ΣΙΣΟ . ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΡΟΥΠΕΛ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΑ

User avatar
sv2ipw stelios
Posts: 953
Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Contact:

ΣΙΣΟ . ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΡΟΥΠΕΛ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΑ

Post by sv2ipw stelios »

Ο Σύλλογος Ιστορικών Στρατιωτικών Οχημάτων το διήμερο 9-10 Απριλίου 2011 διοργανώνει επετειακή εκδρομή στο οχυρό της μνήμης και της τιμής το Ρούπελ.
Φέτος συμπληρώνονται 70 χρόνια από την ανίερη εισβολή των φασιστικών ορδών τον Απρίλιο του 41 στη χώρα μας, οι εκδηλώσεις στο Οχυρό-Μουσείο του Ρούπελ θα κορυφωθούν την Κυριακή 10 Απριλίου με την επίσκεψη του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια.
Η επετειακή εκδρομή του ΣΙΣΟ ξεκινά από την Θεσσαλονίκη το πρωί του Σαββάτου (08:30) στο γνωστό χώρο συγκέντρωσης του κόμβου ΤΙΤΑΝ. Μετά από δύο περίπου ώρες διαδρομή, ο σύλλογος θα φθάσει στο Οχυρό Ρούπελ όπου θα γίνει ξενάγηση και φωτογράφηση στα Οχυρά από τον ξεναγό της 10ης Ταξιαρχίας, ενώ θα ετοιμαστεί και ο χώρος έκθεσης των οχημάτων για την επόμενη μέρα.
Περισσότερα και με εκτενές φωτορεπορτάζ προσεχώς!

Το πρόγραμμα για τις εκδηλώσεις της 10ης Απριλίου 2011.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας, την Κυριακή 10 Απριλίου 2011, θα μεταβεί στο «Οχυρό Ρούπελ», Δήμου Σιντικής του Νομού Σερρών, για τον εορτασμό της 70ης επετείου της Μάχης των Οχυρών.

Πρόγραμμα Κινήσεων

10.00 Άφιξη του Προέδρου της Δημοκρατίας στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ. Επιβίβαση σε αεροσκάφος EMBRAER της Π.Α.

10.10 Απογείωση αεροσκάφους EMBRAER της Π.Α. για τον Κρατικό Αερολιμένα Θεσσαλονίκης ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

10.50 Προσγείωση αεροσκάφους EMBRAER της Π.Α. στον Κρατικό Αερολιμένα Θεσσαλονίκης ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Επιβίβαση σε ελικόπτερο SUPER PUMA της Π.Α., Απογείωση για το ελικοδρόμιο πλησίον του Οχυρού Ρούπελ.

11.45-12.30 Προσγείωση του ελικοπτέρου SUPER PUMA της Π.Α. στο ελικοδρόμιο. Μετάβαση στην είσοδο του Οχυρού Ρούπελ. Άφιξη του Προέδρου της Δημοκρατίας στην είσοδο του Οχυρού Ρούπελ. (Τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας υποδέχονται ο Εκπρόσωπος της Κυβέρνησης, ο Δήμαρχος Σιντικής και ο Διοικητής του Γ΄ΣΣ). Μετάβαση στο χώρο της τελετής. Άφιξη στο σημείο της τελετής. Απόδοση Τιμών o Επιμνημόσυνη Δέηση o Προσκλητήριο πεσόντων o Ομιλία από το Διοικητή της 10ης Ταξιαρχίας Πεζικού Ταξίαρχο Κωνσταντίνο Χούπη o Κατάθεση Στεφάνου από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας o Σιγή ενός λεπτού-Εθνικός Ύμνος o Πέρας τελετής Μετάβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας στη στοά του Οχυρού. Κίνηση πεζή. Άφιξη στη Στοά του Οχυρού. Επίσκεψη. Μετάβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας στο Μουσείο Οχυρού. Ξενάγηση από το Διευθυντή του Ιδρύματος Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα κ. Βασίλειο Νικόλτσιο.

