Διαφωνώ. Δεν είναι όπλα, είναι μεταφορικά μέσα που πέρασαν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους σε συνθήκες ειρήνης και όταν χρειάστηκε, πήγαν και στα μέτωπα. και αυτό το έκανα και πολλάσ άλλα, μη στρατιωτικού τύπου οχήματα (θυμήσου τα Hilux πρόσφατα στη Λιβύη). Αναφορικά με την ασφάλεια, είχαν μεγαλύτερη παθητική και ενεργητική από τα οχήματα της εποχής τους. Σκέψου: πόσα από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν το 1953 (ενδεικτικά: Opel Kapitan, 2CV πρώτης γενιάς, VW Σκαραβαίος επίσης πρώτης γενιάς, FIAT 1100/103, Ford Anglia κλπ) είχαν καλύτερη ασφάλεια από το Μ38Α1? Είχαν περισσότερα άλογα, ώστε να προσπεράσουν με μεγαλύτερη ασφάλεια? Καλύτερο τιμόνι? Δισκόφρενα? Αν τα συγκρίνεις με τα σημερινά, προφανώς και είναι πολλές γενιές πίσω αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο οδηγός ενός τέτοιου οχήματος θα πρέπει να εκπαιδευτεί γι' αυτό. Εννοώ πως ένας σημερινός 20άρης δεν έχει φρενάρει ποτέ χωρίς ABS και δεν έχει στρίψει χωρίς υδραυλικό τιμόνι. Αν καβαλήσει ένα Μ38 χωρίς προπόνηση, στο πρώτο φρενάρισμα θα τα παίξει...friar wrote:Συγνώμη φίλοι μου, πιστεύω ότι σκοπός αυτών των οχημάτων ήταν (και είναι) να σε πάνε στη μάχη για να πυροβολήσεις πρώτος. Είναι όπλα, δεν είναι παιχνίδια. Και σαν όπλα πρέπει να τα βλέπουμε, να τα συντηρούμε και να τα χρησιμοποιούμε.
Ρολμπαρ δεν βάζω για λόγους αυθεντικότητας, ζώνες μέσης έβαλα, αλλά θέλω και καθισματάκια.ktm25089 wrote:... εαν δεν εβαζα ενα roll-bar και εστω ζωνες μεσης σωστα στερεωμενες δεν θα τα εβαζα πανω.
Accepted. Με 35ΜΑΩ το τιμόνι θα σε σκοτώσει αλλά αυτό ισχύει για κάθε αυτοκίνητο προηγούμενης τεχνολογίας, από τα OPEL Astra μέχρι τα Galloper. Απλώς αλλάζει το όριο ταχύτητας που συμβαίνει αυτό. Στα δικά μας η κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί με την εκπαίδευση του οδηγού, όπως είπα και πιο πάνω. Σε κάθε περίπτωση, πόσο πιο ασφαλές είναι ένα NIVA, ένα SAMURAI ή ακόμα χειρότερα ένα UAZ Tigr από ένα Μ38Α1 (με τις προδιαγραφές ανακατασκευής και συντήρησης που είπαμε πιο πριν)? Σκέψου πως τα 3 πρώτα κυκλοφορούν "ελεύθερα", χωρίς να αναρρωτιέται ο ιδιοκτήτης τους για θέματα ασφάλειας...ktm25089 wrote:Να ρωτησω κατι και σε εσενα, το ρωτησα και στον Γιαννη αλλα δεν με απαντησε κανεις. Απο οτι σε θυμαμαι στην εκθεση τα εχεις τα κιλακια σου. Οχι οτι εγω δεν τα εχω. Οποτε το τιμονι ερχεται ακριβως κατω απο τον θωρακα στο υψος του διαφραγματος. Φανταστικες ποτε τι θα γινει σε μια απαλη συγκρουση μετωπικη??? Αυτο για την ασφαλεια οδηγου. Για τον συνοδηγο εχει ενα φανταστικο χερουλι εκει μπροστα να χτυπησει την "κασιδα" του και ενα πολυ ωραιο μεταλλικο παρμπριζ να καρφωθει. Ποσοι απο εδω εβαλαν triplex τζαμι οταν αλλαζαν το σπασμενο τους παρμπριζ?? Γιατι 2 Μ151 που ξερω εχουν απλο τζαμι σπιτιου!!