυτό του πολιτικού τομέα, αλλά το πετρέλαιο κίνησης οχημάτων (F-54) και συνεπώς δεν υπάρχει δυνατότητα νοθείας του πετρελαίου κίνησης οχημάτων με πετρέλαιο θέρμανσης του πολιτικού τομέα. Στην περίπτωση που θα συνέβαινε κάτι τέτοιο, αυτό θα γινόταν αμέσως αντιληπτό, καθόσον θα άλλαζε το χρώμα του καυσίμου, διότι το καύσιμο του Στρατού Ξηράς έχει χρώμα αχυρόχρουν, ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης του πολιτικού τομέα κόκκινο και θα ανιχνευόταν η ύπαρξη ιχνηθετών (κινιζαρίνη, solvent yellow 124). Τυχόν αποχρωματισμός του καυσίμου και αφαίρεση ιχνηθετών απαιτεί ειδικές εγκαταστάσεις χημικών διεργασιών, τις οποίες δε διαθέτει ο Στρατός Ξηράς.

3. Το Γενικό Χημείο του Κράτους εξετάζει δείγματα καυσίμων, με βάση άλλη τεχνική προδιαγραφή από την προβλεπόμενη (πολιτικού τομέα αντί στρατιωτική), χωρίς να λαμβάνει υπόψη το φορέα από τον οποίο προέρχεται το δείγμα. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ανακριβείς γνωματεύσεις για νοθευμένο καύσιμο.

Οι άλλες Αρχές, στις οποίες χορηγείται καύσιμο από το Στρατό Ξηράς, φέρουν πλήρως την ευθύνη χειρισμού του καυσίμου, μετά την παραλαβή του και την προσυπογραφή του δελτίου ποιοτικού ελέγχου από τον εκπρόσωπό τους. Ο Στρατός Ξηράς δεν υποχρεούται ούτε είναι σε θέση να γνωρίζει τον περαιτέρω χειρισμό και την ποιοτική κατάσταση του καυσίμου, μετά την παραλαβή του από τις άλλες Αρχές.

Πλέον των παραπάνω τονίζεται ότι για την εξασφάλιση της διαφάνειας κατά το χειρισμό των καυσίμων, ο Στρατός Ξηράς έχει λάβει όλα τα μέτρα που απαιτούνται και παράλληλα έχει συγκροτήσει ειδική ομάδα ποιοτικού ελέγχου καυσίμων – λιπαντικών από κατάλληλα εκπαιδευμένα στελέχη, η οποία πραγματοποιεί έκτακτους ελέγχους.

Ήδη και με βάση σχετικές διαταγές του κ. Υπουργού Εθνικής Άμυνας όλες οι σχετικές καταγγελίες ερευνώνται και πάλι. Το ΓΕΣ θα παράσχει αμέσως όλα τα αναγκαία στοιχεία για την υποβοήθηση όλων των ερευνών (διοικητικών, δικαστικών κοινοβουλευτικών).
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW

JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
Post Reply

Return to “Τα Αυτοκίνητα μας - Φωτογραφίες”