13.00 - 13.30 Αναχώρηση του Προέδρου της Δημοκρατίας για το ελικοδρόμιο. Επιβίβαση. Απογείωση ελικοπτέρου SUPER PUMA της Π.Α. για το Ιερό Ησυχαστήριο Τιμίου Προδρόμου Ακριτοχωρίου Σιδηροκάστρου. Προσγείωση ελικοπτέρου SUPER PUMA της Π.Α. σε χώρο πλησίον του Ιερού Ησυχαστηρίου Τιμίου Προδρόμου. Μετάβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας στο Ιερό Ησυχαστήριο Τιμίου Προδρόμου. ‘Αφιξη του Προέδρου της Δημοκρατίας στο Ιερό Ησυχαστήριο Τιμίου Προδρόμου. (Υποδοχή από Σεβ. Μητροπολίτη Σιδηροκάστρου, Ηγούμενο Ιεράς Μονής Ξενοφώντος Αγίου Όρους και Ηγουμένη Ιερού Ησυχαστηρίου Τιμίου Προδρόμου Ακριτοχωρίου.)

14.15-15.15 15.20 Γεύμα προς τιμήν του Προέδρου της Δημοκρατίας παρατιθέμενο από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σιδηροκάστρου κ. Μακάριο. Eπιβίβαση σε ελικόπτερο SUPER PUMA της Π.Α. Απογείωση για τον Κρατικό Αερολιμένα Θεσσαλονίκης ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

16.00 Προσγείωση ελικοπτέρου SUPER PUMA της Π.Α. Επιβίβαση σε αεροσκάφος EMBRAER της Π.Α , απογείωση για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ.

16.50 Προσγείωση αεροσκάφους EMBRAER της Π.Α. στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ.
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW

JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
ktm25089
Posts: 397
Joined: Wed Jul 01, 2009 02:34

Re: ΣΙΣΟ . ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΡΟΥΠΕΛ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΑ

Post by ktm25089 »

Πηγαμε,ηρθαμε,προβληματα σοβαρα δεν ειχαμε,περασαμε ΤΕΛΕΙΑ,καναμε ΧΑΜΑΜ να ξεκουραστουμε μετα απο τοσα χιλιομετρα και αλλα πολλα ευχαριστα.Ενα μικρο δειγμα απο τις φωτο.Ο στελιος μετα θα ανεβασει μερικες πιο καλες.Περιμενουμε Στελιοοοοοοοοοοοοοοοοο!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D
Image
Μια πλαγια οψη.περιμενουμε καλυτερες απο τον Κυριο Στελιο
Image
Ξεφορτωνουμε το WLA
Image
Καθ΄οδον
Image
Ετοιμο και το ΡΕΟ και που να δειτε τι κρυβει κατω απο την τεντα ;) ;)
Image
Μ151 με ενα τρειλερ σε ανηφορα.ΔΕΝ-ΔΕΝ τραβαει.Ο Στελιος βγαζει το ποδι να σπρωξει μπας και γινει τιποτα και ερχομαι και εγω με φορα απο πισω!!!!
Image
Image
Image
Image
User avatar
sv2ipw stelios
Posts: 953
Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Contact:

Re: ΣΙΣΟ . ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΡΟΥΠΕΛ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΑ

Post by sv2ipw stelios »

Για να μπούμε λίγο στο κλίμα... ας ρίξουμε μια ματιά στα παρακάτω.....
Από τον ιστιότοπο : http://aioniaellinikipisti.blogspot.com/

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1941 : ΟΧΥΡΑ ΡΟΥΠΕΛ - ΜΕΓΑΛΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΣΤΑ ΟΧΥΡΑ ΜΕΤΑΞΑ

Η Κατασκευή του Οχυρού
Η οχύρωση πριν τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο
Η Οχύρωση ξεκίνησε την περίοδο 1913-1914 μετά από εισήγηση του Ι.Μεταξά Αντισυνταγματάρχη τότε του Μηχανικού και διευθυντή της Β’ Επιτελικής Διευθύνσεως, για τη δημιουργία μιας οχυρωτικής γραμμής. Τα οχυρά που κατασκευάστηκαν ήταν εννέα: ΡΟΥΠΕΛ, ΦΑΙΑ ΠΕΤΡΑ, ΠΕΡΙΘΩΡΙ, ΛΙΣΣΕ, ΤΟΥΛΟΥΜΠΑΡ, ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟ, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ, ΔΟΒΑ ΤΕΠΕ. Τέλος οχυρώθηκε η Καβάλα ως δεύτερη τοποθεσία άμυνας.

Το ΡΟΥΠΕΛ ήταν ένα μετρίου μεγέθους έργο, με ελαφρά σκεπάσματα για τη φρουρά και την αποθήκευση υλικού. Είχε περίμετρο 2-3 χιλιόμετρα για την καλύτερη προστασία των πυροβόλων. Στην διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου το ΡΟΥΠΕΛ καταλήφθηκε από γερμανοβουλγαρικές δυνάμεις. Το Οχυρό κρατήθηκε μέχρι το τέλος του πολέμου, το ζήτημα της οχύρωσης τέθηκε σε στερεότερη βάσει την δεκαετία του 1930.


Τι ήταν το οχυρό; Η οχύρωση είναι απαραίτητη για την ισχυρή αμυντική τοποθεσία. Με τον όρο Οχυρό εννοούνταν ένα σύνολο από επιφανειακά και υπόγεια έργα, κατασκευασμένα από οπλισμένο σκυρόδερμα (μπετόν αρμέ), που συνδέονταν μεταξύ τους με υπόγειες στοές και αποτελούσαν ένα ενιαίο σύνολο. Σκοπός των οχυρών ήταν να εμποδίσουν τη διέλευση από εχθρικών τμημάτων από σημαντικές οδεύσεις για όσο το δυνατό μεγαλύτερο διάστημα. Τα επιφανειακά έργα, που ονομάζονται ενεργητικά σκέπαστρα, είχαν προορισμό την προστασία των οργάνων πυρός και μέσων παρατήρησης. Τα ενεργητικά σκέπαστρα διακρίνονται με ορισμένους τύπους π.χ. πολυβολεία, ολμοβολεία, βομβιδοβολεία, παρατηρητήρια, σκέπαστρα προβολέων, σκέπαστρα οπτικών σταθμών κ.α.


Ένα από τα σημαντικότερα ενεργητικά σκέπαστρα ήταν τα πυροβολεία που διακρίνοντας στης εξής κατηγορίες: πλαγιοφύλαξης, αντιαεροπορικά, αντιαρματικά, και αντιαρματικά περιπολίας (ενεργητικά σκέπαστρα έξω από το κύριο συγκρότημα των οχυρών).
Τα οχυρά διέθεταν υπόγεια καταφύγια για την ασφαλείς διαβίωση της φρουράς, ακόμα υπήρχαν διοικητήρια, θάλαμοι οπλιτών και αξιωματικών, τηλεφωνικά κέντρα, σταθμοί ασυρμάτου, μαγειρεία, αποθήκες (τροφίμων, καυσίμων, πυρομαχικών, κ.λ.π) που εξασφάλιζαν την αυτάρκεια των οχυρών για 10 μέρες, δεξαμενές νερού, αποχωρητήρια, μηχανοστάσια, σταθμοί πρώτων βοηθειών στοές επικοινωνίας κ.λ.π.
Σκοποί οχύρωσης - Τελική διάταξη γραμμής
Στον Μεσοπόλεμο, η οχυρωματική εργασία άνηκε στο Γενικό Επιτελείο Στρατού (ΓΕΣ), η εργασία έγινε σε δύο περιόδους.

Στην πρώτη περίοδο η οχύρωση είχε αμυντικό προσανατολισμό με κύριο σκοπό την απόκρουση αιφνιδιαστικής επίθεσης. Στην πρώτη περίοδο ο αριθμός των οχυρών ήταν 15.
Στην δεύτερη περίοδο σχηματοποιήθηκε η οριστική μορφή των οχυρών που έγινε μετά την ανάληψη της αρχηγίας του ΓΕΣ από τον Αλέξανδρο Παπάγο. Σύμφωνα με τις αποφάσεις του, σκοπός της οχυρωμένης τοποθεσίας εκτός από τα καθήκοντα που είχαν στην πρώτη περίοδο, ήταν και η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν τα οχυρά ως τοποθεσία αντίστασης ολόκληρης της Στρατιάς και ως ορμητήριο για την ανάληψη επιθετικής πρωτοβουλίας προς τη Βουλγαρία. Ο αριθμός των κατασκευασμένων οχυρών αυξήθηκε σε 24 και για τα περισσότερα ορίστηκε αντοχή σε βολή πυροβολικού διάμετρος 220 χιλ.

Τον Απρίλιο του 1941 ήταν σχεδόν ολοκληρωμένα 21 οχυρά:
Ανατολική Μακεδονία
* Περιοχή Μπέλες: Ποποτλιβίτσα, Ιστιμπέη, Κελκαγιά, Αρπαλούκι, Παλιουριώνες
* Περιοχή Αγκίστρου: Ρούπελ, Καρατάς, Κάλη
* Περιοχή Αλή Μπουτούς και Μαύρο Βουνό: Περσέκ
* Υψίπεδο Κάτω Νευροκοπίου: Μπαμπαζώρα, Μαλιάγκα, Περιθώρι, Παρταλούσκα, Ντασαβλή, Λίσσε, Πυραμοειδές
* Περιοχή Βώλακα: Καστίλλο, Άγιος Νικόλαος, Μπαρτισέβα
Δυτική Θράκη
* Ξάνθη: Εχίνος
* Κομοτηνή: Νυμφαία
Το Δίκτυο αυτό έμεινε γνωστό στην ιστορία ως "γραμμή Μεταξά", επειδή το μεγαλύτερο μέρος των οχυρών κατασκευάστηκε όταν ήταν πρωθυπουργός ο Ιωάννης Μεταξάς. Παρατηρήσεις για τα οχυρά από τους ξένους Το αξιόμαχο των οχυρών επισημάνθηκε από πολλές πλευρές. Γάλλος αξιωματικός, στον οποίο επιτράπηκε η επίσκεψη σε ανταπόδοση της αντίστοιχης που είχε γίνει από Έλληνες αξιωματικούς στη "γραμμή Μεταξά" με άδεια την Γαλλικής κυβερνήσεως εκφράστηκε με καλά λόγια για το έργο. Τα οχυρά επισκέφθηκαν Tούρκοι αξιωματικοί. Ο μεγαλύτερος έπαινος ήρθε από τους Γερμανούς αφού εντυπωσιάστηκαν από την αντίσταση των οχυρών. Στα τέλη του Μαΐου 1941 έφθασαν στην Ελλάδα ο Στρατηγός Σνάιντερ, ο Συνταγματάρχης Σράιμπερ, και ο Ταγματάρχης Θεοχάρης, απεσταλμένοι από το Επιτελείο της Ανώτατης Διοίκησης του Γερμανικού Στρατού, για να εξετάσουν την οχυρωματικοί γραμμή. Ο Στρατηγός Σνάιντερ ως εκπρόσωπος της επιτροπής είπε ότι η ελληνική οχύρωση αποτελούσε το χρυσό μέσο όρο μεταξύ του γαλλικού συστήματος και των άλλων κρατών και ήταν το πλέον κατάλληλο για ορεινά εδάφη όπως τα ελληνικά. Σχετικά με την αντοχή των έργων ο Γερμανός Στρατηγός ανέφερε ότι κατά τη διάρκεια των επισκέψεων του στην γραμμή παρατήρησε πως πολλά έργα είχαν δεχθεί βόμβες αεροπλάνων και οβίδες πυροβολικού με μόνο αποτέλεσμα κάποιες αποφλοιώσεις και ελαφρές ρωγμές, οι οποίες δεν επηρέασαν την εκτέλεση της αποστολής του. Επίσης μεγάλο θαυμασμό και έκπληξη τους προκάλεσαν οι κρυφές έξοδοι που άλλα οχυρά δεν είχαν.

Το οχυρό Ρούπελ ήταν το μεγαλύτερο από όλα τα οχυρά της "γραμμής Μεταξά", το συγκρότημα εκτείνεται σε μέτωπο 2.500μ. και περιελάμβανε 123 ενεργητικά σκέπαστρα, το ανάπτυγμα των υπόγειων χώρων ήταν 1.849 τ.μ., ενώ οι στοές συγκοινωνίας ανέρχονταν σε 4.251 μ. Η συνολική έκταση ήταν 6.100 μ. και το σύνολο της φρουράς ήταν 1.397 άνδρες. Το κόστος κατασκευής του ήταν 111.540.000 δρχ. Για τα ενεργητικά σκέπαστρα του οχυρού δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα γιατί οι σχετικές πηγές είναι απόρρητες.

Σύμφωνα με τον Γεώργιο Γαζή η οχύρωση περιλάμβανε τα εξής ενεργητικά σκέπαστρα:
Πολυβολεία 4 απλά, 18 διπλά
Πυροβολεία πλαγιοφυλάξεις 2
Αντιαρματικά πυροβολεία 1 απλό, 2 διπλά
Αντιαεροπορικά πυροβολεία 2
Ολμοβολεία 3 απλά, 1 διπλό
Παρατηρητήρια 22 απλά, 1 διπλό
Σκέπαστρα προβολέα 3
Οπτικοί σταθμοί 2
Έξοδοι 14 απλές, 3 με πολυβόλα
Βομβιδοβολεία 1 απλό, 1 διπλό, 1 τριπλό

Το οχυρό ήταν εξοπλισμένο με τα εξής πυροβολεία:
Πέντε αντιαρματικά πυροβόλα των 37 χιλ. στο λόφο Ουσίτας, στα αντερείσματα Μολών Λαβέ και στο λόφο Εξόδου
Δύο ορειβατικά πυροβολεία 75/19 σε πυροβολεία πλαγιοφύλαξης
Τρία πεδινά των 75 χιλ. σε ρόλο αντιαρματικής άμυνας του οχυρού σε ημιμόνιμα πυροβολεία (μαζί με δυο ορειβατικά συγκροτούσαν τον ουλαμό πυροβολικού του οχυρού)
Τρία πεδινά πυροβόλα των 75 χιλ. σε αντίστοιχα αντιαρματικά περιπόλια επί της εθνικής οδού Κούλας – Σιδηροκάστρου
Ένα κινητό αντιαρματικό των 47 χιλ. από ιταλικά λάφυρα
Ένα αντιαεροπορικό των 20χιλ. στην Ουσίτα και ένα των 37 χιλ. στον Προφήτη Ηλία.
Η Μάχη στο Οχυρό Ρούπελ.

Α' Παγκόσμιος πόλεμος

Πολύ γνωστή από τους δύο παγκοσμίους πολέμους είναι η οχυρή στενωπός του Ρούπελ, που σχηματίζεται μεταξύ του όρους Αγκίστρου και των ανατολικών προσβάσεων του Μπέλες, (μέσα από τη στενωπό αυτή ρέει ο ποταμός Στρυμόνας και κοντά στη βόρεια έξοδο της βρίσκεται η ελληνοβουλγαρική μεθόριος). Λόγω της στρατηγικής της σημασίας μετά τον Β' Βαλκανικό Πόλεμο κατασκευάσθηκε στη θέση αυτή ανασχετικό σύστημα οχυρών, από το οποία ισχυρότερο ήταν αυτό του Ρούπελ, που βρίσκεται προς τη βόρεια έξοδο της στενωπού.

Κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο καταλήφθηκε στις 26 Μαΐου 1916 από τις βουλγαρογερμανικές δυνάμεις, κάτω από τις εξής συνθήκες: Στις 9.45' ώρα ο Διοικητής του οχυρού ταγματάρχης Μαυρουδής ανέκοψε την προέλαση 2 βουλγαρικών συνταγμάτων της 7ης Μεραρχίας, τα οποία αφού πέρασαν το πρωί τη μεθόριο, προήλασαν προς το οχυρό. Ο ταγματάρχης Μαυρουδής εκτελώντας διαταγές άρχισε να βάλλει με το πυροβολικό κατά των συνταγμάτων αυτών, με αποτέλεσμα να ανακόψει την κίνηση τους. Στη συνέχεια όμως μετά από συνεννόηση με τον Υπουργό Στρατιωτικών διατάχθηκε να παραδώσει το φρούριο, εφ' όσον το επιτιθέμενο στράτευμα βρισκόταν υπό τη διοίκηση Γερμανού αξιωματικού. Έτσι το οχυρό παραδόθηκε μαζί με το βαρύ οπλισμό του στο Γερμανό αξιωματικό Τιλ.

Β' Παγκόσμιος πόλεμος

6 Απριλίου


H γερμανική επίθεση εκδηλώθηκε στις 05.15 της 6ης Απριλίου. Για τον κανονισμό των βολών πυροβολικού είχε μεταφερθεί στα βόρεια του Στρυμόνα ένα δέσμιο στη γη αερόστατο, η παρουσία του ήταν προκλητική καθώς η ελληνικές δυνάμεις στερούσαν από αεροπορική κάλυψη. Ελάχιστα λεπτά αργότερα άρχισαν οι επιθέσεις από αεροσκάφη στούκας, στόχος τους εκτός από το οχυρό ήταν και το Κέντρο Αντίστασης Καπίνας.
Η γερμανική επίθεση στα ανατολικά του Ρούπελ
Στα ανατολικά του αριστερού υποτομέα του Συγκροτήματος Σιδηροκάστρου έδρασαν τα τάγματα ΙΙ/125 & ΙΙΙ/125, όπου σύμφωνα με το σχέδιο της επίθεσης έπρεπε πρώτα να καταλάβουν το ύψωμα 350 στο διάκενο των οχυρών Ρούπελ-Καρατάς. Για να μην καταληφθεί το ύψωμα πολέμησαν, η διμοιρία του φυλακίου Κούλας, και του 3ου λόχου προκάλυψης. Το ΙΙ/125 τάγμα πλησίασε, στις 06.40, το ύψωμα 350 και το κατέλαβε με αιφνιδιαστική επίθεση, ακολουθούμενο από το ΙΙΙ/125.
Επίθεση του ΙΙΙ/125 γερμανικού τάγματος
Εκμεταλλευόμενοι τις πτυχώσεις του εδάφους, οι Γερμανοί έφθασαν σε απόσταση 200 μ. από τα έργα του οχυρού Ρούπελ. Οι υπερασπιστές του οχυρού μαζί με την βοήθεια του Καρατάς και του πυροβολικού κατάφεραν να αποκρούσουν και της τρεις επιθέσεις του τάγματος.

Διείσδυση του ΙΙ/125 γερμανικού τάγματος στα νώτα του Ρούπελ
Οι Γερμανοί του ΙΙ/125 τάγματος υποβλήθηκαν σε παρόμοιες δοκιμασίες, αλλά ήταν ο μόνος πραγματικός κίνδυνος για τις ελληνικές δυνάμεις καθ’όλοι την διάρκεια του αγώνα. Από τους 100 άντρες πέρασαν οι 60 με μια ομάδα βαρέων πολυβόλων και μια ομάδα διαβιβαστών. Οι υπόλοιποι λόχοι του τάγματος γνώρισαν την καταστροφή. Ο 5ος λόχος σχεδόν διαλύθηκε. Ο 8ος κατάφερε να περάσει το βράδυ της 6-7/4 και ενώθηκε με τα υπόλοιπα τμήματα το μεσημέρι της 7/4 με πολύ μεγάλες απώλειες.

7 Απριλίου

Την αυγή του 7ης Απριλίου συγκροτήθηκαν τρεις περίπολοι του Ρούπελ με αποστολή την εκκαθάριση της περιοχής από τους εχθρούς και την αποκατάσταση της τηλεφωνικής επικοινωνίας. Αποτέλεσμα αυτής της περιπολίας ήταν η σύλληψη 14 αιχμαλώτων με 3 συσκευές ασυρμάτου και 2 όλμους. Επίσης δεν έλειψαν οι αεροπορικοί βομβαρδισμοί, μάλιστα στις 7-8/4 τα στούκας χρησιμοποίησαν βόμβες 500 κιλών. Η υποχώρηση των Γερμανών και οι μικρές απόλυες των Ελλήνων υπερασπιστών ανύψωσαν το ηθικό των Ελλήνων. Ο Παπακωνσταντίνου σημειώνει χαρακτηριστικά: "Το ηθικών των στρατιωτών υπέροχον. Τους βομβαρδισμούς και την κόλασιν πυρός υποδέχοντο με ζητωκραυγάς".
Αγώνες εναντίον των Γερμανών στα νώτα του Ρούπελ
Η παρουσία των Γερμανών στα νότια του οχυρού Ρούπελ απασχόλησε τις ελληνικές δυνάμεις. Η διμοιρία αρμάτων που θα ενεργούσε με το απόσπασμα του Παπαχατζή δεν χρησιμοποιήθηκε λόγω εδαφικών δυσχερειών. Εναντίων των Γερμανών που είχαν καταλάβει το παρατηρητήριο της 7ης πυροβολαρχίας στο ύψωμα Τεπελάρ κινήθηκαν δύο διμοιρίες του 3ου λόχου υπό των Νιάνου και Παπαχατζή υπό τον ανθυπολοχαγού Καρατζά. Μετά από ολοήμερη μάχη, οι ελληνικές δυνάμεις κατάφεραν να απωθήσουν τους Γερμανούς στο ύψωμα Γκολιαμά ανάμεσα στο χωριό Κλειδί και το λόφο Λουτρών.

8 Απριλίου

Στις 6:00 το πρωί της 8ης Απριλίου το οχυρό Ρούπελ δέχτηκε νέο σφοδρό βομβαρδισμό από την αεροπορία και το πυροβολικό, που συνεχίστηκε όλη την ημέρα. Οι Γερμανοί του ΙΙΙ/125 τάγματος ετοιμάστηκαν για νέα επίθεση με τρεις ομάδες εδάφους και μία διμοιρία σκαπανέων. Για το σκοπό αυτό ενισχύθηκε με δύο διμοιρίες του 13ου και 14ου λόχου.Οι απώλειες του οχυρού την ημέρα αυτή ήταν ένας νεκρός και τέσσερις τραυματίες οπλίτες ενώ οι υλικές ήταν ελάχιστες. Σημαντικές, αντίθετα, ήταν οι απώλειες του εχθρού. Ενέργειες για την εξουδετέρωση των Γερμανών στα νώτα του Ρούπελ. Πιο σοβαρή ήταν η κατάσταση στα νότια του οχυρού αφού το ΙΙ/125 τάγμα ενισχύθηκε από την κάθοδο των γερμανών δυνάμεων της 5ης Ορεινής Μεραρχίας στα δυτικά του Στρυμόνα.


Η κατάσταση χειροτέρεψε για την ελληνική πλευρά γιατί η Ομάδα Μεραρχιών διέταξε τα τάγματα του 41 Συντάγματος Πεζικού να επιστρέψουν στης αρχικές τους θέσεις μάχης. Η κατάσταση ήταν κρίσιμη καθώς η επόμενη προγραμματισμένη ενέργεια ήταν η διάβαση του Στρυμόνα από την 5η Ορεινή Μεραρχία.


9 Απριλίου


Το οχυρό Ρούπελ υπέστη βομβαρδισμούς πυροβολικού και αεροπορίας και την ημέρα αυτή. Μέχρι το μεσημέρι οι βομβαρδισμοί ήταν μικρής έντασης αλλά από τις 14:00 μετατράπηκαν σε σφοδρούς. Στις 12:30, όμως, όταν επρόκειτο να εφορμήσουν τα τμήματα κρούσης, το ελληνικό πυροβολικό εξαπέλυσε στους χώρους εξόρμησης το φονικό πυρ και προκλήθηκαν πολλές και βαριές απόλυες στους Γερμανούς. Μετά από αυτό τα γερμανικά τμήματα άρχισαν να οπισθοχωρούν. Οι απόλυες του οχυρού ήταν πέντε νεκροί και έντεκα τραυματίες. Στις 17:00 προσήλθαν Γερμανοί κήρυκες για να γνωστοποιήσουν την συνθηκολόγηση του ΤΣΑΜ ζητώντας την παράδοση του οχυρού.
Ο διοικητής του, Ταγματάρχης Γεώργιος Δουράτσος απάντησε ότι τα οχυρά δεν παραδίδονται αλλά καταλαμβάνονται και ότι θα συνεχίσει τον αγώνα στερούμενος άλλων διαταγών. Ο κήρυκας διαβεβαίωσε στην στρατιωτική του τιμή ότι δεν επρόκειτο για απάτη και όρισε συνάντηση για την 6:00 της επόμενης 10/4. Το οχυρό επικοινώνησε με τη Μεραρχία όπου κοινοποίησε την συνθηκολόγηση. Η αντίδραση των ανδρών του οχυρού ήταν ότι ο αγώνας έπρεπε να συνεχιστή. Την επομένη 10 Απριλίου 1941 έλαβε χώρα η παράδοση του οχυρού. Τα γερμανικά τμήματα "μας εσεβάσθησαν και μας ετίμησαν", σύμφωνα με την έκθεση Πλευράκη. Έξω από το οχυρό ήταν παραταγμένο γερμανικό τμήμα και απέδωσαν τιμές. Ο εντεταλμένος για την παραλαβή του οχυρού Γερμανός αξιωματικός συγχάρηκε τον διοικητή του, Ταγματάρχη Γεώργιο Δουράτσο, διαβεβαιώνοντας τα συγχαρητήρια και το θαυμασμό των ανωτέρων του. Τόνισε μάλιστα ότι για τους Γερμανούς αποτελούσε τιμή και υπερηφάνεια ότι είχαν ως αντίπαλο έναν τόσον ηρωικό στρατό. Σχετικά με τις απόλυες των εμπολέμων στον αριστερό υποτομέα του Συγκροτήματος Σιδηροκάστρου, ο Πλευράκης σημειώνει στην έκθεση του: "Αι απώλειαι ασήμαντοι έναντι τοιούτου αγώνος ώστε περιορισθεί σε 4 νεκρούς αξιωματικούς και 40 άνδρες τραυματίες 2 αξιωματικοί και 150 άνδρες. Απεναντίας του αντιπάλου βαρύτατες ως μαρτυρούν τα υπάρχοντα νεκροταφεία και ας αποσιωπώ δια λόγους σκοπιμότητος".






ΡΟΥΠΕΛ


Και τώρα κάποιες φωτογραφίες από την επίσκεψη μας εκεί...θα ακολουθήσουν τις επόμενες μέρες και άλλες από τον επίσημο φωτογράφο του Συλλόγου.

Image

Image

Image

Image

Image

Στάση λόγω έργων οδοποιίας εν όψη επίσκεψης του Προέδρου<<Αθάνατη Ελλάδα>>

Image

Image



Εγκαταλελειμμένα φυλάκια στην Ελληνο-Βουλγαρική μεθόριο..

Image

Image

Στο ξενοδοχείο (Άγκιστρο-Σερρών)...τρομάξαμε λίγο τους τουρίστες από την Βουλγαρία αλλά μετά μας συνήθισαν!!!

Image

Image

Image

Επίσκεψη-Ξενάγηση από τον ΕΠΧΗ της 10ης Ταξχιας ΠΖ το Σάββατο 9/4/11

BUNKER

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Δεξιά κόκκινη λωρίδα= είσοδος στα ενδότερα του οχυρού...αριστερά κόκκινη λωρίδα= έξοδος!!!! για να μην χανόμαστε.

Image

Στοά που έμεινε ημιτελής
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Φωτογραφία από το μουσείο όπου απεικονίζει την παρουσίαση όπλων των Γερμανών στους Έλληνες υπερασπιστές:
Image


Μνημείο
Image
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW

JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
User avatar
sv2ipw stelios
Posts: 953
Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Contact:

Re: ΣΙΣΟ . ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΡΟΥΠΕΛ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΑ

Post by sv2ipw stelios »

Παράταξη οχημάτων:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW

JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
efthymis
Posts: 56
Joined: Sat Jun 26, 2010 12:55
Location: Ελευσινα

Re: ΣΙΣΟ . ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΡΟΥΠΕΛ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΑ

Post by efthymis »

Image Image
FORD M 151 A1_c

VW T4 Syncro 2.5 TDi 02'
ΒΑΙΟΣ
Posts: 792
Joined: Fri Jun 19, 2009 12:20
Location: ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΛΑΜΙΑΣ

Re: ΣΙΣΟ . ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΡΟΥΠΕΛ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΑ

Post by ΒΑΙΟΣ »

:o :o :o :o :o :o Μπράβο στον ΣΙΣΟ και στα μέλη του!!!!!Μα τί αναλυτικότατος αυτός ο Στέλιος!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ησαντο όλοι ένστολοι Στέλιος????? Τέλειες φωτο!!!!!!! Κανα βιντεάκι παίζει?????????Πόσο μακριά είναι από Σαλόνικα Στέλιος????
FORD M151A2 1970
WILLYS M38

tel 6974780634
User avatar
friar
Posts: 2512
Joined: Sun Jun 14, 2009 20:39
Location: Οικία Περιγιάλι Παροικία www.to4x4.gr
Contact:

Re: ΣΙΣΟ . ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΡΟΥΠΕΛ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΑ

Post by friar »

:o
:o

Καταπληκτικό
"C'est en voyant un moustique se poser sur ses testicules qu'on réalise qu' on ne peut pas régler tous les problèmes par la violence"...
ΒΑΙΟΣ
Posts: 792
Joined: Fri Jun 19, 2009 12:20
Location: ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΛΑΜΙΑΣ

Re: ΣΙΣΟ . ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΡΟΥΠΕΛ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΑ

Post by ΒΑΙΟΣ »

και κάτι αντίστοιχο!!!http://www.youtube.com/watch?v=tX5rnwZq ... re=related
FORD M151A2 1970
WILLYS M38

tel 6974780634
User avatar
Cruiserhead
Posts: 360
Joined: Tue Feb 02, 2010 03:30

Re: ΣΙΣΟ . ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΡΟΥΠΕΛ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΑ

Post by Cruiserhead »

Πανεμορφα!
Συγχαρητηρια στο Συλλογο και του χρονου μαζι παιδια! :)
Μητς
User avatar
sv2ipw stelios
Posts: 953
Joined: Wed Jun 17, 2009 13:14
Location: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ TΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Contact:

Re: ΣΙΣΟ . ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΡΟΥΠΕΛ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΑ

Post by sv2ipw stelios »

βιντεάκι με φόρτωσης Μ38Α1 σε πήγμα Μ35Α2 !!!! ίσως να έχει γίνει πρώτη φορά στην Ελλάδα....!!!!


http://www.facebook.com/pages/%CE%A3%CE ... 3214382256
ΣΤΕΛΙΟΣ SV2IPW

JEEP Μ-151Α2
(Ο)ΙΙΙΙΙΙ(Ο)
Post Reply

Return to “Συγκεντρώσεις Εκδηλώσεις”